Elke keer weer opnieuw zie ik er tegen op.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Elke keer weer opnieuw zie ik er tegen op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 21:07

Mijn ouders zijn gescheiden sinds mei. Sinds juni zijn we verhuist (5 min fietsen van bij papa) . In het begin ging ik nog graag omdat mijn paarden daar in de wei staan achter het huis. De regeling in de schoolweken is om de 2 weken een weekend bij Papa. Nu hebben papa en ik wel elk weekend ruzie voor een domme reden en ik kan zijn nieuwe vriendin niet uitstaan. Ik ben emotioneel en mentaal niet in staat om daar over met hem te praten. Ik ga altijd met tegenzin op vrijdag avond mijn zak maken om naar papa te gaan. Zelfs in de weekenden bij mama moet ik mij altijd pushen om naar mijn paarden te gaan als ik weet dat hij thuis is. Ik heb begeleiding van de psychologe op school maar toch blijft het moeilijk voor mij. En nu zie ik er al tegen op om vrijdag te vertrekken naar daar. Pff, ik heb ook echt een haatgevoel als ik daar ben. Ik ben dan ook zo veel mogelijk buiten bij de paarden. Kan iemand me misschien helpen met deze gevoelens of misschien iemand die hetzelfde heeft meegemaakt/ nu meemaakt?
Ik voel me echt rot ;(

Everything will be alright.


Yom
Berichten: 3776
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:11

wat zorgt er voor dat je je zo voelt?? Vind je dat je vader schuld heeft aan de scheiding?? Is het omdat hij alweer een nieuwe vriendin heeft en je haar echt niet mag? Hoe realistisch is het om haar de schuld te geven vd scheiding?

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Elke keer weer opnieuw zie ik er tegen op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 21:13

elke keer als ik er ben maken we ruzie en daardoor voel ik me zo. Onbegrip terwijl hij goed weet hoe ik me voel.
Nee, hij of zijn vriendin geef ik niet de schuld alleen zijn ze veel te snel gaan samen wonen eigenlijk direct nadat wij uit het huis waren.

Everything will be alright.

Anoniem

Re: Elke keer weer opnieuw zie ik er tegen op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:15

Waarover maak je ruzie met hem? Was je band voor de scheiding al wel goed met hem of ook niet echt?

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Elke keer weer opnieuw zie ik er tegen op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 21:16

Over schoolwerk, over MIJN paarden terwijl hij er niets over weet, ...
Mijn band is eigenlijk altijd goed geweest tot nu

Everything will be alright.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:16

Je mag mij een bericht sturen als je ergens mee zit! Om het even kort uit te leggen: Ik ken mijn echte vader niet, mama was getrouwd (twee zusjes), gescheiden, nieuwe vriend (+stiefzusje) en daar heb ik ook nogal wat ruzie mee :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:18

Luca03 schreef:
Over schoolwerk, over MIJN paarden terwijl hij er niets over weet, ...
Mijn band is eigenlijk altijd goed geweest tot nu


Enig idee hoe dat komt dat het nu zo slechter is? Misschien samen met hem naar de psycholoog gaan om te praten en zeggen wat jr dwars zit.

Nieuwe vriendin is ook heftig, heb je met haar ook ruzie?

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 21:20

Anoniem schreef:
Luca03 schreef:
Over schoolwerk, over MIJN paarden terwijl hij er niets over weet, ...
Mijn band is eigenlijk altijd goed geweest tot nu


Enig idee hoe dat komt dat het nu zo slechter is? Misschien samen met hem naar de psycholoog gaan om te praten en zeggen wat jr dwars zit.

Nieuwe vriendin is ook heftig, heb je met haar ook ruzie?


Haar negeer ik eigenlijk gewoon, ze hoort niet in mijn leven dus bestaat ze ook niet voor mij.

Everything will be alright.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Elke keer weer opnieuw zie ik er tegen op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:22

Dan ligt daar het probleem. Ze hoort nou eenmaal wel in je leven, hoe moeilijk dat ook is. Dat heb je gewoon te accepteren. Daar heb ik het ook nog vaak heel moeilijk mee en ik woon er 24/7 bij dus gaat er vaak heftig aan toe. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:25

Luca03 schreef:
Luca03 schreef:
Over schoolwerk, over MIJN paarden terwijl hij er niets over weet, ...
Mijn band is eigenlijk altijd goed geweest tot nu


Enig idee hoe dat komt dat het nu zo slechter is? Misschien samen met hem naar de psycholoog gaan om te praten en zeggen wat jr dwars zit.

Nieuwe vriendin is ook heftig, heb je met haar ook ruzie?


Haar negeer ik eigenlijk gewoon, ze hoort niet in mijn leven dus bestaat ze ook niet voor mij.[/quote]

Inderdaad, dit is denk ik waardoor je ook onbewust ruzie hebt met je pa. Jij moet haar niet en daardoor voel jij je waarschijnlijk al gespannen. Ik ken het. Ik moest de vriendin van me pa ook niet.
Misschien kan je er toch rustig met je pa over hebben, dat je het moeilijk vind en zijn vriendin niet echt mag en naar oplossingen wilt kijken.
Is ook niet leuk als je telkens gespannen daar loopt..
Gewoon eerlijk zijn. Je hebt niet voot haar gekozen, maar er moet een middenweg gevonden worden om beide kanten normaal mee te kunnen leven

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 21:25

Zij weet ook goed genoeg dat ze niet moet proberen om met mij te praten. Ik ben sowieso introvert en al heel moeilijk in omgang.

Everything will be alright.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:27

Dan ligt het probleem echt bij jou. Wil je echt dat je vader en zijn vriendin dadelijk ruzie hebben door de spanning als jij er bent? Dat is namelijk wel hier gebeurt en als mijn stiefvader was weggegaan was het door mij dat mijn moeder doodongelukkig was. Ik heb me over mijn trots heen gezet en sorry gezegd waardoor toch alles goed is. Zo te horen probeert ze normaal contact met jou te zoeken maar ben jij zelf de boosdoener. Zet je over je trots heen en ga eens iets leuks met haar doen!

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Elke keer weer opnieuw zie ik er tegen op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 21:29

Ik wil echt niet dat ze ruzie krijgen ofz alles gaat gewoon veel te snel voor mij. Ik krijg niet eens de tijd om het te verwerken. En ze vragen dan of ik mee wil naar zee, ik wil dan niet en dan wordt papa boos gewoon omdat ik dat nog niet aankan

Everything will be alright.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:30

Inderdaad, toch met je pa praten hierover. Schrijf het anders eerst rustig voot jezelf en als je met hem praat, vraag om begrip omdat je dit lastig vind. en ga met je vader naar oplossingen zoeken. Daarna ook rustig praten met die vriendin, zij zal vast begrijpen dat je het lastig vind.. is ook logisch, maar denk wel dat zij open staat voor je verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:31

Luca03 schreef:
Ik wil echt niet dat ze ruzie krijgen ofz alles gaat gewoon veel te snel voor mij. Ik krijg niet eens de tijd om het te verwerken. En ze vragen dan of ik mee wil naar zee, ik wil dan niet en dan wordt papa boos gewoon omdat ik dat nog niet aankan


Dit dus, praat met hem erover. Je kan het nog niet aan. Is je recht. Dat moet hij respecteren, maar hier moet je het wel met hem over hebben. Anders weet hij het niet.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:32

Ben je een moeilijke prater? Dan ben ik ook namelijk en ik moest altijd alles opschrijven. Als je het dan niet wilt uitleggen kan je hem gewoon een briefje geven en dan ook iets er op zetten van dat hij je even moet laten. Vervolgens naar boven lopen en even afkoelen zodat je daarna misschien een gesprek kan hebben?
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 02-12-13 21:34, in het totaal 2 keer bewerkt


Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 21:33

naomi_g1998 schreef:
Ben je een moeilijke prater? Dan ben ik ook namelijk en ik moest altijd alles opschrijven. Als je het dan niet wilt uitleggen kan je hem gewoon een briefje geven en dan ook iets er op zetten van dat hij je even moet laten. Vervolgens naar boven lopen en even afkoelen zodat je daarna misschien een gesprek kan hebben?


Ben een hele moeilijke, onzekere prater. Ik ben altijd bang om mijn gevoelens te uiten

Everything will be alright.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Elke keer weer opnieuw zie ik er tegen op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:34

Ook met iemand op internet praten kan helpen, daarvoor hoef je niet persé naar een psycholoog. Ik ben als kind naar een speciale psycholoog geweest die je leerde praten. Dat werkte bij mij niet maar ik had een vriendinnetje op een andere paardensite waar ik alles aan vertelde want op die manier kon ik wel praten en alles eruit gooien.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 21:37

naomi_g1998 schreef:
Ook met iemand op internet praten kan helpen, daarvoor hoef je niet persé naar een psycholoog. Ik ben als kind naar een speciale psycholoog geweest die je leerde praten. Dat werkte bij mij niet maar ik had een vriendinnetje op een andere paardensite waar ik alles aan vertelde want op die manier kon ik wel praten en alles eruit gooien.


Dat heb ik ook, zij heeft ook problemen. Heb haar via Penny leren kennen. Ik kende haar al voor alles gebeurde en heeft me tot nu toe door alles heen gesleept maar aangezien zij geen gescheiden ouders heeft snapt ze sommige dingen niet

Everything will be alright.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Elke keer weer opnieuw zie ik er tegen op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:41

Dat is inderdaad wel lastig. Misschien kun je een topic openen dat je iemand zoekt om mee te praten? Weet alleen niet zeker of dat mag.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Elke keer weer opnieuw zie ik er tegen op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 21:44

Ik weet het ook niet

Everything will be alright.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:46

Heb jij enig idee hoe arrogant jij je gedraagt tegenover je stiefmoeder? Denk jij dat zij zich er fijn bij voelt om genegeerd te worden 'omdat ze niet thuis hoort in jouw leven'. Jezus, hoe onrespectvol kun je zijn. Je mag dan wel dertien zijn, maar dan hoor je je niet zo te gedragen. Ik heb in mijn leven zelf verschillende stiefmoeders en vaders gehad, er was er een stiefvader waar ik totaal niet mee overeen kon komen, nu nog steeds niet en ik heb nog altijd de pest aan hem. Toch ben ik mijn excuses gaan aanbieden voor mijn gedrag.
"Ik ben sowieso introvert en al heel moeilijk in omgang." Dat je zo bent wilt niet zeggen dat je je zo mag gedragen, ik ben zelf ook zo, mijn gevoelens gaan niemand anders aan en je hebt om momenten een handleiding nodig om met me om te kunnen gaan, maar dat is alsnog geen rede om niks aan je gedrag te doen.

Ik zou zeggen, ga je excuses aanbieden voor je gedrag, vertel tegen je vader wat je dwarsligt. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:48

DezeNaam schreef:
Heb jij enig idee hoe arrogant jij je gedraagt tegenover je stiefmoeder? Denk jij dat zij zich er fijn bij voelt om genegeerd te worden 'omdat ze niet thuis hoort in jouw leven'. Jezus, hoe onrespectvol kun je zijn. Je mag dan wel dertien zijn, maar dan hoor je je niet zo te gedragen. Ik heb in mijn leven zelf verschillende stiefmoeders en vaders gehad, er was er een stiefvader waar ik totaal niet mee overeen kon komen, nu nog steeds niet en ik heb nog altijd de pest aan hem. Toch ben ik mijn excuses gaan aanbieden voor mijn gedrag.
"Ik ben sowieso introvert en al heel moeilijk in omgang." Dat je zo bent wilt niet zeggen dat je je zo mag gedragen, ik ben zelf ook zo, mijn gevoelens gaan niemand anders aan en je hebt om momenten een handleiding nodig om met me om te kunnen gaan, maar dat is alsnog geen rede om niks aan je gedrag te doen.

Ik zou zeggen, ga je excuses aanbieden voor je gedrag, vertel tegen je vader wat je dwarsligt. :j


Zo kan het even wat minder! Het is niet niks hoor, zij mag hier stiefmoeder NIET mogen, heeft ze het recht op. Alleen er moet goed gesproken worden met elkaar, zodat er GEEN ruzies meer komen en iedereen normaal met elkaar om kan gaan.
En lees even goed. Ts heeft het er nog MOEILIJK mee...
pfff empaties vermogen is weer ver te zoeken...

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:49

Kun je niet vragen of je bij je moeder mag blijven? En gewoon afspreken om af en toe bij je vader langs te gaan en te blijven eten o.i.d.? :)

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 21:50

DezeNaam schreef:
Heb jij enig idee hoe arrogant jij je gedraagt tegenover je stiefmoeder? Denk jij dat zij zich er fijn bij voelt om genegeerd te worden 'omdat ze niet thuis hoort in jouw leven'. Jezus, hoe onrespectvol kun je zijn. Je mag dan wel dertien zijn, maar dan hoor je je niet zo te gedragen. Ik heb in mijn leven zelf verschillende stiefmoeders en vaders gehad, er was er een stiefvader waar ik totaal niet mee overeen kon komen, nu nog steeds niet en ik heb nog altijd de pest aan hem. Toch ben ik mijn excuses gaan aanbieden voor mijn gedrag.
"Ik ben sowieso introvert en al heel moeilijk in omgang." Dat je zo bent wilt niet zeggen dat je je zo mag gedragen, ik ben zelf ook zo, mijn gevoelens gaan niemand anders aan en je hebt om momenten een handleiding nodig om met me om te kunnen gaan, maar dat is alsnog geen rede om niks aan je gedrag te doen.

Ik zou zeggen, ga je excuses aanbieden voor je gedrag, vertel tegen je vader wat je dwarsligt. :j


Ik blijf wel vriendelijk tegen haar, antwoord op haar vragen zeg hallo en dag. Alleen bedoelde ik daarmee dat ik zelf geen gesprek ga beginnen met haar. Ja ik had het anders kunnen verwoorden dat weet ik

Everything will be alright.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Century, Dominique_96, Eloya, Flippertje, Hemellichaam, IASCrawler, Mariett, MerleSimone, Mitch_Beauty, Sanniejtjuh, SemrushBot, Xanthippe, xPabloBokt en 154 bezoekers