Inenting klopt niet in paspoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Noah667
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-11-13

Inenting klopt niet in paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 21:09

Hallo, ik heb een vraag, ik kreeg vandaag mijn paard. Ik die natuurlijk helemaal happy was niet goed naar de papieren gekeken.... Blijkt dat de datums waarop de eerste twee inentingen gedaan zijn niet kloppen in het paspoort want toen was ze helemaal nog niet geboren... Wat kan en moet ik nu doen???


Relaxed

Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Inenting klopt niet in paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:38

Als entingen niet kloppen zul je opnieuw de basisentingen moeten laten doen door je dierenarts.. Je kunt het immers niet corrigeren, want dit valt op en daar zullen juryleden over vallen :)

Anoniem

Re: Inenting klopt niet in paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:40

ik zal dit ook gewoon even hier vragen, maar mijn paard is langer dan een jaar geleden voor het laatst geënt volgens het paspoort, wat nu?

Relaxed

Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Inenting klopt niet in paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:41

Het correcte antwoord wat ik als jurylid moet geven is dat je dan ook opnieuw voor de basisenting zal moeten...

zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Inenting klopt niet in paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:43

Ik zou sowieso dubbelchecken of je het juiste paspoort hebt gekregen.
Is het verder niet mogelijk dat ze (per ongeluk) het verkeerde jaartal hebben genoteerd en is ze daarna nog wel geent of zouden dit de enige moeten zijn?

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥


Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:43

RT-P >> TAO

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:44

Noah667 schreef:
Hallo, ik heb een vraag, ik kreeg vandaag mijn paard. Ik die natuurlijk helemaal happy was niet goed naar de papieren gekeken.... Blijkt dat de datums waarop de eerste twee inentingen gedaan zijn niet kloppen in het paspoort want toen was ze helemaal nog niet geboren... Wat kan en moet ik nu doen???


Wat ik me dan afvraag hoort dit paspoort wel bij dit paard? Chip na laten kijken of die klopt met papieren. Kloppen die dan is je paard misschien ouder dan ze hebben gezegd of staat de geboortedatum in paspoort ook later?

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

Liefbeestje
Berichten: 151
Geregistreerd: 04-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:48

Mijn paard was altijd braaf elk jaar geënt, maar de basisenting miste half.... Had ik niet gezien, eerste de beste keer dat ik wedstrijd ging, ging ik net zo hard weer terug naar huis zonder te hebben gereden... Het enige wat je kunt doen is opnieuw de basisenting regelen. En idd is het geen slecht idee om even te checken of het paspoort wel bij jouw paard hoort...

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: Inenting klopt niet in paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:00

Vraag me af of sommige mensen wel lezen.....er staat niet dat inentingen te laat zijn maar staat dat er inentingen zijn gedaan terwijl paard nog niet geboren was

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

Relaxed

Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:04

tinkersjakie schreef:
Vraag me af of sommige mensen wel lezen.....er staat niet dat inentingen te laat zijn maar staat dat er inentingen zijn gedaan terwijl paard nog niet geboren was


Het gaat erom dat er iets niet klopt, als ze met dit paard en paspoort op wedstrijd gaat, kan je gediskwalificeerd worden. Als het paspoort wel de juiste is en het jaartal van de entingen dus een schrijffout blijkt te zijn, dan zul je de basisentingen opnieuw moeten doen. Daarbij vraagt er nog iemand wat er gebeurt als je te laat bent, dus volgens mij worden er prima antwoorden gegeven..

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:05

Denk dat de mensen wel lezen. Basisenting is gedaan, maar jaartal staat verkeerd. Die kan niet meer veranderd worden, dus een ongeldige basisenting.

Of het paspoort bij het paard hoort, daar zou ik dan weer niet in twijfelen. Jaartal van geboorte zal in het paspoort staan, en die zal dus ook wel later zijn dan de entingsdatum. ;)

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:06

zonnebloem18 schreef:
Ik zou sowieso dubbelchecken of je het juiste paspoort hebt gekregen.
Is het verder niet mogelijk dat ze (per ongeluk) het verkeerde jaartal hebben genoteerd en is ze daarna nog wel geent of zouden dit de enige moeten zijn?

Ik zou me dus ook afvragen of het je het juiste paspoort wel hebt.

Life is what happens to you while you're busy making other plans.

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Inenting klopt niet in paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:21

Of de juiste informatie bij het paard.. dat je opgelicht bent over leeftijd?


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Inenting klopt niet in paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:24

KimD daar dacht ik ook gelijk aan....

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:27

KimD schreef:
Of de juiste informatie bij het paard.. dat je opgelicht bent over leeftijd?


Ik zie werkelijk niet in hoe ze opgelicht kan worden over de leeftijd. Paspoort staat toch de leeftijd in? In dit geval staat bijvoorbeeld dat het paard geboren is in 2010 en geënt is in 2009. Die 2010 als geboortejaar blijft gewoon staan hoor. Ga er maar niet van uit dat ze die pagina hebben vervalst (en alle andere pagina's waar de registratie en chipnummers op staan).

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Inenting klopt niet in paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:30

Misschien had ze daar ook niet goed ingekeken....

Hoop inderdaad dat je de enting gewoon opnieuw kan laten doen dat daar het probleem zit.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Inenting klopt niet in paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:59

Ik heb gehad bij mijn 4 jarige dat de da de 2 basisinenting per ongeluk 2014 bij heeft gezet ipv 2013, hij heeft het onderaan op de pagina gezet, met handtekening erbij dat het een fout jaartal betreft.
Het kan ook niet anders, want in 2014 krijgt hij weer een inenting dus lijkt mij dat een jurylid deze fout wel moet geloven.

Dus ik zou gewoon even contact opnemen met de desbetreffende dierenarts en hem om uitleg vragen eventueel met een herstel onderaan de pagina met handtekening.

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Inenting klopt niet in paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 09:53

Hoe is het afgelopen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers