1 pony bij 2 stamboeken. Wat nu?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

1 pony bij 2 stamboeken. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 18:08

Hallo,

Zie foto:

Afbeelding

Schiet mij maar lek, hoe moet ik dit nou weer aanpakken en hoe heeft deze situatie kunnen ontstaan?

Ik heb nu het paspoort vlee, vee en eieren productschappen in mijn bezit.

Op 6/8/2005 staat er bij vaccinatie: Dit paard is tot op heden correct gevaccineerd.

In dit paspoort staat onbekend x onbekend terwijl haar ouders wel bekend zijn bij het stamboek.

Wie kan mij meer duidelijkheid en tips geven?

Groetjes,
Mieke

Wanneer een probleem je pad kruist, verander dan je richting maar niet je bestemming. (Ellies)
Pluto ❤️


Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Re: 1 pony bij 2 stamboeken. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:10

Heb je een kvth paspoort met papier? Anders kunnen haar ouders ook niet bekend zijn bij het stamboek of althans dit is dan niet geregistreerd

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Re: 1 pony bij 2 stamboeken. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 18:12

Ze staat ingeschreven bij het kvth, daar is alles ook bekend maar ik zit hier met een vlee, vees en eieren paspoort. Iets is er mis gegaan met haar papieren.
Ik heb geen inleg vel of ander iets.

Wanneer een probleem je pad kruist, verander dan je richting maar niet je bestemming. (Ellies)
Pluto ❤️

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Re: 1 pony bij 2 stamboeken. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:14

Bij welk stamboek is haar ouders bekend?
Daar maar een inleg vel papier opvragen
en als dat binnen is het andere cancellen.. want dubbel mag niet.
(heb ik bij mijn pony gehad, kwam opeens bij shetlanderstamboek en appaloosa...)

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:16

Dan heb je niet het kvth paspoort. En als je iets zou willen bij het stamboek keuringen oid ben je die absoluut nodig. Waarschijnlijk is het paspoort ooit kwijtgeraakt en was het goedkoper een paspoort aan te vragen die jij nu hebt. Een duplicaat van kvth kost namelijk 175 euro.


Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:17

KingYasFenn schreef:
Bij welk stamboek is haar ouders bekend?
Daar maar een inleg vel papier opvragen
en als dat binnen is het andere cancellen.. want dubbel mag niet.
(heb ik bij mijn pony gehad, kwam opeens bij shetlanderstamboek en appaloosa...)

Dat kan niet bij het haflingerstamboek.

Je hebt of een kvth paspoort en dat is een heel paspoort met alle gegevens van de ouders etc en een inlegvel met de stamboom en welk register het paard staat ingeschreven. Je kan dus niet een inlegvel met alleen die stamboom opvragen.

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 18:17

Kvth, daar is zei bekend. Maar dat paspoort en inlegvel is er niet meer.
Betekend dat dus dat ik alles opnieuw bij de Kvth moet opvragen en dan het VVE moet annuleren?

Wanneer een probleem je pad kruist, verander dan je richting maar niet je bestemming. (Ellies)
Pluto ❤️

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:17

Is er niet gewoon een tweede keer een paspoort aangevraagd bij dit dier, maar dan bij een andere paspoortuitgevende instantie? Een paspoortuitgevende instantie is niets meer dan wat het woord al zegt, als dit een stamboek betreft wil dat niet zeggen dat het dier ook in dat stamboek is opgenomen.

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:18

Is ze niet gewoon bij twee stamboeken erkend?

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

JeaDH

Berichten: 2155
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:19

Wij hebben hier ook een pony op stal die bij 2 stamboeken ingeschreven staat (Welsh en NAS)dat mag gewoon.
Ik denk dat er in dit geval ooit het 1ste paspoort is kwijt geraakt en er een nieuw is aan gevraagd, heb je het stamboek papier wel?

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:19

Mieke_Cunna schreef:
Kvth, daar is zei bekend. Maar dat paspoort en inlegvel is er niet meer.
Betekend dat dus dat ik alles opnieuw bij de Kvth moet opvragen en dan het VVE moet annuleren?

Als jij iets met kvth wil wel ja. Wil je dat niet en gewoon wedstrijden rijden of lekker recreatie dan kan je prima die 175 euro uitsparen.

eridinges

Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:21

Ik zou gewoon even contact opnemen met beide stamboeken ;)

StalNollie

Berichten: 9105
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:24

Yvank_ schreef:
Dan heb je niet het kvth paspoort. En als je iets zou willen bij het stamboek keuringen oid ben je die absoluut nodig. Waarschijnlijk is het paspoort ooit kwijtgeraakt en was het goedkoper een paspoort aan te vragen die jij nu hebt. Een duplicaat van kvth kost namelijk 175 euro.


klopt en ts wat bedoel je met vaccinatie en tot op heden goed gevaccineerd. is er in dit paspoort wat jij bezig niet geeent binnen 6 weken na eerste enting? want dat moet wel in het paspoort staan zo niet is de enting niet geldig. ook niet met de tekst erbij wat jij vermeld.

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Re: 1 pony bij 2 stamboeken. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 18:49

Ik heb geen stamboekpapier.

Pony is geboren in 96 en eerste enting in dit paspoort staat op 6/8/2005 pas in 2012 heeft ze een basis enting gehad weer.

Wanneer een probleem je pad kruist, verander dan je richting maar niet je bestemming. (Ellies)
Pluto ❤️

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Re: 1 pony bij 2 stamboeken. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:52

Dan is het heel simpel. Of je houdt dit paspoort of je laat deze nietig verklaren en belt het kvth op waar je chipnummer doorgeeft en dat je een duplicaat wil aanvragen. Koste je 175 euro maar dan heb ik wel weer een volledig stamboekpapier.

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Re: 1 pony bij 2 stamboeken. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 18:58

Dat doe ik wel op de dag dat ik mijn spaarrekening vol genoeg vind voor zulke ongein.
Bewaar die centjes liever voor onvoorziene uitgaven zoals een dierenarts o.i.d

Bedankt voor de hulp!

Wanneer een probleem je pad kruist, verander dan je richting maar niet je bestemming. (Ellies)
Pluto ❤️

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Re: 1 pony bij 2 stamboeken. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:40

Maar moeten er nu 2 of 3 paspoorten zijn? Want zoals ik het lees zijn er ooit een KVTH en een KWPN paspoort uitgegeven, en heb JIJ een PVE paspoort. Dat het KVTH geen paspoorten van het PVE verstrekt, weet ik. Maar het KWPN heeft toch ook gewoon een eigen paspoort en geen PVE? In dat geval zouden er dus 3 zijn...

Hoe dan ook, idd alles wat je niet wilt, nietig laten verklaren. :)

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Re: 1 pony bij 2 stamboeken. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:09

Dat het KWPN een PVE paspoort uitgeeft is goed mogelijk. Ik heb mijn Shet laten chippen via het KVTH, ze kwamen hier toch om mijn Haflingerveulen te chippen en ik heb ook een paspoort van het PVE gekregen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers