Kat hartruisje + spugen + snurken? En tip kwaliteitsbrokjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Kat hartruisje + spugen + snurken? En tip kwaliteitsbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 10:52

Ik ben even benieuwd of er nog mensen zijn met ervaringen hiermee, kan altijd nuttig zijn om van andermans ervaringen te leren :)

Ik heb een grijze poes en een rode kater als kitten bij mensen thuis opgehaald, die hadden 2 oeps-nestjes.
De kinders zijn allebei gecastreerd en inmiddels alweer 7 jaar oud.

De kater heeft eigenlijk altijd een gevoelige maag gehad, beest vreet ook de raarste dingen... :P
Hij heeft al heel wat gespuugd in zijn leven maar het is gelukkig niet zo dat hij elke dag aan de beurt is, soms wekenlang niks (zover ik weet) :)

Ze worden elk jaar nagekeken door de DA als ze hun prikje krijgen.
Nu was de laatste controle een paar maanden geleden, en hoorde de DA een klein hartruisje als ze heel goed luisterde. Kon naar haar mening prima komen door de spanning van het bij de DA zijn.

Ik merk verder niks aan de kater, hij gaat gewoon z'n normale gangetje maar de laatste tijd ligt hij soms te snurken als een oude vent :') Dat heb ik hem niet eerder horen doen en het is ook maar af en toe, dus zal ook niet meteen een drama zijn.

Maar wellicht geeft dit hele verhaal bij elkaar wel iets van waarschuwingssignalen dat iemand herkent, wellicht heeft iemand een tip dat ik iets in de gaten kan houden?

Dierenartsen weten immers ook niet alles en ik zit er liever een beetje dicht bovenop :)

Ik zoek overigens ook nog een goede tip voor echt goede kattenbrokjes, heb al veel geprobeerd maar veel brokjes eten ze niet of erg slecht.... ze krijgen nu al jaren Royal Canine Fit 32 maar dat schijnt toch ook niet geweldig te zijn. Ik probeer regelmatig wat anders tussendoor maar een echt succesverhaal heb ik nog niet gevonden -O-


Linnie050

Berichten: 11795
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Kat hartruisje + spugen + snurken? En tip kwaliteitsbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:59

Ik volg even. Mijn kat snurkt soms ook geen idee of dat erg is eigenlijk en ze doet het niet altijd.

Annuuuhh

Berichten: 1136
Geregistreerd: 31-12-09
Woonplaats: Tromsø

Re: Kat hartruisje + spugen + snurken? En tip kwaliteitsbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:03

Snurken is niet erg, doen heel veel katten ;) Die van ons kan ook hard te keer gaan :')

Je kunt eventueel voor van de dierenarts proberen, Specific Cat (is wel aan de prijs, maar is wel hele goede kwaliteit)

Hakuna Matata

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kat hartruisje + spugen + snurken? En tip kwaliteitsbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 11:37

Dat merk kende ik nog niet, ik ga eens kijken wat dat is, bedankt :)

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re: Kat hartruisje + spugen + snurken? En tip kwaliteitsbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:38

Mijn kat krijgt ook Specific en die wil niks anders meer :+

En over dat hartruisje zal ik me niet te druk maken, als ze moeite moest doen om het goed te kunnen horen is het zeer waarschijnlijk een licht ruisje, en dat komt veel vaker voor.

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

Anoniem

Re: Kat hartruisje + spugen + snurken? En tip kwaliteitsbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:16

Bij ons snurkt de poes :') zo hard dat de katers er van schrikken :') ze is kerngezond.

Ik voer royal canin als brok en vul aan met Animonda nature, vleesblik.

Je kan ook orijen proberen.

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 16:43

Ja Orijen heb ik ook geprobeerd maar dat vreten ze echt niet :=

Ik mis nog steeds de Nutro brokjes, daar waren ze dol op :j

Hihi ik heb ook al een paar keer een alarmerend gevoel gehad van wat HOOR ik nou?!
Lag die kater dus gewoon ineens zo luidruchtig te ronken :')

Wat ik ook zo stom vind, is ook van de laatste tijd...die grijze poes wordt een steeds ergere hanepen -O-

Ze slapen allebei meestal op bed en tegen de ochtend gaat die poes dan heel vaak de kater hardhandig zitten wassen over zijn kop, over die oogjes en oortjes heen enzo, zit de kater echt op te wachten maargoed hij ondergaat het maar met een wat vertrokken kopje omdat ze het zo lomp doet :')

Dat gaat al jaren zo. Maar nu de laatste tijd... kater doet echt NIKS raars... maar dan krijgt hij na een half minuutje likken ineens een (paar) klap(pen) van die truttebol, zo gemeen!!

Anoniem

Re: Kat hartruisje + spugen + snurken? En tip kwaliteitsbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:44

Die van mij meppen elkaar altijd van het bed in de ochtend :') rare beesten

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kat hartruisje + spugen + snurken? En tip kwaliteitsbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 16:45

Hihi.

Die poes is maar iets van 3 kilo, de kater 5... maar die kater wordt echt vervelend zwaar tegen de ochtend :')

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:46


Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kat hartruisje + spugen + snurken? En tip kwaliteitsbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 17:28

Bedankt Cissy +:)+

Applaws en Porta21 graanvrij had ik volgens mij nog niet geprobeerd, dus net maar weer een keer (voor de zoveelste keer :P ) wat verschillende zakjes bij Zooplus besteld....eens kijken of er nu wat tussenzit dat tevreden smoeltjes oplevert :)

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:33

Ik geef mijn kat die een erg gevoelig maag- en darmstelsel heeft Gastro Intestinal van RC. Dat is eigenlijk het enige waar ze het goed op doet.

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:15

Wat eet de kat voor rare dingen dan? Soms geven ze daarmee aan dat ze iets missen. Ik zou toch ook kijken naar graanvrij of anders eens kijken of het helpt als je bijv. kip uit het menu schrapt.

The 4th Dog Commandement: Do not be angry at me for long, and do not lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friends. I only have you...


pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kat hartruisje + spugen + snurken? En tip kwaliteitsbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 20:17

Nou, van kleins af aan zat hij al te azen op uitgedrooge blaadjes die van planten af vielen, om die lekker op te vreten :P Ook schuimpjes uit dozen vreet hij op, net als cadeau-lintjes...dat spul dat ritselt dat MOET opgevreten worden op 1 of andere manier dus daar moeten we echt goed op letten.

Hij is juist dol op kip, dat zou wel sneu zijn om dat niet meer te geven :P

Het is ook vooral na het eten van zachte brokjes dat hij spuugt, daar ben ik dan ook mee gestopt.
En hij vreet veel muizen die dan vaak weer uitkotst -O-

Gelukkig is het maar bij vlagen, als hij zo'n vlaag heeft dan is het 1 of 2 dagen vanalles uitkotsen tot er alleen nog maar "water" uit borrelt en dan gaat het weer weken goed...

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Kat hartruisje + spugen + snurken? En tip kwaliteitsbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:20


Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

sax89

Berichten: 4237
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Bunschoten Spakenburg

Re: Kat hartruisje + spugen + snurken? En tip kwaliteitsbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:32

Onze kater van een jaar oud 5 kg gok ik, vreet ook alles wat verboden is en zo af en toe is hij daar ook beroerd van.
Maar dat snurken is niet erg denk ik hoor. Alleen heel storend, en niet charmant.
Zou met gevoelige maagjes alleen niet zoveel gaan experimenteren.

Mijn oude kat loopt haar hele leven al met een kleine hart ruis. Ze is alleen wat kleiner, maar menig persoon is jaloers op hou ze er uit ziet voor een 18 jarige poes met hart ruis en c1000 voer.

♥♥♥ 13-02-2013 getrouwd met de liefde van mijn leven♥♥♥

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 20:36

Bedankt voor de link! Nooit van gehoord, net link doorgelezen :)

Ik herken er verder niet echt iets in, zijn reactie op schuimpjes en lintjes is meer echt dat hij er gewoon heel erg verliefd mee is, beetje zoals ze reageren op kattenspray weet je wel :P

Hij vindt het gewoon heerlijk om ergens op te kauwen... op zich geloof ik wel dat het rustgevend voor hem is trouwens :)

Heb ook regelmatig dat ik (zoals nu) achter de laptop zit, en dat die kater dan er omheen komt wandelen en erbij wil liggen enzo. Het is echt een heel trouw huisdiertje, loopt heel vaak achter me aan te keutelen en zit overal ineens "toevallig" achter me weet je wel :')

Maar dan schuift er ineens zo'n hoektandje met zo'n wijde muil over het hoekje van mijn scherm en wil die daar aan gaan knauwen, al spinnend :=

Of als ik een pen "neerzet" zo omhoog in mijn hand, dan schuift die schedel er ook binnen no-time overheen en begint hij te knagen.... hou ik een borstel omhoog dan gaat hij er tegenaan koppen of knagen, allemaal een beetje hetzelfde gelukzalige gedrag gedrag zeg maar :)

Het is gewoon een lekker beest, mijn trouwe rooie kater :+:

O wauw, een 18-jarige poes.... _/-\o_ Je hoort best vaak dat mensen poezebeesten hebben van 18, 19, zelfs 21.... ik hoop dat deze 2 dat nou ook eens gaan halen en ik niet weer met 11 jaar een poes in kan leveren, ik word er echt beroerd van als ik denk dat ze al over de helft zitten -O-

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Kat hartruisje + spugen + snurken? En tip kwaliteitsbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:53

Pica kan ook als oorzaak tandheelkundige problemen hebben, ze gebruiken dan alles als een soort van bijtring. Het hoeft uiteraard niet zo te zijn maar als je weer eens bij de DA bent zou ik wel even laten nakijken.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 20:58

Ze kijken eigenlijk altijd wel alles goed na, ook of ze tandsteen hebben ofzo, en dat gekke geknaag heb ik wel eerder gezegd bij de controle.

Maar ze gaan altijd glansrijk er doorheen, valt nooit wat op aan te merken, zijn ook mooi op gewicht terwijl ik niks doe aan rantsoeneren ofzo, heb altijd brokjes voor ze staan :)
Nouja op dat hartruisje na nu dan... -O-

Wat ik overigens ook gek vind aan die kater is dat hij al van heel kleins af aan zo'n hangend buikje heeft... al van voor het castreren en hij is vrij jong gecastreerd i.v.m. kater en poes samen in huis. Met een paar maandjes oud al zijn ze beiden geopereerd.

Het valt op zich niet zo op als hij gewoon staat / ligt / wandelt maar als hij bvb. buiten naar me toe komt op een vlot drafje dan zie je echt die slappe buik zo van links naar rechts wapperen :')

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18040
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Kat hartruisje + spugen + snurken? En tip kwaliteitsbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:03

Een hartruis HOEFT niet gevaarlijk te zijn, maar ik zou het toch wel halfjaarlijks even laten beluisteren. Mijn ervaring is dat het in no-time kan verslechteren tot ernstig en fataal hartfalen.

Voor wat betreft brokjes: ik heb sinds kort "Cat lovers gold"
Zitten zeer weinig granen in, de katten vinden het lekker en -ook niet geheel onbelangrijk, kost ongeveer de helft van de dierenartsversie van Royal Canin die ik eerder altijd moest aanschaffen.

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 21:06

Ja dat zei de DA ook dat het iets is om in de gaten te houden...

Maar ik word daar best wel iebelig van, heb dan zoiets van wat nou in de gaten houden??

Wat nu als het bij de volgende controle ineens helemaal mis is, is er dan geen kostbare tijd verspild waarin we in hadden kunnen grijpen en 1 en ander hadden kunnen voorkomen %)

Het is bijna eng hoe gek ik op die kater ben, wil het ventje echt nog niet kwijt hoor -O-

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18040
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Kat hartruisje + spugen + snurken? En tip kwaliteitsbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:08

Hoe vervelend het ook klinkt; Nee. Er kan niks aan gedaan worden om het te voorkomen. Als je er op tijd bij bent als het verslechterd, kun je nog wel lang(er) redden met medicatie, maar uiteindelijk is het fataal.
Maar nogmaals: een ruisje HOEFT niet meteen te betekenen dat het einde nadert :(:) :)

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:08

Tja als hij van knagen en bewegende dingen houdt... kippennekje aan een touwtje binden en door de huiskamer slepen? :')

The 4th Dog Commandement: Do not be angry at me for long, and do not lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friends. I only have you...

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 21:12

Laten we het hopen dat het niet het begin van het einde is en dat het gewoon een klein mankementje is, hij doet nog steeds gestoord zat af en toe dus zal zich wel okee voelen :P

(haha ik heb net weer een kater afgevuurd, kwam de hoek om kijken met van die grote zwarte ogen, ik zei "PSHHT!" en hij stuift meteen over de muur weg met een "KRRRRT" en ik hoor hem nog uit de bocht vliegen verderop, haha.)

Gatver, dat kippennekje :P

Ik doe al mijn best om de muizen buiten te houden, over lekker ergens op knagen gesproken, jak... daar botviert hij zijn knaaglusten heel goed op op die arme diertjes :(:) -O-
Laatst bijgewerkt door pmarena op 29-11-13 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18040
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Kat hartruisje + spugen + snurken? En tip kwaliteitsbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:14

Je kan ook eendagskuikens kopen...uit de diepvries... <<)

Gewone, rauwe en ongekruide, kippenpootjes/kluifjes kan ook hoor :D
Vindt onze ene Bengaal ook zo lekker. Hoor je die botten lekker kraken :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vavane, YandexBot en 157 bezoekers