pvc leggen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

pvc leggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 20:19

Hoi,

Wie heeft er wel eens pvc stroken gelegd en hoe doe je dat dan ? Je moet eerst een aantal m2 lijmen en dan beginnen met leggen. Maar hoe leg je dan meerdere m2 zonder op het net gelegde pvc te moeten leunen/zitten ?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: pvc leggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:22

Misschien handig om te vermelden waarop dat je pvc wil leggen.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 20:25

euh op een vloer ?!

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: pvc leggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:11

Je werkt zeg maar vanuit een hoek, dan zit of leun je er eigenlijk niet op. Maar dan nog, je kan het altijd warm maken en weer verplaatsen ofzo. Maar zorg wel dat je ondergrond goed vlak is, meestal moet je wel egaliseren. Wil je meer weten mag je me ook pben, mijn vriend legt t voor zn werk en kan hem altijd advies vragen.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: pvc leggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:16

wij hebben het ook gelegd, onwijs mooi :) kan je niet met je vragen helpen, maar wil je wel als waarschuwing geven, niet een houten vloer leggen! wij zijn hier in meerdere zake verkeerd over ingelicht, dus denk waarschuw je voor zekerheid :)

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: pvc leggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:19

Kan wel op een houten vloer, alleen moet je echt veel ruimte overhouden. En je moet echt weten wat je doet, dus beter niet zelf doen maar dan laten doen door een prof.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:28

Siersma schreef:
Kan wel op een houten vloer, alleen moet je echt veel ruimte overhouden. En je moet echt weten wat je doet, dus beter niet zelf doen maar dan laten doen door een prof.

nope, omdat hout nog werkt.... dus je krijgt allemaal kieren helaas :(

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 19:27

Gelukkig is het bij ge-egaliseerd. Maar ik snap nog steeds niet goed hoe je er goed bijkan.
Je legt misschien 2 banen en dan moet je toch op de net gelegde banen gaan zitten om de derde etc baan te leggen ? maar mag dat ? verschuiven de pvc stroken die net gelegd zijn dan niet ?

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:57

Gianti schreef:
Siersma schreef:
Kan wel op een houten vloer, alleen moet je echt veel ruimte overhouden. En je moet echt weten wat je doet, dus beter niet zelf doen maar dan laten doen door een prof.

nope, omdat hout nog werkt.... dus je krijgt allemaal kieren helaas :(


Mijn vriend heeft t al verschillende keren gelegd op hout. Bij zn collega hebben ze het ook op hout gedaan, maar dan wel op platen. Een gewone plankenhouten vloer zou ik ook niet doen. Maar als je daarover platen hout legt kan het wel.