Nieuwe sony toch niet zo waterdicht?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Nieuwe sony toch niet zo waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 22:16

Hoi hoi,

Sinds kort heb ik de nieuwe waterdichte Sony en tja wie ben ik als ik hem niet even doop als ik in bad lig?

Alles gaat prima hoor tot dat ik een muziekje op zet dat kraakt opeens behoorlijk dat komt natuurlijk omdat er water in zit maar voor deze telefoon vind ik dat niet kunnen....

Mijn vorige telefoon heeft ook wel eens wat water in de speakers gehad en dat ging van zelf weg.

Meer mensen die dit hebben bij de nieuwe Sony?

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Nieuwe sony toch niet zo waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:29

Volgens mij is deze telefoon spatwaterdicht en niet zo dat ie helemaal onder water kan.... Maar weet dat niet zeker.

Lynaro
Berichten: 310
Geregistreerd: 14-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:30

fjordjes schreef:
Volgens mij is deze telefoon spatwaterdicht en niet zo dat ie helemaal onder water kan.... Maar weet dat niet zeker.


Ik wel.. hij is idd spatwaterdicht. Elektrische apparaten zijn nooit bedoeld om onder water te houden, ondanks ze aangeven 'waterdicht' te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:31

Zou hem dan wel ff voor de zekerheid in een bakje rijst leggen. Heb ik ook gedaan met mijn niet waterdichte iPhone toen er bier in mijn koptelefoon aansluiting zat! :)

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 22:43

Volgens de makers moet hij gewoon volledig tot 2 meter onder water kunnen en moet je onder water ook gewoon foto's etc kunnen maken. Ik kan wel vertellen dat dat niet gaat lukken want je touchscreen word dan onhandelbaar wat in mijn ogen ook logisch is..

Met mijn telefoon komt het wel goed hoor er zit namelijk gewoon water tussen de gaatjes van de speakers, ik vind echter wel dat ze daar iets op moeten verzinnen want ik kan me heel goed voorstellen dat mensen daar heel erg van kunnen schrikken..

Overigens vind ik het verder een prima telefoon. :)

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Nieuwe sony toch niet zo waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:51

Ze zeggen inderdaad dat je er ook mee onder de douche moet kunnen.
Apart dat hij toch niet zo waterdicht is als ze beweren

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:45

Quote van de website van sony:
Citaat:
* De Xperia ZR is stofbestendig en waterdicht conform de aanduidingen IP55 en IP58. Als alle poorten en de behuizing goed afgesloten zijn, (i) is de telefoon beschermd tegen waterstralen bij lage druk van alle mogelijke richtingen in overeenstemming met IP55 en/of (ii) kan de telefoon tot 30 minuten op 1,50 meter diepte in zoetwater worden ondergedompeld in overeenstemming met IP58. Meer informatie over de testresultaten.


IP55 = beschermd tegen stof, beschermd tegen waterstralen/spuitwaterdicht

IP58 = beschermd tegen stof, beschermd tegen verblijf onder water/drukwaterdicht
Als alle poorten en de behuizing goed afgesloten zijn, (zie quote hierboven). Op het reclamefilmpje staat het er ook bij in kleine letters, 'Xperia ZR is protected against the increase of dust and is waterproof, provided that all ports and covers are firmly closed.'

Als er water in je speakers komt klinkt het niet alsof hij goed afgesloten was op dat moment. Mogelijk een fout van jouw kant, maar mogelijk ook een fabrieksfout, misschien even contact opnemen met Sony of met een verkooppunt?

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Nieuwe sony toch niet zo waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 09:14

Je kunt de speakers niet afsluiten..
Echter is mijn probleem alweer opgelost.

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:24

Je kan bozig reageren door stipjes aan je zin vast te plakken maar ik probeer ook alleen maar met je mee te denken, voor het behoud van je toestel. Als de speakers niet af te sluiten zijn en hij daarbij al kuren vertoont dan zou ik hem zelf niet meer onder water durven houden, wie weet waar dat water binnenin nog verder in kan doordringen :o

Maar wat was het probleem dan, als het middels opgelost is?

Vicky_88

Berichten: 5033
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Overpelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:36

Toestel is wel degelijk waterdicht. Kraken kan ook door de watergolven komen.

Heb je de Z of de Z1?

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Nieuwe sony toch niet zo waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 12:28

Z1 geloof ik.

Vicky_88

Berichten: 5033
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Overpelt

Re: Nieuwe sony toch niet zo waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:36

ik denk dat het door de watergolven komt.
Kan het met de mijne wel eens testen.

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Nieuwe sony toch niet zo waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 12:51

Maar na een nachtje drogen kan hij weer op vol volume hoor. :) Het is dus niet zo dat hij kapot is..