neem jij het je ouders kwalijk dat je geen pony mocht/mag

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

neem jij het je ouders kwalijk dat je geen pony mocht/mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 14:15

sorry als dit verkeerd staat ik had geen idee waar het moest

ik heb de luxe dat ik een eige pony heb, maar nu weet ik dat er genoeg volwassen bokkers zijn die nooit een pony van hun ouders mocht. nou vroeg ik me dus af of je dat je ouders kwalijk neemt.
ik ken mensen die nog steeds boos zijn op hun ouders dat zij nooit een pony mochten. hebben jullie dat ook?? ik zou zeggen brand los! :D

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: neem jij het je ouders kwalijk dat je geen pony mocht/mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:18

Nee :) Mijn ouders hadden nooit de financiële middelen en aangezien ik uit een gezin van 8 kinderen kom was het gewoon niet mogelijk.

Toen ik op 15 jarige leeftijd een mooie spaarboek én werk had vonden mijn ouders het geen probleem als ik zelf een paard kocht, dat heb ik dus gedaan :)

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:18

Nee, ik weet nu namelijk wat het allemaal kost :D

dollyspikkel

Berichten: 1040
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:18

Ik ben 19 (bijna 20) en zit ondertussen al 10 jaar in de paarden, maar heb nog steeds geen eigen paard/pony. Ik vind het natuurlijk heel jammer dat ik geen eigen paard heb omdat ik weet dat ik er op dit moment geen tijd/geld voor heb (vanwege mijn studie). Ik moet ook nog minimum 4,5 jaar studeren dus voor die tijd kan ik ook geen eigen paard kopen. Dus neen, ik neem het mijn ouders niet kwalijk dat ik geen eigen paard mag hebben.

Lynnepinny

Berichten: 2705
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:18

Nee, ben niet boos. Ik ben de enige van de familie die iets met paarden heeft. De rest heeft er er echt 0 interesse in.
We wonen dan ook in een dorp met een kleine tuin, en de manege is te duur om te stallen.
Nouja, dan maar later he ;)

xdniesje
Berichten: 2053
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: neem jij het je ouders kwalijk dat je geen pony mocht/mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:24

Nee, ben heel blij dat ze het niet hebben gedaan.
Ik was toen afhankelijk van mijn ouders, dus mocht er iets met hen gebeuren of iets dergelijks had ik een probleem met mijn paard. Ook kan ik nu de tijd en geld stoppen in mijn studie. Vroeger vond ik het verschrikkelijk dat ik geen paard kreeg, nu word ik echt boos op mijzelf dat er zo over dacht.
Nu nog even geduld en goed sparen!

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:34

Nee, ben ergens zelfs wel blij dat ze dat nooit hebben gedaan. Natuurlijk, ik zou het gelukkigste meisje op aarde zijn als ik de liefde van mijn leven zou krijgen, maar aan de andere kant zou het me wel beïnvloeden in keuzes die ik maak.
Ik wil bijvoorbeeld volgens jaar of het jaar daarna dolgraag (waarschijnlijk tijdelijk) naar het buitenland verhuizen. Als ik een paardje zou hebben, zou ik dat niet doen en sowieso hier blijven. En denk dat je daar dan later toch wel weer spijt van heb.

Kwalijk neem ik het ze sowieso niet, het is gewoon reteduur en dat geld is er gewoon simpelweg niet. Als ik het doe wil ik het ook goed doen en het beste van het beste van alles, dat zou nu gewoon niet kunnen :)

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:34

Toen wel, nu niet omdat ik weet wat het kost en hoe wij er financieel voor staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:40

In het begin wel, want ze zeiden zelf altijd dat het aan het geld niet lag, maar aan de tijd. Ja hallo ik was toch iedere woensdag om kwart over twaalf uit?! :roll:

Nu zeg ik zelf dat ik geen eigen pony wil, want ik heb al een dag van mijn verzorgpony op moeten geven door school!
Buiten dat ga ik over twee jaar naar het buitenland, wie weet voor hoelang. Wie zou ponylief dan moeten verzorgen?!

Mazikeen

Berichten: 739
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Haarlem

Re: neem jij het je ouders kwalijk dat je geen pony mocht/mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:42

Ik vind het wel jammer maar ik neem ze zeker niks kwalijk. Nu heb ik er zelf ook geen geld en tijd voor dus was denk ik ook niet handig geweest.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:43

kwalijk nemen niet echt, maar wel jammer... maar gelukkig heb ik altijd leuke verzorgpony's gehad.
Hier lag het niet aan het geld maar aan de "Verantwoording"...

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:43

Ik mocht best een pony, zelf betalen ;)..
Dus die heb ik nooit gehad. Toen vond ik dat mijn ouders die voor mij moesten kopen, nu ben ik blij dat ze dat nooit gedaan hebben.. Leert je zelf te werken voor wat je graag wilt.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:44

Nee ik neem ze niets kwalijk, vond het natuurlijk wel jammer.
Is een dure hobby waar niet iedere ouder het geld voor heeft

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:46

Toen ik jonger was wel. Was een ander meisje in de klas en die ouders zeiden altijd als we de grond aan huis gehad hadden dan kwam er een pony. En wij hadden de grond maar ik kreeg toen geen pony. Je bent jong en hebt geen idee. Grote kans dat die ouders dat ook alleen maar zeiden omdat ze die grond toch niet hadden en dus een makkelijke uitmaak.
Heb niets te klagen overigens heb toen ik een jaar of 12 was mijn pony gekregen van me ouders. Maar dat was daarvoor maar kwalijk nemen is dan weer een groot woord.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:46

Nee, totaal niet. Ik ben opzich wel blij met hoe t gegaan is :)
Ik heb zo ontzettend veel geleerd. Manegetijd (en verzorgpaardje) was meer voor de lol, maar bij m'n bijrijdpaarden heb ik echt ontzettend veel geleerd. Ben er nu wel achter wat voor soort paardje ik wil, en wat voor kant ik op wil. Namelijk een wat moeilijker paardje en western (ruigere kant van de western, dat wel).
En zou er ook geen tijd voor hebben denk ik. Nouja, dan heb ik geen sociaal leven meer :+

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:48

Ik heb er uiteindelijk gemogen omdat ik zelf betaal (en hun als ik niet rondkwam een heel klein beetje maar dat is echt 5% van het totaal geweest).
Mijn ouders stemde daar in toe, nadat ik had bewezen dat ik keihard zou werken voor een diertje.
Ze hadden mij nooit geholpen een dier te nemen als ik een luie *** was. Zoals ik wel vaker zie gebeuren, doen niks, zeuren alleen maar erom, mesten hun stal niet etc....

Ik vind ook eerlijk gezegd dat je je ouders dat niet kwalijk mag nemen.
een paard is geen 'levens verplichting' of 'opvoedings toevoeging'
Sommige ouders hebben er het geld niet voor of kunnen het gewoon niet om andere redenen.
Respecteer dat dan.
Als ze je nou verboden hebben om naar school te gaan of niet met je langs de dokter gingen als je ziek was etc. dan kan je je ouders wat verwijten,
in het geval van een Pony en Paard, vind ik het belachelijk dom gedacht...

Duimelotje
Berichten: 344
Geregistreerd: 24-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:51

Ik neem het ze niet kwalijk dat ik geen pony mag. :o Maar ik kan er wel helemaal kriegel van worden als ze weer eens niet begrijpen wat ik het liefst doe en wat mijn droom is... _-:(

lotlot2
Berichten: 1355
Geregistreerd: 21-09-12
Woonplaats: xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:10

Mijn ouders willen het allerliefst een paard voor me kopen maar dat is (nu) nog niet mogelijk ivm dat we net verhuist zijn.
Ze zeggen dat we altijd later kunnen kijken. Ik neem het ze ook niet kwalijk

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: neem jij het je ouders kwalijk dat je geen pony mocht/mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:22

Nee, ik ben er heel blij mee dat ik geen paard mocht! Ik had er nooit genoeg geld en tijd voor gehad.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: neem jij het je ouders kwalijk dat je geen pony mocht/mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:26

Achja teleurgesteld wel eens geweest, maar nooit kwalijk genomen. Heb er gewoon wat harder zelf voor moeten werken, maar dan is de waardering ook groter denk ik voor dat wat je met je paard bereikt. Althans zo ervaar ik het wel.

Area51
Berichten: 793
Geregistreerd: 27-03-13

Re: neem jij het je ouders kwalijk dat je geen pony mocht/mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:29

Nee totaal niet. Als ik namelijk gelijk een pony had gekregen had ik zoveel minder geleerd! Mn ouders wilden eerst een soort ''bewijs'' dat ik echt wel genoeg verantwoording had, en het leuk zou blijven vinden en dat begrijp ik helemaal. Na 7 jaar zijn ze overtuigd en mn pony staat sinds een maandje hier op stal :D

MuttleyMarty

Berichten: 1158
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Duckstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:30

Nee, ik weet hoeveel t kost, en dat is niet weinig ;)

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:31

Hoe kan ik mijn ouders dat ooit kwalijk nemen? Er was simpelweg geen geld voor, er was niet eens geld voor lessen op de manege.

Nee ik heb altijd heel goed begrepen waarom er hier geen paard kwam, en dat ook gerespecteerd :j
Tuulijk was ik wel een jaloers op anderen die het wel hadden, maar ik hield mijzelf altijd maar voor dat ik "ooit een eigen paard zou hebben" en dat doe ik nu nog steeds :D

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:32

Vroeger was ik natuurlijk wel boos maar dat ben je altijd wel als je iets niet mag. Nu ik mijn eigen paarden heb weet ik wat ik er allemaal voor moet laten om de paarden te kunnen betalen/onderhouden dus weet heel goed waarom mijn ouders mij geen paard konden geven.

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: neem jij het je ouders kwalijk dat je geen pony mocht/mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:39

Ik mocht, en mag geen eigen pony. Dan moet ik er wel bij zeggen dat dat helemaal niet nodig is voor mij. Ik heb telkens geweldige verzorgpony's waar ik heel veel mee mag doen en waar ik veel van leer. Wel heb ik het een keer gevraagd toen een manegepony werd verkocht. Maar dat vond mijn vader een te grote verantwoordelijkheid voor mij.