Hond en werk, hoe doen jullie dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Hond en werk, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 21:52

Hoe doen jullie dat? Parttime/Fulltime, op een werkdag.

Mee naar werk? Dan echt ook op werk naar binnen of in kennel of auto ofzo?

Honden uitlaat service (maar dan moet je ze de sleutel van je huis geven?)
Of 'doggy day care' ? Wat betaal je daarvoor?

Buren?
Ouders?

Manlief die niet werkt? kinderen?
Of zijn ze gewoon aantal uur alleen thuis? 1 of meerdere honden?


Meningen hoef ik niet perse te hebben, ben gewoon benieuwd wat andere doen. Heb al een hoop mensen gevraagd en hoop hier nog input te krijgen :D


mika11

Berichten: 11101
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:57

Mijn hond gaat naar m'n ouders als ik werk.
Die wonen op 5 minuten loopafstand, dus ideaal.
Mijn ouders zijn al gepensioneerd dus ze zijn overdag bijna altijd thuis.
Ze hebben een weiland als tuin, dus de hond (binnenkort zelfs 2) kan zich er helemaal uitleven.

Vissy

Berichten: 132
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:58

Ik werk nu 3,5 dag (moet meer worden) maar joep gaat 1 dag met de uitlaatservice mee. Hij is dan ongeveer 1,5 a 2 uur weg. De rest vd dag zit hij alleen. 1 dag is hij bij m'n ouders en Zaterdag begin ik om 6 uur dus dan ben ik rond 14 uur klaar. Meestal laat mijn vriend hem dan in de ochtend z'n behoefte doen en gaat hij als hij tijd heeft rond de middag lopen met hem en anders ik als ik thuis kom. Hij kan goed alleen zijn. 1 dag (8uur) kan hij makkelijk aan. Probeer dit tot het minimum te beperken hoor!

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:59

S'ochtends om 6 uur kort rondje met mn man, acht uur s'ochtends laat ik dr even plassen/poepen. Dan om half vijf als man thuis komt van werk kort rondje, rond 7 uur nog een keer alleen laten plassen/poepen en dan laatste korte rondje rond half tien 'savonds.
dinsdagavond, donderdagavond hele avond los op boerderij waar ze dr eigen gang gaat.zaterdag en zondag ook vaak deel van de dag op boerderij los.
als ze overdag alleen thuis is zit ze in een schuur van 25m2.
bordercollie van 3 jaar

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Hond en werk, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:01

Soms s'ochtends zelf maar 1 rondje omdat ze geen zin heeft om uit dr hok te komen. .... tja dan niet hoor. ..

Santos_05

Berichten: 3069
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:05

Onze honden blijven 2 dagen alleen thuis. Dan kunnen ze zowel in de schuur als buiten (boerderij, afgezet stuk tuin).

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:09

Mijn ouders werken part time en full time, broer studeert (woont thuis) en ik ga naar de middelbare school. 'S ochtends en 's avonds doen mijn ouders het meestal, em verder 's middags wie als eerste thuis is. Meestal dus ik of mijn broer, en mijn moeder op de dagen dat ze niet werkt. Hij zit meestal 4-6 uur per dag alleen. Dan kan hij door de woonkamer en keuken lopen. Vroeger
minder, maar nu dus meer sinds mijn moeder ander werk is gaan doen.

Maar hij doet het prima, slaapt veel en hoeft niet meer zo lang uit als vroeger (hij is bijna 13).
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 29-11-13 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Machie

Berichten: 15991
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:09

Ze zijn dan alleen thuis. Maar wij hebben onze werktijden zo afgestemd dat ze zo min mogelijk alleen zijn. Ik werk dinsdag t/m zaterdag, waarvan woensdag en vrijdag thuis. Dinsdag en donderdag begint mijn vriend later zodat de honden maximaal 5 uurtjes alleen zijn. En zaterdag ben ik er rond 13 uur meestal weer thuis. Zijn ze alleen 's morgens als mijn vriend moet werken alleen.

secricible

Berichten: 25692
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Hond en werk, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:14

De honden zijn alleen thuis en hebben geleerd dat op te houden :)
Ik werk nooit langer dan 7u achter elkaar, en woon dicht in de buurt. Voor het werken 2 rondjes lopen en als de dag zich leent in de middag nog een rondje lopen.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:17

Mijn jonge hond van nu 10 dagen gaat 3 dagen in de week naar een "gastgezin" mijn vriend brengt haar weg en ik haal haar op. Onze oudste hond van bijna 9 wordt de drie dagen in de week opgehaald door een buurmeisje die haar dan uitlaat. Voor het werk loop ik een rondje van circa 20 minuten met de honden en lopen ze op de weide te dollen als ik de paarden voer. Begind van de avond na het werk ga ik paarden hooi voeren en mest ruimen en lopen de honden ook op de weide te dollen.
Ik werk een dag in de week thuis en mijn vriend is een dag in de week vrij, dus bij ons gaat het om drie dagen.

De oude hond heeft geen probleem met alleen thuis zijn, de jonge hond is te energiek en heeft veel meer aandacht nodig, voordeel van 'gastgezin" is dat daar meer honden komen van verschillende leeftijden en rassen, dus ze kan haar energie kwijt en is hartstike sociaal.

idefix4

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:18

Ik werk 2 dagen elders. 1 dag gaat er 1 soms mee (Jack Russell). Andere is voor de waak en een Mechelse Herder. Die blijft dan thuis. Andere dag blijven ze thuis. Ik laat ze uit en om 9 uur vertrek ik. Half 3 komen de kids thuis. Oudste is bijna 11 en kan prima een uur alleen zijn en dan kunnen de honden weer naar buiten.

De honden zijn dus maximaal 5 uur alleen thuis. Andere dagen werk ik meestens thuis. Als het langer wordt, informeer ik een vriendin en gooit zij ze af en toe even buiten.

Groetjes, Anouk!
Engels gediplomeerd (Qualified) zadelmaker en lid van Society of Mastersaddlers in Engeland. Tevens zadel fitter. Kijk eens op mijn site: http://www.wellsaddle.nl

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:21

Breng hem elke werkdag naar de oppas (vriendin van me met een gezin) en haal hem weer op.
Hij kan overigens prima alleen zitten, sloopt niets, joelt niet, blaft niet, jankt niet, maar vind ik niet acceptabel, noodgevallen daargelaten en dan neem ik doorgaans halve dag vrij.

Bij mijn vorige werk ging hij gewoon altijd mee, kan nu niet meer.
Probleem is werktijd en reistijd bij elkaar, veels te lang en ook nog vaak file oplossing dus oppas.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:22

Wij hebben 5 honden en ik ben thuis en mijn man is werken. Toen we er 2 hadden ging ik 3 a 4 uur per dag werken en meestal was dat als mijn man thuis was en hooguit 1 a 2 x in de 2 weken dat dat niet paste. Ik vind meer als 3 a 4 uur ook niet kunnen.

Machie

Berichten: 15991
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:23

Trouwens, voor het werk lopen de honden zeker een uur los in het bos. En als een van ons thuis komt gaan ze gelijk weer uit. Verder train ik vrijwel dagelijks ook nog met ze. Vooral de jongste heeft dat nodig.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:24

Lees erg veel "rondje lopen", ben ik dan de enige die vindt dat een hond (tenzij echt al oud) minimaal 1,5 uur per dag moet lopen/rennen/spelen? Maar goed...

Mijn hond;
Rond half 6 rondje lopen en dan gaat ie naar mn ouders.
moeders loopt om 9 uur met mij hond en die van haar dik een uur. Als ze vrij is (3 dagen door de weeks) gaan ze om 1 uur weer 1 a 1,5 uur lopen en dan haal ik of mn vriend hem rond 5 a 6 uur op. Soms mag ie dan mee naar de paarden. Anders lopen we om 6 uur nog 20 minuten. En dan in de avond tussen 10 en 11 nog een kwartiertje.

als mams werkt gaat hij om 1 uur een kort rondje en laat ik ze rond 4 uur lang uit. Dus hij is maximaal 4 uurtjes alleen.

1x per 3 a 4 weken heb ik tegelijk met mn moeder avond dienst. Dan is mn hond van 1 tot een uurtje of 6 a 7 alleen.

Valt allemaal best mee dus voor die van mij, toch?

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:28

Mijn Kees gaat naar mn ouders als ik werken ben. Dit was ook de doorslag om n hondje te nemen. Als hin altijd alleen had moeten zijn als ik ga werken had ik hem nooit uit het asiel meegenomen! Mn ouders hebben zelf 4 hondjes dus voor Kees harstikke leuk! Hij gaat er dan ook graag naartoe!

[o]

Lieverdje86
Berichten: 335
Geregistreerd: 22-06-11

Re: Hond en werk, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:36

Momenteel heb ik geen werk, maar normaal werk ik drie dagen per week en mijn vriend vijf dagen. 1 dag gaan de honden dan met mijn zoontje mee naar de oppasoma's en opa's en de overige 2 dagen werkt mijn vriend s'ochtends thuis en gaat s'middags pas richting kantoor. Als hij eens niet thuis kan werken, komt mijn schoonmoeder een rondje lopen en in nood doen de buren het.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Hond en werk, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:25

Ik heb meerdere oplossingen.

1e was er een tweede hond bij nemen zodat de eerste niet meer alleen alleen was.
2e is dat ze in de winter mee gaan met de auto. Ik bezoek veel bedrijven voor mijn werk en dan blijven ze tijdens het gesprek in de auto en laat ik ze tussen de bezoeken door uit.
Als ik hele dag op hoofdkantoor moet zijn stem ik het af met mijn vriend en/of ouders die er dan voor ze zijn.
En ze zitten ook rustig de ochtend ( uurtje of 5) alleen. Van te voren en natijd moet ik dan gewoon met ze naar buiten naar het bos...

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Hond en werk, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:44

Ik wil mijn pinschertje niet langer dan 5 uur alleen thuis laten.
Niet dat ze het erg vindt want ze is heel graag thuis bij de kachel.
Ze gaat dus vaak hele dagen mee,zit dan in haar mandje in de auto en waar ze er uit kan loopt ze los.

Paperboy
Berichten: 2286
Geregistreerd: 09-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:49

Ik heb twee honden (10 mnd. en 7 jr.) zij zijn wisselend 3 a 4 ochtenden alleen thuis. Ze zijn dan van 07.00 tot 12.30 alleen, ik werk alleen 's morgens. Elke middag gaan ze mee naar stal waar ik eerst heerlijk een uur met de honden wandel (fijn gebied om te wandelen) daarna doe ik een uurtje wat met mijn paard en slapen de hondjes in de auto (bestelauto waarvan de achterdeuren gewoon openstaan dus ze ook lekker rond kunnen kijken, maar meestal zijn ze moe van het rennen en liggen ze heerlijk te slapen). Verder zijn ze de rest van de dag bij mij thuis/tuin en 's nachts slapen ze gezellig bij ons.
Ik ben 20 jaar geleden bewust voor de honden parttime gaan werken, en alle honden hebben dit altijd heel goed en makkelijk opgepakt, nooit problemen gehad met het 's morgens alleen zijn hier.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 01:12

Crista schreef:
Lees erg veel "rondje lopen", ben ik dan de enige die vindt dat een hond (tenzij echt al oud) minimaal 1,5 uur per dag moet lopen/rennen/spelen? Maar goed...


Helemaal mee eens!

Mijn vriend en ik hebben 2 grote honden. En hebben ook een onregelmatig rooster.
In het ergste geval zitten ze 8 uur alleen thuis. Ik probeer dan altijd een vriendin te regelen, die mijn reu uitlaat. Teef gaat naar me moeder, als ik weet dat ik ze zelf niet kan uitlaten.

Ik ga smorgens altijd een rondje bos van ongeveer 30 min.
Smiddags worden ze +- een uur uitgelaten. Dit kan 45 min zijn maar ook 2 uur.
En savonds een kort rondje van 15 min.

Ik heb geluk dat ik een beroep kan doen op een vriendin of mijn buurvrouw. Liever doe ik dit niet. Ik kies voor honden, dus moet ik er ook voor zorgen. En anders kunnen ze naar me moeder.

Overigens kunnen mijn honden super goed alleen thuis zijn. Blaffen niet (tenzij de bel gaat ofzo), slopen niks en gaan lekker slapen.

Edit: zie dat sommige 4 uur alleen al te lang vinden. Waarom als ze voldoende beweging krijgen en aandacht? met 4 uur, is je leven zo beperkt lijkt mij.. :P.
Laatst bijgewerkt door briitje op 30-11-13 01:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp


Mona2008
Berichten: 300
Geregistreerd: 14-07-10
Woonplaats: Hof van Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 01:15

5 Honden, en ik werk 3 uurtjes per dag, in de omgeving.
Honden zijn hier maximaal 3,5 uur alleen per dag.
Ze zouden best wel iets langer zonder mij kunnen, maar ik kan niet langer zonder hun <3

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Hond en werk, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 08:45

Ik vind 5 uur de max vanwege mijn eigen schuldgevoel.
Gelukkig heb ik maar een klein hondje,die beperkt me niets.
Volgende week een weekendje weg en dan gaat ze ook lekker mee.
Kan echt haast niet zonder dat beestje!

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Hond en werk, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 08:57

Ik heb een hondenuitlaatservice, mijn hond is dus de gehele dag met mij mee, geen straf denk ik haha, hij is eigen lijk weinig alleen, meeste plaatsen waar we heen gaan buiten het werk kan hij mee, is bij bijna al onze vrienden ook welkom als we op visite gaan, is een voordeel als je veel vrienden hebt in de hondenwereld.
Wij moeten zelfs zo nu en dan even bewust hem alleen thuis laten zodat hij dat wel kent en leert, gaat ook prima hoor, maar is nog een jonge hond dus het is wel handig als hij ook weet wat dat is.
Ik ben 16 jaar geleden een uitlaatservice begonnen uiteraard omdat ik erg veel affiniteit met honden heb maar ook omdat ik niet wilde dat mn honden te veel en te lang alleen zaten, zo was het probleem opgelost en vind ik dat ik de leukste baan heb die er bestaat voor mij.

Jessix

Berichten: 16416
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:38

Mijn hond gaat naar mijn moeder als ik werk en ik kan twee dagen per week vanuit huis werken, dus ze is eigenlijk nooit alleen.
Laatst bijgewerkt door Jessix op 30-11-13 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Nathachou, Peachy, YandexBot en 141 bezoekers