hoeveel kilometer hebben jullie gelopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21711
Geregistreerd: 21-03-05

hoeveel kilometer hebben jullie gelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 15:58

Hallo allemaal,

Uiteraard ligt het ook aan hoe snel je hond is, maar ik probeer via http://www.afstandmeten.nl/ soms te kijken hoeveel kilometer ik heb gelopen met de hond en hoe lang ik weg ben geweest. De meeste wandelpaden uit de wijk kun je ook gewoon aantekenen alleen de bosroutes of strandwandelingen zijn niet in te vullen (sommige trouwens wel).

We hebben vanochtend dus 2.21km gelopen. Het gaat om een middenslagpoedel en we hebben er ongeveer 40 minuten over gedaan. Daarbij heeft hij ook nog wat oefeningen onderweg gedaan.

Ik was benieuwd wat er bij jullie ongeveer uit komt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:23

Dat wisselt heel erg, nu onze oude man er niet meer is bouwen we weer op. op mijn scootmobiel ziteen goede km teller. Gister een rondje gedaan en die was 2,7 km. de andere niet bijgehouden gister. Vandaag is manlief gaan rennen onze witte herder heeft vandag een km of 6 gerent en onze kleine rat een km of 15. Vanavond gaan ze nog eens uit.

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: hoeveel kilometer hebben jullie gelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:40

In het bos wat vaak zwaarder lopen is zitten we rond de 4 á 4.5 km per uur lopen over het algemeen en dan hebben we wel 5 á 10 honden bij met 3 á 4 mensen. Stop je ook tijd in omdat je wel eens moet wachten op 1 van de dames of heren haha

Normaal gezien loop ik hier in de polders zo'n 5.5 á 6 km per uur met 2 grote honden van rond de 6 jaar. Vandaag niet gewandeld ( de honden hebben veel in groepsverband gespeeld op het werk). Gisteren 1.5 uur gewandeld en toen zo'n 8 km gelopen.

het wisseld hier echt heel erg per dag maar als ik vrij ben dan houden we het op minimaal 10 km lopen op een dag en dat kan zijn in 2x een redelijke wandeling (rond de 5 km) of 1 grote wandeling en een kleinere wandeling en daarnaast uiteraard nog een 4x even plassen aan de overkant. Gebeurd ook wel eens dat we uren onderweg zijn maar dan zijn we geen uren alleen maar kilometers aan het maken dan gaan we naar onbekend gebied en wordt het lopen afgewisseld met genieten van de natuur/ het uitzicht en foto's maken.

Farinca
Berichten: 218
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:03

Wij lopen heel veel met onze honden en ook vaak georganiseerde wandelingen. Ieder jaar lopen we ook b.v de Kippenloop in Katwijk 25 km en de Duinenmars in Den Haag 10 km.

mika11

Berichten: 11106
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:12

Wij lopen weleens een bepaalde route in het bos.
Dan volg je de paaltjes, een route van 5 kilometer.
Daar doenn we ongeveer een uur over, in gewoon wandeltempo.
De honden lopen dan wel los.

moonsparkle
Berichten: 21711
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 18:20

Die van mij loopt ook altijd los. Ik wou de afstand meten via mijn mobiel maar dat lukt niet.

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: hoeveel kilometer hebben jullie gelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:25

Ik loop nooit grote afstanden en blijf meestal in de wijk met mijn oppashondje.
Wel neem ik minimaal 2x daags een werpstok en tennisballen mee en ga dan een kwartiertje ballen gooien op een veld.
Verder doen we gehoorzaamheidsoefeningen, al dan niet in huis.
Hondje komt dus ruimschoots aan haar beweging, ook omdat ze regelmatig mee gaat naar afspraken als ze bij me is.

moonsparkle
Berichten: 21711
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 00:08

Ik had via internet gelezen over de app run keeper. Deze ga ik nu gebruiken om het bij te houden. Daarmee zie je ook gelijk hoeveel calorieën je hebt verbruikt en hoelang je hebt gelopen :)

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: hoeveel kilometer hebben jullie gelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:13

Als ik een kort stukje ga, dan 1.5km. Als ik een lang stukje ga 5km en alternatief rondje is ruim 4km.

moonsparkle
Berichten: 21711
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 11:41

vanochtend was het 1.99 km gelopen in 31 minuten. Vanmiddag gaan we naar het strand.

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: hoeveel kilometer hebben jullie gelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:47

Ik loop elke dag minimaal 1uur per dag dat is ongeveer 5km daarnaast gaat de hond er nog 2 a per dag uit en die wandelingetjes zijn tussen de 10 tot 20 minuten.
In het weekend gaan we nog op zaterdag en zondag een wandeling maken van ongeveer 2uur.
Nee, die hond van ons een cairn terrier heeft niets te klagen :D .

love_Soraya

Berichten: 3827
Geregistreerd: 12-02-12

Re: hoeveel kilometer hebben jullie gelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:26

Ik step met mijn hond veel , zowel steppend als lopend met de step tussendoor.
Gemiddeld 4 a 7 km per keer en ik heb op me step een kilometerteller, kan ik dus leuk in de gaten houden :)