Sociale huurwoning huren in en rondom de randstad

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Sociale huurwoning huren in en rondom de randstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 16:54

Daar moet je je natuurlijk voor inschrijven, maar waar dit allemaal kan?

Tot nu toe heb ik:
Woonservice (Zuid-Kennemerland)
Woningnetregio Amsterdam
Woningnet Almere
Woonnet-Haaglanden
Svnk (Noord kennemerland)
Woonnet-Rijnmond
Wonen in Velzen
Woonruimteverdeling Soest/Soesterberg
Woningnet regio Utrecht
Woningnet regio Midden0Holland
Woningnet Gooi en Vechtstreek
Woonkompas Amersfoort

Ik vind het erg moeilijk om te zoeken, want krijg veel (kleine) woningcorporaties voor de vrije sector enz. Hopelijk weten jullie of ik ze allemaal al heb?

Ik weet trouwens dat je er bij veel binding moet hebben :)

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:59


MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:00

afhankelijk van waar je precies wil wonen: woningnet.nl (kan alleen 'even' duren).

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 17:04

Bedankt voor de site. Maar ik zoek dus verenigingen(?) zoals in de OP die een aantal corporaties overkoepelen in die buurt. Je moet je voor veel van die corporaties eerst ingeschreven hebben bij die verenigingen zoals uit de OP. Is wat ik begreep tenminste? Zoals bij Ymere.

Woningnet heb ik al helemaal gecheckt!

Anoniem

Re: Sociale huurwoning huren in en rondom de randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:05


AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:05

Eemland wonen? Of is dit nu Gooi en Vechtstreek geworden?

silvana84
Berichten: 748
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:07

Er zijn wel lange wachttijden voor een woning. Via SVNK(Alkmaar en omgeving) kan je rekenen op minimaal 4 jaar wachttijd met uitschieters tot 7 jaar. Inschrijven is altijd slim, maar als je snel iets zoekt kan je het beste kijken voor anti-kraak huizen of speciale sloopwoningen via de sociale huur(tijdelijke bewoning in huizen die gesloopt worden)

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Re: Sociale huurwoning huren in en rondom de randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:16

Wil je je in al die regio's inschrijven? Volgens mij kost het alleen voor de regio Amsterdam al 70 euro bij start en 15 euro per jaar, bij Utrecht iets vergelijkbaars. Dure grap als je je bij 10 verschillende woningbouwverenigingen inschrijft!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Sociale huurwoning huren in en rondom de randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:19

Niet overal wordt met overkoepelende verenigingen als woningnet gewerkt, soms zul je je dus apart bij één woningcorporatie moeten inschrijven. Maar je hebt er nu wel een hele hoop te pakken. Misschien eerst eens oriënteren waar je wilt wonen, wat de inschrijftijd is voor een woning en dan je keuze maken welke je pakt?

danielle_s

Berichten: 154
Geregistreerd: 19-06-09
Woonplaats: Oud-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:21

Sommige particuliere verhuurders hebben ook wel woningen onder de huursubsidiegrens, zoals Vesteda in Rotterdam. Deze wachttijden zijn soms iets korter maar ze hebben vaak wel wat strengere inkomenseisen.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 17:32

Bedankt voor het meedenken :D

Even gekeken bij woningplus. Dat is schiedam en Woonnet-Rijnlanden overkoepelt schiedam al (gelukkig, scheelt weer een site erbij :'))

Eemland wonen gaat over Baarn en Bunschoten. Voor Baarn werd ik doorgestuurd naar hun site. Voor Bunschoten naar Het Gooi en Omstreken. Ingewikkeld dit :o Maar ik zie dat je er sowieso binding voor moet hebben dus dat wordt sowieso nu nog niet inschrijven :P

Dat er lange wachttijden zijn weet ik. Bedankt voor de tip silvana84. We willen over ong. 3,5 jaar gaan huren dus hopelijk is dat genoeg en anders inderdaad kijken voor iets anders.. Dat van die speciale sloopwoningen wist ik helemaal nog niet, geinig.

Ik wil me niet inschrijven in alle regio's, maar wel genoeg keuze hebben om mij in te schrijven :P Wil me er sowieso bij meerderen inschrijven, waar we willen gaan wonen is een breed gebied, gewoon bij de randstad.

Bedankt voor de tip Danielle. Zal daar eens naar kijken!

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:00

Woonnet rijnomond is behoorlijk groot :j overkoepeld voorne-putten en rotterdam :j