lief maar irritant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
tinkerlover1
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-12-13

lief maar irritant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 18:33

Hallo, ik ben bezig et een paard in te rijden uit een weide, maar een van de andere(makke)paarden heeft een half jaar geleden een veulen gekregen. nu is het probleem dat ik op mijn paard wil gaan hangen aan de andere kant van de weide. maar dat veulentje is heel erg aan mij gewent dat als ik met m'n paard bezin ben, dat het veulentje dan de hele tijd blijft irriteren. bijvoorbeeld, dan ben ik klaar met mijn paard en dan komt happy(het veulen) naar me toe stormen en begint ze te steigeren en bokken, dus moet ik dan rennen voor m'n leven. hebben jullie tips voor me dat ik gewoon veilig zonder aangevallen te worden m'n paard verder kan inrijden.
alvast bedankt.

:¨·.·¨:
`·.Sok


Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: lief maar irritant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:35

Stukje afzetten zodat het veulen er niet kan komen.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.


Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:35

Kan je geen stukje afzetten? Lijkt me sowieso handiger dan het in de wei doen tussen andere paarden.
Verder mag je het veulen ook wel laten weten dat ze dat niet mag doen uiteraard. Als ze nu al tegen je begint te steigeren en bokken en jij daarvoor op de loop gaat dan word dat alleen maar erger dus ook dat zul je aan moeten pakken.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

speurneusc

Berichten: 5362
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:37

dit soort dingen niet doen waar de andere paarden bij zijn, dus in een aparte ruimte, ten eerste als je een paard aan het inrijden bent doe je dat niet zo hup er op springen maar met beleid en gezond verstand, en ten tweede veroorzaak je op de manier alleen maar ongelukken, niet alleen voor je zelf maar ook voor je nog jonge paard waardoor ie een trauma op kan lopen dat ie helemaal niet meer bereden of zadel mak te maken is

en je leert het veulen op deze manier nu al verkeerd gedrag aan door dit soort dingen juist zo te doen dat ie dit kan en mag doen bij je

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

tinkerlover1
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-12-13

Re: lief maar irritant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 18:39

bedankt voor de tips, ik weet hoe ik een paard in moet rijden, mn paard is vijf jaar, dus oud genoeg om ingereden te worden!!

:¨·.·¨:
`·.Sok

MirandaMalik

Berichten: 9877
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: lief maar irritant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:46

Als je weet hoe je een paard moet inrijden, hoor je ook genoeg te weten om een veulen manieren te leren.
Het werkt precies hetzelfde als bij een volwassen paard.
Dat je dit toelaat en zelfs wegrent snap ik niet, dat veulen is over een tijdje (eigenlijk nu al) levensgevaarlijk.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

speurneusc

Berichten: 5362
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:04

tinkerlover1 schreef:
bedankt voor de tips, ik weet hoe ik een paard in moet rijden, mn paard is vijf jaar, dus oud genoeg om ingereden te worden!!


of ie nu 3 of 5 of 8 is, als ie nog niet is ingereden mist ie een stuk ervaring, hoe om te gaan met stress door iemand op zijn rug te hebben etc. en blijkbaar weet jij niet hoe je een paard in moet rijden, want je doet maar wat en dat met een veulen erbij....

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: lief maar irritant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:05

Is het misschien een idee om te kijken of we de TS gewoon het advies kunnen geven waar ze om vraagt?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

speurneusc

Berichten: 5362
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:13

dat werd ook gegeven maar ze weet hoe ze een paard in moet rijden zegt ze en paard is 5 jaar dus heeft genoeg ervaring hoor

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:19

speurneusc schreef:
dat werd ook gegeven maar ze weet hoe ze een paard in moet rijden zegt ze en paard is 5 jaar dus heeft genoeg ervaring hoor


En er werd ook een heleboel advies gegeven waar ze niet om heeft gevraagd, ook nadat ze nog n keer heeft aangegeven dat ze daar niet om vroeg.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Lumea

Berichten: 1357
Geregistreerd: 16-08-12
Woonplaats: Brabant

Re: lief maar irritant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:44

Ik zou een paard nooit inrijden waar andere paarden bij staan. Bovendien leert het veulen zo slechte gewoontes aan, en kan heel gevaarlijk worden door dat bokken en steigeren.
Als er geen andere mogelijkheid zou zijn, zou ik een stukje afzetten, zodat de paarden sowieso niet in de buurt kunnen komen bij het inrijden.
Ook met het veulen moet je aan de slag gaan. Dit gedrag moet je niet accepteren. Dit kan erg gevaarlijk worden..

A mind is like a parachute, it only works when it is open

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: lief maar irritant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:24

PP >> OPG

tinkerlover1
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-12-13

Re: lief maar irritant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 15:48

ik denk dat happy het gewoon als spelen bedoelt, binnenkort krijgt er een ander paard een veulen dus misschien dat het dan over gaat!!

:¨·.·¨:
`·.Sok

aeolusnr1
Berichten: 4302
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: St. Job in't Goor , Antwerpen , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 08:59

Je bent blijkbaar echt heel verkeerd bezig, zoek een goede lesgever/trainer die bv elke week eens komt meedoen die je dan tips geeft hoe verder te doen. Op deze manier kan je dus zelf verder aan de slag maar dan wel op de goede manier met een echt degelijke planning in het achterhoofd.
Een goede basis installeren is echt niet niks, hier gebeuren de meeste fouten.
Zoek les.

tinkerlover1 schreef:
ik denk dat happy het gewoon als spelen bedoelt, binnenkort krijgt er een ander paard een veulen dus misschien dat het dan over gaat!!

Zaterdag 09 mei 2015 Clinic schrik en stress training,te Heeze nabij Eindhoven. Er zullen een 7 tal paarden behandeld worden, elk met hun eigen probleempjes. Er zijn nog een paar plaatsen als toeschouwer beschikbaar, deze Clinic zal een ganse dag duren, voormiddag een theoretische benadering, namiddag het praktijk gedeelte.
Deelname prijs 20 euro/pers. iedere deelnemer/toeschouwer krijgt ook een uitgebreide gedrukte cursus tekst.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:59

Omdat dit topic is geopend door een schaduwaccount wordt het gesloten.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers