Ben jij weleens WOEST op je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 09:45

Ik bedoel echt zo van dat je hem/haar het liefst door de grinder wil halen (niet echt natuurlijk!) maar dat zowat je bloed kookt van woede omdat je lieve schat weereens een duivelse streek heeft uitgehaald? Want paarden kunnen vaak lief zijn... maar sóms ook... GRRRR!

kyraties

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-11-12
Woonplaats: Sittard

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 09:49

Tot nu toe heb ik het nog nooit gehad ;) Wel als ik hem bijv. longeer er hij er dan onderuit probeert te komen door vervelend te gaan doen, maar dan word ik niet woest ;)

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 09:50

op mijn huidige paardjes (nog) niet maar er is een heel leuk paardje in mn leven geweest wat soms het bloed onder mijn nagels vandaan haalde.... gelukkig heeft ze nu een top baasje!!

ArGieVai

Berichten: 3085
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Dublin, Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:00

Oh ja dat heb ik wel gehad ja... Uiteindelijk bleek dat altijd miscommunicatie te zijn, en begrepen we elkaar verkeerd... Meestal lag/ligt de fout dus bij mijzelf, ben dan ook blij dat ik nooit naar mijn woede heb gehandeld maar gewoon even een stap terug neem en het later opnieuw probeer.. Gebeurd overigens niet vaak hoor, max 1of 2 keer per jaar of zo :P .

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:14

1x en dat bij mijn huidige paard Jolly Joker (de naam werkt ook niet mee :') ). Wat ik absoluut niet accepteer is trappen of bijten uit ongeduld. Is het uit angst of pijn zal ik ze nooit straffen, maar toen mijnheer met een flinke ongeduldige trap zijn ijzer er half af sloeg was de maat vol. Hij was al de hele dag ongeduldig en erg nadrukkelijk aanwezig en toen was dat gewoon de druppel. Hij heeft een flinke ram tegen zn kont gehad ( wat hij waarschijnlijk niet eens flink vond :+ ) en ben toen even naar buiten gelopen. Woest of niet, ik wil wel eerlijk blijven. Hij had anders die tang naar zn bol gehad als ik t ijzer er niet 123 af kreeg haha. Iemand anders heeft die eraf gehaald voor me, en ben daarna weer op normale manier met hem verder gegaan.
Ik heb echt een engelengeduld, maar joker kreeg voor elkaar wat de grootste rotzak nog niet voor elkaar kreeg.

ulyse
Berichten: 563
Geregistreerd: 15-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:16

Waar het vertand ophoudt begint de woede!

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:24

ulyse schreef:
Waar het vertand ophoudt begint de woede!


Dat hangt er vanaf hoe je er mee omgaat ;)
Je woest voelen of woest worden is een heel verschil. Dat hoeft niks met verstand te maken te hebben en kan allerlei factoren buiten dat moment met zich mee hebben.
Maar toch bedankt voor de uiterst nuttige bijdrage :j

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:29

Tuurlijk, iedereen is weleens woest op zijn/haar dieren, maar meer omdat ze zo heerlijk misbruik kunnen maken van je eigen fouten ... dus heel snel door een nauwelijks zichtbaar openstaand hek piepen, een deur moeiteloos openen waarmee een gemiddeld mens een kwartier worstelt, toch net bij dat emmertje kunnen waarvan je toch zeker wist dat je het buiten bereik had geplaatst en ga zo maar door ...

Maar eigenlijk moet je dan toch een beetje boos zijn op jezelf, want toegeven: de meeste fouten maak je ook je zelf , zowel erop als ernaast ;)

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:31

Ja ik ben wel eens echt heel boos geweest. Toen mevrouw voor de zoveelste keer door het draad ging, terwijl ik er gewoon bij stond. Toen moest ik echt even tot 10 tellen voor ik dr weer pakte :+

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:33

Niet vaak, maar af en toe.
Zoals gisteren, 1 van mijn pony's bijt me in mijn hoofd terwijl ik zijn maatje aan het knuffelen ben. Gevalletje jaloezie? In ieder geval, hij heeft het geweten. Ik was écht verschrikkelijk boos :+

sabrina1983

Berichten: 252
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Onderaan d'n diek....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:35

Woest is wel een groot woord, maar als ponylief ( Shet x Welsh, maar in zijn doen en laten een echte Shet.... ) weer eens onder een draadje door stiefelt wat ik NET gemaakt heb ( en waarvan ik dacht dat het wel pony- proof was......), dan ben ik wel eens minder blij ja.
Op dat moment ben ik eigenlijk meer boos op mezelf, omdat ik het dan blijkbaar niet goed genoeg gemaakt heb......
Ik reageer dit dan ook niet op hem af, omdat het mijn eigen stomme schuld is.......

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:35

Ik kan wel eens gefrustreerd zijn omdat de dingen niet lukken zoals ik graag wil. Maar ik ben nooit woest op haar. Dat begrijpen paarden helemaal niet dus je schiet er niets mee op.

mellanion84
Berichten: 241
Geregistreerd: 14-07-11
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:39

Jup gister nog, tijdens het werken aan de dubbele longe me door de bak sleuren omdat ze het moeilijk vond.
Ik heb er begrip voor als je iets moeilijk vind en dan wil ik best met wat minder genoegen nemen maar mij de bak tot drie keer toe doorsleuren om er onder uit te komen, nee toen was het even op.

Heb de lijnen achter der kont aangegooid en de zweep neergegooid en ben in het midden van de bak gaan staan met mijn armen over elkaar heen. Boodschap was duidelijk, met twee tellen kwam ze met der neus tussen der hoeven naar me toe en daarna heeft ze gewoon netjes der rondje nog gedaan zonder er tussen uit te piepen.

Iedereen bereikt wel eens zijn kookpunt, je moet alleen wel eerlijk blijven naar je paardje.

_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:44

Hier ook altijd miscommunicaties! Ik heb door Dystrofie altijd pijn en soms voelt het alsof mn merrie expres aan mn arm hangt of trekt, tijdens het rijden, als ik n slechte dag heb. Ik begrijp dat dit dan een wisselwerking is van miscommunicaties maar in het begin werd ik zo boos dat ik echt af moest stappen!

FD_horses

Berichten: 1254
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:48

Als je paard ( Maflinger ) de scooter van je moeder op eet, dat al het schuim van het zadel door de wei ligt, er vervolgens op gaat staan, en er tegen aan trapt, en een spons met hoef vet op eet, en de dazen val molt ( er in bijten en mee wegrennen ) en over de stal probeert heen te springen, alle draden sloopt, ben ik soms wel een beetje boos, haha. verder is het een schat hoor! ( heb er stiekem ook wel om gelachen ) :')

dinniee
Berichten: 724
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: in het helal

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:50

dat een hengst op me sprong en in me nek beet omdat ie dacht dat ik een merrie was

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:50

Uhh nee.. Wel heel gefrustreerd en 'woest' op mezelf omdat de communicatie duidelijk ergens fout ging, en ik hem niet meer snapte, en hij mij niet...

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:53

Ja als ze gericht bijten/trappen/aanvallen... Verder niet eigenlijk.

Anoniem

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:56

Ik heb twee shetlanders. Ja dus. :')

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:57

Bizzybijtje schreef:
Ik heb twee shetlanders. Ja dus. :')


haha :') _O-

ulyse
Berichten: 563
Geregistreerd: 15-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:03

_Mondy_ schreef:
Dat hangt er vanaf hoe je er mee omgaat ;)
Je woest voelen of woest worden is een heel verschil. Dat hoeft niks met verstand te maken te hebben :j



En dat ben ik niet met je eens. Dieren voelen uitstekend aan wat jouw gemoed toestand is alvorens jij daar ook maar enige handeling aan vebind. En als je dat onderscheidt kunt maken, zul je ook paarden beter begrijpen.

Noemix
Berichten: 13
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:05

als mijn pony ontdeugend doet (doet hij best vaak) begin ik altijd heel hard te lachen :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:06

Bizzybijtje schreef:
Ik heb twee shetlanders. Ja dus. :')

Hetzelfde hier, vooral Timmy is echt een etters soms. :')
Een keer zat er een ruitertje op en toen ging hij door zo'n koeien hek heen lopen.
Dat is een hek met spijlen en een V vorm waar een koe het hoofd door heen kan doen.
Meneers stond al met de voorbenen door het hek heen. _-:( _-:(
Hij doet er alles aan om uit de bak te komen. :P

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:14

ulyse schreef:
Waar het vertand ophoudt begint de woede!

Nog nooit met een shetlander gewerkt. :')
Toen ik 6 jaar geleden met verzorgen begon, kenden ze helemaal niks. Dus ook geen respect.
Heb ik hem toch wel even duidelijk gemaakt dat het níet de bedoeling is dat als je het niet eens bent met baasje dat tegen baasje aan steigeren niet dé oplossing is. :=
Die heeft na ik weet niet hoevaak rustig afstraffen en een paar keer een tik een keer een flike trap gehad (klinkt best sneu maar ik heb ook grenzen) en die heeft het niet weer gedaan. :)

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:19

Oh ja hoor! Als mevrouw in de galop ineens alleen maar kabouters in de berm ziet, ofwel van links naar rechts en weer terug.... en blijven zoeken naar 'enge' dingen dan.....
Niet tof. Maar ik laat niet merken dat ik woest op dr ben want dan heb ik een probleem. Rustrustrust is het sleutelwoord dan dus.