Leonberger puppies!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Leonberger puppies!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 12:01

Hallo beste bokkers,

Bijna twee weken terug hebben wij te horen gekregen dat onze Mara zwanger is! Drie weken daarvoor zijn ze we helemaal naar België af gereisd om haar te laten dekken en aankomende maandag gaan we puppies tellen. Ze is trouwens 28 december uitgerekend. *\%/*

Mara is onze eerste geboren en zelf gefokte pup van onze kennel Bralindy en nu zetten we dus de bloedlijn voort! Meer info van haar en de reu is op onze site (zie profiel) te lezen. *D

Ondertussen zijn we al langzamerhand namen aan het verzinnen. :') Aangezien dit ons 3e nest is in totaal (Mara haar eerste nest) gaan de namen beginnen met de C, maar we hebben er wat moeite mee. Dit hebben tot nu toe:

Reuen:
Chewbacca
Chicago
Connor
Conan
Columbus
Cullen
Clint

Teven:
Carol
Clare
Clover
Cameo
Calypso
Chenoa
Courtney
Cybil

Aangezien we geen idee hebben hoe veel het er zijn, verzamelen we maar een hoop namen en pikken we er dan het leukste uit als het moment daar is. Mijn vraag aan jullie is of jullie nog wat leuke namen met een C weten? Het moet lekker in de mond liggen en graag ook nog een leuke betekenis erachter.

Ik zou zeggen: brand los! *\o/*

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson


Manadeluca

Berichten: 1122
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:06

O mooi, ik heb een leo gehad maar hij is niet meer, is het de gewoonte om de pups per direct een naam te geven, zijn de pups al gereserveerd? Dan kunnen de nieuwe eigenaars hun gekozen pup een eigen naam kiezen. jouw kennelnaam komt er toch achter.

Mijn duitse dog was al negen weken toen we hem kochten hij had al een naam Aldo :(:) ik vond dit verschrikkelijk, maar goed heb hem altijd Beren genoemd.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:12

Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 29-11-13 12:15, in het totaal 3 keer bewerkt

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl


horsii

Berichten: 7584
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:13

O gaaf. Ik ben gek op leonbergers.jammer dat dit voor ons wat te vroeg komt. Ik ga je topic volgen

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 12:15

Manadeluca schreef:
O mooi, ik heb een leo gehad maar hij is niet meer, is het de gewoonte om de pups per direct een naam te geven, zijn de pups al gereserveerd? Dan kunnen de nieuwe eigenaars hun gekozen pup een eigen naam kiezen. jouw kennelnaam komt er toch achter.

Mijn duitse dog was al negen weken toen we hem kochten hij had al een naam Aldo :(:) ik vond dit verschrikkelijk, maar goed heb hem altijd Beren genoemd.


Namen moeten worden opgegeven als de pups geboren zijn. Er is geen tijd om de eigenaren namen te laten kiezen voor de stamboom, dit was vroeger wel zo, maar helaas verandert.

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Amandavd
Berichten: 12103
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:17

Bralindy schreef:
Manadeluca schreef:
O mooi, ik heb een leo gehad maar hij is niet meer, is het de gewoonte om de pups per direct een naam te geven, zijn de pups al gereserveerd? Dan kunnen de nieuwe eigenaars hun gekozen pup een eigen naam kiezen. jouw kennelnaam komt er toch achter.

Mijn duitse dog was al negen weken toen we hem kochten hij had al een naam Aldo :(:) ik vond dit verschrikkelijk, maar goed heb hem altijd Beren genoemd.


Namen moeten worden opgegeven als de pups geboren zijn. Er is geen tijd om de eigenaren namen te laten kiezen voor de stamboom, dit was vroeger wel zo, maar helaas verandert.


Ik geloof dat dat was i.v.m. gesjoemel met de stambomen en dat de Raad van Beheer daarom de regel heeft veranderd.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 12:18

Zilfstar schreef:
Cleo(patra) (teef)
Cyrus (reu)
Celeste (teef)
Cheetah (teef denk ik)
Chameleon (reu)
Cassiopia of Cassi teef
Cassidy (reu)
Cain (reu, kun je uitspreken als Keen maar ook als ka-in)
Calvin (reu)
Caress (teef)
Cato (teef)
Caspar (reu)


Caspar, cato en calvin vind ik erg leuk! Bedankt voor het mee denken! Aan cain denk ik meer aan het ras cain corso :+

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Amandavd
Berichten: 12103
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Leonberger puppies!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:21

Deze hadden wij voor ons C nest:

Cowok
Cucu Dari
Cantik
Chuma
Chane
Cinta
Chinua

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 12:22

xx_Horsiex schreef:
Ik geloof dat dat was i.v.m. gesjoemel met de stambomen en dat de Raad van Beheer daarom de regel heeft veranderd.


Dat zou best wel eens kunnen, mijn moeder is meer thuis dan ik in die zaken :')

Er zijn trouwens geen pups gereserveerd nog omdat ze ook nog geboren moeten worden :Y) wel hanteren wij een beetje wie het komt wie het eerst maalt mits ze ons een goed gevoel geven (stel er zijn 5 reuen maar 6 mensen die een reu willen en hebben we teven over dan kan de 6e evt. Een teef nemen). Ook als er veel pups zijn, gaan we de hondjes bestuderen op karakter en aan de hand daarvan (en wat hun toekomstige baas hen biedt en met hun wilt doen) matchen we ze aan de eigenaar.
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 29-11-13 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Petpa

Berichten: 1668
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:23

Cuore.
Dit is Italiaans voor hartje. Past wel bij een zeer grote hond ;-)

Voor het eerst bestellen bij Picnic?
Gebruik kortingscode PETR3795 voor 10 euro korting!

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 12:24

xx_Horsiex schreef:
Deze hadden wij voor ons C nest:

Cowok
Cucu Dari
Cantik
Chuma
Chane
Cinta
Chinua


Chinua, cowok, chane, cinta en cantik gaan ook zeker op de lijst. <3 Bedankt voor het meedenken!

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Amandavd
Berichten: 12103
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:28

Bralindy schreef:
xx_Horsiex schreef:
Ik geloof dat dat was i.v.m. gesjoemel met de stambomen en dat de Raad van Beheer daarom de regel heeft veranderd.


Dat zou best wel eens kunnen, mijn moeder is meer thuis dan ik in die zaken :')

Er zijn trouwens geen pups gereserveerd nog omdat ze ook nog geboren moeten worden :Y) wel hanteren wij een beetje wie het komt wie het eerst maalt mits ze ons een goed gevoel geven (stel er zijn 5 reuen maar 6 mensen die een reu willen en hebben we teven over dan kan de 6e evt. Een teef nemen). Ook als er veel pups zijn, gaan we de hondjes bestuderen op karakter en aan de hand daarvan (en wat hun toekomstige hen biedt en met hun wilt doen) matchen we ze aan de eigenaar.


Wij hebben een wachtlijst, zodra er een nest op komst is kunnen mensen wel op de wachtlijst komen voor een pup. En op 7 weken de Campbell puppy test. Via die test en eigenaar voorkeur werken wij. Helaas kunnen we niet altijd aan iemands voorkeur voldoen, zeker als de puppy test iets anders uitwijst. Waardoor we vorig jaar een pup op het einde over hadden want de mensen die hem zouden krijgen wilde een hond met 4 witte voeten, en niet met twee. Ze wilde wel een andere pup, die we eigenlijk voor andere mensen in gedachten hadden. Bij de vraag waarom ze hem wilde, was het antwoord dat die pup wel witte voeten. Toen we het gezin er op wezen dat ook deze geen 4 witte voeten had wilden ze op eens geen pup meer. Toen hebben we deze mensen vriendelijk vertelt ze bij ons geen hond meer kregen.

Prima als je een voorkeur hebt, maar een hond afwijzen omdat hij geen 4 witte voeten heeft maar 3... Ach ja.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

crazy_funky

Berichten: 6169
Geregistreerd: 25-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:30

oh wat leuk! wij hebben 2x een leonberger gehad.
echt een super ras is dat zeg, mis ze heel erg!
het is dat we er nu geen tijd voor hebben maar anders zou ik er zo weer eentje nemen.
ik ga je wel volgen, ben benieuwd wat voor en mooi spul eruit komt! :D

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 12:31

xx_Horsiex schreef:
Prima als je een voorkeur hebt, maar een hond afwijzen omdat hij geen 4 witte voeten heeft maar 3... Ach ja.


Alsof een hond zonder 4 witte voeten minder is.. Ik snap dat soort zelf ook niet helemaal :(
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 29-11-13 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 12:32

crazy_funky schreef:
oh wat leuk! wij hebben 2x een leonberger gehad.
echt een super ras is dat zeg, mis ze heel erg!
het is dat we er nu geen tijd voor hebben maar anders zou ik er zo weer eentje nemen.
ik ga je wel volgen, ben benieuwd wat voor en mooi spul eruit komt! :D


Ik ga hier allemaal updates neer zetten en foto's e.d. :D Ben er ook zelf heel erg benieuwd naar!

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Amandavd
Berichten: 12103
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:33

Bralindy schreef:
xx_Horsiex schreef:
Prima als je een voorkeur hebt, maar een hond afwijzen omdat hij geen 4 witte voeten heeft maar 3... Ach ja.


Alsof een hond zonder 4 voeten minder is.. Ik snap dat soort zelf ook niet helemaal :(


Ja, ik denk dan, als je kind bruin haar heeft i.p.v. blond, geef je hem dan ook weg? Ach, ik snap best dat je de ene pup leuker vindt dan de andere, maar het gaf ons meteen het verkeerde gevoel. Maar nu heeft de desbetreffende pup op 12 weken als nog een te gek thuis gekregen.

Ik ga dit topic volgen, ben benieuwd naar de pups!

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Leonberger puppies!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:45

Wat leuk!


Belle Fae - Honden, lifestyle & moederschap
BLOGINSTAYOUTUBE
PetStudio.nlFurrPosters.nl

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:55

Hee wat leuk!
Wij hebben ook leonbergers thuis en mijn moeder fokt eens in de zoveel tijd ook een nestje dus dacht hier moet ik even een kijkje nemen! Blijkt dat ik jou moeder ken, wat is de wereld toch klein haha :+
Leuk zeg weer een nestje, kan niet wachten tot ze de leeftijd hebben van snoezige bolletjes wol en je daar foto's van plaatst!

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 13:14

filou schreef:
Hee wat leuk!
Wij hebben ook leonbergers thuis en mijn moeder fokt eens in de zoveel tijd ook een nestje dus dacht hier moet ik even een kijkje nemen! Blijkt dat ik jou moeder ken, wat is de wereld toch klein haha :+
Leuk zeg weer een nestje, kan niet wachten tot ze de leeftijd hebben van snoezige bolletjes wol en je daar foto's van plaatst!


Haha, ik ben zeker van plan om vanaf het begin tot het eind foto's en verslagjes te plaatsen hier. Maare.. jij kent mijn moeder? :P

Edit: OH JA! Ik weet al hoe of wat :+ Morsch haha

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

saskiaojan

Berichten: 7236
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Leonberger puppies!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:54

Wat leuk,
Bij ons ons het dorp zit ook een fokster van leonbergers, erg gave honden!

mika11

Berichten: 11101
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Leonberger puppies!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:57

Leuk! Ik krijg in januari een puppy, die namen moeten ook met een C beginnen.

Ik heb Caya bedacht, dat kan voor een teef en reu.

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:00

Wat leuk, hier loopt een leonberger monster van inmiddels 12, uit belgië! --> roepnaam: Belg

Benieuwd naar wat foto's! Hoe ziet de mama hond eruit?

Is er nadat jullie naam gegeven nog een kans dit aan te passen voor eigenaren?
Hebben jullie ook een foknaam erachter? Cira ..?..

Is het een duits of frans type leonberger?

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:06

mika11 schreef:
Leuk! Ik krijg in januari een puppy, die namen moeten ook met een C beginnen.

Ik heb Caya bedacht, dat kan voor een teef en reu.


Dat vind ik ook een leuke naam :)
Ik ben benieuwd wat voor leuke foto's hier zullen komen

12-09-2016 <3
04-04-2019
<3

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:17

Bralindy schreef:
filou schreef:
Hee wat leuk!
Wij hebben ook leonbergers thuis en mijn moeder fokt eens in de zoveel tijd ook een nestje dus dacht hier moet ik even een kijkje nemen! Blijkt dat ik jou moeder ken, wat is de wereld toch klein haha :+
Leuk zeg weer een nestje, kan niet wachten tot ze de leeftijd hebben van snoezige bolletjes wol en je daar foto's van plaatst!


Haha, ik ben zeker van plan om vanaf het begin tot het eind foto's en verslagjes te plaatsen hier. Maare.. jij kent mijn moeder? :P

Edit: OH JA! Ik weet al hoe of wat :+ Morsch haha


Leuk! Ik wacht het af!
Haha Morsch inderdaad :+

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 14:23

_Yasmine_ schreef:
Wat leuk, hier loopt een leonberger monster van inmiddels 12, uit belgië! --> roepnaam: Belg

Benieuwd naar wat foto's! Hoe ziet de mama hond eruit?

Is er nadat jullie naam gegeven nog een kans dit aan te passen voor eigenaren?
Hebben jullie ook een foknaam erachter? Cira ..?..

Is het een duits of frans type leonberger?


Een beetje een mix van beide :) De moeder hond is vrij slank, lang en hoog dus we hebben een reu genomen die ook vrij groot is, maar beter botwerk heeft (komt uit Polen, vader van moeder is Meus Amicus Fenno).

Moeder (Amara) Zij is nu iets zwarter dan op de foto vanwege wintervacht:
Afbeelding

Papa (King Szachal van Du Plataeu Bavarois): http://users.telenet.be/plateaubavarois/king.htm
Afbeelding

Mara heeft iets te veel stop, waar King weer iets te weinig van heeft. Mara is wat donkerder en King lichter. Mara is slanker en hij wat breder maar beide zijn ze redelijk groot (niet té voor een Leo).

Dus ze heffen elkaar mooi op. Plus, ondanks zijn jongheid (bijna 3) geeft hij hele mooie pups en is het een hele lieve reu. Ideale combinatie lijkt mij :)

We wilden eerst een ander gebruiken, maar die liet zich niet helpen met dekken en kon hem er niet insteken ;(

De puppen krijgen sowieso Bralindy Amara's erbij.. We moeten de combinate nog bedenken hoe of wat.
Misschien wel Bralindy .... Amara's. Who knows :o

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maanon_, Ubermetrics en 110 bezoekers