sneeuwbeslag paard met grote hoeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lianne74
Berichten: 279
Geregistreerd: 01-07-10

sneeuwbeslag paard met grote hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 19:06

ik ben op zoek naar een oplossing voor sneeuwklonten onder de nogal grote hoeven van mijn tinker. Hij heeft ijzermaat 6. Ik heb losse sneeuwringen gevonden die je dus kan aanbrengen als er sneeuw ligt, maar die gaan maar tot maat 4. Hoe lossen andere mensen dat op? Een permanent (lederen) zooltje eronder? En doe je dat dan vierkant, of alleen onder de voorijzers?
Heeft iemand hier ervaringen mee?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:15

Zelf sneeuwringen knutselen. Aart Bloem (hoefsmid bij DAP Wapenveld) maakt ze eventueel ook voor je.
Nodig: goed gereedschap, juiste ijzerdraad en een stukje slang. Van een ouwe fietsspaak kan je al een ring maken.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:01

Waarom laat je niet gewoon vaste rubberen sneeuwringen plaatsen door je hoefsmid, gedurende 2 a 3 beslagbeurten? Die dingen kosten niet veel extra. Je hoefsmid kan die ringen zo bestellen bij bv Kerckhaert. Loop je ook geen risico dat die losse ringen er onder uit springen.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: sneeuwbeslag paard met grote hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:58

Die vaste rubberen ringen heeft mijn paard ook, en ik ben daar prima tevreden mee. Ik geloof ook dat dat vrijwel onbeperkt is qua maat, dus zelfs grote tinkervoeten moet volgens mij wel lukken.

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Re: sneeuwbeslag paard met grote hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:04

Mijn Tinker heeft ook grote voeten (ijzermaat 5) en mijn hoefsmid kan gewoon de normale full size sneeuwringen eronder nagelen. Die krijgt hij onder vier voeten, plus op ieder ijzer twee widia puntjes. Hij staat hier al mee vanaf begin november, helemaal sneeuw klaar dus. :)
De ringen kostten zo rond de 20 euro, de puntjes 5 euro extra in totaal.

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: sneeuwbeslag paard met grote hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:08

Tommie krijgt ook rubberen ringen in zijn ijzer. Werkt prima.

deniece

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:09

Mijne heeft bij de laatste x bekappen sneeuwbeslag gekregen. Rubberen ring die tussen hoef en ijzer komt en aan de binnenzijde dus wat uitsteekt :) Als het goed is, zou er geen sneeuw moeten blijven plakken... Ben benieuwd :)