Uitgebroken; nachtje los gelopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Uitgebroken; nachtje los gelopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 15:07

Delco heeft begrepen hoe hij de deur van zijn stal moet openen. Vorige week gebeurde het al maar we dachten de deur slecht gesloten te hebben.

Deze ochtend kom ik op stal en verantwoordelijke komt meteen tot bij me. Ze was er net 15min. Delco is uitgebroken en heeft hele nacht zijn vriendjes gaan begroeten maar daarnaast ook de voedselruimte gevonden. Deze is op slot maar mijn reus van 1m70 kan over de muur aan de zakken (muren zijn +/- 1m70 hoog) Hij heeft een 10tal zakken kapotgescheurd.

Toen ik aankwam lag hij net neer, zo volgevreten. Zijn buik staat op ontploffen!
Ik was vroeg op stal omdat de DA langskwam. Besloten om Delco in de longeercircel te laten stappen en draven zodat alles zich opnieuw in werking zet, en DA af te wachten. Hij was best nog actief, sprong wat in het rond. Heeft gemest en gas losgelaten. Na 10min vond zijn maag dat het wel genoeg was en dat stappen wel vermoeiend genoeg was.

DA zei om hem nog goed te laten stappen en vandaag geen eten meer, deze avond wat hooi.
Dus muilkorf op en op verplicht dieet vandaag.

Ergens had ik medelijden want je zag gewoon hoe beroerd hij zich voelde met zijn volgepropte buik, maar eigen schuld zeker :(:)

Toch met een klein hartje van stal vertrokken. Hij heeft vorig jaar hevige gaskoliek gehad en nipt overleefd. Ze houden hem in het oog maar toch.. Straks eens gaan kijken.

C'est quand on est dos au mur, que les meilleurs apparaissent
Dance on every beat -- Follow the rules and you 'll miss all the fun!


moppielover

Berichten: 1665
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: boven-leeuwen

Re: Uitgebroken; nachtje los gelopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:41

Dat is schrikken zeg.

Hoe gaat het nu met hem?

27-05-2009 Rust zacht lieve Moppie. Nu heb je geen pijn meer en weet dat je voor altijd in mijn hart bent.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Uitgebroken; nachtje los gelopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:43

Oh wat naar, arm dier!! Eigen schuld inderdaad met ontsnappen, maar helaas snappen paarden dat niet, arm ding :(:) Hopen dat hij gauw weer opknapt...

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!


Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Uitgebroken; nachtje los gelopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:52

dat is schrikken. Hopelijk heeft hij niet té veel gegeten en is alles snel weer vergeten. Wat voor deur heeft ie open gekregen?

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Re: Uitgebroken; nachtje los gelopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 22:26

Gsteren hebben stalgenoten hem in het oog gehouden. Hij heeft niets meer gegeten tot 's avonds. Ik ben om 19h langsgegaan en hij was stro aan het knabbelen. Was al wat minder opgeblazen. Vandaag ben ik hem gaan longeren, nog een buikje maar viel mee. Hij is van zich zelf al niet dik dus extra vet mag wel maar niet op deze manier |o

Eigenlijk heeft hij de deur zo veel geschud dat het staafje uit het gaatje in de muur is geschoven. We hebben een extra beveiliging op de deur gezet, nu kan hij er niet meer uit.

C'est quand on est dos au mur, que les meilleurs apparaissent
Dance on every beat -- Follow the rules and you 'll miss all the fun!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers