"Flaggen"

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

"Flaggen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:03

Helleu,

Nu ik net weer zie dat er een nieuwe spamgolf is van een of ander vals paspoort bedrijf :')
Is het misschien een idee dat wanneer er een x-aantal keer getemd is voor "Spam" (of tegen die tijd met een andere vorm van melden, bijvoorbeeld "Flaggen" net als op YouTube) dat het topic vanzelf (tijdelijk) een slotje krijgt en de gebruiker tijdelijk een ban?
Nu zit er soms een flinke tijd tussen het plaatsen en het sluiten van zulke spamtopics, simpelweg omdat de mods natuurlijk niet kunnen toveren. Daarmee wordt het aantal berichten beperkt en krijg je niet dat heel actieve onderwerpen volstaat met één soort topic.

Misschien zelfs een idee om dit toe te passen op (extreem) aanvallende berichten?

Uiteraard moet er voorkomen worden dat er misbruik van gemaakt wordt, bijv. als maatregel van onrechtmatig gebruik van de knop een (tijdelijke) ban. Maar ik denk persoonlijk dat het wel een stuk makkelijker is en dat de spammers hier ook wat ontmoedigd van raken.

Groetjes


A_nouk

Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: "Flaggen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:05

Ik denk dat je dan veel mensen krijgt die gebannen worden, mensen op bokt kunnen het nu eenmaal niet altijd met elkaar vinden :=

Anoniem

Re: "Flaggen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:06

Niet bij 3 meldingen maar bijv. 10 of 15 meldingen.

En opgeruimd staat netjes toch :Y)


Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: "Flaggen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:08

Ik denk ook dat er te snel misbruik ontstaat.
Op Bokt vliegen mensen elkaar nogal snel in de haren, dus ik denk dat je dan een slotjesregen gaat creëren.

pluisje88

Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: "Flaggen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:09

Ik vind het wel een goede. Wanneer er misbruik van gemaakt wordt vind ik dat daar straf op mag staan voor de misbruiker. Bijvoorbeeld tijdelijke ban als straf voor de melder/misbruiker

zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: "Flaggen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:07

Als je spam ziet kan je het beste gewoon een mod een pbtje sturen waarvan je weet dat ze online is, dit kan zien op de forums pagina bijna onderaan.
Dat is sneller als temmen, want zoals nu ben ik wel even online maar kijk ik eigenlijk niet bij de tems.
Een automatisch slotje is op dit moment in elk geval niet mogelijk op zich geen raar idee, maar er kan wel makkelijk misbruik van gemaakt worden.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gigixponys en 9 bezoekers