Telefoon gestolen, wat nu met mail en whatsapp??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Telefoon gestolen, wat nu met mail en whatsapp??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 22:55

Helaas is vandaag mijn mobiel gestolen uit mijn sporttas tijdens een ochtend volleybal. Na een middag rompslomp regelen, zoals aangifte doen, verzekering bellen, nieuwe simkaart regelen en een nieuwe telefoon regelen, ga ik nu nadenken over een aantal andere zaken..

Ik had een schermbeveiliging op mijn telefoon zitten, maar deze was niet heel ingewikkeld, dacht namelijk dat mij dit toch nooit zou overkomen en heb eerlijk gezegd niet goed over de gevolgen nagedacht.. Maar stel ze kraken mijn schermbeveiliging, hoe zit het dan met mijn what's app en met mijn mail account die hier op staat?? Kan ik dit op een bepaalde manier blokkeren? Is het al voldoende als ik mijn wachtwoord wijzig of kunnen ze dan nog steeds in mijn mail? Ook vraag ik mij af of de whatsapp nog gebruikt kan worden ondanks dat mijn oude simkaart geblokt is door Vodafone...

Graag hoor ik jullie reacties. Krijg namelijk toch een beetje de zenuwen als ik ga nadenken of ze mijn mail nog na kunnen lezen....

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:57

Volgens mij kan je dit helaas niet blokkeren... Je kan wel proberen om op de pc een ander wachtwoord voor je email te nemen? Misschien kunnen ze dan niks maar dat weet ik niet zeker... Morgen vroeg even bellen naar telefoonwinkel?

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: Telefoon gestolen, wat nu met mail en whatsapp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:03

Zodra je simkaart geblokkeerd wordt werkt er niks meer. Tenminste is mij verteld door de phonehouse toen mijn telefoon gestolen was in september. Ik was hier ook heel bang voor had er toen zelfs internetbankieren opstaan. Wel met beveiliging maar he... je weet het nooit.
Er zijn bij mij toen geen rare dingen gebeurt.
Had hem toen binnen een uur geblokkeerd en geen schermbeveiliging erop. Wie weet wat ze allemaal in dat uur hadden kunnen doen.
Het gaat ze tegenwoordig alleen nog maar om het mobieltje.
Zelf heb je er verschrikkelijk veel rompslomp van. Ben ook veel foto's kwijt, en heb na een paar maanden nog steeds niet alle telefoonnummers

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Telefoon gestolen, wat nu met mail en whatsapp??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 23:14

Vorige maand is mijn telefoon nog gemaakt en toen had ik gelukkig al mijn foto's al op de computer gezet, dus dat scheelt gelukkig heel veel!!

Telefoonnummers natuurlijk wel allemaal kwijt....

Ik zie nu namelijk wel met fb dat als ik daar mijn wachtwoord wijzig via de laptop, hij mij automatisch afmeldt bij alle andere apparaten en dat je eerst het nieuwe wachtwoord moet invoeren, ook op mijn nieuwe telefoon dus. Daar kunnen ze dan iig niet meer bij op mijn oude telefoon.

Zou er niet zo'n functie zijn ook bij de mail? Heb al wel het wachtwoord gewijzigd van mijn mail account.

Ik ben vandaag nog bij de telefoonwinkel geweest, maar hier het verder niet over gehad.. Ook in eerste instantie eigenlijk niet over nagedacht..

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:23

Alles waar je via de PC je wachtwoord kan wijzigen, wijzigen --> dan logt ie automatisch overal uit (of nouja, vraagt om het nieuwe wachtwoord).

Whatsapp eigenlijk geen idee :S

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Re: Telefoon gestolen, wat nu met mail en whatsapp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:39

Ik denk eerlijk gezegd dat jou persoonlijke gegeven hun helemaal niets interesseren. Als je mobiel al gestolen word is dat om de mobiel zelf. Ik zou me zorgen maken om bijvoorbeeld internetbankieren, maar denk echt niet dat jou emails of je whatsappgesprekken hen wat uit maakt. Als je sim geblokkeerd is kan men sowieso niets meer met whatsapp lijkt me. En de wachtwoorden van email, Facebook etc. kun je toch allemaal makkelijk via de computer wijzigen?

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Telefoon gestolen, wat nu met mail en whatsapp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:51

Android toestel? Via Android Device Manager blokkeren. IPhone? iCloud.com :)

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 23:52

Ja wachtwoorden heb ik allemaal gewijzigd nu, maar het viel mij op dat je in je mail dan nog wel kan inloggen, ik heb dat gewoon op automatisch staan en kan nog wel oude mails kan lezen, maar hotmail synchroniseert niet meer nieuwe mails. Fb logt ie je wel automatisch uit als je ww hebt gewijzigd, maar dat doet hotmail dus niet automatisch. Ook in mijn mail heb ik behoorlijk wat financiële zaakjes staan, dus denk toch dat ik hier even snel door heen ga om wat te verwijderen..

Internetbankieren heb ik er wel opstaan, maar hier staat geen rekening nummer in, dus hier kunnen ze volgens mij niks mee.

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 23:54

Choiix schreef:
Android toestel? Via Android Device Manager blokkeren. IPhone? iCloud.com :)


Heel handig, maar dit moet je dan voor dat ie gestolen is al op de telefoon hebben staan. Heb ik op het moment niet zoveel aan....

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Telefoon gestolen, wat nu met mail en whatsapp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 03:30

Onjuist is van Google zelf. Geen app oid.

_Jorien_

Berichten: 2901
Geregistreerd: 25-04-07

Re: Telefoon gestolen, wat nu met mail en whatsapp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 04:24

Heb je een nieuwe simkaart aangevraagd met nummerbehoud (lijkt me wel)??
Wanneer je WhatsApp op je nieuwe telefoon installeert met dit nummer, dan werkt WhatsApp niet meer op het oude toestel. Je nummer kun je maar op 1 toestel gebruiken met WhatsApp. Hopelijk is het duidelijk?

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Telefoon gestolen, wat nu met mail en whatsapp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 04:44

Ik whatsapp al maanden onder mijn NLe nummer terwijl ik er een Canadese simkaart in heb zitten. Niet om je bang te maken, maar ondanks dat je simkaart geblokkeerd is zou dat best nog kunnen werken...

xSCWx
Berichten: 7057
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Telefoon gestolen, wat nu met mail en whatsapp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 04:51

Whatsapp hoef je niet eens met sim te gebruiken.
Als je een tablet hebt, doe je simkaart erin en installeer whatsapp. Sim eruit en tadaa.
Ik weet alleen niet of je whatsapp op 2 toestellen kan gsbruiken.

Ik heb de app Where's my Droid op de telefoon staan. Ik kan alvia gps opvragen waar mijn telefoon is, zeer handig (en getest, werkt op enkele meters nauwkeurig)

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:58

Je kunt toch via play.google.com ook apps van je toestel deleten? Als het een Android is dan.

Zoals Jorien ook al zei: je kunt Whatsapp niet op twee toestellen gebruiken. Toen ik het op mijn Galaxy installeerde blokkeerde het op mijn Blackberry automatisch. :j

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 13:33

Choiix schreef:
Android toestel? Via Android Device Manager blokkeren. IPhone? iCloud.com :)


Ik heb er zonet nog eens naar gekeken en helaas zegt google nu Locatie niet beschikbaar en dat ie 30 november voor het laatst gebruikt is.. Kan er dus helaas niks meer mee. Kan wel de instellingen e.d. die erop stonden op die manier volgens mij wissen, dus dat heb ik maar gedaan..

Het was overigens op een volleybaltoernooi voor kinderen, waar ook veel ouders waren. Denk eerder dat er een kind is geweest die hem gejat heeft, dus die zullen idd niet veel interesse hebben in al mijn privé zaken hoop ik dan maar...

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Telefoon gestolen, wat nu met mail en whatsapp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:32

Kan je geen imei laten blocken bij aangifte van diefstal?