4-jarige Evita (Maestro x Hemmingway)!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
maaike_lotte

Berichten: 613
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Bathmen

4-jarige Evita (Maestro x Hemmingway)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 20:23

Sinds augustus heb ik mijn paard Evita gekregen. Ze was toen echt te zwaar en werd niet fanatiek bereden. Het heeft wat moeite gekost om haar fijn aan het lopen te krijgen.
Ze is ontzettend intelligent en leert snel, maar ook is ze behoorlijk eigenwijs en snel afgeleid.

Sinds een paar weken concentreert ze zich al wat makkelijker en begint ze steeds beter te lopen.
Ze mag sommige stukken nog veel meer over de rug maar dat loslaten vindt ze nog moeilijk omdat ze regelmatig even om zich heen wil kijken.

Normaal gesproken rijd ik niet met sporen, ze is vrij goed aan het been maar af en toe doe ik ze om zodat ik haar iets kan corrigeren als ze met andere dingen bezig is.
Zelf moet ik opletten dat ik m'n tenen niet naar buiten draai en recht boven het paard blijf zitten. Vooral linksom zit ik iets teveel naar binnen.

Het plan is om in januari te starten met wedstrijden. Het liefst in de L2, maar als we er nog niet klaar voor zijn dan wacht ik nog even.

1. De mooiste als eerst...
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!


Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: 4-jarige Evita (Maestro x Hemmingway)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:37

Mooi paard en je ziet eruit als een vriendelijke ruiter. Bij de draf zou het paard nog iets meer actief in de achterhand mogen zijn (zeker voor de L2). Het paard blijft nu vrij lang. Ik denk dat het paard zichzelf iets meer gaat dragen als de achterkant nog iets meer mee gaat doen.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Appelina
Berichten: 42
Geregistreerd: 16-11-13

Re: 4-jarige Evita (Maestro x Hemmingway)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:58

Je ziet er nog gespannen uit in de galop. Je handen heb je wat terughoudender. Probeer lekker te ontspannen en handen op de plaats houden.

maaike_lotte

Berichten: 613
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Bathmen

Re: 4-jarige Evita (Maestro x Hemmingway)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 23:02

Gespannen valt mee hoor, in galop sluit ze wat makkelijker dus zou ik eigenlijk de teugels korter moeten pakken om m'n handen op de plaats te houden.

Klopt helemaal dat ze meer moet gaan dragen in draf, wordt aan gewerkt!

deniece

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-08-07

Re: 4-jarige Evita (Maestro x Hemmingway)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:18

nog een 4 jarige evita! Leuk. Fijne plaatjes, lekker door trainen samen. Hoezo wil je direct in het L2 beginnen? Ik denk dat je in de L1 in ieder geval niet misstaat en als jullie klaar zijn voor de L2 stromen de punten toch wel binnen ;) Succes met haar!

Hands Up ~ Uphill x Cabochon <3

maaike_lotte

Berichten: 613
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Bathmen

Re: 4-jarige Evita (Maestro x Hemmingway)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 18:32

Als ze nog niet fijn genoeg voelt voor de L2 begin ik gewoon lager hoor, maar ik vind de L2 proeven fijner rijden ivm doorzitten.
Leuk paard heb je! Er zijn idd heel veel Evita's haha

CarlitaR

Berichten: 102
Geregistreerd: 26-03-13

Re: 4-jarige Evita (Maestro x Hemmingway)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:36

Mooi paardje heb je! Vind het een fijn beeld. Wat me meteen opviel was dat je jouw handen eigenlijk netjes draagt, alleen in de galop niet. Maar zie dat je daar al een uitleg over hebt gegeven. :)

~ There are many wonderful places in the world. My favourite is on the back of my horse ~

ankie2013
Berichten: 295
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: regio alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:11

Altijd moeilijk beoordelen van een foto, maar ik zou idd nog net even langer de tijd nemen om haar wat sterker te maken zodat ze meer kan dragen. Nu loopt ze voor het oog nog teveel op de voorhand en uit elkaar, voornamelijk in draf. Dat mag in de B en de L1 best nog wel maar in de L2 willen ze toch graag wel wat meer oprichting zien volgens mij.

Verder ziet alles er wel netjes en vriendelijk uit, het paard is 4 dus dat gaat vast goed komen!

Webding
Berichten: 87
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:09

Wat een prachtig dier! Ik vind het een mooi, ontspannen en toch actief beeld. Zorg er wel voor dat je je hielen niet te ver uitdrukt. Natuurlijk moet je ze wel uitdrukken, maar wanneer je ze zo ver uitdrukt verlies je elasticiteit. De schokken worden minder goed opgevangen door de enkels wat op termijn eennegatieve invloed kan hebben op de stabiliteit. Maar dit is muggenzifterij, het ziet er zeer netjes uit. Edit: is ook laat op enkele foto's zichtbaar

maaike_lotte

Berichten: 613
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Bathmen

Re: 4-jarige Evita (Maestro x Hemmingway)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 17:06

Dank jullie!

Ik start haar pas als ik zeker weet dat ze goed genoeg is om mee te gaan, dus ik zal niet te vroeg op concours gaan.

SteM

Berichten: 120
Geregistreerd: 10-01-12
Woonplaats: Blankenberge, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:45

Wat een prachtig paard heb je onder je kont! Dat wou ik toch graag even zeggen ;)

Wat ik mij afvraag... Hoop je geld tussen haar oren te vinden? Probeer goed voor je uit te kijken (de laatste twee foto's tonen dat dan weer goed). Nu, naast dit kleine (maar niet onbelangrijke) puntje, vind ik je erg netjes rijden. Een houding om op jaloers te zijn en het ziet er erg aangenaam uit.

'There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man'


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: 4-jarige Evita (Maestro x Hemmingway)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:44

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 57 bezoekers