Batterij rookmelder leeg, geen nieuwe batterij in huis! help

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicky__

Berichten: 2892
Geregistreerd: 04-01-06

Batterij rookmelder leeg, geen nieuwe batterij in huis! help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 19:41

Waar dat irritante piepje vandaan komt, daar ben ik inmiddels achter.
Dat je eigenlijk altijd een extra batterij in huis moet hebben voor je rookmelder, weet ik ook.
Dat de batterij nu net onvindbaar is terwijl ik gek word van de piepjes is wat minder!

Hallo Bokkers,

Ik heb dus een probleem met mijn rookmelder. De batterij is leeg, en mijn reserve batterij is zoek.
Toen ik er net even mee wilde spelen ( ik heb hem niet geslagen uit frustratie! O:) ) heb ik de testknop ontdekt. Nadat de buurvrouw weer vertrokken was om te vragen wat er gebeurde is hij gestopt met piepen. Ik heb de batterij die er nu inzit er niet uitgehaald of iets in die richting. Ik durf eigenlijk niet meer zomaar wat proberen omdat ik bang ben dat hij weer keihard gaat piepen.

Wat kan ik nu doen om ervoor te zorgen dat hij niet meer gaat piepen? Een nachtje zonder rookmelder is niet erg verstandig, maar ik heb er gelukkig nog 1 die het wel doet. Een nachtje met elke minuut een piepje is niet zo verstandig want dan bestaat de kans op een chaggerijnige Nicky morgen :=

Ik heb gegoogled, maar de enige tip die ik kan vinden is de batterij vervangen...tsja

Alvast bedankt voor jullie hulp!! :D

Nicky__

Berichten: 2892
Geregistreerd: 04-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 19:43

*\o/* ennnnnn hij piept weer *\o/*

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Batterij rookmelder leeg, geen nieuwe batterij in huis! help

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:44

Batterij eruit halen.

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:45

Batterij eruit trekken en morgen een nieuwe halen?
Dat is toch niet zo moeilijk te bedenken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Batterij rookmelder leeg, geen nieuwe batterij in huis! help

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:45

Het is nog maar 18:45. De winkels zijn dus toch nog open? Bij een supermarkt heb je zo een goede batterij hoor.

dollyspikkel

Berichten: 1040
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:46

Goof schreef:
Batterij eruit trekken en morgen een nieuwe halen?
Dat is toch niet zo moeilijk te bedenken?


Ja inderdaad, ook mijn idee. Gewoon de batterij eruit halen en hij zwijgt.

Nicky__

Berichten: 2892
Geregistreerd: 04-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 19:47

Als ik de batterij eruit haal piept hij door, heb ik eerder geprobeerd. Hier zijn geen winkels open in de buurt en heb geen auto oid. Ik heb zelf natuurlijk ook nagedacht voordat ik hier een topic ga plaatsen.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:48

De batterij van de rookmelder die in de grootste risico zone hangt de batterij laten houden en de andere gewoon de batterij uit laten.
deze batterij gaat het nachts er echt niet beter om dien als de temperatuur naar beneden gaat, dan werken batterijen wat minder goed.

Morgen 2 nieuwe batterijen halen (die andere gaat geheid binnen een maand ook piepen).

Dat ie gaat piepen als je de batterij uit haalt heb ik nog nooit van gehoord maar dan zal ie in ieder geval niet lang piepen.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:49

Rare heb je dan, hier stopt ie als je batterij eruit haalt.

Je moet hem wel echt helemaal eruit halen, als in op tafel leggen en los van de melder, anders piept ie inderdaad door.

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:49

Batterij er toch uithalen. Er zal wel een condensator inzitten die ervoor zorgt dat-ie nog even doorpiept. Maar die is snel genoeg leeg. Zonder batterij geen energie, zonder energie toch echt geen gepiep.

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:49

Nou dan pak je toch even een batterij uit je afstandbediening/klok/weegschaal what ever..

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:51

ELpatcho schreef:
Nou dan pak je toch even een batterij uit je afstandbediening/klok/weegschaal what ever..


Ehm, ik ken weinig tot geen rookmelders die het op een AA of AAA batterij doen :=

Wij gooien de hele rookmelder weg; batterij is voor ons duurder dan nieuwe rookmelder O:)

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:52

Hier wel ;) en in onze weegschaal zit weer een kleine/platte (hoe heten die dingen ook al weer) batterij.

Maar goed, zonder batterij moet die het niet lang uit kunnen houden.
Laatst bijgewerkt door ELpatcho op 30-11-13 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky__

Berichten: 2892
Geregistreerd: 04-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 19:53

ELpatcho schreef:
Nou dan pak je toch even een batterij uit je afstandbediening/klok/weegschaal what ever..


Goh, als dat nou zou passen had ik dat zeker gedaan. Ik vind dat je erg denigrerend reageert op iemand die alleen hulp haalt alsof ik zelf niet zou kunnen nadenken. Jammer..

Ibbel bedankt voor jouw reactie, ik heb hem er nu uitgehaald en hoop dat hij zo gaat stoppen met piepen.

Ik heb net ook gehoord dat er rookmelders bestaan die ook op stroom zijn aangesloten, en waar alleen een batterij inzit voor als de stroom niet meer zou werken juist door de brand die zou kunnen ontstaan. Hoop niet dat ik die heb op dit moment :(

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:57

Nicky__ schreef:
Als ik de batterij eruit haal piept hij door, heb ik eerder geprobeerd. Hier zijn geen winkels open in de buurt en heb geen auto oid. Ik heb zelf natuurlijk ook nagedacht voordat ik hier een topic ga plaatsen.
Wel Nicky, fiets even naar de Deen/AH _O- _O- AH heeft ook batterijen.
Maar okay, het is koud. Je hebt gelijk, hoop ook voor je dat 'ie zo stopt met piepen.

Nicky__

Berichten: 2892
Geregistreerd: 04-01-06

Re: Batterij rookmelder leeg, geen nieuwe batterij in huis! help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 20:01

Josca meen je niet! ik dacht dat die op zaterdag vroeg dicht waren. :=
Laten we het er maar op houden dat ik een lange week heb gehad! Ik spring nu op mijn fiets voor een batterij! Jeetje wat een sukkel ben ik

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Batterij rookmelder leeg, geen nieuwe batterij in huis! help

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:03

Haha, de stad wel, de supermarkten niet, gewoon tot 20 of 21. 8-) Goodluck en succes in de kouuuu!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:06

Ik betwijfel of die batterij daar te koop is. Ik heb rare dikke korte batterijen in mijn rookmelder. Moet toch maar eens nieuwe halen. Dingen zijn duur.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Batterij rookmelder leeg, geen nieuwe batterij in huis! help

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:11

bij een tankstation kun je toch ook batterijen halen en een AH die zal nu ook nog wel open zijn.