Wise Guy's en mijn jaar (en langer).

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mavantos

Berichten: 3590
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Wise Guy's en mijn jaar (en langer).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 17:06

Halloo

Wise Guy is mijn 10 jaar oude Jazz x Juventus. Waar ik graag de afgelopen 5 jaar over wil vertellen!

Toen mijn moeder Wise Guy kocht vond ik het maar een stom paard. Hij vond mij ook niet zo leuk. Tot 2x toe heeft hij (gelukkig mislukt) naar mij uitgehaald als ik langs hem heen liep. De eerste keer dat ik op hem mocht uitstappen van mijn moeder was ik er na 3 passen al weer af. Wat was hij eng!! Hij verzette geen verkeerde pas, maar hij stapte gek wat ik eng vond (gewoon erg ruim :'))

Nadat mijn moeder hem een jaar had gereden vond ik het ook leuk om af en toe op hem te rijden. We zijn ook een keer met hem op wedstrijd gegaan toen zowel ik (heel af en toe, ik reed voornamelijk mijn pony) als mijn moeder hem reden.

De eerste wedstrijd, wat was ik trots zeg!
Afbeelding

Een jaar verder ben ik hem zelf helemaal gaan rijden, mijn moeder reed inmiddels L2 met hem en is, zoals ze het zelf altijd zegt, op haar hoogtepunt gestopt.
We waren binnen 1,5 jaar (ongeveer) M2. Met als hoogte punt het winnen van het Dressuurfestijn.
De foto's van die periode (niet op volgoorde, die weet ik niet meer :+ )
Afbeelding
Afbeelding



Na het behalen was ik zo eigenwijs om gelijk over te gaan naar het Z1. Want dat was mijn droom!

De allereerste Z1 wedstrijd had ik maarliefst iets van 189 punten. Wat was ik blij, als ik M had gereden had ik gewoon winst gehad :D



Met stang en trens rijden ging niet meer, hij was te onrustig en gooide snel zijn tong over het bit. Dus zijn we met trens gaan starten.
Na een half jaar hadden we 10 winstpunten en ben ik een keer een kür gaan rijden. De proeven gingen steeds beter. Maar die wissels -:(-


Afbeelding
Afbeelding

Aan het eind van het Z1 (afgelopen zomer)
Afbeelding

In de tussentijd zijn we ook aan de start geweest tijdens de hippiade. Helaas had hij 2 weken ervoor zichzelf aangetikt en was hij pas een week voor de hippiade weer helemaal goed dus hadden we niet veel kunnen oefenen!

Afgelopen zomer zijn we ook voor het eerst naar het strand geweest! Mijn held op sokken (witte :o ) vond het onwijs leuk en was niet te houden!
Afbeelding

Inmiddels gaat het steeds beter met de wissels, die inmiddels bijna bevestigd zijn en voor het meeste deel goed gaan, en hebben we nu 7 winstpunten in het Z2. En dat terwijl we nu denk ik pas 1,5 maand Z2 starten!! En het leukste was dat we afgelopen wedstrijd van de 4 proeven (competitie) 2x hadden gewonnen en 2x tweede waren en we daarmee ook de hoogste punten hadden over het weekend in het Z paarden en de overall prijs hadden gewonnen!

Ik ben helemaal trots en het gaat steeds beter en makkelijker.

We zijn van bang naar vol vertrouwen gegaan en ik hoop dat we nog vele jaren plezier van elkaar mogen hebben <3

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Wise Guy's en mijn jaar (en langer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:09

Wat een verschil zeg jullie zijn echt een mooi team geworden! (:
En succes nog in het Z2 ;d

Bentee

Berichten: 618
Geregistreerd: 26-06-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Wise Guy's en mijn jaar (en langer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:55

Wow, wat een verschil! Echt super.

mavantos

Berichten: 3590
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Wise Guy's en mijn jaar (en langer).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 10:53

Dankjewel!!

We zitten inmiddels op Z2+9 *\%/*

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: Wise Guy's en mijn jaar (en langer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:51

hoe groot is die?

hij lijkt heel erg op jelte

mavantos

Berichten: 3590
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Wise Guy's en mijn jaar (en langer).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 17:35

Hij is 1.74m hoog!