vuurwerkvrije B&B of overnachting met hond.. waar??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dinek123
Berichten: 619
Geregistreerd: 18-01-13

vuurwerkvrije B&B of overnachting met hond.. waar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 13:39

na veel gegoogle en op verschillende hondenforums te zoeken toch maar een topic aanmaken..
mijn moeder en ik willen dit jaar met de hond (labrador x stabij) een vuurwerkvrije overnachting hebben, omdat de hond hier al helemaal panisch word als ie een geluidje hoort, laat staan met oud en nieuw.

maar, ik kan niks vinden,
op de veluwe word blijkbaar veel met carbid geschoten, en anders mogen er geen honden komen of is t veel te duur. ook willen we maar 2/3 dagen, en kan je bij sommige sites alleen maar een midweek boeken.

wat raden jullie ons aan? heeft iemand ervaring ergens?
het liefst in zeeland of belgie en ook liever niet meer dan 2,5 uur rijden belgie in.

brand los!!
exuces voor typefouten..

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: vuurwerkvrije B&B of overnachting met hond.. waar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:45

Www.hotelboerderij.nl in stompwijk. Sinds een jaar staan mijn paarden daar super dichtbij, afgelopen oud een nieuw daar rond 12 uur geweest, heb 3 knallen gehoord. Rest van de avond schijnt het daar ook heel rustig te zijn.

helemaal vuurwerkvrij ga je denk ik niet vinden.

succes.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: vuurwerkvrije B&B of overnachting met hond.. waar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:47

Ik hoorde dat in Belgie er nauwelijks vuurwerk afgestoken wordt. Ik ken meerdere mensen die erheen gaan met de honden om het vuurwerk te ontlopen.
Gewoon even googlen op 'huisje huren Belgie' en alle soorten varianten daarvan en dan kan je vast meer vinden dan hier op bokt.

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:47

Onze hond gaat naar het pension met oud en nieuw. Hij is nu niet bang voor knallen en vuurwerk, maar we willen ook niet dat hij dat wordt. Bovendien is het een pension waar hij graag naartoe gaat en heerlijk met zijn hondenvriendjes kan spelen. Als we hem uitlaten en hij ziet onze auto loopt hij ernaar toe, zijn we onderweg en we komen in de buurt van pension wordt hij al helemaal happy;-) Het is: www.dierenpensionloge.nl

Zijn eerste jaarwisseling vorig jaar ging hij daar heen en dit jaar gaat hij weer. Is erg goed bevallen. Ze knallen daar nagenoeg niet en zijn super voor hem. Niet dat hij weg moet dus, maar ben van mening als wij het leuk willen hebben de hond dat net zo goed verdiend;-)

Is er bij jullie in de omgeving ook niet zoiets?
Of een center parcs ofzo?

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:48

Ik ben 10 jaar terug met de hond in Land van Bartje geweest met oud&nieuw. 2 opeenvolgende jaren geen vuurwerkknal in de wijde omtrek gehoord. Ik weet niet hoe het er nu is maar je zou ze natuurlijk kunnen bellen hoe het met oud&nieuw is.

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Re: vuurwerkvrije B&B of overnachting met hond.. waar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:49

Volgens mij zijn er aparte vuurwerkvrije campings e.d. Zal even kijken of ik iets kan vinden.

dinek123
Berichten: 619
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 13:51

bedankt voor de snelle reacties!!
helemaal vuurwerkvrij verwacht ik niet hoor, maar wil het wel graag beperkt houden ;)
@crista, bedankt ! ik zal is op de site kijken!

en had al heel veel leuke b&b's gevonden, het probleem daarbij is alleen dat mijn hond dat los zou lopen met andere honden, en hij kan niet evengoed overweg met alle honden (is heel bang en valt dan soms aan uit angst, of die andere hond moet heel rustig zijn en kalmte uitstralen, dan gaat t goed, en ik zou het dus wel willen proberen, maarja, als je daar eenmaal staat, en het lukt niet, wat moet je dan?

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: vuurwerkvrije B&B of overnachting met hond.. waar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:05

@TS:
Dat is het voordeel van ons pension. Onze hond gaat er ook heen met vakantie, ze kennen hem daardoor goed en weten precies waar hij bij kan en wat niet. Nu kan hij overal bij, maar snap dat het lastig is als jouw hond dat niet kan. Ze hebben daar ook wel eens een hond, heel actief is hij. Veel honden vinden dat niet prettig en dan gaat het samen minder goed. Die van ons kon ook daarbij, ze hebben werkelijk waar heerlijk gespeeld. Wordt daar echt heel goed naar gekeken. Is ook van een bokker trouwens;-)!

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: vuurwerkvrije B&B of overnachting met hond.. waar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:07


dinek123
Berichten: 619
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 14:07

zal is op de site kijken dan!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:11


friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:12

veel bungalowparken hebben die mogelijkheid. braamt

dinek123
Berichten: 619
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 14:16

dat pension is helaas te ver weg, en ik zou echt niet weten waar wij zelf dan moeten slapen, al ziet het er wel heel leuk uit!! (vooral dat zwembad, dat zou hij echt heel leuk vinden)

die parken van landal heb ik al naar gekeken en over gelezen op hondenforums, maar daar word een paar meter buiten het park nog wel vuurwerk afgeschoten en word ook carbit gebruikt..

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: vuurwerkvrije B&B of overnachting met hond.. waar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:17

Anders op zoek naar een vakantiepark/camping in de bossen? Ik kan me niet voorstellen dat daar vuurwerk wordt afgeschoten :=

Shirrlfl

Berichten: 1207
Geregistreerd: 05-05-09
Woonplaats: Molenlanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:21

Ik denk dat vuurwerk in die landal parken (centerparcs ook) wel mee valt. De vuurwerkvrije dan. Aangezien de meeste afgelegen liggen en/of in een bos..
Anders moet je daar even naar bellen.. Er zijn zoveel parken. Anders misschien roompot?

dinek123
Berichten: 619
Geregistreerd: 18-01-13

Re: vuurwerkvrije B&B of overnachting met hond.. waar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 14:24

@shirdaki, ik had op forums gelezen van mensen die daar naartoe zijn geweest dat het zelfs zo erg was dat sommige mensen naar huis zijn gegaan omdat de honden zo bang werden van het vuurwerk en carbid wat buiten het park werd geschoten..

Shirrlfl

Berichten: 1207
Geregistreerd: 05-05-09
Woonplaats: Molenlanden

Re: vuurwerkvrije B&B of overnachting met hond.. waar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:44

Ah oke! Dat wist ik niet. Misschien kan je naar landal bellen of er een park is waar ze echt geen vuurwerk in de buurt hebben?

lotlot2
Berichten: 1352
Geregistreerd: 21-09-12
Woonplaats: xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:23

Wat Crista zegt is volgens mijn ouder zeer rustig met oud&nieuw.
Wat je ook altijd nog kan doen en gordijnen dicht, veel (Felle) lampen neerzetten en radiootje aan. Onze hond kalmeert daar van!

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 16:18

dinek123 schreef:
die parken van landal heb ik al naar gekeken en over gelezen op hondenforums, maar daar word een paar meter buiten het park nog wel vuurwerk afgeschoten en word ook carbit gebruikt..


Nogmaals; zoek dus iets in Belgie. Daar is geen vuurwerk zoals dat in Nl wel is.

dinek123
Berichten: 619
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 16:50

bedankt voor de adviezen en ben nogsteeds bezig met zoeken, maar ik heb ook ervaringen dat mensen hier uit de buurt (woon vlakbij belgie) juist illegaal vuurwerk halen uit belgie..
hoe zit dat dan?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: vuurwerkvrije B&B of overnachting met hond.. waar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 16:53

Misschien vind je hier wel een bokker die achteraf woont en die een nachtje op je hond wil passen? Of wil je zelf ook vuurwerkvrij zitten?

dinek123
Berichten: 619
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 17:02

nee zelf hoeft niet vuurwerkvrij maar mn hond heeft een beetje een gebruiksaanwijzing en mn moeder en ik willen zelf dus ook graag bij hem zijn.
dus ik weet niet of er een bokker is die twee personen en een hond in huis wilt nemen?..

denk t niet, had al eenpaar b&b's gemaild, maar of ze zaten vol, of t was toch niet wat ik zocht :(

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Re: vuurwerkvrije B&B of overnachting met hond.. waar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:05


Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:05

Ik kan je alvast insiders-informatie geven dat stompwijk dit jaar niet rustig is := paar vrienden van mij geven daar namelijk een (best groot) feest :=

Paola33
Berichten: 289
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: zaandam

Re: vuurwerkvrije B&B of overnachting met hond.. waar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:11

Als je echt vuurwerkvrij wilt, zul je moeten uitwijken naar frankrijk. Daar mag namelijk niet zomaar vuurwerk worden afgestoken. Dus erg rustig. Je moet namelijk een vergunning daar hebben om te mogen afsteken en die schijnenerg lastig te verkrijgen. Maar dat is mischien net te ver weg.