Dit paard kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Zomer
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-01-13

Dit paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 10:18

ik weet niet of dit goed staat :o

Hallo allemaal :)

Ik ben net terug van een paard waarvan we zouden kijken of die misschien geschikt voor me was. Twas niet echt een heel mooi paard, maar dat maakt dus niet uit. Gelijk al bij het aansingelen en bij de singel borstelen enzo begon ze de oren in de nek te leggen en wat te trappen (niet gericht op mensen) en te happen. Is opzich niet zo'n heel groot probleem. Toen ik begon te rijden was ze was gespannen voor mijn gevoel, en kon ik haar niet laag rijden. Daarna moest ik een stukje galoperen maar ze ging stilstaan en steigeren. Nouja na eventjes was dat over en hebben we (met de oren in de nek) gegaloppeerd. Ik kon haar niet in de hoeken krijgen of weer laag rijden.
Haar eigenaar zegt dat ook; ze kan niet aan de teugel.

Dit is wat we zoeken: een paard die braaf is en waar ik dus zo mee weg kan rijden (ik ben 12) en hij moet groot genoeg zijn (was deze ook)Dat is eigenlijk het enige.

Wie er met mee waren: de vriend van mijn vader (die heeft ook paarden en dus wel veel verstand ervan) en zijn dochterje (8 jaar)
Als ik dit paard niet wil dan gaat hij de volgende keer niet mee. (door zijn werk enzo niet veel tijd)
Maar dan heb ik dus geen paard, of deze, of eentje die ik zelf moet gaan zoeken maar ik denk niet dat het dan zo'n succes word.

Ik weet wel dat zo'n paard eerst aan je moet wennen, en dat ikzelf die keuze moet maken, maar ik wou toch even jullie mening horen :)


Anoniem

Re: Dit paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:21

Ik zou het niet doen er zijn vast mensen die je willen helpen en dit is volgens mij niet wat je zoekt

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:21

Ik zou het niet doen, staan genoeg paarden, en elk paard kan aan de teugel als hij gezond is en correct gereden wordt, waarom een paard kopen wat nu al problemen geeft als je hem voor jaren wilt hebben. Zou rustig verder zoeken naar iets wat echt past voordat je er een hebt waar je bv bang van wordt of hoop kosten aan krijgt en eventueel met verlies moet verkopen.

kerstmuts

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Dit paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:23

Ik zou het niet doen. Jammer dat hij de volgende keer niet mee gaat, maar dat is de slechtste reden om een paard te kopen. Dit dier is niet betrouwbaar en juist het tegenovergestelde van wat jij zoekt. Gewoon even geduld hebben en lekker doorzoeken tot je een voor jou geschikt paard hebt gevonden. :j

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."


detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:24

Niet doen!! Dit klinkt niet goed. Als de eerste klik er niet is zeker niet!
En er is toch wel iemand anders die met je mee zou kunnen
Je moet jezelf ook geen "termijn" stellen van ik wil voor die datum een eigen paard hebben

blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:24

Klinkt mij niet als een ideaal (eerste?) paardje voor een 12-jarige. Ga samen met je vader verder zoeken en las je denkt dat je je droompaard gevonden hebt vraag dan iemand met verstand van paarden om advies. Dat kan die vriend van je vader zijn of je instructrice (als je die hebt). En laat het paard in elk geval klinisch keuren door een dierenarts met verstand van paarden.

Laura en Rolex Z1+2, Laura en Breath L1 + 3
Kristine en Le Sauvage M1+3
ORUN gediplomeerd instructrice niveau 2

Corelli

Berichten: 9991
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:25

Je noemt meer nadelen dan voordelen op en eigenlijk komt het op me over dat je deze wil nemen omdat je bang bent dat je (in je eentje) geen paard vindt. Dat lijkt me geen goede reden om dit paard te kopen :n

Je zoekt een braaf dier waar je zo op weg kunt rijden en dat is bij dit paard niet het geval. Ik zou het niet doen :n

Judith_VB

Berichten: 619
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:26

Lekker laten staan. Dit klinkt als een medisch dan wel karakterprobleem waar je helemaal niet aan moet willen beginnen.
Er staan genoeg goede paarden :D
Laatst bijgewerkt door Judith_VB op 30-11-13 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Aeshah Carré, een team vanaf 08/2015: Inmiddels Z startgerechtigd en internationaal prijswinnaar @ ANC/Aachen❤️
[IM] Our lovely little Angel flew away much too soon

Dagmar80

Berichten: 1846
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:26

Tja, als ik dit zo lees zou ik niet weten waarom je deze dan zou kopen? Ik vind hem niet direct heel braaf klinken, happen bij aansingelen, steigeren, galop met oren in de nek. Niet aan de teugel lopen is niet zo'n punt kan je op trainen, maar ik zou gewoon even verder kijken.

Misschien kom je straks een paardje tegen die je meteen een goed gevoel geeft en lief is met zadelen en waarmee je kan rijden met een ontspannen gevoel.

Zomer
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 10:28

dankjulliewel voor de snelle reacties. Mijn ouders wouden ook nog eens zelf gaan kijken. Maar ik denk niet dat dit hem word nee :)

IngeK
Berichten: 852
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:29

Als de vriend van je vader verstand heeft van paarden zou hij je afraden dit paard te kopen... Niet doen dus.

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:32

Zeker niet doen. Dit paard is niet geschikt.

Wat je wel kan doen is samen met je vader gaan kijken bij andere paarden, en als je denkt dat je een paard gevonden hebt een 2e keer langs gaan samen met de vriend van je vader er bij. Dan kan hij ook beoordelen of het paard geschikt is en hoeft hij niet bij iedere bezichtiging mee.

Dat spaart de vriend van jou vader tijd en dan hoef jij niet met een paard rond te rijden wat absoluut niet bij jou past.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

LiannePuthzy

Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Dit paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:39

zou ik niet doen, ik zou opzoek gaan naar een ander braver paard

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Lynn_FDA

Berichten: 2015
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:41

Ik zie geen positieve kant aan dit paard..
Wat is de reden dat je twijfeld?

'You endure what is unbearable And you bear it. That is all.'
PROVE THEM WRONG
[JHK] De New Foresters houden van de mac #3 <-- goeie he

opisop_shop

Berichten: 15057
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:42

laten staan en op zoek gaan naar een braaf, makkelijker te rijden paard.
Staan er genoeg van!

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:45

Zoals blue_sky en Peelie al zeggen, het is geen enkel probleem om een paard 2x te gaan bekijken. De eerste keer kun je kijken of het wat is (lijkt ook mij dat deze dat niet is), de 2e keer met iemand met nog meer verstand van paarden.

Mocht je een verkoper treffen die er op aandringt dat je meteen een beslissing neemt dan is dat een hele makkelijke: laten staan. Er zijn genoeg d/e ponies en paarden die een nieuw thuis zoeken, als je wat langer zoekt vindt je die ene met jouw naam erop. Dat kan de 6e zijn die je bekijkt, de 10e of de 14e. Als je het goede paard vindt heb je er lang plezier van, het loont echt om je tijd te nemen. Veel succes :)

ps, welke regio zoek je ongeveer, misschien is er nog een Bokker die een leuk paard voor je weet.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Dit paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:47

Niet doen. Er zijn genoeg dieren die wel aan je eisen voldoen. Niet meteen het eerste paard kopen wat je bent gaan bekijken.

Je suis Charlie.

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:50

Het is een verkeerde motivatie om een paard te nemen omdat je anders denkt een paard mis te lopen. Zo van beter dit paad dan geen paard. Als dit paard je niets dan kopzorgen bezorgd is het helemaal niet beter, maar slechter dan geen paard.

Daarbij is er vast nog wel iemand die je kunt vinden om mee te gaan en je kunt ook aan betrouwbare paarden komen via betrouwbare bokkers bv.

Een ander optie is om een paard te leasen met recht op koop. Dan kun je nl eerst het paard goed leren lennen.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Chezshir77
Berichten: 2607
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:49

arinazazoe11 schreef:
ik weet niet of dit goed staat :o

Hallo allemaal :)

Ik ben net terug van een paard waarvan we zouden kijken of die misschien geschikt voor me was. Twas niet echt een heel mooi paard, maar dat maakt dus niet uit. Gelijk al bij het aansingelen en bij de singel borstelen enzo begon ze de oren in de nek te leggen en wat te trappen (niet gericht op mensen) en te happen. Is opzich niet zo'n heel groot probleem. Toen ik begon te rijden was ze was gespannen voor mijn gevoel, en kon ik haar niet laag rijden. Daarna moest ik een stukje galoperen maar ze ging stilstaan en steigeren. Nouja na eventjes was dat over en hebben we (met de oren in de nek) gegaloppeerd. Ik kon haar niet in de hoeken krijgen of weer laag rijden.
Haar eigenaar zegt dat ook; ze kan niet aan de teugel.

Dit is wat we zoeken: een paard die braaf is en waar ik dus zo mee weg kan rijden (ik ben 12) en hij moet groot genoeg zijn (was deze ook)Dat is eigenlijk het enige.

Wie er met mee waren: de vriend van mijn vader (die heeft ook paarden en dus wel veel verstand ervan) en zijn dochterje (8 jaar)
Als ik dit paard niet wil dan gaat hij de volgende keer niet mee. (door zijn werk enzo niet veel tijd)
Maar dan heb ik dus geen paard, of deze, of eentje die ik zelf moet gaan zoeken maar ik denk niet dat het dan zo'n succes word.

Ik weet wel dat zo'n paard eerst aan je moet wennen, en dat ikzelf die keuze moet maken, maar ik wou toch even jullie mening horen :)


NEE! Je twijfelt, das eigenlijk al genoeg. Er zijn zooooveel leuke paarden te koop nu, je hebt keuze te over meis! Zoek lekker verder naar een paard wat je wél prachtig vind, en wat echt heel lief is.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:58

Ik zou toch nog even verder kijken hoor.
Kan natuurlijk niet oordelen over het paard maar gezien die vrij zuur is kan best zijn die niet goed in z'n vel zit en dat kan je hoop geld kosten. Voor het paard zelf klinkt het niet echt als een fijn als dat altijd op deze manier gaat.
Ik zou er gelijk medelijden mee krijgen.
Heb je al veel paarden gezien?

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

caramellebel

Berichten: 208
Geregistreerd: 23-09-12

Re: Dit paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:08

Hmmm ik zeg niet doen ofwel nog n keer gaan kijken. Bij mij was het al het eerste paard wat perfect was zonder minpunten maarja de prijs was te hoog. Toen verder gaan kijke en de tweede was echt niet wat ik zocht, hij had zomerexeem en was bovendien erg klein en toch twijfelde ik terwijl ik ergens wist dit wordt hm niet en dat is bij jouw ook het geval, je bent gewoon even bang dat je er geen meer vind maar komop er zijn genoeg paarden. De mijne was de derde die ik getest had eerst vond k hem lelijk en kom ik hem echt niet rijden maar toch opnieuw gaan testen en voila het ging Super en opeens was hij ook niet meer die lelijke knol.

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Dit paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:12

ik heb altijd geleerd: koop nooit een paard dat schrikt in zijn eigen bak. of niet door de hoeken wil of gespannen is.

BobbieLover

Berichten: 1950
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: naast me buren ergens in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:14

Nou TS erg flauw van de vriend van je vader dat hij dan niet mee wilt gaan,
Maar ik zou zeggen begin er niet aan want het paard voldoet niet aan jou eisen.
En een paard daar moet je dagelijks voor zorgen dus als de klik er bij zit zou dat wel zo prettig zijn!
Vraag iemand in de omgeving of ze jouw willen helpen met het zoeken! rij je op een manege?
vraag of je lesgever jou kan helpen .. als ze dat wilt.
Maar je moet niet een paard nemen omdat je anders moet wachtten je moet gewoon zorgvuldig en goed kijken naar een paard want ze gaan langer mee als een telefoon etc!

:D

Bobby #verkocht missyou <'3 ❤ There's a story behind every person. There's a reason why they're the way they are. Think about that before you judge someone.
:¨·.·¨:♡♡
`·. Toeval❤Brownie https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t34.0-12/10168510_526406814138586_901301408_n.jpg?oh=4600f8e1ca0236923e0f0757a1eaf460&oe=5348AD0D&__gda__=1397278587_268afd440784410c7c465ec8c91ef8b8
If i only live once, i wanne die with you

Dakotah
Berichten: 1229
Geregistreerd: 09-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:24

Zeker niet kopen.
Als ze daar in haar eigen omgeving al niet braaf is onder het zadel, is ze het de eerste periode bij jou thuis al helemaal niet.
Ze gaan toch uitproberen, en aangezien je nog jong bent....
Rustig verder zoeken, er staan zoveel te koop.

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Dit paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:29

wil je een pony of een paard e hoe groot wil je dat ie is. ik zou zeggen spit sporthorses.nl een uit!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 29 bezoekers