Ziek en toch zo trots en bijzonder, Anouk een jaar lang.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Ziek en toch zo trots en bijzonder, Anouk een jaar lang.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 00:01

Eigenlijk is het hele komende verhaal met foto's niet belangrijk, ondanks dat ze meerdere dierenartsen versteld heeft laten staan met haar vooruitgang. Ze laat mij namelijk elke dag versteld staan. Dankzij haar ben ik gestopt met alle antidepressiva en antipsychotica. Dankzij haar kan ik weer happy zijn en het daadwerkelijk te voelen en als ik eens niet happy ben dwingt ze me (op een behoorlijk botte wijze :+) om naar mezelf te kijken en mijn gevoel te veranderen. Ze weigert op alle fronten mee te werken als ik me niet openstel voor haar en als ik het dan toch probeer hang ik ergens tussen de dakspanten. Ze spiegelt zo enorm dat ik kan verwachten om in m'n kont gebeten te worden als ik chagrijnig ben. Zij krijgt voor elkaar wat een heel leger psychologen en psychiaters niet kon, mijn persoonlijke en eerlijkste therapeut. Haar oude eigenaresse heeft me meerdere keren gezegd dat Anouk met een reden op mijn pad is gekomen, dat ze daar zelf voor gezorgd heeft omdat ik haar nodig had. Nu begint pas door te dringen wat dat eigenlijk betekent. Dank je wel Bianca, voor het vertrouwen en dank je wel Anouk, dat je bestaat :+:

Als je nog benieuwd bent volgt nu Anouk's verhaal, met een paar foto's :)

Anouk is ondertussen 3,5 jaar in mijn bezit, via Bokt bij mij terecht gekomen omdat ze EMND heeft en de oude eigenaresse kon haar niet de weidegang bieden die ze nodig heeft. In eerste instantie zou ze gaan dienen als fokmerrie en kon ze in de kudde staan bij mijn toenmalige verzorgpaarden. Anouk zelf had iets anders in gedachten, ze werd namelijk gewoon niet hengstig, zelfs niet als de hengst in de kudde stond... Alleen héél vroeg en héél laat in het jaar, terwijl ze bij haar oude eigenaresse netjes om de drie weken hengstig was :?

Achteraf gezien heeft ze dat goed uitgekiend, want ik besloot te stoppen met de verzorgpaarden en dan moest Anouk ook weg. Als ze een veulen had gehad, had ik haar of het veulen achter moeten laten omdat ik geen twee paarden kan onderhouden. Ze is naar een kleine pensionstal vlakbij mijn huis gegaan. Het was een enorme gok, want ze had 1,5 jaar niks gedaan en ik kon ook niet weten of ze in de toekomst wel iets aan zou kunnen. Als het niet zo was geweest mocht ze gewoon grasmaaier blijven, ze zou alleen een hele dure zijn.

Na een paar maanden wennen op de nieuwe stal werd ze een beetje vervelend, ze wilde uitdagingen en dus zijn we wat gaan longeren en binnen een aantal weken zat ik er op. Helemaal vertrouwd en braaf, maar wel wiebelig. De coördinatie van haar benen is natuurlijk niet goed en iemand heeft het erg treffend verwoord met "elk been viert zijn eigen feestje". Aan de andere kant is training van de spieren wel erg goed, als ze meer controle over haar spieren krijgt kan ze beter coördineren waar ze ze neerzet. Zo zijn we een klein jaar een beetje aan het klooien en spelen geweest en zijn we toe aan dit jaar.

Die begon met sneeuw! Op deze foto kun je leuk zien dat elk been feestviert :D

Afbeelding

Bij mijn verzorgpaarden heb ik een aantal keer les gehad met een ander paard van Noor Tanger en toen ik hoorde dat ze een clinic organiseerden van Thomas Ritter heb ik me gelijk opgegeven. De dag zelf was behoorlijk hectisch. Ik ging samen met een stalgenote, maar allebei de paarden wilden de trailer NIET op en Anouk eindigde op haar kont en haalde haar hakken open. Uiteindelijk waren we ruim een uur te laat en moest er gekeken worden of Anouk niet kreupel was. Besloten om het toch te proberen maar bij ons allebei was de pijp ver leeg en ik ben regelmatig verkeerd gereden of heb oefeningen helemaal niet gedaan omdat ik het Duitse Engels van Thomas amper nog kon volgen := Maar al met al was het toch een erg leerzame dag.

Afbeelding

Afbeelding


Langzaam werd het zomer en heb ik met Chakkie17 een klein fotoshootje gehouden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna heb ik Noor overgehaald om een keer per maand een dag te komen geven bij ons in de buurt. Toen moesten we ineens echt AAN HET WERK := Deze foto was van het einde van de les en zoals je kan zien vielen we allebei zowat in katzwijm :')

Afbeelding

Na het zien van onder andere die foto schrok ik zo van mijn eigen houding dat ik ook op zoek ben gegaan naar een instructrice voor mijn houding en die heb ik gevonden in een hele fijne centered riding instructrice. Daar zijn helaas geen foto's van, maar er valt nog steeds genoeg te sleutelen.

Tussendoor hebben we een poging gedaan om vrij te springen, wat helemaal niet slecht ging. Een jaar daarvoor ging ze dwars door 40 cm heen.

Afbeelding

In oktober van dit jaar zijn we van stal verhuisd vanwege wat strubbelingen met de eigenaars van de oude stal. Samen met haar vriendin Koko is Anouk naar haar nieuwe plekje gegaan en wat had ze moeite om te wennen! Ze heeft een ruime maand uit de running gelegen omdat haar coördinatie nog slechter wordt als ze gespannen is. Ze is dan ook meerdere keren onderuit gegaan, zeker twee keer in de wei en een keer in de poetsplaats. Dat is inmiddels weer zo goed mogelijk rechtgezet en we hebben ook weer een les van Noor gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En verder is het gewoon genieten, van al haar buien. Wat soms ook betekent dat je haar moet gaan halen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.


rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 03:58

Je ziet de vooruitgang!! Hartstikk goed meis dat je van je meds af bent. *\o/* *\o/*

Leven en laten leven, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
[WN-ITP] Bluf van een oude man... [WN-ITP] Van afscheidsshoot naar aankoopshoot..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101661
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ziek en toch zo trots en bijzonder, Anouk een jaar lang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 04:14

Prachtig verslag Nathalie! En wat ziet Anouk er goed uit!
Jullie hebben wat tegenslagen gehad maar zijn nu lekker bezig. In het voorjaar kom ik jullie kant op. Ik wil dit speciale paard in het echt zien. :)

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

DeMaJai
Berichten: 281
Geregistreerd: 03-02-10
Woonplaats: Gouda

Re: Ziek en toch zo trots en bijzonder, Anouk een jaar lang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 06:41

Ziet er heel goed uit!
Wat een vooruit gang na alle tegeslagen


bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Ziek en toch zo trots en bijzonder, Anouk een jaar lang.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 13:31

Dank jullie wel :)

Marlies: Denk dat je haar wel leuk gaat vinden :D

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:33

heel erg leuk! ik vind dat jullie bij elkaar passen! :j
mijn pony heet ook Anouk en lijkt er ook een beetje op! :D

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Ziek en toch zo trots en bijzonder, Anouk een jaar lang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:56

Wow, wat kwam je eerste stukje binnen.
Wat fijn dat jullie zo van elkaar genieten. En wat is je dat gegund.
Heel erg fijn, mooi en bijzonder om te lezen. :)

'De vraag of we anders kunnen denken dan we denken is essentieel om te blijven denken.' - Michel Foucault

Heeft na jaren dromen, zelf de ijzers ondergebonden.

_Jelske

Berichten: 1316
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:08

Vallen en opstaan is jullie niet onbekend, maar opstaan doen jullie zeker!
Jullie werken zo hard aan jullie zelf en zijn zo'n lekker stel. Echt een genot om naar te kijken (zowel op de foto als irl natuurlijk ;))

Fijn dier voor een fijn mens!

Het is beter een kaars te ontsteken dan te klagen over de duisternis.

esthervannes
Berichten: 43
Geregistreerd: 30-07-11

Re: Ziek en toch zo trots en bijzonder, Anouk een jaar lang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:18

Mooi verhaal, mooi mens en geweldig paard! :) zonder jou en Anouk zou ik nog steeds niet inzien hoe het anders kan.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Ziek en toch zo trots en bijzonder, Anouk een jaar lang.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 21:29

Dank jullie wel :+:

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Ziek en toch zo trots en bijzonder, Anouk een jaar lang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:39

wat een prachtig paard!Fijn dat ze jou zo helpt en je gelukkig maakt!

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Ziek en toch zo trots en bijzonder, Anouk een jaar lang.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 19:34

Dank je wel Geerke, voel me ook elke dag bevoorrecht :)

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-13 15:04

Voor de rest niemand interesse in mijn cadeautje tussen al het itp-paardengeweld? :P

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.

Narita

Berichten: 883
Geregistreerd: 02-05-12
Woonplaats: Mars

Re: Ziek en toch zo trots en bijzonder, Anouk een jaar lang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:13

Top dat het zo goed met je gaat! Speciaal wat paarden kunnen doen hè..
Wens jullie veel geluk in de komende jaren!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers