Betaalbare huifkartocht/trektocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FjordHorse
Berichten: 769
Geregistreerd: 27-12-12

Betaalbare huifkartocht/trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 15:55

Hallo,

Misschien is er reeds zo'n topic, maar ik vond niet meteen iets terug wat ik zocht dus open er zelf eentje.

Mijn vriend en ik zouden graag samen erop uit trekken en gezien we beiden verzot zijn op paarden, moeten paarden dus natuurlijk ook bij het plaatje betrokken worden.
Graag iets in Belgie of in Nederland, maar in Nederland graag rond de grens. Mag wat verder zijn hé, maar niet aan de andere kant van Nederland want dit is erg ver.

Gezien ik niet "zomaar" ergens wil binnenspringen (want dat kan enorm tegenvallen, mooie site op internet vs realiteit is altijd iets relatiefs), wil ik hier even horen of jullie misschien je ervaringen willen delen!

Naar wat zijn we op zoek?
- Naar een plek waar we een dagtocht of een tocht van meerdere dagen zouden kunnen maken. Dit als ruiters of als menners.
- plek waar paarden goed verzorgd worden
- plek waar het "betrouwbaar" is uiteraard (vandaar ervaringen polsen hier)
- iets betaalbaars, niet té duur (we willen er geen fortuinen aan uitgeven gezien we in de zomer ook al op vakantie gaan met de huifkar en dit kost ook al vrij veel)
- (edit, dit was ik nog vergeten) het is ook erg belangrijk dat ze er kalme paarden hebben voor beginners (of beter gezegd: bange ruiter)!

Ik heb 2 eigen paarden, maar deze meenemen is niet zo'n optie gezien ze beiden nog niet opgeleerd zijn en er dus noch mee gereden als mee gemend mag worden.

Groetjes

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Betaalbare huifkartocht/trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:59


FjordHorse
Berichten: 769
Geregistreerd: 27-12-12

Re: Betaalbare huifkartocht/trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 16:01

Ziet er inderdaad goed uit, maar helaas idd te ver weg :(

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Betaalbare huifkartocht/trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:02

Ik ga even een zijstraat in hoor: waarom neem je je eigen paarden niet mee voor een wandelvakantie? Kun je evt. een vast adres voor pakken (bijv. www.bontewieven.nl / wittewieven.nl) of van adres naar adres wandelen.

FjordHorse
Berichten: 769
Geregistreerd: 27-12-12

Re: Betaalbare huifkartocht/trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 20:24

Eigen paarden mee aan de hand bedoel je? Dat is ook een optie eigenlijk, maar ik heb geen trailer en geschikte auto (en geen BE rijbewijs, enkel B..) dus dat wordt nogal een dure grap van dat allemaal geregeld te krijgen helaas. Wordt voorlopig met huurpaardjes te doen dus, tot ik of mijn vriend zijn BE of C rijbewijs halen (en we eigen vervoer kunnen aanschaffen :) )

Liesbetje

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:05


FjordHorse
Berichten: 769
Geregistreerd: 27-12-12

Re: Betaalbare huifkartocht/trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 22:35

Ardennen is niet té ver, dat valt nog mee. Binnen Belgie mag het eig eenderwaar zijn omdat we familie in BE hebben en dat kan gecombineerd worden :)
Kan je anders het adresje eens pB'en waar je geweest bent?

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Re: Betaalbare huifkartocht/trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:46


Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:57

Weet niet of ik hier mag aanhaken... ik wil zomer 2014 een trektocht gaan maken met een vriendinnetje met onze paarden. We zoeken ook niet te dure overnachting mogelijkheden waar ook onze paarden het na de rit fijn hebben (op het land kunnen).
Dank voor de tip van t hoefijzer, dat ziet er erg goed uit. Wij weten nog niet precies welke regio we willen gaan rijden. We denken aan Drenthe/Drentsfriese wold, of de veluwe.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:42

Nikass schreef:
Weet niet of ik hier mag aanhaken... ik wil zomer 2014 een trektocht gaan maken met een vriendinnetje met onze paarden. We zoeken ook niet te dure overnachting mogelijkheden waar ook onze paarden het na de rit fijn hebben (op het land kunnen).
Dank voor de tip van t hoefijzer, dat ziet er erg goed uit. Wij weten nog niet precies welke regio we willen gaan rijden. We denken aan Drenthe/Drentsfriese wold, of de veluwe.


Ik ben bezig met de organisatie van een ruitervakantie naar het Drentsfriese Wold, van 18 tot 25 juli 2013. als je wilt zouden jullie mee kunnen? Allemaal volwassenen met dezelfde hobby.
Hieronder de algemene uitnodiging

Ruitervakantie 2014 Ga je mee?

Inmiddels heb ik een accommodatie besproken en kunnen wij plannen maken voor de komende vakantie. De omgeving bestaat voornamelijk uit ruiterpaden zodat minder verkeersmakke paarden ook mee kunnen. Er zijn duidelijke omgevingskaarten beschikbaar met uitgezette routes die in verschillende kleuren zijn aangegeven. Een combinatie van routes is eenvoudig te maken waardoor een route verkort of verlengd kan worden. Door de duidelijke routekaarten is verdwalen uitgesloten ook als je geen gebruik maakt van een uitgetekende ruiterroute.

Er is geen vaststaand programma maar bij droog weer verwacht ik dat er overdag lange ritten gemaakt zullen worden waarbij je zelf de keuze hebt in tempo, afstand en route.
Dagelijks zullen de groepen onderling afgestemd worden. Mijn ervaring is dat de indeling automatisch zal ontstaan door het aangeven van de gewenste rij afstand, richting en tempo. Hierdoor zal de groepssamenstelling per dag kunnen veranderen maar zul je in je eigen tempo (of dat van je paard) en interesse rijden. Het is ook mogelijk alle dagen met dezelfde personen te blijven rijden. Buiten het rijden om is het een leuke toeristische omgeving zodat er mogelijkheden zijn voor andere leuke activiteiten.

kosten:
Voor de paarden is er een stal beschikbaar met bodembedekking en hooi, maar is er ook weidegang. Voor ons ruiters er een goede accommodatie beschikbaar met kleinere slaapkamers (geen slaapzalen), maaltijden op de locatie, keuken voorzien van alle gemakken (ja ja zelfs een vaatwasser), goede douches, toiletten, woonkamer en een eigen buiten, tv, wifi, en ook is er voldoende parkeergelegenheid voor auto en trailer / vrachtwagen, toeristenbelasting

350,00 euro week van 18 t/m 25 juli 2014 (alleen het weekend 200,00 euro weekend)

Deelnemers en hun paarden, zullen vanuit het gehele land komen. Lijkt het je leuk alleen of met een groepje aan te sluiten? Alles is mogelijk, zelfs al zou je alleen met je vaste rijmaatjes willen blijven rijden.
Als je (jullie) mee zouden willen dan hoor ik graag.

Let wel: iedereen neemt deel aan deze vakantie voor eigen risico en verantwoording.

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:48

Dank je wel voor de uitnodiging friesiszwart :)
Wij willen echter wel echt een trektocht maken, dus van locatie naar locatie.
En ik rij zelf liever niet in groepen, mijn paard wordt daar heel vervelend van.
Maar als je tips hebt over accommodatie of routes, zijn die zeer welkom :)