Cavalier king Charles spaniël

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
nardxash

Berichten: 3982
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Cavalier king Charles spaniël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 17:55

Beste bokkers. Ik zit er aan te denken om misschien later een cavalier king Charles spaniël te nemen. Maar hoe id het karakter? Bevallen de honden bij jullie? Ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen Gr Ashley.

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014


troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:19

Prachtige hondjes en naar verluidt superlief maar ook 1 van de meest zieke hondenrassen dat er is ;(

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Re: Cavelier king Charles spaniël

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:21

Zachtaardig en lief karakter <3

troi: alle hondenrassen zijn overfokt, dus bij elk ras zit er wel een mankement

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Cavelier king Charles spaniël

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:22

Superlief, super knuffelig, maar inderdaad ook heel erg overfokt en het grotendeels heeft rasgebonden ziektes.

12-09-2016 <3
04-04-2019
<3

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:23

Zo'n beetje het ziekste ras wat er bestaat: niet doen dus. Vrijwel alle cavaliers hebben áltijd hoofdpijn door hun te kleine schedel.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:24

Heb er eentje en echt een super hond! Super lief karakter, blaft niet veel, laat veel doen maar het meeste ligt ook wel bij de opvoeding natuurlijk. Alleen heeft onze een zwakke maag en heeft snel een maag-darm infectie.

Everything will be alright.

Daenerys
Berichten: 2354
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:24

Wij hadden er vroeger thuis 2, en dat waren echt superleuke hondjes! Helaas zijn ze allebei veel te vroeg overleden aan hartafwijkingen, het is idd geen sterk ras... :n

Atalja

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:25

Ik zou persoonlijk eerder een gezonde hond kopen dan zo een doorgefokt "misbaksel" wat nog weinig hond te noemen is

Ties | Reu | Border Collie | 18.09.2020 | Tricolor
Teun | Reu | Boerenfox | 18.12.2022 | Tricolor
Thackery Binx | Kater | Europese Korthaar | 18.05.2022 | Zwart

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:26

LOLLYYwood schreef:
Zachtaardig en lief karakter <3

troi: alle hondenrassen zijn overfokt, dus bij elk ras zit er wel een mankement


Als je alleen al kijkt maar syringomyelie heeft 95% dit en daarvan ontwikkeld 50%ernstige symptomen (info van dierengeneeskunde gent dus betrouwbare bron). Dat is echt heel heftig, de hersenen passen niet in de schedel waardoor ze vreselijke hoofdpijnen krijgen. En dan heb ik het nog niet over hartproblemen en alle andere ellende. Tis echt extreem bij dit ras.

Annabel

Berichten: 4867
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:32

Wij hebben er eentje, geweldig beestje is het <3
qua ziektes ed valt reuze mee bij tessa (hond).
Laatst bijgewerkt door Annabel op 01-12-13 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Django_Mette

Berichten: 1363
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:32

Mijn oom en tante hebben al jaren een Cavalier King Charles Spaniël en ik kan wel vertellen dat het ontzettend leuke honden zijn! Lief karakter en kunnen heerlijk knuffelen. Wel even opletten met mankementen en oren, hier hebben ze namelijk snel last van.

Insta: @feddethebarockpinto

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Cavelier king Charles spaniël

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:33

Ik vind het van die sneue hondjes. Als ik die koppies zie krijg ik spontaan hoofdpijn.

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:35

Ik heb er een en mijn ouders ook een. Die ik heb is eigen fok. Bewust gekozen voor een reu met een grote kop.
Mijne heeft echt geen hoofdpijn wel een voedsel gevoeligheid maar door goede brok te kiezen heeft ze daar ook geen last van. Die van mijn ouders is ook gewoon gezond.

Het zijn honden die zich heel makkelijk aanpassen aan jou leefsituatie, makkelijk te trainen en vol enthousiasme.

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:35

Cavaliers zijn vreselijk overfokt, waardoor er veel 'mankementen' voorkomen, maar da's zoals bij alle andere honden.
Ik heb een Cavalier van nu 11mnd, nog niks van mankement aan, volledig binnenstebuiten gekeerd voor de zekerheid, en ze is 100% in orde

Tinkergekj, alle honden met platliggende oren hebben snel last van de oren, maar zo lang je zelf vaak genoeg de oren uitkuist met speciaal product is er niks aan de hand (ik neem aan dat je oorontstekingen bedoelt?)

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:36

Het zijn superlieve, leuke en slimme honden. Echter wel weten waar je naar moet kijken. Zo moeten ouders bijvoorbeeld helemaal door de mri etc heen zijn gehaald, overal op getest zijn wil je zeker weten een goede pup te hebben zonder hart/hersenkwalen. Wij hebben geluk gehad, maar of ik dat een tweede keer zou hebben?

Trou: hier kan dus op getest worden in de ouderlijke lijnen van de pup.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:36

StableDoor schreef:
Zo'n beetje het ziekste ras wat er bestaat: niet doen dus. Vrijwel alle cavaliers hebben áltijd hoofdpijn door hun te kleine schedel.

En dit is dus pertinent niet waar. Een groot deel? Ja. Alle? Nee.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

_Ashii_

Berichten: 1168
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:36

hebben geen raszuivere King Charles maar wel een mixje ervan haha :P er zit nog Tibetaanse Terrier in en Maltezer :o super hondje en merkt het karakter van de king wel maar echt super beestje! <3

A horse is the mirror of your soulDulita M (Griseldi L x Boy B x Renville) <3
[EJL-ITP] Een jaar lang..
http://www.hippiqueinpicture.weebly.com

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:40

Ik heb er nog maar 1 maar die is 12 jaar en gaat als een jonge hond. Als je een goed adres wil stuur me dan een pb.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

Daenerys
Berichten: 2354
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:47

LOLLYYwood schreef:
Cavaliers zijn vreselijk overfokt, waardoor er veel 'mankementen' voorkomen, maar da's zoals bij alle andere honden


Nu moet je niet alle honden over één kam scheren, niet iedere hond scheelt iets. Ik heb een Duitse Staande Korthaar en die komt alleen bij de DA voor haar entingen, verder heeft ze nooit iets.
De CKC is nu eenmaal een zwak ras wat in korte tijd erg populair is geworden en dan gaat ten koste van de kwaliteit van het ras. Bij chihuahua's net zo.

Edit; ik lees je post nogmaals en je bedoeld waarschijnlijk alle doorgefokte rassen, excuses :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:51

ik zou er nooit eentje kopen! inderdaad veel te veel kans op ziektes en afwijkingen en dat de schedel te klein is voor de hersenen is gewoon zielig

moet je even vanaf 1.20 kijken en dan bij dat zwart bonte hondje rond 3 minuut :(

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:51

Celiien schreef:
StableDoor schreef:
Zo'n beetje het ziekste ras wat er bestaat: niet doen dus. Vrijwel alle cavaliers hebben áltijd hoofdpijn door hun te kleine schedel.

En dit is dus pertinent niet waar. Een groot deel? Ja. Alle? Nee.


Let op het woord vrijwel, dat wil zeggen een heel groot deel.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:52

Celiien schreef:
Trou: hier kan dus op getest worden in de ouderlijke lijnen van de pup.


Als je het ras wilt behouden kan dat niet, 95% van de honden zou dan uitgesloten moeten worden van de fok.. Wat mij betreft doen ze het wel hoor, gezondheid boven alles is mijn motto, maar dat zal geen 1fokker met me eens zijn vrees ik.

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Cavalier king Charles spaniël

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:56

Dat is zeker een punt Troi. Ik heb t geluk dat de ouderlijke lijnen van die van mij helemaal top tip in orde waren. Was echter maar een eenmalig nestje. Maar door alle ongezonde te elimineren, om vervolgens met de overgebleven ckc's door te gaan.. Daar wordt helaas niet aan gedacht :n die van mij heeft dan ook totaal geen uitpuilende ogen, te klein koppie oid..

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3


Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:58

troi schreef:
LOLLYYwood schreef:
Zachtaardig en lief karakter <3

troi: alle hondenrassen zijn overfokt, dus bij elk ras zit er wel een mankement


Als je alleen al kijkt maar syringomyelie heeft 95% dit en daarvan ontwikkeld 50%ernstige symptomen (info van dierengeneeskunde gent dus betrouwbare bron). Dat is echt heel heftig, de hersenen passen niet in de schedel waardoor ze vreselijke hoofdpijnen krijgen. En dan heb ik het nog niet over hartproblemen en alle andere ellende. Tis echt extreem bij dit ras.


gevalletje klok en klepel dit. 95 % heeft waarschijnlijk cm of chiari malformatie, dit is wat anders dan syring. Cm kan syring veroorzaken, maar dit hoeft niet. Honden met cm kunnen volledig pijnloos en lang leven.
Dit neemt niet weg dat de Cavalier inderdaad een ongezond ras is. Ik heb er twee, maar voor mij nooit een cavalier meer hierna door al die ziektes die voorkomen.

Mocht je meer info willen of een lijst met fokkers ts, dan kun je me pben :)
Misschien vindt je een tibetaanse spaniël iets? Zelfde formaat en vergelijkbare uiterlijke eigenschappen, maar een stuk minder populair en daardoor gezonder.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Cavalier king Charles spaniël

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:08

Tibetaanse spaniel lijkt er helemaal niet op. Ik heb er 3 hier lopen maar een heel ander karakter. Geweldig ras en ja gezond. De oudste is nu 17 jaar.
Maar mijn Cavaliers zijn ook allemaal oud geworden, 12/13 jaar.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kaatjemuts en 33 bezoekers