Hond heeft de hele dag honger

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
saskiaojan

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Hond heeft de hele dag honger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 09:09

Hallo medehondeneigenaren,

het is niet dat ik met mijn handen in mijn haar zit, maar misschien heeft iemand hier een tip/idee of toch wel de oplossing.

Ik heb een hele lieve berner sennen pup/puber van nu 7 maanden en die heeft altijd honger....
vorige week is ze ziek geweest, darminfectie, dit is nu verholpen met pillen van de da en kip en rijst, ze heeft geen antibiotica gehad, dit in overleg met de da, omdat het voor de jonge dieren niet heel gezond is, het mooiste was als haar lichaam het zelf ging oplossen, wat dus gebeurd is. Voordat Lief ziek werd had ze altijd al een gezonde eetlust, maar nu is ze de hele dag aan het schooien, ga ik naar de keuken, waar het voer staat en ze haar eten krijgt, loopt ze me achterna enz enz.... ze heeft geen moment rust.

momenteel krijgt ze smorgens en smiddags brokken van cavom en savonds vers vlees.


Ze is vrolijk, rent en speelt met de andere honden, ze glimt als een spiegel, maar die honger :Y)

wie heeft een idee? Bedankt alvast


kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Hond heeft de hele dag honger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:12

Geef je dan wel genoeg? Ze moet mischien wat extra nu om weer aan te sterken.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.


saskiaojan

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Hond heeft de hele dag honger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 09:17

Genoeg krijgt ze zeker, denk als ik de ton met brokken zou laten openstaan dat ze blijft eten tot die leeg is...

Goof

Berichten: 28527
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:18

Heeft ze echt honger of hoopt ze gewoon op iets lekkers in de keuken?

Shirley

Berichten: 26782
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Hond heeft de hele dag honger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:20

Een herstellend dier dat volop in de groei is en de hele dag speelt ?
Ik vind het niet zo gek ...

Of misschien bevat je voer te weinig voedingsstoffen ?
Wat krijgt ze ?

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Love_boyke
Berichten: 318
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:22

Dit heeft onze pup ook, nu 6.5 maand.
Onze dierenarts adviseert juist om nooit vlees te geven aan pups, of wanneer je dit wel doet; naast de brokken en niet in plaats van.

Onze pup (herderxlabrador) heeft ook vaak/altijd honger. Hij heeft ook die darminfectie gehad, dat is sinds 1 maand helemaal verholpen. In overleg met onze dierenarts krijgt hij 700/900 gram brokken per dag (wat dus écht veel is!) verdeeld over 5/6 keer per dag eten. Zo krijgt zijn lijf rust/tijd om het voer te verwerken, en zit hij natuurlijk langer vol. Onze dierenarts raadt het sowieso aan om meerdere eetmomenten op een dag in te schakelen, altijd na het wandelen. Wandelen met een volle buik is ook niet goed haha.

Rijst en blikvoer raadt onze dierenarts dan juist weer af. Dit bestaat voor 70% uit water, wat dus niet echt voedzaam is. In brokken zitten blijkbaar veel meer miniralen en vitamine.

Is hij ook gewoon nog op schema ontwormd?
Laatst bijgewerkt door Love_boyke op 30-11-13 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiaojan

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 09:23

Goof schreef:
Heeft ze echt honger of hoopt ze gewoon op iets lekkers in de keuken?

echt honger, het maakt niet uit wat je haar geeft... alles gaat erin, zelfs de vieze pillen van de da... hap slik weg.

Shirley schreef:
Een herstellend dier dat volop in de groei is en de hele dag speelt ?
Ik vind het niet zo gek ...

Of misschien bevat je voer te weinig voedingsstoffen ?
Wat krijgt ze ?


vers vlees, voordat ze ziek werd prins procare voor de grote hond en nu cavom bijgevoerd, daar komen dunnen honden van aan.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33723
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:23

Is het een optie om het voer te verdelen over de dag? En het wat op te voeren? Dik wordt ze er niet van en haar lijfje heeft wel een klap gekregen.

Wij hebben ook een hond met chronisch honger, maar die is half labrador. :=

Shirley

Berichten: 26782
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:25

Ik bedoelde eigenlijk qua hoeveelheid, maar lees net de post van Love_boyke, daar sluit ik me volledig bij aan :j

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

saskiaojan

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 09:26

Love_boyke schreef:
Dit heeft onze pup ook, nu 6.5 maand.
Onze dierenarts adviseert juist om nooit vlees te geven aan pups, of wanneer je dit wel doet; naast de brokken en niet in plaats van.

Onze pup (herderxlabrador) heeft ook vaak/altijd honger. Hij heeft ook die darminfectie gehad, dat is sinds 1 maand helemaal verholpen. In overleg met onze dierenarts krijgt hij 700/900 gram brokken per dag (wat dus écht veel is!) verdeeld over 5/6 keer per dag eten. Zo krijgt zijn lijf rust/tijd om het voer te verwerken, en zit hij natuurlijk langer vol. Onze dierenarts raadt het sowieso aan om meerdere eetmomenten op een dag in te schakelen, altijd na het wandelen. Wandelen met een volle buik is ook niet goed haha.

Rijst en blikvoer raadt onze dierenarts dan juist weer af. Dit bestaat voor 70% uit water, wat dus niet echt voedzaam is. In brokken zitten blijkbaar veel meer miniralen en vitamine.

Is hij ook gewoon nog op schema ontwormd?


vers vlees is toch juist goed? Ze krijgt smorgens brokken, smiddags brokken en savonds vers vlees.
rijst en kip kreeg ze deze week om de darmen tot rust te brengen. ik wandel en speel altijd voor het eten.

En ja ze wordt iedere maand ontwormd.

het is niet dat ik er geen verstand van heb, heb zelf 2 jaar in een dierenwinkel/ fouragehandel gewerkt, maar ik heb 5 honden en niet 1 heeft er ooit zoveel honger gehad als Lief

Estera

Berichten: 1053
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:26

Ik herken het wel een beetje na de castratie van mijn reu. Er is toen ook echt een periode geweest dat ik het idee had dat hij constant honger had en niet verzadigd raakte. Heb nog gedacht aan ander voer wat een meer verzadigd gevoel zou kunnen geven, maar heb het even aangekeken. Ik bleef voeren op het oog en gelukkig is het gestabiliseerd en heb ik nu niet meer het idee dat hij "uitgehongerd" rond loopt.

Ik vond het voornamelijk voor hem heel vervelend! Menselijke gevoelens :o .

Als jouw pup gezond op gewicht is, misschien even aankijken. Ze heeft natuurlijk wel even een tik gehad en geeft het lichaam nu het signaal dat te gaan compenseren.

saskiaojan

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 09:28

Ik ga het in ieder geval eens proberen om het na 6 keer op te voeren, kijken of het dan beter wordt.

bedankt allemaal alvast voor het meedenken.

saskiaojan

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 09:30

Estera schreef:
Ik herken het wel een beetje na de castratie van mijn reu. Er is toen ook echt een periode geweest dat ik het idee had dat hij constant honger had en niet verzadigd raakte. Heb nog gedacht aan ander voer wat een meer verzadigd gevoel zou kunnen geven, maar heb het even aangekeken. Ik bleef voeren op het oog en gelukkig is het gestabiliseerd en heb ik nu niet meer het idee dat hij "uitgehongerd" rond loopt.

Ik vond het voornamelijk voor hem heel vervelend! Menselijke gevoelens :o .

Als jouw pup gezond op gewicht is, misschien even aankijken. Ze heeft natuurlijk wel even een tik gehad en geeft het lichaam nu het signaal dat te gaan compenseren.


ze is nu wat mager, wat niet zo raar is na een week ziek zijn.
Ik vind het vervelendste dat ze geen rust heeft, maar constant dus bezig is met eten... althans dat denk ik dan :o

moonsparkle
Berichten: 21643
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:32

Een van onze honden kan ook de hele dag eten terwijl de andere twee soms hun maaltijd laten staan (krijgen twee keer per dag). Die is altijd al heel erg op voer geweest. Als hij door onwetende was opgevoed zou je misschien niet eens in de buurt van zijn bak kunnen komen, maar gelukkig hebben we goed geleerd dat wij al het eten zo maar af kunnen pakken. Het kan dus ook per hond heel erg verschillen. Een keer had hij een dichte zak voer gevonden die had hij open gebeten en net zo lang gegeten tot er overal overgeefsel lag en we langs de dierenarts moesten. Dit terwijl die andere twee dus waarschijnlijk niks mee hebben gegeten.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Tineke90

Berichten: 3489
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: Deventer (Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:34

Wat je smorgens aan voer geeft moet de hond de hele dag door krijgen. Ga je en brokken en vlees geven dan kan de hond het niet verteren, dat is ook als je het voer gaat mengen. Je maakt van 2 complete maaltijden incomplete maaltijden als het ware. Het beste is dat je 2 volle dagen achter elkaar het zelfde geeft zodat het verteringsproces goed blijft en de hond het ook goed kan opnemen. Vers vlees is super maar geef het dan wel 2 volle dagen achter elkaar. En hoe zit het kwa wormen?

Smaragd <3
B+14 L1+18 L2+3

Goof

Berichten: 28527
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:34

saskiaojan schreef:
Goof schreef:
Heeft ze echt honger of hoopt ze gewoon op iets lekkers in de keuken?

echt honger, het maakt niet uit wat je haar geeft... alles gaat erin, zelfs de vieze pillen van de da... hap slik weg.



Ik vind zoiets altijd lastig.
Ik heb een hond die niet schooit, maar als ik die de hele dag door iets zou geven (ongeacht of het lekker of vies is) zou ze het ook zo opeten.
Maar wil dat dan perse zeggen dat ze echt honger heeft?

LhinnOlijf
Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:37

Vers vlees is niet verkeerd ;) Iedere dierenarts heeft weer een andere visie als het aankomt op voeding. Als dat goed voelt zou ik zo je voerschema zou houden en meer voermomenten houden en de hoeveelheid brokken (tijdelijk) ophogen.

Succes met je hongerlap! Wellicht is het een mogelijkheid om je pup mentaal meer uit te dagen dan fysiek?

Wegens een dikke laag stof en najaarsopruiming bied ik deze peesbeschermers en bandages aan.
http://www.bokt.nl/markt/ad/290989/zwarte-peesbeschermers-kieffer
http://www.bokt.nl/markt/ad/290997/set-witte-bandages-pagony

YvonneV
Berichten: 8720
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:38

Als ze goed op gewicht is zou je haar eventueel wat sperziebonen uit blik er bij kunnen geven, zit weinig voeding in maar geeft wel een verzadigd gevoel.

Dit wordt ook gedaan bij honden die af moeten vallen.

saskiaojan

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 09:38

Nou voordat ze ziek werd at ze ook wel alles, maar nu is het echt vele malen erger, ze proeft het niet eens, ze kauwt niet.... het gaat echt om het eten, terwijl eerder at ze ook alles op wat ik haar gaf, maar ja nu is het anders op de een of andere manier, kan het moeilijk uitleggen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:40

saskiaojan schreef:
ze is nu wat mager, wat niet zo raar is na een week ziek zijn.
Ik vind het vervelendste dat ze geen rust heeft, maar constant dus bezig is met eten... althans dat denk ik dan :o


Is het echt de focus op eten, of op jou?

*Edit: lijkt idd op eten.

Zet duidelijke grenzen, als jij niet wilt dat de hond de keuken inkomt als jij met eten bezig bent, dan geef dat nu al aan. Stuur hem naar zijn vaste plek en van een pup hoef je niet te verwachten dat hij daar blijft maar dat geschooi zou ik nu de kop indrukken.

En dan idd eten over meerdere porties verdelen. En eventueel kortsluiten of er een maagvuller bij mag zoals idd die sperziebonen.

Je suis Charlie.

saskiaojan

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 09:42

LhinnOlijf schreef:
Vers vlees is niet verkeerd ;) Iedere dierenarts heeft weer een andere visie als het aankomt op voeding. Als dat goed voelt zou ik zo je voerschema zou houden en meer voermomenten houden en de hoeveelheid brokken (tijdelijk) ophogen.

Succes met je hongerlap! Wellicht is het een mogelijkheid om je pup mentaal meer uit te dagen dan fysiek?


bedankt, ik ga in ieder geval meer voermomenten inlassen... kan makkelijk dus dat is geen probleem,

mentaal, tja.... ik ga met haar naar cursus en doe thuis en als ik wandel ook veel met haar... zoekspelletjes ed.

yvonnedv schreef:
Als ze goed op gewicht is zou je haar eventueel wat sperziebonen uit blik er bij kunnen geven, zit weinig voeding in maar geeft wel een verzadigd gevoel.

Dit wordt ook gedaan bij honden die af moeten vallen.


ze is nu nog niet op gewicht, is het dan wel handig?

saskiaojan

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 09:43

Cassidy schreef:
saskiaojan schreef:
ze is nu wat mager, wat niet zo raar is na een week ziek zijn.
Ik vind het vervelendste dat ze geen rust heeft, maar constant dus bezig is met eten... althans dat denk ik dan :o


Is het echt de focus op eten, of op jou?

*Edit: lijkt idd op eten.

Zet duidelijke grenzen, als jij niet wilt dat de hond de keuken inkomt als jij met eten bezig bent, dan geef dat nu al aan. Stuur hem naar zijn vaste plek en van een pup hoef je niet te verwachten dat hij daar blijft maar dat geschooi zou ik nu de kop indrukken.

En dan idd eten over meerdere porties verdelen. En eventueel kortsluiten of er een maagvuller bij mag zoals idd die sperziebonen.


Dat is een goede idd, stuur haar nu vaak naar buiten als ze zo schooit, maar dan staat ze door de deur te kijken wat er gebeurd }:0

Ik denk dat ik maar ga beginnen om haar weer in de bench te doen als ik in de keuken bezig ben en ik zal maandag de da eens bellen of sperziebonen bijvoeren een goed idee is.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Hond heeft de hele dag honger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:53

Nee geen bonen geven. Die hond heeft extra voeding nodig. Heb hier een pup van 4 maanden die vreet ook echt . De ene week is ze mollig en de andere week weer slank en de hoogte in gegaan.
Hoeveel Cavom geef je?

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

moonsparkle
Berichten: 21643
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:53

Onze keuken zit om een hoek en wij hebben de honden geleerd "uit de keuken" als we dat zeggen binnen ze achter een bepaalde lijn die er niet is, maar ze weten goed dat ze niet verder mogen dan daar tijdens het koken.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

saskiaojan

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 09:54

Nou daar ben ik dus net mee begonnen, nu echt een handje door het andere voer heen om op te bouwen, elke dag een beetje meer.

Ok geen bonen dus.....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barbabientje en 9 bezoekers