Catproof kerstversiering

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Catproof kerstversiering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 15:19

Ik wil graag het huis van mijn vriend in de kerststemming brengen half december.
Uiteraard het liefst inclusief kerstboom.
Probleem: hij heeft twee katten. Deze komen niet buiten en hebben nog nooit eerder een kerstboom in hun huis gehad. Ik heb dus geen idee hoe ze er op reageren.
Wie heeft er tips, ook voor de andere versiering in huis, om dit catproof te doen?


NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Catproof kerstversiering

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:21

Geen glazen kerstballen erin hangen? :) is sowieso al wat veiliger.

annmary

Berichten: 845
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:22

Ik gebruik enkel kunststof ballen en qua slingers vermijdt ik het onderste deel van de boom ^^
Verder geen praktische tips, behalve: gebruik niks waarvan je het erg zou vinden als het stuk gaat!

"Nee hoor, ik mis je niet. Ik irriteer me alleen aan je afwezigheid."
"We raken niet verstoord door wat ons overkomt, maar door onze gedachten over wat er gebeurt."

Sinds 23-2-2012 mama van Bas!

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Catproof kerstversiering

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:24

Mijn kat is inmiddels al weer 4 jaar en nogal speels, maar gek genoeg heeft ie nooit met de kerstboom willen stoeien.
Ik zou idd ook voor plastic ballen gaan en zorgen dat de kerstboom stevig staat, dan kan er in mijn ogen weinig gebeuren.

Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:25

Goed neerzetten dat de boom niet om kan vallen, en gelijk de katten afleren om aan de boom te komen met behulp van een plantenspuit, mochten ze er wel in willen gaan. Inderdaad geen glazen hang-werk erin. Ik heb zelf nooit problemen gehad met onze katten, hopelijk gaat dat bij jullie ook goed :)

Dressuur B+12 / L1+12 / L2

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: Catproof kerstversiering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 15:28

Ik heb met mijn eigen kat ook heel goede ervaringen. Hij loopt er hooguit eens achter langs en gooit dan per ongeluk iets uit de boom, om met een kop vol kunstsneeuw terug te komen :+ ik zie alleen allemaal horrorbeelden voor me dat ze in de boom klimmen, boom omvalt, boven op de tv ofzo :=

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:29

Natasja91 schreef:
Ik heb met mijn eigen kat ook heel goede ervaringen. Hij loopt er hooguit eens achter langs en gooit dan per ongeluk iets uit de boom, om met een kop vol kunstsneeuw terug te komen :+ ik zie alleen allemaal horrorbeelden voor me dat ze in de boom klimmen, boom omvalt, boven op de tv ofzo :=


Zoiets?
:')


Boom eerst een dagje kaal laten staan, kunnen ze er even 'veilig' aan snuffelen. klim en hengel gedrag meteen corrigeren..

Bij ons gaat t altijd goed.. wij hebben wel glazen ballen, maar ik zou voor de zekerheid voor plastic gaan en niets met veertjes of lintjes eraan.
Onze kater pikt wel kleine plastic kerstballen die we in een schaal hebben liggen.. loopt ie dan mee rond te paraderen en voetballen...
Laatst bijgewerkt door jorretje op 22-11-13 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

:¨·.·¨:
`
·. Gijs van de Hertoghoeve
Gijs staat ter dekking via KI Gijs op facebook
viewtopic.php?f=250&t=1873568

Neon

Berichten: 4908
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Catproof kerstversiering

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:31

Leg je boom vast met een visdraadje... voor je het weet zit er een poes in de boom

Snachts zen als jullie er niet zijn, katten uit de kamer met de boom houden...

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:32

Ik draai twee "oortjes" in de muur en span een touwje om de boom heen zodat hij alleen tegen de muur kan vallen en niet boven op mijn (b)engeltjes. :+

Onderin alleen plastic ballen en dan bovenin wel gewoon glas (op mysterieuze wijze sneuvelt er af en toe wel eens eentje >;)). Het enige wat ik niet meer in de boom doe zijn die dunne sliertjes want anders eten ze dat gewoon op.

Kerstmuts

PK_L
Berichten: 544
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:33

Ik heb zelf, ivm hond nu een fairybell gekocht, voor in de tuin
http://www.bol.com/nl/b/algemeen/fairyb ... index.html

Verder leuk ik alle tafels wat op met dennenappels, windlichten, kaarsen, tafeldecoratie etc.
Maar dat is met een hond weer makkelijker, een kat springt natuurlijk sneller ook bovenop de tafel.

Op welke.nl staan erg leuke doe-het-zelf tips. Soms heel simpel, bijvoorbeeld decoratiezand in een groot wijnglas, met denneappeltjes en een kaars erin
Verder zijn er natuurlijk altijd mooie kransen om aan de deur te hangen

secricible

Berichten: 25685
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:19

Neon schreef:
Leg je boom vast met een visdraadje... voor je het weet zit er een poes in de boom

Snachts zen als jullie er niet zijn, katten uit de kamer met de boom houden...



Dat inderdaad, vastzetten en alleen met toezicht tot je 100% zeker weet dat het goed gaat. Geen glas onderin, geen draadjes. Beter plastic ballen of andere onbreekbare.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


blackpegasus

Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:50

Ik heb nu 2 kittens van nu 15 weken dus de kunstboom gaat de helft kleiner (dat kan gelukkig) en er gaan alleen onbreekbare ballen in. Kijken hoe het gaat.

Terence en Yoanna. mijn rijkdom.
Vykan, Soete en Sophie love you 4-ever.

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Catproof kerstversiering

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:04

Als je echt een boom oid wilt zou ik voor onbreekbare ballen gaan en idd geen slingers of engelenhaar.
Wil je gewoon wat kerstsfeer in huis brengen zou je voor iets van een guirlande kunnen kiezen die je (evt met versiering erin) boven de deur hangt of (kaal/enkel met verlichting) in je vensterbank legt.
Of een grote glazen vaas/schaal oid met kerstversiering erin, ik heb een vaas staan met 3 doosjes ballen en 2 slingers erin, alles is mogelijk.
Oftewel:
Wees creatief en kijk met wat voor katten je te maken hebt.
Lijken ze op die van mij dan kun je in principe gewoon versieren zonder rekening te hoeven houden met sloperij.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, Astrid_Brann, Callisto04, F_Orumster, Frummel01, maitestar23, PlukenKrul, Tessaaa, xSCWx, Zomer en 53 bezoekers