mijn topper

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

mijn topper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 22:49

ik mocht weer een paard van me ouders was super blij toen ik dat horen nu nog steeds. ik ging 21 april 2012 bij 2 jarig paard kijken. Was in omgang met ander paarden en ook met mensen. Toen wij aan kwamen toen stond ze nog in koppel in de bak. We waren eerder van huis weg gegaan zo dat we daar eerder aan kwamen. Zo dat niets met der konden doen. We waren verkocht. Me ouders ging handelen. En toen had ik dus Sins 212 april 2012 weer een eigen paard. Ze bleef daar nog tot 31 mei 2012. Toen werd ze naar mijn toe gebracht. we zijn nu Sins 6 maanden verhuist van stal. En ze maakt goed. En we hebben ups en downs gehad. Qua rijden maar ook qua gezondheid van haar. En ook wel beetje van mijn qua dingen. Zij is kreupel geweest ze heeft een peesblessuren gehad. ik heb zelf last van me knie maar dat weerhoud mijn niet van om af te stappen. Der is wel moment geweest dat ik gewoon door teveel pijn niet meer kon. Toen ben ik der wel af gegaan. En ben 2 keer af gevallen Sins ik haar rijd maar had toen niets dus viel goed af zeg maar had wel beetje pijn een hoofd pijn maar ja niet erg of iets. Ik stapten daarna gewoon weer op. We hebben haar 1 ste jaar alleen maar gewandeld. en in zomer seizoen over dag alleen maar op land gestaan. En in winter lekker gepoetste en in zomer ook en ook voetjes op getild. Dat ze daar aan gewent raakte en toen pas als goed was toen ging ze pas naar de hoefsmid eerder had ook geen zin. Sins vandaag pas weer lekker getraind naar die peesblessuren en die is nu 4/5 weken gelden en ik rij nu weer 2 weken de conditie is wel achter uit gegaan. Maar we gaan de goede kant op. Maar door alles hebben we nog een sterkeren band gekregen. We moest 2 weken stappen op het harden en boxrust. En toen ging weer rijden toen ze weer goed liep en mocht ook weer. Alleen toen struikelden ze tot op haar knieen. En daarna liep ze gewoon nog goed. Maar toen de dag daarna was ze weer kreupel. toen zijn we weer gaan stappen en boxrust en naar paar dagen ging weer goed. Toen zijn we 2 dagen onder de man de zelden rondje gestapt als we aan de hand deden. Toen ging we der weer in bak rijden. En toen ging het goed. En we hadden door die blessuren van haar. Ook ons 2e wedstrijd moeten af zeggen. Maar die ging acht af ook niet door. Door het weer. Ben super blij met haar en ben ook blij dat ze vandaag eindelijk weer fijn liep. We hadden ons 1st wedstrijd geen wp maar dat maakt ook niet uit. Want zij is nog groen qua wedstrijden en ik ook dus beiden zijn we erg groen met wedstrijden. Maar met de rest niet we moeten allen bij ervaring op doen. En nu start ik pas weer in maart. Want dan heeft me eigen club waar ik lid ben ook pas weer wedstrijd. Dus nu lekker door trainen.

hier komen wat foto's van de afgelopen jaar heb haar nu bijna 2 jaar. Want 21 april 2012 was ze al van mijn. allen foto's zijn op de nieuwe stal. Wou van toen we ging kijken bij haar ook foto's van bij zetten maar die zijn te groot. Maar ze is wel mega veel verandert in bijna 2 jaar.

met dressuur
Afbeelding

Afbeelding

met springen
Afbeelding

op de nieuwe stal
Afbeelding

Afbeelding

Door een taalstoornis heb ik moeite met schrijven. Divana R.I.P 15-03-2010 /28-10-2015 happy dressuur 2 B+12 L1+0, springen B+0 sgw B+0


WhiteLogness

Berichten: 818
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Amstelveen

Re: mijn topper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 08:37

Mooi paardje!

Ik zoek geen prins mét het witte paard, mijn prins ìs het witte paard!

renskesanne

Berichten: 1640
Geregistreerd: 08-06-12

Re: mijn topper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 08:46

leuk paardje zeg! ik vind alleen wel dat je het paard een beetje nagevelijk "dwingt" zegmaar :=


xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 21:29

renskesanne schreef:
leuk paardje zeg! ik vind alleen wel dat je het paard een beetje nagevelijk "dwingt" zegmaar :=


bedankt maar ik dwing mijn paard sowieso niet echt nooit. Want daar hou ik zelf totaal niet van.

Door een taalstoornis heb ik moeite met schrijven. Divana R.I.P 15-03-2010 /28-10-2015 happy dressuur 2 B+12 L1+0, springen B+0 sgw B+0

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 21:29

Valerieex schreef:
Mooi paardje!



Dankje ben ook heel blij met haar.

Door een taalstoornis heb ik moeite met schrijven. Divana R.I.P 15-03-2010 /28-10-2015 happy dressuur 2 B+12 L1+0, springen B+0 sgw B+0

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:38

valerie2012 schreef:
renskesanne schreef:
leuk paardje zeg! ik vind alleen wel dat je het paard een beetje nagevelijk "dwingt" zegmaar :=


bedankt maar ik dwing mijn paard sowieso niet echt nooit. Want daar hou ik zelf totaal niet van.


Toch is dat ook mijn eerste reactie helaas.. ik dacht gelijk: oei
Hij loopt veel te diep en erg op de voorhand. Dat komt meestal doordat iemand alleen maar met de houding van het hoofd bezig is.
Ik zeg dit niet om je te pesten, alleen maar om je te waarschuwen, want het is niet goed voor het paard..

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Re: mijn topper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:45

Ik ben het met mijn voorgangers eens. Het ziet er te geforceerd uit.
Wat doet je instructie (denk dath et je instructie is?) tijdens het springen met die zweep en armen omhoog?

Verder; leuk paard! Ziet er uit als een vriendelijk en leuk paard om te rijden!

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: mijn topper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:49

Leuk paard heb je! Over houding kan ik zelf niets zeggen.
Veel plezier met haar!

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 21:53

valerie2012 schreef:
renskesanne schreef:
leuk paardje zeg! ik vind alleen wel dat je het paard een beetje nagevelijk "dwingt" zegmaar :=


bedankt maar ik dwing mijn paard sowieso niet echt nooit. Want daar hou ik zelf totaal niet van.


Toch is dat ook mijn eerste reactie helaas.. ik dacht gelijk: oei
Hij loopt veel te diep en erg op de voorhand. Dat komt meestal doordat iemand alleen maar met de houding van het hoofd bezig is.
Ik zeg dit niet om je te pesten, alleen maar om je te waarschuwen, want het is niet goed voor het paard..[/quote]

lijkt maar zo en ik hoef geen tips daar gaat niet om. Plus dat foto's zijn van paard maanden geleden. En ik weet wat goed voor me paard is n ik ben totaal niet alleen maar daar mee bezich. Ik krijg goede begeleiding en me ma zit al 46 ofzo in paarden dus.

Door een taalstoornis heb ik moeite met schrijven. Divana R.I.P 15-03-2010 /28-10-2015 happy dressuur 2 B+12 L1+0, springen B+0 sgw B+0

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 21:55

itsmi schreef:
Ik ben het met mijn voorgangers eens. Het ziet er te geforceerd uit.
Wat doet je instructie (denk dath et je instructie is?) tijdens het springen met die zweep en armen omhoog?

Verder; leuk paard! Ziet er uit als een vriendelijk en leuk paard om te rijden!



nee dat is me zus. Ik heb nog geen springles die gaan ik wel nemen. En in pernzieppen is best braaf en lief maar kan een behoorlijk kop op zitten. En op foto kan zo lijken maar is in echt namelijk niet zo.

Door een taalstoornis heb ik moeite met schrijven. Divana R.I.P 15-03-2010 /28-10-2015 happy dressuur 2 B+12 L1+0, springen B+0 sgw B+0

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 21:55

EskeGirl schreef:
Leuk paard heb je! Over houding kan ik zelf niets zeggen.
Veel plezier met haar!



Dankje.

Door een taalstoornis heb ik moeite met schrijven. Divana R.I.P 15-03-2010 /28-10-2015 happy dressuur 2 B+12 L1+0, springen B+0 sgw B+0

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:58

valerie2012 schreef:
lijkt maar zo en ik hoef geen tips daar gaat niet om. Plus dat foto's zijn van paard maanden geleden. En ik weet wat goed voor me paard is n ik ben totaal niet alleen maar daar mee bezich. Ik krijg goede begeleiding en me ma zit al 46 ofzo in paarden dus.


Zelf weten.. foto's liegen niet

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:04

valerie2012 schreef:
itsmi schreef:
Ik ben het met mijn voorgangers eens. Het ziet er te geforceerd uit.
Wat doet je instructie (denk dath et je instructie is?) tijdens het springen met die zweep en armen omhoog?

Verder; leuk paard! Ziet er uit als een vriendelijk en leuk paard om te rijden!



nee dat is me zus. Ik heb nog geen springles die gaan ik wel nemen. En in pernzieppen is best braaf en lief maar kan een behoorlijk kop op zitten. En op foto kan zo lijken maar is in echt namelijk niet zo.


Dan nogmaals de vraag; wat doet je zus tijdens het springen met die zweep en armen omhoog naast de hindernis?

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 22:30

valerie2012 schreef:
itsmi schreef:
Ik ben het met mijn voorgangers eens. Het ziet er te geforceerd uit.
Wat doet je instructie (denk dath et je instructie is?) tijdens het springen met die zweep en armen omhoog?

Verder; leuk paard! Ziet er uit als een vriendelijk en leuk paard om te rijden!



nee dat is me zus. Ik heb nog geen springles die gaan ik wel nemen. En in pernzieppen is best braaf en lief maar kan een behoorlijk kop op zitten. En op foto kan zo lijken maar is in echt namelijk niet zo.


Dan nogmaals de vraag; wat doet je zus tijdens het springen met die zweep en armen omhoog naast de hindernis?[/quote]

dat ze niet langs schiet. Ze kan heel goed springen hoor. Maar soms wilt wel eens lang schieten.
Plus dat dit pas de 3e keer springen van haar was in haar helen leven.
Laatst bijgewerkt door xxpaaardje op 29-11-13 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Door een taalstoornis heb ik moeite met schrijven. Divana R.I.P 15-03-2010 /28-10-2015 happy dressuur 2 B+12 L1+0, springen B+0 sgw B+0

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 22:32

Dorine92 schreef:
valerie2012 schreef:
lijkt maar zo en ik hoef geen tips daar gaat niet om. Plus dat foto's zijn van paard maanden geleden. En ik weet wat goed voor me paard is n ik ben totaal niet alleen maar daar mee bezich. Ik krijg goede begeleiding en me ma zit al 46 ofzo in paarden dus.


Zelf weten.. foto's liegen niet



dat vind jij maar zelf weet zelf toch besten hoe ik mijn paard rij. Maar waar maak eigelijk een probleem van ik vraag hier niet om. Ik laat alleen mijn paard zien door bijna 2 jaar. En ik dwing mijn paard noooooooit. Zoon ruiter ben in ik niet. EN foto vertekend dus.

Door een taalstoornis heb ik moeite met schrijven. Divana R.I.P 15-03-2010 /28-10-2015 happy dressuur 2 B+12 L1+0, springen B+0 sgw B+0

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:42

valerie2012 schreef:
En ik weet wat goed voor me paard is

weet zelf toch besten hoe ik mijn paard rij.


Nja dat lijkt mij niet de houding om beter van te worden. Anderen zien soms dingen die jij zelf niet ziet. Dat heeft iedereen.

Ik ben trouwens ook niet de enige die hier een opmerking over plaatste, en ongetwijfeld komen er nog wel wat bij. Maargoed ik laat je lekker in je waan, want dit heeft geen zin

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 22:48

Dorine92 schreef:
valerie2012 schreef:
En ik weet wat goed voor me paard is

weet zelf toch besten hoe ik mijn paard rij.


Nja dat lijkt mij niet de houding om beter van te worden. Anderen zien soms dingen die jij zelf niet ziet. Dat heeft iedereen.

Ik ben trouwens ook niet de enige die hier een opmerking over plaatste, en ongetwijfeld komen er nog wel wat bij. Maargoed ik laat je lekker in je waan, want dit heeft geen zin


Nou dit zijn niet eens recent foto. qua rijden en ze loopt heel anders dus. En ons houding is heel erg verbetert dus en dat kan zelf wel zeggen. en mijn moeder zit 46 dus die weet waar over heeft tegen mijn en die kan dat wel zien dus.

Door een taalstoornis heb ik moeite met schrijven. Divana R.I.P 15-03-2010 /28-10-2015 happy dressuur 2 B+12 L1+0, springen B+0 sgw B+0

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:49

Leuk paard!

Het valt me inderdaad ook op dat hij heel erg op z'n voorhand loopt.
ga eens lekker aan de slag met zijn achterhand, laat de teugels lekker met rust en ga die achterhand activeren! veel overgangen rijden, voltes, en andere figuren, laat hem lekker zijn hals strekken en voorwaarts, voorwaarts, voorwaarts (niet dat je,je paard de bak door moet trappen maar gewoon het tempo er in houden! ) als hij goed op het been is, goed op je zit reageert en voorwaarts is kom de nagefelijkheid vanzelf en komt het vanuit zijn achterhand, waarbij hij dus wat minder op zijn voorhand zou vallen :j
En wij proberen je alleen te helpen, en tuurlijk weet je wel wat goed voor jou paard is, maar je kan hulp van anderen wel aannemen!

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:53

valerie2012 schreef:
Nou dit zijn niet eens recent foto. qua rijden en ze loopt heel anders dus. En ons houding is heel erg verbetert dus en dat kan zelf wel zeggen. en mijn moeder zit 46 dus die weet waar over heeft tegen mijn en die kan dat wel zien dus.


Ik ben heel benieuwd naar je recente foto's dan. Kan je die ook posten? Misschien is het inderdaad verbeterd, maar dan vind ik het jammer dat we alleen deze mindere foto's te zien krijgen. Ben heel benieuwd! :)

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 22:54

sannedeedee1 schreef:
Leuk paard!

Het valt me inderdaad ook op dat hij heel erg op z'n voorhand loopt.
ga eens lekker aan de slag met zijn achterhand, laat de teugels lekker met rust en ga die achterhand activeren! veel overgangen rijden, voltes, en andere figuren, laat hem lekker zijn hals strekken en voorwaarts, voorwaarts, voorwaarts (niet dat je,je paard de bak door moet trappen maar gewoon het tempo er in houden! ) als hij goed op het been is, goed op je zit reageert en voorwaarts is kom de nagefelijkheid vanzelf en komt het vanuit zijn achterhand, waarbij hij dus wat minder op zijn voorhand zou vallen :j
En wij proberen je alleen te helpen, en tuurlijk weet je wel wat goed voor jou paard is, maar je kan hulp van anderen wel aannemen!



wil niet veel zeggen maar dat doen wij al lang dus hoef niet meer aan beginen. EN ze gebruikt al meer achter hand dan daar. Voor zo veel veelste keer dit zijn geen nieuwe foto's van het rijden. Zijn al rederlijk oud al ouders dan 5/6 maanden. NU loopt heel anders en zie je ergens staan dat ik om tips vraag volgens mijn niet. he en die dingen die jij zegt doe ik al lang met haar. Toen ook al zelfs. Ik rijd altijd voorwaarts en noem maar op.

Door een taalstoornis heb ik moeite met schrijven. Divana R.I.P 15-03-2010 /28-10-2015 happy dressuur 2 B+12 L1+0, springen B+0 sgw B+0

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 22:55

Dorine92 schreef:
valerie2012 schreef:
Nou dit zijn niet eens recent foto. qua rijden en ze loopt heel anders dus. En ons houding is heel erg verbetert dus en dat kan zelf wel zeggen. en mijn moeder zit 46 dus die weet waar over heeft tegen mijn en die kan dat wel zien dus.


Ik ben heel benieuwd naar je recente foto's dan. Kan je die ook posten? Misschien is het inderdaad verbeterd, maar dan vind ik het jammer dat we alleen deze mindere foto's te zien krijgen. Ben heel benieuwd! :)



die heb ik niet ze is namelijk geblesseerd geweest dus ben weer aan opbouwen. Plus dat recent ook niet op me laptop staan.

Door een taalstoornis heb ik moeite met schrijven. Divana R.I.P 15-03-2010 /28-10-2015 happy dressuur 2 B+12 L1+0, springen B+0 sgw B+0

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:56

volgens mij is dit topic niet bedoeld om rijtechnisch commentaar te geven.
en TS je kan ook proberen wat vriendelijker te reageren.

je hebt een leuk paard, wees er zuinig op :)

**Het geluk van een kind begint in het hart van de moeder**

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:57

valerie2012 schreef:
Dorine92 schreef:

Ik ben heel benieuwd naar je recente foto's dan. Kan je die ook posten? Misschien is het inderdaad verbeterd, maar dan vind ik het jammer dat we alleen deze mindere foto's te zien krijgen. Ben heel benieuwd! :)



die heb ik niet ze is namelijk geblesseerd geweest dus ben weer aan opbouwen. Plus dat recent ook niet op me laptop staan.


Jammer :( nja als je wel weer foto's hebt zou het leuk zijn als je ze post!

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:59

AdnerB schreef:
volgens mij is dit topic niet bedoeld om rijtechnisch commentaar te geven.


Klopt, maar wat moet je dan zeggen? Dan krijg je 80 berichten met "wat een lief paard"

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 22:59

AdnerB schreef:
volgens mij is dit topic niet bedoeld om rijtechnisch commentaar te geven.
en TS je kan ook proberen wat vriendelijker te reageren.

je hebt een leuk paard, wees er zuinig op :)



dankje zal ik zeker doen.

Door een taalstoornis heb ik moeite met schrijven. Divana R.I.P 15-03-2010 /28-10-2015 happy dressuur 2 B+12 L1+0, springen B+0 sgw B+0


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers