Elektrische tandenborstel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 22:55

Hey mensen.

Ik zoek een goeie elektrische tandenborstel.
Er zijn er zoveel dus ik weet het gewoon niet meer.
Mijn tandarts zegt dat alle tandenborstels van oral-b goed zijn.

Nu zag ik de Black edition op tv.
Is doe goed of kan ik beter een andere nemen?

Grtz


vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:56

Ik heb 1 van de goedkopere van oral B, prima ding :)
Vitality precision.

Het is vooral wat jij prettig vindt qua borstelkop :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-11-13 22:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:56

Ik zou de aanbiedingen in de gaten houden. OralB tandenborstels zijn regelmatig in de aanbieding namelijk! Welk model je het best zou kunnen nemen durf ik niet te zeggen..

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:59

Gewoon eentje van OralB kopen inderdaad. Model maakt mij persoonlijk niet zo heel veel uit.

Ik poets praktisch mijn hele leven al elektrisch, maar wanneer je van gewoon naar elektrisch gaat moet je er goed om denken dat je de borstel niet te stijf op je tanden drukt. Is een veel gemaakte fout en is juist slecht voor je tanden. Vanwege de vele rotaties is er weinig druk nodig.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Re: Elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:09

Ik gebruik ook Oral-B, met zo'n klein rond kopje, zodat het borsteltje ook bij de kleine hoekjes kan.

Ik heb er verder geen toeters en bellen aan, hoor, geen piepjes of ander gedoe, ik ga gewoon langzaam al mijn tanden af incl. tandvlees eronder, binnen- en buitenzijde. En nog even tandenstokeren om het af te maken :j .

SummerLess

Berichten: 1180
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Onder een Hunebed, met een laptop en een telefoon.

Re: Elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:11

Il gebruik er 1 van oral B maar Philips sonicare is ook zeer goed.

If you need a friend... Get a dog.


Schoentje

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17962
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:12

Ik heb jaren met een oralB gepoetst, wat eigenlijk wel goed beviel. Tot ik via via gratis een sonicare te proberen kreeg en die goedkoop kon kopen. Sindsdien voor mij niks anders meer. Hij is een stuk duurder, maar hij poetst toch echt beter en ik vind hem ook fijner poetsen.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Re: Elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:29

Het ligt ook een beetje aan de stand en grootte van je tanden en de grootte van je mond en zo.

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Re: Elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:32

Een elektrische van de Aldi van 10 euro ooit 2 jaar mee gegaan maar van oral-b was de accu binnen half jaar al ver op ( nee, ik poets normaal , 2 x per dag :+ ), was geen goedkope tandenborstel dus ik vind het maar weer kwestie van geluk hebben met zulke dingen :=

Bovenstaand bericht wordt beschermd door intellectuele eigendomsrechten en is mijn exclusieve eigendom. Ieder gebruik of wijziging van de Content in bovenstaand bericht zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van mij, is bij deze toegestaan.

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Re: Elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 13:37

Hmm nog geen concrete dingen gelezen, dus mijn zoektocht gaat nog ff verder.
In de Blokker konden ze me er niet zo goed in adviseren en vonden dat ze allemaal wel goed zijn en de duurdere hebben volgens hun meer kracht en levensduur?

Moeilijk moeilijk

Popstra
Berichten: 13701
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:43

De Oral-B zijn goede en dan vooral die met de ronde borstel kop. Daarmee kom je overal goed bij!!

Ik l*l niet met de wind mee nee...

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:30

Ik ben wel lekker op dreef vandaag ;) Ik ben bijna afgestudeerd tandarts en ik adviseer (op basis van wetenschappelijk onderzoek) altijd een roterende borstel zoals Oral B met een rond borstel kopje.

Er zijn op dit moment zo veel borstels op de markt dat de meeste mensen door de bomen het bos niet meer zien. Wat belangrijk is, is de rotatiesnelheid van de borstel. De goedkopere borstels (Vitality) draait vrij langzaam en daar is de prijs ook naar(20 euro). Je hebt ook nog borstels van 120 euro met veel (onnodige)extra's want qua budget vaak te hoog gegrepen is (en is ook belachelijk duur voor een tandenborstel). Een borstel van 70-80 euro is prijs-kwaliteit prima.

Ik wil eigenlijk geen reclame maken ofzo, maar op http://www.tandartsplein.nl heb je vaak aanbiedingen van allerlei producten waaronder tandenborstels. Vaak betaal je daar ook geen verzendkosten.
Succes!!

Oja.. voor meer info kun je altijd je mondhygiëniste om raad vragen. Zij weten alles over hoe je het beste de mond optimaal schoon kunt houden.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:32

Zou inderdaad niet gaan voor een Vitality maar voor een TriZone o.i.d. Vaak in de aanbieding bij de blokker :)

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 21:33

Dankjewel!
Ik heb even gekeken en als ik de zelfde borstels op beslist.nl zoek zijn ze toch een stuk goedkoper :P

Ik denk dat ik er maar gewoon 1 bestel :Y)

SummerLess

Berichten: 1180
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Onder een Hunebed, met een laptop en een telefoon.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:33

Of als er in de praktijk een preventie assistente werkt kan je haar ook vragen!

If you need a friend... Get a dog.


Schoentje

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:40

branka16 schreef:
Dankjewel!
Ik heb even gekeken en als ik de zelfde borstels op beslist.nl zoek zijn ze toch een stuk goedkoper :P

Ik denk dat ik er maar gewoon 1 bestel :Y)


Komt helemaal goed zie ik al :j Oja, er zit geen gebruiksaanwijzing bij en de borstel heeft eigenlijk een hele specifieke manier van gebruiken. Op dit filmpje is het globaal te zien http://www.youtube.com/watch?v=giiUEbPK0G4 Maar eigenlijk moet het nog iets anders. Ik zou voor de specifieke instructies even je tandarts/mondhygiëniste/preventie-assistente vragen.

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Re: Elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 21:41

Ik weet hoe ik em moet gebruiken dat heeft de assistente goed duidelijk uitgelegd :)

ankem

Berichten: 2460
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Ergens in Friesland

Re: Elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:25

Ik vind zelf een borstel met een timer heel handig. Ik verdeel mijn mond in vier vakken en om 30 sec. krijg ik een signaal dat ik van vlak moet wisselen. Poets zo altijd 2 minuten.
Heb een oral b.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:30

Lalidan schreef:
Ik heb jaren met een oralB gepoetst, wat eigenlijk wel goed beviel. Tot ik via via gratis een sonicare te proberen kreeg en die goedkoop kon kopen. Sindsdien voor mij niks anders meer. Hij is een stuk duurder, maar hij poetst toch echt beter en ik vind hem ook fijner poetsen.



hier precies het zelfde!
bevalt me véél beter!

cruesli

Berichten: 2026
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:30

Mijn tandarts raadt de philps sonicare aan.

03-06-2011 TIJN <3 16-03-2015 JIP <3 19-09-2017 SAM <3

MaiMai

Berichten: 1219
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:37

Mijn tandarts raadt een tandenborstel met minimaal 40.000 pulsaties aan. Ik heb de oral-b professional care 1000 gekocht, en ja, die poetst wel nog schoner dan mijnn oude die 20.000 keer pulseert. Ik heb 'm via amazon.co.uk gekocht, daar kost hij - ongelooflijk maar waar - de helft van wat 'ie hier kost. En ik had 'm binnen 3 dagen in huis.

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-13 10:18

MaiMai schreef:
Mijn tandarts raadt een tandenborstel met minimaal 40.000 pulsaties aan. Ik heb de oral-b professional care 1000 gekocht, en ja, die poetst wel nog schoner dan mijnn oude die 20.000 keer pulseert. Ik heb 'm via amazon.co.uk gekocht, daar kost hij - ongelooflijk maar waar - de helft van wat 'ie hier kost. En ik had 'm binnen 3 dagen in huis.



Dat is handige informatie!
Ik ga eens even op Amazon kijken :D


wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:30

MaiMai schreef:
Mijn tandarts raadt een tandenborstel met minimaal 40.000 pulsaties aan. Ik heb de oral-b professional care 1000 gekocht, en ja, die poetst wel nog schoner dan mijnn oude die 20.000 keer pulseert. Ik heb 'm via amazon.co.uk gekocht, daar kost hij - ongelooflijk maar waar - de helft van wat 'ie hier kost. En ik had 'm binnen 3 dagen in huis.


Dat is een goeie! Ga ik ook even naar kijken. Toch leuk om patiënten te kunnen wijzen op een goedkopere borstel!

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Re: Elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-13 23:28

Je moet er helaas met credit card betalen, die heb ik niet. :(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 bezoekers