Verona door de jaren heen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Verona door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 11:33

Ik denk steeds ik maak volgend jaar een jaaroverzicht. Maar door omstandigheden en niet veel foto's nu maar een overzicht over de jaren heen.

Ik kocht Verona in 2006/7 toen ik in 3 jaar tijd 2 paarden had verloren van mijn oude buurman. Hij had nog wel en leuk paard staan. Verona was toen 4/ 5 jaartjes oud. Ik hield van paarden met weinig wit, liefst donker en maximaal 1.68 in stokmaat.
Hij deed de stal open en daar stond ze dan. Grote bles, flink wit been, en een reus maar wel iets 'iel'

Ben er opgestapt en ooh ze was groot maar braaf. Daarna zou ik nog een keer gaan rijden maar het weer was slecht. Oooh gaan we toch naar de binnenbak....... paard de trailer in en gaan. Dat ging makkelijk en ze was braaf op vreemd terrein. Verona is daarna gelijk naar mij gekomen en heb haar op proef op stal gekregen.
Haar paspoort:
Naam: Verona
Geboren: 20 april 2002
Afstamming: Orame x Zeoliet
Stokmat: 1.74/5

Zo begon ik met Verona:
Afbeelding

We bleven oefenen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-BALD8MPT.jpg

En starten ook snel wedstrijden. Heb niet veel foto's van de begin periode. Die staan op andere computer...
Dit was tijdens een indoorwedstrijd denk in 2010/2011?
Afbeelding

Verona bleek al snel erg sterk te zijn en een flink karakter te hebben. Vooral galop was erg moeilijk voor mij om uit te zitten. Ze trekt me eerst uit het zadel en gaat daarna hard en soms plat door de bocht. Dit gaat steeds wat beter. Het kost soms veel frustratie. Maar vanwege haar geweldige karakter en wat ik met haar kan zetten we door.

Afbeelding

Afbeelding


We trainden lekker verder maar genoten ook van buitenritten, bosritten enz.
Helaas hebben we ook regelmatig veel pech.
Verona kreeg flink mok met o.a. einschusbeen, wratten die die ze had vielen door de hydrocortison eraf maar werden tumoren welke weggesneden werden.
Ik kocht een ander zadel en dacht kan eindelijk echt te gaan rijden. Helaas kwam ik in de lappenmand. Een gecompliceerde beenbreuk tgv uitglijden in de sneeuw. 1/2 jaar niet rijden. In tussentijd groeide de tumoren weer aan en werden groter en groter. Ik zag dit eind april en begin mei lag Verona op de operatietafel. Het zat voorop het achterbeen dus er was geen vel om het te dichten. Dit moest de natuur doen. Kortom verband wisselen enz. Dit heb ik zelf gedaan ondanks dat ik nog met mijn been zat. Verona mocht naar buiten maar op en klein afgezet stuk. Ze mocht niet te gek doen......

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-7IZXBUHO.jpg
Afbeelding

Dit werkte niet dus mocht ze meer wei krijgen. Ze was stukken rustiger.
Het genas netjes en in augustus konden we weer gaan rijden. Zadel goed afgesteld en gaan.
In de winter weer wat wedstrijden meegepakt en regelmatig een buitenrit. Ook samen met mijn vriendin. Ik rijd haar paard zo nu en dan ook bij.
In februari nogmaals mijn zadel laten controleren. Verona was breder geworden dus ging er een nieuwe boom in.
In mei tijdens de les kreeg ze kuren. Zoals ze eerder deed in de tweede galop. Dus dacht (instructrice ook) dit is typisch Verona. Dus doorgezet. Ze liep hierna gewoon zoals altijd.
Het volgende weekend was het weer oefenconcours van de club en wilde goed voorbereid starten. Maar na 2 dagen zag ik ineens een kaal plekje op de schoft. Een flinke drukplek. En ja hoor boom was gebroken |( |( Wat voelde ik me schuldig.
Wederom lange tijd eruit. Na paar weken zijn we gaan longeren en in augustus er maar weer op met een zadel wat ik mocht lenen. ook met bijzet in het begin ivm reactie

Afbeelding

We reden tussendoor gewoon lekker door.
Oefenwedstrijdje:
Afbeelding

Afbeelding

Maar ook officiële wedstrijden. Ik reed inmiddels L2. We gingen hard vooruit de galop verbeterde. We werden meer en meer een team.
Ik ging dit jaar voor de tweede keer op vakantie met Verona. Dit keer naar Wolfheze. Wat hebben we genoten. Mooie en lange ritten. EN wat was Verona braaf. Ze genoot zichtbaar. Heb een galop gedaan en gelijk gefilmd. Wow wat een gevoel.
Afbeelding

En gewoon met een hand kunnen rijden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LI3I63RP.jpg

Na een rit ging er nog iemand springen. Ik dacht ga even mee kijken. Het kriebelde dus dacht neem ook een sprongetje. Ik heb nog nooit zo een fijne sprong met haar gemaakt. Ik weet het met slof is niet helemaal maar goed.

Afbeelding

Ook zijn er mooie foto's gemaakt tijdens deze vakantie.
Afbeelding

Het was voor herhaling vatbaar.
En omdat het zo goed was gegaan besloot ik me op te geven voor de Huijbergse paarden3daagse.
Maar in de tussenliggende weken werd Verona nukkiger, meer drammen enz. Op wedstrijd ging het weer helemaal mis met de galop. Dit klopte niet. Tandarts laten komen maar dit was het niet. Toen de fysio. Verona was stijf in de rug en werd behandeld en daarna na wat rust opbouwen met longeren. Helaas daar ging de 3 daagse dacht ik.
Maar ik mocht paard van mijn vriendin gebruiken. Als alles goed zou gaan de eerste dag zou ik de volgende dagen rijden. En het ging super.
Afbeelding

De laatste dag samen met mijn vriendin kwamen we dit spandoek tegen. Het was nog niet de echte finish:
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-RLWFBPYC.jpg

Bij terugkomst op het terrein ging het helaas mis. Floor schrok en sprong uit het niets met 4 benen in de lucht en hop daar ging ik...... Ik eindigde met ambulance in nekkraag in het ziekenhuis met en gecompliceerde polsbreuk....
Wederom kon ik niets. Verder net begonnen met een opleiding. Uiteindelijk heb ik met Verona hulp gekregen met longeren. In december zat ik er voor het eerst weer op. In januari 2013 kreeg ik mijn veelzijdigheidszadel terug van de zadelmaker en kon ik er thuis ook op.
Verona schrok en gaf onverwachts en rodeo. En boem daar lag ik weer. Met bibberende benen toch gelijk er terug op. Volgende dag gewoon gereden toen het vervolgens ging vriezen en sneeuwen en ik niet kon rijden. Toen sloeg de angst toe. Ook door mijn opleiding had ik niet heel veel tijd. Maar de tijd die ik had gebruikte ik om van mijn angst af te komen.
Ben ook weer op Floor gestapt. Met mijn vriendin erbij gaat het goed maar ben ik alleen.......
Maar met Verona ging het steeds beter.
Eindelijk was ik zelf zo ver om weer te kijken voor een goed dressuurzadel. Daar gingen we naar Drunen met 30 graden....... Zadel op en af maar Verona bleef zich wonderbaarlijk goed gedragen. Dit heeft voor mijn vertrouwen veel goed gedaan. We vonden een zadel en konden weer lekker gaan rijden.
Ook weer op buitenrit geweest en weer gaan lessen.

In de tussentijd kreeg Verona een echte vriendin namelijk Bonnie:
Afbeelding
Ik besloot dit jaar toch nog een wedstrijd te gaan proberen. Drafgedeelte ging beter dan ooit. Maar de galop was weer foute boel. Zo wilde ik niet afsluiten dus ik kon nog 1 wedstrijd rijden voor mijn operatie. En dat ging lekker. Galop ging een stuk beter. Ik reed toen ook een winstpunt en zelfs een eerste prijs.
Afbeelding

Een mooiere afsluiting kon ik niet hebben. Vertrouwen in elkaar is terug. Ik weet dat ik Verona niet weg zal doen. We zetten door. In 2014 ga ik wanneer het weer mag met frisse zin weer beginnen. Lekker genieten van een buitenrit, wedstrijd, bosrit enz. Ik ben trots op mijn knappe dame.

Afbeelding



minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Verona door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:40

Super leuk overzicht Marjolein, op naar een super 2014 voor jullie!

Casarell

Berichten: 9601
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:13

Wat is ze veranderd met de jaren zeg.. :oo
En jullie gaan in 2014 gewoon weer lekker knallen!!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:58

Wat een verandering toch door de jaren :) En die geweldig mooie foto's van de Veluwe van vorig jaar, heerlijk genieten met grote Verona. Echt een van de topvakanties. Je hebt veel pech gehad, maar dat is nu helemaal klaar hoor, straks als jij ook weer helemaal genezen bent weer volop leuke dingen doen :D Gaan we afspraken maken voor ritjes :D

Vind haar ook zo leuk saampjes met Bonnie :)

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 13:01

Dank je. Jammer dat ze niet helemaal op volgorde staan maar is goed te zien hoe ze was en nu is.

Komt goed. Die afspraken komen :D

MaartJ

Berichten: 1477
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Verona door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:33

Wat een verhaal Marjolein.. En wat is ze mooi opgeknapt zeg, complimenten!
Hoop echt dat jullie in 2014 weer lekker kunnen gaan knallen en doen waar jullie zin in hebben :)

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:38

Leuk overzicht Marjoleib! Wat hebben jullie al veel meegemaakt samen zeg.... Pffff!
Hopelijk vanaf nu lekker blijven groeien!

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Tilmar

Berichten: 3300
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:45

Nou, jij weet wel van doorzetten! Mooi verhaal. Hopelijk vanaf nu meer geluk en heel veel succes! Want jullie zijn een mooi team!

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+3

hutch84

Berichten: 2503
Geregistreerd: 22-01-09
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:47

wat hebben jullie al veel mee gemaakt marjolein tot dat je door gezet heb ik had al eerder afgehaakt.

L5+35l 2+ 119
L 4 +37
lL 3 + 100
** http://www.everyoneweb.com/hutchje/ **

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 15:17

Dank jullie wel.

Anoniem

Re: Verona door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:50

Op een knallend nieuw jaar dan maar voor jullie. 2014 mag van mij jullie jaar worden, jullie hebben al genoeg pech gehad!

supertammy

Berichten: 2230
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:13

Gaaf, een Verona ook haar eigen overzicht! Wat is ze veranderd door de jaren heen. Hopelijk hebben jullie beiden wat meer geluk in 2014 en kun je dan helemaal gaan knallen! (en kon ik je dan weer eens tegen op de wedstrijden)

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 20:19

dat zou leuk zijn :D

Moratoetje

Berichten: 1449
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:14

Leuk overzicht! Hopelijk in 2014 meer geluk en kunnen je weer knallen!

Dais_

Berichten: 4009
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Verona door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:23

Wat een verschil met eerst en nu! Zodadelijk als je helemaal hersteld bent van je operaties kun je weer lekker aan de slag met Verona. Je hebt er een toppaard aan en ik was tijdens onze vakantie vorig jaar ook echt van haar onder de indruk. Ze heeft een koppie om verliefd op te worden en een gouden karakter (met streken haha).

Touscha

Berichten: 497
Geregistreerd: 02-09-06
Woonplaats: Ouddorp

Re: Verona door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:44

Knappe merrie! En wat een verschil tussen de eerste foto's en hoe ze nu is.

Touscha (Metall x Elcaro) : ZZL+4
Annabanta (Democraat x Zeoliet) : ZZL+7
Karsten (Anders) : M2+1

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Verona door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:38

Wat een verschil zeg! Ze ziet er goed uit Marjolein! Hopelijk wordt 2014 jullie jaar. :D

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Verona door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:30

Wat heb je toch een ontzettend knap paard Marjolein, ik ben echt een ponymens maar Verona heeft echt iets waar ik helemaal weg van ben. <3
Mooi overzicht en ik duim dat 2014 jullie jaar wordt. :D

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Verona door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:34

leuk gedaan, succes met deze dame!

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Verona door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:48

Door alle tegen slagen die jullie hebben gehad, heb ik wel het idee dat je de dingen die goed gaan zwaarder zijn gaan wegen voor je, dan de dingen die (nog) niet zo lekker gaan, ik denk dat als je deze stijgende lijn vast houd, dat 2014 weleens een heel erg leuk jaar kan gaan worden voor Verona en jou :j
Leuk overzicht Marjolein!

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Verona door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:37

Leuk overzicht, Marjolein! Verona is zeker er beter gaan uitzien! En die foto met Bonnie, kijk die uitdrukking daar <3

Op naar een super 2014, vol gezondheid (voor mens en dier!).

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Re: Verona door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:38

Wat een verandering inderdaad door de jaren heen! Hopelijk gaat 2014 een mooi (en gezond!) jaar worden voor jullie :j

    If you can dream it, you can do it ...

Beeker

Berichten: 504
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Verona door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:39

Wow, mooie verandering door de jaren heen zeg! Leuk om dat zo te zien. Vind vooral die 7e foto op oefenwedstrijd heel mooi. Heerlijk zo'n tripje naar de Veluwe, ben ik wel jaloers op. Op naar een succesvol 2014!!!

Ostrea (Zeoliet)
Korine (Ulft)
Fabriz (Johnson)

Barbara_

Berichten: 3310
Geregistreerd: 12-02-05
Woonplaats: Middelburg

Re: Verona door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:58

Hopelijk is 2014 een jaar voor jullie zonder operaties en gedoe en kunnen jullie lekker genieten samen!

    ~~~Veni vidi vici!~~~
      Sharon --> Dressuur Z1+11! = eindstand.
      Nieuwe troef; Dolce Vita! Zeeuws reserve kampioen B! M1+5 debuut met 197 en 195 punten!

Elisabeth007
Berichten: 161
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Eiland Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 08:05

Mooi overzicht Marjolein! Op naar 2014!

Samaranch Internationaal U25!
http://www.gelukdressuurteam.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, SemrushBot en 6 bezoekers