"Facebookberichten geven onrust over niet bestaande beul"

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

"Facebookberichten geven onrust over niet bestaande beul"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 12:17

http://www.gooieneemlander.nl/ / http://www.bokt.nl


Paardenbezitters rond Eemnes zijn ongerust na vage berichten op internet over een dood paard en een paard, waarvan de deken is kapotgesneden. Ook elders zou een paard zwaar mishandeld zijn. Onder andere Facebook circuleert er 'waarschuwingsbericht' waarin ook een dierenarts aan het woord komt. En dichtbij.nl bracht een nieuwsbericht naar buiten waarin wordt gesproken over een merrie die zwaar mishandeld is. De politie waarschuwt echter voor het in de mond nemen van kreten als ’paardenbeul aan het werk’.

,,We hebben alleen een aangifte binnen van de eigenaar van het paard met de kapotte deken. Meer is bij ons niet binnengekomen. Ook buurtonderzoek heeft tot nu toe verder niets opgeleverd. Gezien de beperktheid van de schade valt dit meer onder vandalisme dan onder mishandeling’’, aldus de politiewoordvoerder tegen de Gooi en Eemlander.

Voorzitter Teus Dorrestijn van Stad en Lande Ruiters in Eemnes is gisteren op zoek gegaan naar de eigenaar van het dode paard, omdat zijn vereniging in de berichtgeving wordt genoemd. ,,Ik wilde weten of dit een broodje-aap-verhaal is. Het paard dat ingeslapen is, heb ik gevonden. Het stond aan de Meentweg in een wei waar meerdere paarden staan. Wat zich daar heeft afgespeeld, is niet duidelijk. Het paard is in ieder geval met de borst in de punt van een hek terecht gekomen. Het had een enorm wond. Aangezien het dier veel pijn had, heeft men het laten inslapen’’.

Het tweede geval betreft een IJslander, die aan de Goyersgracht-Noord staat. Het dier is door de eigenaar aangetroffen met een deken waarin duidelijk met een mes gesneden is. Een andere paard is in de manen geknipt. Dorrestijn betwijfelt of er in dat geval sprake is van paardenmishandeling of dat er iets anders speelt. ,,Ik riep meteen: dat gaat vast om een paar meiden die ruzie met elkaar hebben’’.

Let op. Bovenstaand verhaal gaat over de gevallen in Eemnes. Niet over Midden-Beemster of Wijdewormer. Verder raadt de Nieuwsredactie aan als er sprake is van dierenmishandeling aangifte te doen bij de politie. Alleen dan wordt er melding gemaakt en kan de politie actie ondernemen.

Verwant artikel
[VN] Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling II]

- Offline -


jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: "Facebookberichten geven onrust over niet bestaande beul"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:18

en daar gaan we weer.... :(

coiyaes
Berichten: 74
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: kockengen

Re: "Facebookberichten geven onrust over niet bestaande beul"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:44

Er is in wijdewormer wel een geval van een beul , op stal bij vrienden van mij is een merrie zo toegetakeld met een mes dat ze overleden is , de merrie was ook nog 5 mnd drachtig . dus niet bij eemnes dan maar wel daar in wijdewormer en nog een plaats maar dat paard heeft het overleeft……

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: "Facebookberichten geven onrust over niet bestaande beul"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:29

Maar het was toch bij een dierenarts, die met naam en al op facebook staat (en die ik ook ken), dat het bij hem op het erf gebeurd was?
Coiyaes, geloof dat we het nu over hetzelfde geval hebben. Wel bijzonder als daar geen aangifte van gedaan is?

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: "Facebookberichten geven onrust over niet bestaande beul"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:34

wij hebben ook nog geen angifte gedaan hoor. het is ook deels dat je net wil gelove dat het precies bij jouw gebeurd.

Anoniem

Re: "Facebookberichten geven onrust over niet bestaande beul"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:41

Jaa dat is social media he, wie heeft dat ooit bedacht, social media? Brengt alleen ellende en gezeik met zich mee.

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:44

Annett1990 schreef:
Jaa dat is social media he, wie heeft dat ooit bedacht, social media? Brengt alleen ellende en gezeik met zich mee.


dat valt ook wel weer mee hoor!

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Re: "Facebookberichten geven onrust over niet bestaande beul"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:47

In Wijdewormer, Noord Beemster en Ursem zijn paarden mishandeld en paard uit Wijdewormer is dood, is bij mn eigen dierenarts dus dat klopt echt helaas.

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: "Facebookberichten geven onrust over niet bestaande beul"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:49

en in middenbeemster zit er een die waarschijnlijk mishandels is -O-

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: "Facebookberichten geven onrust over niet bestaande beul"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:52

Dan kunnen ze dit "het is niet waar"-topic ook wel weer sluiten :Y)

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:53

Het gaat wel erg lekker de laatste tijd zeg! Zie zoveel berichten langskomen, in-en-in triest, maar nog erger als het een broodje-aap-geval blijkt te zijn.

Dat er geen aangifte gedaan is vind ik wel vreemd ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:56

jumerenik schreef:
Annett1990 schreef:
Jaa dat is social media he, wie heeft dat ooit bedacht, social media? Brengt alleen ellende en gezeik met zich mee.


dat valt ook wel weer mee hoor!


Okee nou ja als het jou niet op valt dan niet.
Maar sinds social media, whatsapp facebook enz er is is er veel meer gedoe altijd :) Dit ook weer ja

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:03

Van Wijdewormer is wel waar vind dit een beetje een raar nieuwsbericht? Alsof het allemaal een broodje aap verhaal is... Terwijl er gelukkig in de meeste gevallen en ook dit geval terrecht gewaarschuwd word voor die BEULEN! Mijn paardentandarts haar merrie die ook nog is drachtig was is op een gruwelijke manier overleden te Wijdewormer.

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Re: "Facebookberichten geven onrust over niet bestaande beul"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:05

Misschien zijn er een aantal verhalen door elkaar gegaan dat zou kunnen.

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:14

Zipporah schreef:
Misschien zijn er een aantal verhalen door elkaar gegaan dat zou kunnen.

dit is er idd gebeurd. maar het gaat er toch om dat er nietmeer 'slachtoffers' vallen?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:46

Joscaa schreef:
Maar het was toch bij een dierenarts, die met naam en al op facebook staat (en die ik ook ken), dat het bij hem op het erf gebeurd was?
Coiyaes, geloof dat we het nu over hetzelfde geval hebben. Wel bijzonder als daar geen aangifte van gedaan is?

Daar zal vast wel aangifte van gedaan zijn, maar niet bij de politie in Eemnes. Dat zal gewoon in behandeling zijn in Wijdewormer.

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: "Facebookberichten geven onrust over niet bestaande beul"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:46

dat denk ik ook!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 15:17

Het is ook in de OP gezet, maar hier ook apart

Let op. Bovenstaand verhaal gaat over de gevallen in Eemnes. Niet over Midden-Beemster of Wijdewormer. Verder raadt de Nieuwsredactie aan als er sprake is van dierenmishandeling aangifte te doen bij de politie. Alleen dan wordt er melding gemaakt en kan de politie actie ondernemen.

- Offline -

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: "Facebookberichten geven onrust over niet bestaande beul"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:37

dat klopt, maar dat wil dus zeggen dat er wel degelijk iemand is die aan paarden zit okal is dat niet in Emnes.

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:30

Vind het toch raar dat dit nieuws is, terwijl het meestal gewoon waar is en er nu in NH echt een gek bezig is.

DivaS

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:11

Mijn inziens kan een bericht beter 1000x teveel worden gedeeld én broodje aap zijn. Dan dat iets weggewimpeld word als onwaarheid en ik mijn paard dat in Zuid Schermer staat straks met een gat tussen z'n ribben aantref!
Ode aan de social media. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Een paard wint niet op basis van zijn papier, maar op basis van zijn karakter, vertrouwen en liefde voor zijn baas!

Lynnepinny

Berichten: 2697
Geregistreerd: 14-03-10

Re: "Facebookberichten geven onrust over niet bestaande beul"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:44

Eemnes?? Tjonge, is hier om de hoek.. :\


jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: "Facebookberichten geven onrust over niet bestaande beul"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:02

middenbeemster. tjonge dat is in mijn achtertuin :+ ;)

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:41

DivaS schreef:
Mijn inziens kan een bericht beter 1000x teveel worden gedeeld én broodje aap zijn. Dan dat iets weggewimpeld word als onwaarheid en ik mijn paard staat straks met een gat tussen z'n ribben aantref!
Ode aan de social media. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!


idd ben ook liever teveel keer gewaarschuwd dan totaal niet...

trysteffy

Berichten: 3235
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: "Facebookberichten geven onrust over niet bestaande beul"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:49

Maar in ursem is er toch ook iets gebeurd?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AfricanLady, DWensink, lukka63, rosak, runnerfan en 25 bezoekers