Magic Dreamer, een bewogen jaar!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Magic Dreamer, een bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 21:28

We beginnen 'ons jaar' op 30 november 2012, de dag dat we naar een nieuw plekje verhuisden. Een geweldige stal waar de paarden het hele jaar buiten staan in een Paddock Paradise. We kochten Magic eind 2011 en hij stond toen eigenlijk full time op stal. Van maart t/m oktober heeft hij gelukkig heerlijk op het land gestaan en toen hij in oktober weer full time op stal moest zagen we hem zichzelf weer afsluiten voor alles om hem heen. Een andere stal was dus snel gevonden en vanaf toen is alles zoveel beter geworden!

Afbeelding
We begonnen het jaar in de sneeuw. Toch wel wennen zo, je paard opeens 24/7 buiten, in de kou en in de regen, maar hij knapte er zo van op!

Al snel sloeg zijn gedrag opeens helemaal om, van een in zichzelf gekeerd paard veranderde hij in een angstig en onzeker paard. Waar we eerst zonder zadel en met touwhalster door woonwijken reden durfde ik er nu eigenlijk niet eens echt meer op. We zijn toen begonnen met dingen die totaal nieuw voor ons waren: loswerken, grondwerk en werken aan de hand.

Magic bleek ontzettend scheef te zijn, en na een tijdje intensief trainen (rechtrichten) begon hij aanzienlijk beter te lopen. Zo zat zijn atlas bijvoorbeeld helemaal muurvast. Het rijden ging weer beter en door het loswerken en het grondwerk nam ik de leiding en werd hij wat zekerder van zichzelf.

Afbeelding

We hadden weer steeds vaker onze relax momentjes

Afbeelding

En al snel deden we weer alle gekke dingen die we altijd al deden

Afbeelding

Afbeelding

We gingen weer lekker naar buiten en hebben zelfs de altijd o zo enge koeien leren kennen, die toch wel leuk blijken te zijn :D

Afbeelding

We hebben genoten van de mooie avonden
Afbeelding

Afbeelding

Magic hield met rechtrichten erg zijn linker kaak vast, dus het werd tijd voor de tandarts
Afbeelding

Dit was iets erger dan verwacht en hij bleek zulke ontzettende haken te hebben dat zijn hele wangen open lagen van binnen. Twee behandelingen waren er nodig om dit weer een beetje op orde te krijgen :(:)

Ook mijn moeder is gaan paardrijden, zij heeft wekelijks les van mijn stalhoudster/instructrice en dit gaat erg goed. Nu ik bijna full time werk is dat ook erg prettig dat we het zo samen kunnen doen!

Ondertussen zocht mijn stalhoudster/instructrice wat mensen om les te geven en zo langzaam naar haar eindexamen voor Dressuur Natuurlijk toe te werken. We hebben een half jaar hard gewerkt en uiteindelijk zijn we mee naar school geweest waar zij examen moest doen als instructrice en waar ik dus les kreeg tijdens het examen. We hebben het onderdeel werken aan de hand en rijden gedaan en zij is hier voor geslaagd *\o/*

Afbeelding

Twee dagen voor het examen leek hij plots wat te kreupelen. Het was al snel duidelijk dat dit uit zijn rechterheup kwam en aangezien we nu al zoveel aan rechtrichten gedaan hadden, leek dit een probleem wat we zelf niet op konden lossen. Het ware probleem kwam nu naar boven: alle kleine mankementjes waren opgelost en het hoofdprobleem bleef nu nog over. Het werd dus tijd om hem even na te laten kijken door Den Hoek. Hij was verder wat betreft zijn gezondheid al zo ontzettend opgeknapt dat we het nu wel aandurfden.

Afbeelding

Hij is helemaal doorgemeten en het enige puntje is, zoals verwacht, zijn heupen/SI-gewrichten. Helaas zit dit gebied zo vast dat zijn rug ook behoorlijk zeer doet. Hij is los gemaakt/rechtgezet en hij staat nu op de pijnstillers. Over 6 weken moet hij weer op controle, er is sowieso nog een behandeling nodig om hem helemaal los te krijgen. Tot die tijd mogen we niet rijden.

We gaan aankomende tijd dus lekker bezig met rechtrichten, dubbele lange lijnen, de lange teugels en alles wat we maar kunnen bedenken.


Afbeelding


Laten we hopen dat 2014 straks een GEZOND jaar wordt!!! *\%/*

Bedankt voor het kijken en een reactie zou leuk zijn! *D

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!


kiara_xxx

Berichten: 250
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: België

Re: Magic Dreamer, een bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:30

mooi paardje!!!
hoop dat het goed komt met hem :s

Puck94
Berichten: 384
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Twente!

Re: Magic Dreamer, een bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:34

Leuk paard, hoop dat jullie een gezond 2014 krijgen!

xDeena_

Berichten: 1855
Geregistreerd: 28-01-10
Woonplaats: Almere

Re: Magic Dreamer, een bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:35

Wat een mooi beestje!

Casper ♡
Daiske ♡
Bobbi ♡

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Magic Dreamer, een bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-13 19:09

Bedankt!!! Hij is wel erg vrolijk sinds hij op de pijnstillers staat, ik kende hem eigenlijk niet anders dan hij was.. Arme beest heeft waarschijnlijk al wel een behoorlijke tijd pijn :(:)

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

switt
Berichten: 847
Geregistreerd: 15-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:13

Wat heeft jouw paard leuke vlekkenbillen :D

Hopelijk komt het weer helemaal goed met hem, op welke pijnstillers staat hij?

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re: Magic Dreamer, een bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:17

Wat een leuk paard heb je! Hopelijk is hij straks van zijn pijn af. Mag ik vragen welke stal jij staat?

    S p o t.

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Magic Dreamer, een bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:24

Wat een leuk paard. En wat ben je fijn met hem bezig!

Voor altijd in m'n hart, Tommie


BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Magic Dreamer, een bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-13 19:29

switt: lekker kontje he :D Hij staat op de Efipain druppels, vrijwel niks over te vinden op internet helaas. Heb het idee dat het echt iets van Den Hoek zelf is.

Splash_: Ik sta bij Stal Wendy in Assendelft!

AnnemiekvM: Bedankt! Lekker allround :))

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

_Anna
Berichten: 953
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 17:35

Leuk overzichtje Britt, knappe Magic en knappe jij! Jullie zijn een heerlijk stel, op naar 2014!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers