Huis verkopen - tips gevraagd

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Huis verkopen - tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 09:54

Sinds vorige week staat onze tussenwoning in Zwolle op Funda, we hebben wat op het oog met een beetje grond er omheen (Paard aan huis, joepie!!)

Ik ben natuurlijk bang dat dat huisje al weg is tegen de tijd dat wij ons huis verkocht hebben.

Zaterdag zijn er al kijkers geweest, die leken aardig serieus, het huis is dan ook aardig 'goedkoop' op Funda gezet.

Wie heeft er creatieve tips om je huis z.s.m. te verkopen?

De beste scheermachine aanbiedingen! Scheerapparaten voor paarden


quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 09:55


9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Huis verkopen - tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 09:56

Oh die zag ik niet, ik ga gelijk even kijken!

De beste scheermachine aanbiedingen! Scheerapparaten voor paarden

mayday

Berichten: 1439
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 09:57

Zorgen dat het schoon en opgeruimd is als je kijkers krijgt en overbodige spullen weghalen zodat het ruimtelijker lijkt! Succes!

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:01

Het allerbelangrijkste is imho om je huis een neutrale uitstraling te geven zodat zoveel mogelijk kijkers zich al thuis kunnen voelen. Je moet het de kijkers zo makkelijk mogelijk maken om zich voor te stellen dat het huis al helemaal van hun is.

Dus weinig of geen hele persoonlijke (familie)foto's aan de muur. Goed opgeruimd zodat kijkers niet door de rommel heen hoeven kijken. Heb je b.v. "love it or hate it" gordijnen: kijk of je die kunt vervangen door neutrale of zo presenteren dat ze weinig opvallen. En vergeet de buitenkant niet: alles draait om de eerste indruk en die begint als kijkers je straat inrijden.

Ook niet bang zijn om wat te investeren in presentatie. Een paar honderd euro is zo terugverdient als het huis een maand eerder verkocht is. Hekel aan schoonmaken? Ik was bij ons vorige huis druk bezig met een borstel in de hand en "duizend euro, duizend euro" in m'n hoofd. Flauw misschien, maar het motiveerde wel ;)

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 10:02

Rex_Rolfo schreef:
Ook niet bang zijn om wat te investeren in presentatie.


Met accessoires bedoel je?

De beste scheermachine aanbiedingen! Scheerapparaten voor paarden

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Huis verkopen - tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:20

Als je een heel druk accessoire vervangt door iets rustigers wel. Nadeel van accessoires is dat het huis vol kan lijken, dus imho minder = meer.

Heb je b.v. een hele mooie maar wel erg opvallende lamp dan kan je overwegen om die in opslag te doen en er een neutrale lamp of nette plafonniere van een paar tientjes van de Gamma oid neer te hangen.

Is moeilijk zo te zeggen omdat ik a) bepaald geen binnenhuisarchitect ben en b) je huis niet ken. Heb je niet een lekker botte vriendin, zo eentje die precies zegt waar het op staat zonder er rekening mee te houden dat jij zo gehecht bent aan bepaalde frutsels? Trek dan even je olifantshuid aan en loop met haar door het huis, kan verrassende inzichten opleveren.


Rintah

Berichten: 2919
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:25

Rex_Rolfo schreef:
Als je een heel druk accessoire vervangt door iets rustigers wel. Nadeel van accessoires is dat het huis vol kan lijken, dus imho minder = meer.

Heb je b.v. een hele mooie maar wel erg opvallende lamp dan kan je overwegen om die in opslag te doen en er een neutrale lamp of nette plafonniere van een paar tientjes van de Gamma oid neer te hangen.

Is moeilijk zo te zeggen omdat ik a) bepaald geen binnenhuisarchitect ben en b) je huis niet ken. Heb je niet een lekker botte vriendin, zo eentje die precies zegt waar het op staat zonder er rekening mee te houden dat jij zo gehecht bent aan bepaalde frutsels? Trek dan even je olifantshuid aan en loop met haar door het huis, kan verrassende inzichten opleveren.


Of plaats de link van funda hier ook in het topic, dan kan er specifieker geadviseerd worden.

piendepien
Berichten: 235
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:27

Zorg dat het lekker warm is in je huis ( zet de verwarming maar een graadje hoger :) )en zorg dat het lekker ruikt , bak een appeltaart of zo, dan is het lekker huiselijk.
Als je huisdieren hebt , laat die dan ergens gaan logeren voor een uurtje.

En idd , goed opruimen, overtollige spullen weg,
Zorg dat iedere kamer een duidelijke functie heeft,

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:27

Link staat in het onderschrift, huis ziet er op de foto's netjes uit. Paar hele kleine dingen vallen me op, pb ik wel.

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Huis verkopen - tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 10:33


De beste scheermachine aanbiedingen! Scheerapparaten voor paarden

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:37

Wat ik wel jammer vind is dat veel foto's van onderaf zijn gemaakt.
Is daar een reden voor?

Verder vind ik het er netjes uitzien :j

Quote Stedman Graham ; "Freedom is always coming from The inside ,It's in your Passion!"

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Huis verkopen - tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 10:40

Dat gaf de makelaar mij als tip, omdat het ruimtelijke dan werd benadrukt. Het is best een ruim huis namelijk. Misschien heb ik dat iets te letterlijk genomen. Ik wacht sowieso even deze week af, hij is nu in 1 week tijd 2500 keer bekeken, en er zijn 2 bezichtigingen uitgekomen. 1 Belde helaas af, omdat hij al wat anders had gekocht..
Daarna ga ik evt. nieuwe foto's maken om te testen of andere foto's nog andere mensen trekken denk ik...

De beste scheermachine aanbiedingen! Scheerapparaten voor paarden

pmarena

Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:42

Om dan maar even dat botte er in te gooien :o

Ik vind de foto's echt heel, heel slecht Y;(

Geven totaal geen overzicht van de ruimtes, voelen heel onduidelijk en onpersoonlijk aan door de lage hoek waaruit ze genomen zijn, zijn overbelicht en te veel op detail-niveau gericht.... je krijgt er een beter beeld door van de vloer en inrichting dan van het huis zelf en dat spreekt mij weinig aan als ik een eventuele koper zou zijn.

Ik wil juist zien hoe een ruimte in zijn geheel overkomt :)

En foto's van het uitzicht horen wat mij betreft pas na de foto's van het huis te komen.

Zet je foto's van de omgeving vooraan dan komt dat over alsof het uitzicht belangrijker / beter is dan de woning zelf, je ziet dit heel erg vaak bij panden in slechte staat van onderhoud enzo dus het geeft mij het gevoel dat de woning niet zo veel te bieden heeft waardoor men de omgeving maar aan gaat prijzen.

Het is wellicht een heel mooi ruim huis maar nu spreekt het (mij) totaal niet aan door die trucjes van laag fotograferen en veel buiten-foto's.

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Huis verkopen - tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 10:46

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, het uizicht is wel het unique selling point van dit huis. Onderscheidend van de huizen in de omgeving hier. Vandaar dat het wordt benadrukt. Maar misschien de moeite van het uitproberen waard om andere foto's te plaatsen, kwestie van testen denk ik.

De beste scheermachine aanbiedingen! Scheerapparaten voor paarden

xSwanHeart

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:50

De foto's zou je inderdaad nog wel wat kunnen veranderen. Ik heb door de manier waarop ze genomen zijn juist het idee dat de kamers heel klein zijn (maar dat je dat probeert te verbergen door vanuit deze hoek te fotograferen). Verder heb je op deze manier geen beeld van hoe de kamer er werkelijk uitziet; deze hoek vertekent enorm. (Ik heb een beetje het gevoel alsof ik een muisje ben dat op zoek is naar een kruimeltje in jouw huis :+ )
De uitzicht-foto's vind ik wel heel erg mooi! Maar ik twijfel idd ook of ik die als eerste zou doen. Ik verwachtte een heel ander type huis, bij die foto's. (Eerder een boerderij oid.)

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:51

Eens met pmarena, zoveel foto's van de voorkant van het huis en de omgeving voegen echt niets toe. Hooguit een of twee, maar inderdaad pas na de foto's van binnen. Die foto met dat pijltje vind ik wel heel nuttig trouwens.

Ik snap het idee van laag bij de grond fotograferen wel, maar het geeft een vertekend beeld. Zou toch voor een metertje hoger gaan. De foto van de slaapkamer vind ik bijvoorbeeld heel mooi, maar meer als artistieke foto dan als verkoopfoto. Bij de foto van de keuken wordt je blik vooral getrokken naar de enorme grijze (koel?)kast en niet naar de keuken zelf. Het fornuis en de vaatwasser (neem ik aan) zijn nauwelijks te zien door de verkeerde belichting, die andere foto met een bed is onscherp en staande foto's zijn bij huizenverkoop eigenlijk een no-go. Om maar een paar dingen te noemen.

Rintah

Berichten: 2919
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:51

Wat mij opvalt aan de foto's is dat ze vaak overbelicht zijn, en dat er door gebruik te maken van het kikkerperspectief het zeer lastig is om de grote van de kamers in te schatten.

Ook zijn 3 foto's van de voordeur een beetje veel, en mis ik een duidelijke foto van de achtertuin.
Sfeerfoto's zijn leuk, maar verkopen je huis niet. Naar mijn idee heb je er te veel bij staan in verhouding met foto's van het huis zelf.
Door een foto te plaatsen waarbij je de ruimte vanaf de deur van de tuin over de bank heen gezien plaatst zullen veel mensen al meer een indruk krijgen van hoe het huis in elkaar zit. Uit de foto's nu is totaal niet af te lijden waar de eettafel staat.

De foto van de slaapkamer is ook niet heel duidelijk, hoeveel ruimte is er links en recht van het beeld nog? en ook hier geld weer sterk dat van het kikkerperspectief. Maak voor de foto ook het bed mooi op, dat geeft ook meteen een heel ander beeld van de kamer.

De badkamer ziet er netjes uit, maar het kastje en het douchegordijn (en dan vooral de kleur ervan) leiden af. Haal het kastje weg en hang een bij de tegels passend douchegordijn op en de badkamer zal waarschijnlijk al een stuk ruimer ogen/ minder smaakafhankelijk zijn.

Kinderkamers zijn netjes, maar ook hier weer kikkerperspectief.

Foto van het balkon/dakterras is netjes, maar het plantje op de reling stoort me, ik dacht eerst dat het een stuk mos oid was. Juist hier kan je als zijnde sfeerfoto nog een foto plaatsen van het balkon, maar dan met het uitzicht van als je naar rechts kijkt.

De foto vanaf het grasveld/waterplassen komt 2 keer voor, bij de foto's van de voordeur en na de luchtfoto.

Ik kan zien dat het een mooi netjes huis is, maar als je vluchtig langs de foto's gaat zullen veel mensen dit missen. Je kan een boel doen door betere foto's te laten maken ;)

pmarena

Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:52

Dat snap ik ook wel dat de locatie een selling-point is :j

Maar nu zijn het wel heel erg veel buiten-foto's en weinig binnen-foto's, waardoor het heel snel over kan komen dat het huis weinig te bieden heeft.

Ik zou persoonlijk bvb. eerder die balkon-foto als eerste plaatsen als je per-sé wilt openen met een buiten-foto :)

Die foto laat heel goed zien dat je een groen uitzicht hebt èn dat je een balkon hebt. Dat zegt zoveel meer dan de foto die er nu staat, want dat zou ook een plaatje kunnen zijn waarvan later in de tekst blijkt dat er een park op 5 minuten wandelen afstand zit :P

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 10:54

Thnx, ga er mee aan de slag!

De beste scheermachine aanbiedingen! Scheerapparaten voor paarden

mamavrend
Berichten: 201
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:55

Oh spannend om je huis te verkopen pppfff dat wachten werd ik altijd gek van, wat vonden ze ervan en gaan ze er mee verder.
Wij zijn nu druk aan het verhuizen.

Wat wij hebben gedaan om ons huis te verkopen is kijken in welke doelgroep je zit.
Bij ons waren dat startende dubbelverdieners.
Dus er moet weinig onderhoud aan het huis zitten.
In deze tijd kan bijna niemand extra geld meer opnemen voor de keuken en de badkamer.
Probeer hier ook de positieve kanten er uit te halen.
Niet te veel persoonlijke spulletjes.Pak die alvast in de dozen.
Geen spulletjes onder het bed, bank etc..

Heb net even je foto's gekeken.
Het zal idd niet verkeerd zijn om andere foto's te plaatsen.
Kun je niet beter via de makelaar een fotograaf regelen deze kunnen vaak net wat betere foto's maken en pakken sterkere punten uit terwijl jij net andere punten aansterkt.

Zet voor de keukenraam een paar leuke plantjes neer om het daar wat op te vrolijken.
Probeer het zo huiselijk mogelijk te maken maar dan zonder persoonlijke spullen.

Succes!!!

piendepien
Berichten: 235
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:56

sorry verkeerde knop

pmarena

Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:56

Ik ben wel benieuwd hoe je huis er echt uitziet, het zou super zijn als je het ruime gevoel ook echt op de foto kunt krijgen door van een wat normalere hoogte te fotograferen en je positie goed te kiezen :)

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:56

Enige tip die ik echt kan mee geven is; zorg voor een goede (betrokken) makelaar. dat heeft bij ons al het verschil gemaakt :)

Succes met verkopen!

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:57

De foto's geven mij inderdaad geen fijn gevoel.
We zijn zelf net op huizenjacht geweest (in een andere omgeving;) )
Met deze foto's is het huis voor mij niet aantrekkelijk om te gaan bezichtigen.

Zoals al eerder gezegd, zorg dat het schoon is, fris ruikt. Hoeft echt geen appeltaart te bakken, als het maar niet ruikt naar natte hond enz.
Keuken is niet de sterkste kant van dit huis dus zorg dat je daar wat gezelligheid creeërt zonder dat het een rommeltje word.

En zo op de foto lijkt de tuin helemaal vol te staan. En dat is voor mij dan ook echt een afknapper.
Dus of andere foto van de tuin, of een beetje struiken en takken gaan kortwieken

Succes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Berdien, Compri, ComscoreBot, Kmbrly, LuffB, Rhinocornn, Room_Soesje, Winterram, YandexBot, Zunzuncito en 33 bezoekers