Onzekerheid voor het nieuwe jaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Armitage
Berichten: 238
Geregistreerd: 28-01-13

Onzekerheid voor het nieuwe jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 12:50

Zijn er mensen die ook een situatie zitten waar de toekomst van je paarden onzeker is. Ik heb voor mijn shetlanders op dit moment een prima wei met inloopstallen, hooizolder , water alle voorzieningen. Maar helaas staat het hele terrein te koop. (huis, bedrijf pand, wei stallen alles dus.) ik weet dit al vanaf februari zon beetje. En ieder dag maak ik me er zorgen om ik word er op sommige dagen down van als ik daar bezig ben. Als ik de ponnies zie voel ik me schuldig dat er weer een verhuizing in de lucht hangt. Anderhalf jaar geleden ook al van een wei af moeten gaan. Was ook vanwege omstandigheden eigenaar.

Ik ben wel aan het rondkijken voor iets anders maar nog geen succes. Ook kan het zijn dat ik hier nog wel even sta dus om dan twee velden aan te houden is ook weer zoiets. Maar kom ik wat tegen koop of huur doe ik het wel.

Ik vind het jammer dat dit probleem alweer het nieuwe jaar mee ingaat. Het zal niet zover komen dat ik de ponnies moet weg doen. Kan altijd tijdelijk terecht bij mensen maar dan komen ze wel verdeeld over drie locaties ook niet handig en maar tijdelijk.

Ik hoop dat er tegen die tijd een oplossing komt maar voor nu ben ik er iedere dag mee bezig.

Even ventileren.

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Onzekerheid voor het nieuwe jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:56

Snap je gevoel heel goed hoor maar komt tijd komt raad.

Dit soort dingen vallen meestal vanzelf op hun plek. Goed je ogen/oren open houden, overal bij je contacten in de buurt roepen dat je wat anders zoekt en rustig afwachten.

Maar nogmaals, snap je gevoel heel goed!

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Onzekerheid voor het nieuwe jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:56

Inderdaad nu zoeken en als je iets vindt verhuizen en zolang je nog kunt staan op je huidige plek niet vertrekken als je slechter komt te staan of dat de paarden gesplitst moeten worden.
Dat kan altijd nog als je niets gevonden hebt en je moet echt weg van de huidige locatie.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Onzekerheid voor het nieuwe jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:53

Als het verkocht is, dus een bod gedaan en geaccepteerd, heb je meestal nog wel even de tijd iets anders te zoeken. Het moet geregeld worden en meestal is er dan nog een tijdje tussen de dag dat het bekend is en de overdracht. Goed contact houden met de huidige eigenaar en afspraken maken over het opzegtermijn is wel zo fijn. Of ze hebben je expres zo vroeg gewaarschuwd zodat je nu al wat anders kunt vinden. Goed overleggen en contact houden met die mensen is belangrijk. En tegenwoordig kan onroerend goed heeeeeel lang te koop blijven staan... Zoveel huizen die 1 of meerdere jaren te koop staan...