kijken bij een verzorgpony

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ilangok

Berichten: 507
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Anna Paulowna

kijken bij een verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 17:30

hallo,
ik ga over een weekje weer eens kijken bij een verzorgpony, alleen ben ik altijd zo vreselijk zenuwachtig als het gaat om nieuwe mensen ontmoeten.
de vorige keer was ik zo zenuwachtig dat ik merkte dat dat ook invloed had op de pony.
na een paar weken ging het beter doordat ik gewend raakte aan de mensen daar.
ik snap het zelf ook niet, ik vind het echt verschrikkelijk irritant en wil deze keer gewoon gelijk goed beginnen..

heeft iemand tips of iets anders?


maximepatser

Berichten: 417
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Friesland

Re: kijken bij een verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:35

Ik begrijp dat het spannend kan zijn, maar probeer je erover heen te zetten, je gaat gewoon even een pony rijden en kijken of het klikt. Blijf des noods een rondje extra stappen voordat je echt begint, dan zakken hopelijk de zenuwen wat weg. denk aan leuke dingen, en probeer je te focussen op de pony, denk goed na of het wat is of niet, en als je echt heeeeeel zenuwachtig bent kun je het ook eerlijk toegeven. reken maar dat ze het begrijpen, of helemaal niet erg vinden ! Ik hoop dat je er wat aan hebt gehad! :)

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:41

Als je er bent, meteen uit leggen dat je wel heel zenuwachtig bent, dat je het spannend vindt, omdat je zo graag een verzorgpony wilt. Bijna iedere eigenaar zal dat helemaal begrijpen.

Als je er nu al mailcontact/telefonisch contact of wat dan ook mee hebt, kan je dat ook voor dat je er naartoe gaat al laten weten.

Is toch ook niet gek dat je zenuwachtig bent? Zou ik ook zijn :) Sterker nog, ik was ook een beetje zenuwachtig als er een nieuw meisje kwam, om mijn paard te komen proberen om bijrijdster te worden :D Eigenaren hebben daar dus ook wel last van. (veel die ik ken in ieder geval) Je wilt beide dat het goed zal gaan.

Wat ook wel helpt bij de zenuwen is voor je erop zit, dus met het poetsen/opzadelen lekker over de pony praten en al veel vragen. Hoe ze dit doen, hoe ze normaal rijden etc. Anders kan het dan zo stil zijn en heb je nog meer tijd om zenuwen te kweken :)

Heel veel succes in ieder geval!


capopjekop

Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:42

Wees gewoon open naar de eigenaren toe. Zij kunnen je dan proberen gerust te stellen en ze kunnen dan ook beter door je zenuwen heen kijken. Probeer ook goed op je ademhaling te letten. Als ik zenuwachtig ben zing ik een liedje. Worden de pony's ook rustig van.

Hannah

Berichten: 328
Geregistreerd: 12-11-13
Woonplaats: (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:48

capopjekop schreef:
Wees gewoon open naar de eigenaren toe. Zij kunnen je dan proberen gerust te stellen en ze kunnen dan ook beter door je zenuwen heen kijken. Probeer ook goed op je ademhaling te letten. Als ik zenuwachtig ben zing ik een liedje. Worden de pony's ook rustig van.


Ja dat klopt echt ;) ze zeggen ook (werkt echt!) dat als je denkt dat je paard gaat schrikken je een liedje moet zingen worden jullie allebei rustig van! ik doe het meestal op wedstrijd :p maar dan niet al te hard :)

insert quote here

ilangok

Berichten: 507
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: kijken bij een verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 18:42

ik ga zoiezo eerst wat weekjes parelli doen voordat ik echt ga rijden :).
bedankt allemaal. :)

capopjekop

Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Re: kijken bij een verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:46

Vind de eigenaar dat goed? Niet iedereen zit op nh te wachten natuurlijk :) Zou dat wel even vragen

ilangok

Berichten: 507
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: kijken bij een verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 19:07

ja, heb al over de mail contact gehad, ga zondag kijken.


lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Re: kijken bij een verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:05

ik baal zo erg!! ik had een afspraak met iemand voor een verzorgpony om 4 uur
maar mijn zusje was gevallen en ging dus naar het ziekenhuis (bleek uiteindelijk gebroken te zijn) ik had dus een mail gestuurd dat we wat later kwamen. om tien over 4 stonden we daar en we konden niemand vinden. we hebben 20 minuten gewacht dus ik zit in de auto krijg ik een mail dat zij zelf van 4 uur tot 10 voor half 5 heeft gewacht dus ik vroeg of ze een nieuwe afspraak kon maken maar die avond kon dus niet meer krijg ik die avond een whats appje dat ze iemand anders gaat zoeken!! ik werd heel erg boos op mezelf want ik kon er natuurlijk niks aan doen dat mijn zusje gevallen was. ik vroeg dus of we geen nieuwe afspraak konden maken gaat ze zeggen dat ik met niet aan mijn afspraken hou.

het is ondertussen een week geleden en ik lig er nog steeds wakker van!

Lucky mijn alles <3 5-12-14

PLK
Berichten: 689
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: aan de rand van het dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:10

lienieminie schreef:
ik baal zo erg!! ik had een afspraak met iemand voor een verzorgpony om 4 uur
maar mijn zusje was gevallen en ging dus naar het ziekenhuis (bleek uiteindelijk gebroken te zijn) ik had dus een mail gestuurd dat we wat later kwamen. om tien over 4 stonden we daar en we konden niemand vinden. we hebben 20 minuten gewacht dus ik zit in de auto krijg ik een mail dat zij zelf van 4 uur tot 10 voor half 5 heeft gewacht dus ik vroeg of ze een nieuwe afspraak kon maken maar die avond kon dus niet meer krijg ik die avond een whats appje dat ze iemand anders gaat zoeken!! ik werd heel erg boos op mezelf want ik kon er natuurlijk niks aan doen dat mijn zusje gevallen was. ik vroeg dus of we geen nieuwe afspraak konden maken gaat ze zeggen dat ik met niet aan mijn afspraken hou.

het is ondertussen een week geleden en ik lig er nog steeds wakker van!


ach meid, wat een rare mensen! daar wil je toch niet eens over de vloer komen?? :-) Gewoon ff verder zoeken, en anders kun je er nog 1 net mailtje aan wagen waarin je alles uitlegt. Maar ik zou verder zoeken als ik jou was. Succes!

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Re: kijken bij een verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:15

ja ik zoek ook verder ik had een hele aardige vrouw ontmoet via marktplaats alleen mag ik haar pony wel verzorgen maar voorlopig niet op rijden want er is een of andere zieke geest geweest die de deken heeft open gesneden en de manen en staart heeft afgesneden. dus ze is nu erg bang voor mensen en moet eerst weer het vertrouwen terug krijgen
dat doe je toch niet? hoe ziek ben je dan?

Lucky mijn alles <3 5-12-14

Bruma
Berichten: 332
Geregistreerd: 13-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:19

lienieminie schreef:
ja ik zoek ook verder ik had een hele aardige vrouw ontmoet via marktplaats alleen mag ik haar pony wel verzorgen maar voorlopig niet op rijden want er is een of andere zieke geest geweest die de deken heeft open gesneden en de manen en staart heeft afgesneden. dus ze is nu erg bang voor mensen en moet eerst weer het vertrouwen terug krijgen
dat doe je toch niet? hoe ziek ben je dan?


Wacht even!
Deken opengesneden?
HET MOET NIET GEKKER WORDEN MET SOMMIGE MENSEN!
sorry voor mijn boze uitval maar zoiets doe je niet! :(

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Re: kijken bij een verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:20

nee dat begrijp ik het liefste zou ik hun eens willen martelen om te laten zien hoe dat voelt!!

Lucky mijn alles <3 5-12-14

ilangok

Berichten: 507
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: kijken bij een verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 16:25

bij mij is het gelukt, ben al een paar keer heen geweest en het is een heel leuk paardje en aardige mensen (:

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:28

ilangok schreef:
bij mij is het gelukt, ben al een paar keer heen geweest en het is een heel leuk paardje en aardige mensen (:

Wat leuk! Veel plezier!

Julia331face
Berichten: 8
Geregistreerd: 07-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:39

Hoi muurp wat jammer voor je dat je zo zenuwachtig bent !! Ik heb wel een paard tips ...hier komen ze

Tip 1 : maak een soort speech , bereid je thuis goed voor op wat je gaat zeggen,
Maar neem natuurlijk geen briefje mee waar je alles vanaf gaat lezen !! Dat is nogal raar ,en het maakt een vreemde indruk volgens mij ...

Tip 2 : neem drinken mee , het klinkt raar maar als je genoeg water drinkt dan voel je je ook een stuk rustiger, en geloof me ik spreek uit ervaring hihi ..

Tip 3 : zorg dat je er netjes uit ziet ,dit maakt altijd ook indruk . En het voelt voor jou zelf ook veel fijner om er schoon uit te zien ( en te ruiken )

Nou dit waren de tips wel zo'n beetje ... Ik hoop dat je er iets aan hebt groetjes julia-face daag
:) /3 /3

kleinevos
Berichten: 30
Geregistreerd: 02-12-13
Woonplaats: Hoorn

Re: kijken bij een verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:01

Ben zo bloj dat ik dit topic heb gevonden morgen zelf namelijk een afspraak om 5 uur... :brr: handige tips btw ben namelijk ook erg zenuwachtig maar komt het niet raar over als je de hele tijd gaat drinken?? Maar 1 opluchting ik ga morgen waarschijnlijk niet gelijk rijden h O:)

[size=18]je woont erg ver weg.
dus we hebben allebei pech
anders kwam ik je elke dag opzoeken
in plaats van met de neus in de boeken
maar op een dag als ik een ei leg

stuur ik die naar jou
met het bericht dat ik van je hou!!
[/size]

Liefssjulia1
Berichten: 46
Geregistreerd: 07-12-13

Re: kijken bij een verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:28

ik weet precies wat je bedoelt !! ik was ook superzenuwachtig toen ik voor het eerst ging rijden op mijn verzorgpony maar gelukkig kende ik die mensen wel een beetje. je moet gewoon vanaf begin het als een lolletje zien en niet zakelijk ga daar gewoon doodleuk de pony staan verzorgen alsof je het al jaren doet en rij erop zoals jij dat allemaal denkt dat het het beste is, die mensen gaan je echt niet afrekenen op hoe je rijdt maar meer of ze zien dat je geschikt bent om een soort van verantwoordelijkheid te nemen over de pony. ik heb zelf als ik eenmaal rij (ook bij een wedstrijd) valt de stress van me af. ik doe gewoon wat ik leuk vindt en hopelijk doe ik dat ook nog een beetje goed, zo niet dan had ik vast mn dag niet of moet ik nog meer oefenen.

maatje987

Berichten: 2956
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: kijken bij een verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:53

ik weet precies wat je bedoelt ik ga aankomende zaterdag ook kijken bij een nieuw verzorgponytje

Ik weet dat ik volwassen ben... Maar kom op zeg dat is een springkussen :P


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 2 bezoekers