Ervaring Online.nl

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Ervaring Online.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:36

Lastig hoor een provider :')

Heb 50% kans op een huurwoning , heb maandag bezichtiging en woensdag gesprek.

Om goed voor de dag te komen zoek ik alles uit , heb energie voor 80 euro per maand gevonden en nu zoek ik internet en tv. Heb nog een dongel a 40 euro per maand die ik niet gebruik , kan hem gebruiken maar ik wil wel wifi op mijn telefoon.

Mijn max is 30 euro per maand voor internet en tv , maar zie door de bomen het bos niet. Ik ben op Online uitgekomen en weet niet of er mensen ervaring mee hebben , ik lees op internet van alles erover maar weet niet of jullie er ervaringen mee hebben?

Alvast bedankt!

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Re: Ervaring Online.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:37

hier iemand met online.
en tot op heden geen problemen mee gehad :)
heb het nu zo'n 4 a 5 maanden.

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Ervaring Online.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:38

Al twee jaar online, telefoon, televisie en internet... super nooit problemen, zelfs na twee jaar afstandsbediening kastje stuk, hoppa gelijk een nieuwe..

Nooit meer iets anders

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Ervaring Online.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:44

Ik ook dik tevreden :j Hadden wat problemen met een niet werkende hard disc maar alles is uiteindelijk zeer netjes opgelost!

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Ervaring Online.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:12

Ik had vorig jaar online. Op zich prima maar mijn TV stoorde ontzettend. Denk alleen dat dat grotendeels aan de bomen hier voor huis lag. Heb nu alleen geen TV dus ik kan het ook niet vergelijken. Internet was in ieder geval dik prima! Reden dat ik over gestapt ben is omdat dat altijd goedkoper is ivm welkomstpremie :P

Anoniem

Re: Ervaring Online.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:49

Oh ik heb wel een bosje voor dat huis , maar die is aan de keuken kant :P

Ik denk dat ik dan online doe , maar twijfel over 1 of 2 jaar

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Ervaring Online.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:51

Hier ook al een aantal maanden online, geen problemen en het internet is snel. Ik ben altijd kritisch tav internet, wil snel internet en dat heb ik met online

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Re: Ervaring Online.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:54

Mijn ouders hebben al jaren online (was daarvoor iets anders), maar hebben geen enkel probleem er mee.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Ervaring Online.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:10

Online levert alleen ADSL en VDSL direct vanuit de centrale. Als je op pcdb.bbned.nl eens je gegevens invult, wat voor afstand tot de centrale rolt daar dan uit? En wat voor maximaal haalbare snelheid krijg je als je dit doet op www.dds.nl/adsl?

Internet via de koperen telefoonkabel wordt namelijk steeds langzamer naar mate je verder van de centrale zit. En KPN heeft ook heel veel minicentrales in wijken en straten neergezet waardoor die afstand veel korter is (bij mij 70 meter ipv 2200 meter en dus 5,7MB/sec ipv 0,9MB/sec).

Providers die niet via de straatkast leveren zijn o.a. Tele2, Tweak en Online (leveren via het Versatel en BBNed netwerk). Providers als Telfort, Solcon, KPN zelf uiteraard, XS4all, DDS en nog een aantal anderen leveren wel over het KPN Wholesale Broadband Access netwerk :)

Anoniem

Re: Ervaring Online.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:07

Ah ! Via de eerste is Afstand:± 1899 meter en :
Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
ADSL BBned ATM DSL 2-8Mb/512kb
ADSL2+ BBned ATM DSL 10Mb/1Mb
SDSL BBned ATM DSL 2.3Mb/2.3Mb
B-SDSL BBned ATM DSL (IMA/4WIRE) 9.2Mb/9.2Mb
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 12Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL 8Mb/2Mb
B-SDSL.bis BBned Ethernet DSL 10Mb/10Mb


, en de tweede :

Analoge lijn ISDN lijn
DDS ADSL 4 Ja Ja
DDS ADSL 8 Ja Ja
DDS ADSL 20 Ja Ja
DDS ADSL 50 Nee Nee

Snap zelf niet heel veel ervan , a technisch

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Ervaring Online.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:19

Wat stond er voor snelheid onder de tweede? Onder dat tabelletje staat nou juist wat we willen weten ;)

Anoniem

Re: Ervaring Online.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:24

De geschatte haalbare snelheid is 9Mbit/s.

Ben echt een leek :')

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:02

9 Mbit.. Begrijp me niet verkeerd, er zijn Bokkers in het buitengebied die blij zijn dat ze 2Mbit hebben maar dat is niet leuk i.c.m. TV... Daarvoor ben je al de helft van je internetsnelheid kwijt. En dan 30 euro per maand voor een beetje TV en traag internet...

Dan zou ik als ik jou was (en de dekking goed is) een Mifi (Mobile WiFi router) aanschaffen zoals de Huawei E5331 en daar het kaartje van je dongel in doen. Dan heb je wifi voor je mobiele telefoon, maar ook wifi voor je laptop/pc. TV zou ik dan gewoon van de lokale kabeltelevisie aanbieder nemen. Als het echt niet uitkan dan digitenne, maar dat heb je liever niet dan wel..

Als ik daar zou komen te zitten zou ik echt uitwijken naar kabelinternet, maar dat gaat jouw budget met 10 euro per maand overschrijden bij Ziggo/UPC.

9Mbit is overigens een hele lage verwachting voor 1,9KM. Op die afstand zou 12-13 zonder problemen mogelijk moeten zijn. Dat lijkt op slechte kabels in de grond, met storingen tot gevolg. Hou daar rekening mee!

Anoniem

Re: Ervaring Online.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:39

Ok! , dankje!

Maar als ik het kaartje van de dongel er in doe , heb ik dan wel genoeg aan mijn mbs.. Weet niet hoe het vreet maar wil ook niet duurder uit zijn.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Ervaring Online.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 16:01

Maar je tv (via online) gaat via een losse antenne dus ik mag aannemen dat je internet snelheid dan niet wordt aangetast?

Anoniem

Re: Ervaring Online.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 01:10

Dat lijkt me van biet

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 01:48

Mijn ervaringen zijn ronduit slecht. Nooooooooit weer online want ik was meer offline terwijl er wel geïncasseerd werd. Toen ik een betaling liet storneren omdat zij zich ook niet aan hun leveringsvoorwaarden hielden kreeg ik gelijk een incassobureau op mijn dak. Waardeloze klantenservice. Wel aardige medewerkers hoor. Maar oplossen van het probleem was er niet bij. Niet houden aan terugbelafspraken. Continue verwijzen naar hun website voor online oplossingen. .... daar heb je wel een werkende verbinding voor nodig.... sukkels. Maanden geen internet. Nooit weer.... wat een schijtbedrijf.

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Re: Ervaring Online.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 03:54

Mijn tv signaal was ook beroerd, na een telefoontje hebben ze gratis een andere antenne opgestuurd, nu werkt het veel beter.

Anoniem

Re: Ervaring Online.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 06:30

Wil je perse een tv? Ik heb hier geen tv en ik mis hem absoluut niet, je kan nu toch alles op internet zien.

Anoniem

Re: Ervaring Online.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:22

Ja het liefst wel , net als TLC kan je niet terugkijken en daar staat hij vrij vaak op :P

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Re: Ervaring Online.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:29

Ik heb internet en tv van Online en ben opzich wel tevreden. Ik had zelf met aanvragen iets verkeerd ingevuld dus dat het langer duurde was mijn fout. Met de installatie bleek er geen internet signaal binnen te komen, gebeld met de klantenservice en toen wilden ze in eerste instantie een monteur langs laten komen (iets van 60 of 80 euro die ik dan zelf moest betalen) die het aan zou sluiten maar ik wist dat we (ik en mijn vader) het goed aan hadden gesloten. Uiteindelijk is er de volgende dag een meneer van KPN de kabels/signalen/weetikveelwat buiten gaan bekijken en zat daar het probleem, daarna had ik dus internet :) Vond het niet zo netjes dat ze in eerst instantie de schuld op mij af schoven maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en nu het eenmaal werkt ben ik er tevreden over.

Anoniem

Re: Ervaring Online.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:04

Ok , ze zijn dus vrij lui soms :')

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:12

:+ Naja zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.... Ik snap best dat er in bedrijven iets fout kan gaan. Maar 2,5 maand geen oplossing kunnen vinden, niet terugbellen, refereren naar internet voor de service terwijl je juist geen internet hebt dankzij hun vind ik echt heel, heel, heel slecht. Als bonus nog een incassobureau omdat ze hun brieven niet lezen en vervolgens vragen om dezelfde brief via e-mail nog eens te sturen terwijl je geen internet hebt was voor mij wel de laatste druppel. Niet aan beginnen want het kost een heleboel tijd en ergernis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:18

Wel raar want er zijn genoeg positief .. , je maakt me dubieus :P

Ook het trage internet , ik denk dat het dan upc is aangezien ziggo helaas niet kan

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Re: Ervaring Online.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:15

over iedere provider zijn er slechte verhalen te vinden.

komt omdat mensen liever een slecht verhaal bekend maken dan een goed verhaal.
aan alle providers zit een risico, maar goed aan alles zit een risico denk ik zo :+