Verzorgpony uit het hoofd zetten

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
Duimelotje
Berichten: 344
Geregistreerd: 24-07-12

Verzorgpony uit het hoofd zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 19:13

Hee Bokkers!

Ik moet het toch even van me af schrijven en wil toch ook wel weten wat jullie ervan vinden! :)

Sinds dat ik serieuzer wilde paardrijden heb ik altijd een verzorgpony gewild. Eerst nog met de pennygedachte, maar nu nog steeds. En ja ik weet dat 14 ook nog niet zo oud is, :')

Ben na 8 jaar bij de manege gestopt en rijdt nu bij iemand die springpaarden fokt en daarnaast kleine lesjes geeft. Ik ben hier enorm vooruit gegaan met mijn rijden. :j En ik merk dan toch wel dat ik serieus bezig wil zijn met paarden. Het rijden, maar ook dingen als freestylen. Dus sinds een tijd ben ik echt weer serieus op zoek. :o

En zoals gewoonlijk is er natuurlijk niks in de buurt, maar blijf ik stug mijn zoektocht voortzetten. :') En natuurlijk heb ik het er dan over met mijn ouders. En nu ontstaan er toch wat problemen over.. :\

Ik heb een goede band met mijn ouders maar zodra het over paarden gaat.. := Het zit zo, mijn moeder vind het wel okee dat ik een verzorgpony wil, maar vindt ook wel belangrijk dat ik mijn dingen voor school gewoon goed afheb. Maar mijn vader, hij lijkt mij op dit gebied totaal niet te snappen vindt dat ik het uit mijn hoofd moet zetten. >;) Hij kan er ook echt boos over worden. Waarom ik me gewoon niet stort op mijn school en dat soort dingen.

En daar zit ik nu mee, moet ik een verzorgpony uit mijn hoofd zetten?

Voornamelijk ben ik bezig met huiswerk maken B-) , daarnaast teken ik zo eens wat en bokken is een nieuwe hobby :') Maar verder mis ik iets, en die tijd zou ik natuurlijk het liefst in willen vullen met een verzorgpony. .. :+ Zo pennyachtig eigenlijk :roll:

Ik hoop dat jullie het verhaal een beetje snappen, en mij misschien een beetje kunnen helpen :o


Jets

Berichten: 3543
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:22

Ik zie dat je bij mij in de buurt woont, woon zelf in Zwolle. Kan je daar anders niks leuks vinden of is dat te ver?

Echt uit je hoofd zetten hoeft denk ik niet, je vind vast wel iets leuks. En dan zou ik eerst kijken hoe het gaat en of je genoeg tijd heb voor je huiswerk. Dat kan je ook tegen je ouders zeggen, als het niet lukt kan je er altijd mee stoppen. Desnoods spreek je een proeftijd bij diegene af (doen wij wel altijd) zodat iedereen kan kijken of het werkt.. Dan weet je meteen of je genoeg tijd hebt.

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Verzorgpony uit het hoofd zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:24

Niet uit je hoofd zetten! Gewoon blijven rondkijken! Bij mensen aanbellen en zoeken op te internet! Succes!

Dilayla van het Esdorp M2+6, B+10

Duimelotje
Berichten: 344
Geregistreerd: 24-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 19:28

Jets schreef:
Ik zie dat je bij mij in de buurt woont, woon zelf in Zwolle. Kan je daar anders niks leuks vinden of is dat te ver?

Echt uit je hoofd zetten hoeft denk ik niet, je vind vast wel iets leuks. En dan zou ik eerst kijken hoe het gaat en of je genoeg tijd heb voor je huiswerk. Dat kan je ook tegen je ouders zeggen, als het niet lukt kan je er altijd mee stoppen. Desnoods spreek je een proeftijd bij diegene af (doen wij wel altijd) zodat iedereen kan kijken of het werkt.. Dan weet je meteen of je genoeg tijd hebt.


Zwolle is niet te ver, het probleem is dat ik echt niks kan vinden.. :')

Ik heb mijn ouders ook verteld dat ik school heel belangrijk vindt. Ik wil net zo graag dat als zij dat willen 3VWO halen! :) Dus mocht het echt niet werken met een verzorgpony dan zou ik inderdaad gewoon moeten stoppen, hoe jammer dat ook is, dat heb ik ze verteld. :j

Maar ik heb het dus ook nog niet kunnen proberen. En daar zit ik mee, als ik nou inderdaad weet dat ik het echt niet red, dan kan ik daar vrede mee hebben. Maar om iets op te geven, zoals mijn vader dus het liefste wil dat ik doe, dat vind ik maar niks. Ik ga niet zomaar iets opgeven wat me super lijkt om te doen zonder het geprobeerd te hebben. :')

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:30

Gewoon blijven zoeken. Er komt er vast wel een op je pad.

De meeste mensen die een verzorgster/bijrijdster zoeken, zoeken iemand voor een paar dagen, je schoolwerk hoeft er in principe dus niet onder te lijden... Misschien kan je dat dan aan je vader laten zien en afspreken dat je punten gelijk blijven (of beter worden ;) )


Duimelotje
Berichten: 344
Geregistreerd: 24-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 19:30

Tanja_14 schreef:
Niet uit je hoofd zetten! Gewoon blijven rondkijken! Bij mensen aanbellen en zoeken op te internet! Succes!


Hahaha, nu ik er steeds meer over nadenk, denk ik dat ik het überhaubt niet uit mijn hoofd zou krijgen. Maar misschien ben ik er op het moment wel echt teveel mee bezig,..

Op internet zoek ik al heel fanatiek. In mijn echte pennyjaartjes heb ik inderdaad weleens aangebeld, maar ben daar niet zo'n fan van.


Duimelotje
Berichten: 344
Geregistreerd: 24-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 19:33

KozieZ schreef:
Gewoon blijven zoeken. Er komt er vast wel een op je pad.

De meeste mensen die een verzorgster/bijrijdster zoeken, zoeken iemand voor een paar dagen, je schoolwerk hoeft er in principe dus niet onder te lijden... Misschien kan je dat dan aan je vader laten zien en afspreken dat je punten gelijk blijven (of beter worden ;) )


Ja precies! Dat bedoel ik! Ze zoeken maar voor een paar dagen. Het is inderdaad niet zo dat ik full-time voor een paard ga zorgen.. :') En ik denk zelfs dat misschien mijn cijfers wel beter worden omdat ik dan wel 'gedwongen' word om al mijn schoolwerk voor een bepaalde tijd af te hebben! :j

Dankjewel, de punten die jij benoemt had ik net nodig! :)

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:37

Beniesje schreef:
Tanja_14 schreef:
Niet uit je hoofd zetten! Gewoon blijven rondkijken! Bij mensen aanbellen en zoeken op te internet! Succes!


Hahaha, nu ik er steeds meer over nadenk, denk ik dat ik het überhaubt niet uit mijn hoofd zou krijgen. Maar misschien ben ik er op het moment wel echt teveel mee bezig,..

Op internet zoek ik al heel fanatiek. In mijn echte pennyjaartjes heb ik inderdaad weleens aangebeld, maar ben daar niet zo'n fan van.


Ben daar zelf ook niet zo'n fan van maar heb daardoor wel geweldige pony's en mensen leren kennen! Maar ik deed het wel met z'n tweetjes... Maar is ook al 4 jaar geleden heb nu sinds 2 weken mn eigen pony! Niet opgeven dus!!! Succes!!!

Dilayla van het Esdorp M2+6, B+10

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Verzorgpony uit het hoofd zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:39

Niet opgeven :)

Ik heb een pony en daar een verzorgster voor; voor mij is het ook belangrijk dat haar school op 1 staat. Dus als ze het te druk heeft met tentamens? Prima, dan voer ik wel :)
Dus dat kan je ouders gerust stellen; er zijn ook genoeg eigenaren die de toekomst van een jonge meid ook belangrijk vinden en het ook begrijpen dat je tijdens een toetsweek niet kan komen en tijdens de vakantie juist extra kan :)

Mouzs_engel
Berichten: 866
Geregistreerd: 28-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:43

ik zal aan je vader laten zien dat het prima gaat ! als jij gewoon goede cijfers haalt en tijdoverhoudt zou het gwn kunnen!
ik zit nu in de eerste en ga 4x in de week naar me verzorgpaard en gaat gwn prima

Duimelotje
Berichten: 344
Geregistreerd: 24-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 20:48

Dankjewel Tanja_14!

Vuurneon, Hahaha, ik heb ook bijvoorbeeld in mijn advertentie gezet dat ik als ik veel toetsen heb minder kan komen, maar heb ik minder toetsen of vakantie dan kan ik best wel vaak komen! :j Fijn dat er inderdaad ook eigenaren zijn die ook daaraan denken! :)

Ik ga nog niet opgeven! :+ Ik ga zulk soort mensen in Dalfsen en omgeving zoeken! }>

Julot_Engel, ja ik wil ook aan hem laten zien dat het prima gaat. Dus ik ga gewoon stug door met mijn zoektocht! Ik moet wel zeggen dat 3VWO heel wat anders is dan is dan 1VWO, het is toch wel een stuk moeilijker en het is veel meer stof. 4x in de week zal het hem voor mij ook niet worden. Maar 2x in de week moet ik makkelijk redden! :j

GroteSnuffel
Berichten: 37
Geregistreerd: 01-12-13

Re: Verzorgpony uit het hoofd zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:15

je heb vast wel ergens in de buurt (een paar) van die huizen met een paardje/pony'tje erbij. heb lef en bel aan! het werkt verbluffend goed :j als ze niet thuis zijn, doe een briefje in de bus met je mailadres en wat je allemaal kan enzo. plaats ook een advertentie op marktplaats, je weet het maar nooit! wat ook nog wel eens werkt is een beetje socializen op maneges, stoeterijen, stallen etc. als mensen jou kennen en je heb misschien iets goed opgelost op stal, weten ze je te vinden! succes!

Mijn passie, niet zo maar een hobby, omgaan met deze prachtige dieren. Wat ik zo gaaf vind is de ultieme samenwerking tussen mens en dier. Controle over één van de sterkste en machtigste dieren op Aarde. Het sierlijke dier dat de wereld zo veranderd heeft. Een paard.

Duimelotje
Berichten: 344
Geregistreerd: 24-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 21:17

GroteSnuffel schreef:
je heb vast wel ergens in de buurt (een paar) van die huizen met een paardje/pony'tje erbij. heb lef en bel aan! het werkt verbluffend goed :j als ze niet thuis zijn, doe een briefje in de bus met je mailadres en wat je allemaal kan enzo. plaats ook een advertentie op marktplaats, je weet het maar nooit! wat ook nog wel eens werkt is een beetje socializen op maneges, stoeterijen, stallen etc. als mensen jou kennen en je heb misschien iets goed opgelost op stal, weten ze je te vinden! succes!


Ik ga dan misschien toch maar een keer ergens aanbellen.. :') Maar ze hebben zo'n lange oprit en is dat dan niet raar? :')

GroteSnuffel
Berichten: 37
Geregistreerd: 01-12-13

Re: Verzorgpony uit het hoofd zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:19

haha nee hoor, heb ik ook zat gedaan. soms, heb je pech en vinden ze het niks. soms heb je succes en heb je in een keer een verzorgpaardje! nee heb je, ja kan je krijgen toch?! :)

Mijn passie, niet zo maar een hobby, omgaan met deze prachtige dieren. Wat ik zo gaaf vind is de ultieme samenwerking tussen mens en dier. Controle over één van de sterkste en machtigste dieren op Aarde. Het sierlijke dier dat de wereld zo veranderd heeft. Een paard.

Duimelotje
Berichten: 344
Geregistreerd: 24-07-12

Re: Verzorgpony uit het hoofd zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 21:21

Daar heb je gelijk in! :j

GroteSnuffel
Berichten: 37
Geregistreerd: 01-12-13

Re: Verzorgpony uit het hoofd zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:22

haha dat weet ik :P je zal zien, als je volhoud dan krijg je vanzelf succes!

Mijn passie, niet zo maar een hobby, omgaan met deze prachtige dieren. Wat ik zo gaaf vind is de ultieme samenwerking tussen mens en dier. Controle over één van de sterkste en machtigste dieren op Aarde. Het sierlijke dier dat de wereld zo veranderd heeft. Een paard.

xmarijn

Berichten: 461
Geregistreerd: 01-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:23

eens het paardenvirus, altijd het paardenvirus :j
niet uit je hoofd zetten dus! haha :o

Duimelotje
Berichten: 344
Geregistreerd: 24-07-12

Re: Verzorgpony uit het hoofd zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 21:25

Hahaha, ik zal het mijn ouders niet makkelijk maken! }> Ik ga het nog niet uit mijn hoofd zetten!

Ja inderdaad, ik ben besmet! :o

__laura
Berichten: 671
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:31

Mijn vader vond het ook geen goed idee dus heb heel lang overlegd en uiteindelijk mocht het maar dan alleen weekenden en vakanties... En als het goed ging met school mocht ik vaker en nu ga mag ik dus naar mijn verzorgpony wanneer ik wil mits ik voor het donker thuis ben ;( .... Je kan vragen hij dat een goed idee vind.. Succes met het vinden van een verzorg pony

Duimelotje
Berichten: 344
Geregistreerd: 24-07-12

Re: Verzorgpony uit het hoofd zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 21:33

Dankjewel __laura

FleurSandro

Berichten: 1799
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Verzorgpony uit het hoofd zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:42

ik had precies het zelfde! Alleen dan andersom! Mijn vader vond het "okee" en mijn moeder wou er niks mee te maken hebben! Ik ben gewoon blijven zoeken! en na een lange tijd een super hafje gevonden na een maand lang overleggen, er heen geweest om te rijden en toen ze mij zagen rijden mocht het! 3 maanden later werd ik gevraagd of ik een paardje wou bijrijden dus ik ja hoor! ouders vonden het goed na 3 maanden weer gestopt vanwege geen klik met het paardje en 2 weken na ik was gestopt met de ene werd ik weer gevraagd of ik een paardje met Artrose wou doen dus gewoon lekker poetsen wandelen in het bos (ik heb haar nu ook VD aangeleerd) dus nooit opgeven! het komt vanzelf! (dat hafje verzorg ik nu bijna een jaar :D )

Sandro † 24.06.1998 - 15.12.2020 ★

Sterlyn B+10 ~ L1+10 ~ 0.80m+1
Volg ons op Instagram:
https://www.instagram.com/haflingersterlyn/

Met de code FLEURXEJ krijg je 5% korting op je gehele bestelling op https://www.ej.nl
(Enkel sale artikelen uitgesloten, werkt dus wel op vaste prijs artikelen etc)

Duimelotje
Berichten: 344
Geregistreerd: 24-07-12

Re: Verzorgpony uit het hoofd zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 21:52

Wat super dat dat toen bij jou zo is gelopen!

Ik zal mijn geduld op moeten brengen en wachten tot er iets op mijn pad komt!

Mouzs_engel
Berichten: 866
Geregistreerd: 28-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:41

Beniesje schreef:
Dankjewel Tanja_14!

Vuurneon, Hahaha, ik heb ook bijvoorbeeld in mijn advertentie gezet dat ik als ik veel toetsen heb minder kan komen, maar heb ik minder toetsen of vakantie dan kan ik best wel vaak komen! :j Fijn dat er inderdaad ook eigenaren zijn die ook daaraan denken! :)

Ik ga nog niet opgeven! :+ Ik ga zulk soort mensen in Dalfsen en omgeving zoeken! }>

Julot_Engel, ja ik wil ook aan hem laten zien dat het prima gaat. Dus ik ga gewoon stug door met mijn zoektocht! Ik moet wel zeggen dat 3VWO heel wat anders is dan is dan 1VWO, het is toch wel een stuk moeilijker en het is veel meer stof. 4x in de week zal het hem voor mij ook niet worden. Maar 2x in de week moet ik makkelijk redden! :j


Dat begrijp ik maar het geeft wel een beetje een beeld ;)

Duimelotje
Berichten: 344
Geregistreerd: 24-07-12

Re: Verzorgpony uit het hoofd zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 17:53

Ja snap ik! :j Dankjewel voor je meedenken en je antwoord! :)

Ik zag vandaag iemand rijden bij het huis waar ik misschien aan wil bellen.. Dus ik ga maar eens een keer kijken wanneer ik er langs ga...

Jets

Berichten: 3543
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:36

Beniesje schreef:
Jets schreef:
Ik zie dat je bij mij in de buurt woont, woon zelf in Zwolle. Kan je daar anders niks leuks vinden of is dat te ver?

Echt uit je hoofd zetten hoeft denk ik niet, je vind vast wel iets leuks. En dan zou ik eerst kijken hoe het gaat en of je genoeg tijd heb voor je huiswerk. Dat kan je ook tegen je ouders zeggen, als het niet lukt kan je er altijd mee stoppen. Desnoods spreek je een proeftijd bij diegene af (doen wij wel altijd) zodat iedereen kan kijken of het werkt.. Dan weet je meteen of je genoeg tijd hebt.


Zwolle is niet te ver, het probleem is dat ik echt niks kan vinden.. :')

Ik heb mijn ouders ook verteld dat ik school heel belangrijk vindt. Ik wil net zo graag dat als zij dat willen 3VWO halen! :) Dus mocht het echt niet werken met een verzorgpony dan zou ik inderdaad gewoon moeten stoppen, hoe jammer dat ook is, dat heb ik ze verteld. :j

Maar ik heb het dus ook nog niet kunnen proberen. En daar zit ik mee, als ik nou inderdaad weet dat ik het echt niet red, dan kan ik daar vrede mee hebben. Maar om iets op te geven, zoals mijn vader dus het liefste wil dat ik doe, dat vind ik maar niks. Ik ga niet zomaar iets opgeven wat me super lijkt om te doen zonder het geprobeerd te hebben. :')



Heb je je advertentie op marktplaats staan? Ik had dat toen ook en kreeg best veel reacties op. Niet iedereen die een verzorgster zoekt plaatst ook echt een advertentie, ik kreeg juist reacties van mensen die zelf niets hadden staan op marktplaats. Vind je het ook belangrijk dat je veel kan rijden etc dan? Of vind je alleen het verzorgen zelf ook leuk?

Als ik jou was zou ik gewoon bij mensen aanbellen, nee heb je en ja kun je krijgen. Misschien vind je daar wel iets leuks mee! En jammer dan als die mensen het raar vinden, je ziet ze waarschijnlijk toch nooit meer terug daarna, haha..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers