Katproof prullenbak?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Katproof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:35

Ik word helemaal gestoord van die katten van ons, werkelijk niks is veilig voor ze.. :+

De prullenbak is regelmatig het doelwit, mijn man is al eens thuis gekomen dat de complete inhoud door het huis verspreid lag :( Nu heeft hij een constructie gemaakt met elastieken zodat de deksel er niet af kan en een steen onderin zodat ze hem niet om kunnen gooien.. Maar nog wippen ze het klepje omhoog en springen erin.............. 8)7 Als we weg zijn zetten we hem nu meestal achter de deur, maar ja, dat vergeten we natuurlijk ook wel eens..

Duss wie weet een prullenbak die niet makkelijk om te gooien is en waarvan de deksel er zo stevig opzit dat ze die niet open of eraf krijgen? Sowieso wordt het dan denk ik 1 met een pedaal, maar hij moet ook zwaar genoeg zijn..

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:38

Brabantia touch Bin :)

Kost wel wat, maar ding is hartstikke solide :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 28-11-13 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:39

Bullit
Wel een metalen ;)
Te zwaar om om te gooien, klep gaat ook redelijk zwaar en door de ronde vorm geen grip. Ik heb hem thui en hij werkt voor zowel mijn katten als honden :+
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Donja op 28-11-13 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:40

Wij hebben hier zo'n "ouderwetse" amerikaanse prullenbak.

Deze... om precies te zijn:
Afbeelding

Lekker zwaar, geen kat die 'm open kan krijgen.

marlies85

Berichten: 5310
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:41

jezelf erin verstoppen met een plantenspuit :')

Brabantia heeft er inderdaad een aantal in de collectie die redelijk zwaar zijn qua klep, alleen daar is het prijskaartje ook naar.

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:42

Ik volg even! Hier geen katten maar een gestoorde hond die het iedere keer weer presteert om de boel door heel de woonkamer/keuken te krijgen. We zijn nu met onze 3e prullenbak bezig in 2 jaar en ook deze is niet meer hondproof. (in het begin wel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:43

vuurneon schreef:
Brabantia touch Bin :)

Kost wel wat, maar ding is hartstikke solide :)


>100 euro voor een prullenbak............ 8)7

Nee dus, maar bedankt! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:43

Ik volg. Mijn oma heeft een kat die de prullenbak los trekt.

Schimpje

Berichten: 2015
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Tweede Exloermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:44

Zoek eens naar zo'n een.. Knappe kat die dat ding op zijn kant krijgt!
Afbeelding

Edit; staan wel eens op de rommelmarkt/kringloop voor een prikkie.
Laatst bijgewerkt door Schimpje op 28-11-13 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:44

Is het geen mogelijkheid er een in een keukenkastje te maken/zetten? Wij hebben er gewoon een die aan het deurtje hangt, heel makkelijk, poezels komen er niet aan :)
Is wel dan niet zo'n grote, maar he, als de kat er dan vanaf blijft is het het proberen waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:47

marlies85 schreef:
jezelf erin verstoppen met een plantenspuit :')

Brabantia heeft er inderdaad een aantal in de collectie die redelijk zwaar zijn qua klep, alleen daar is het prijskaartje ook naar.


Nou.... Laatst zag ik vanaf de bank dat er 1 in sprong en toen viel de klep achter hem dicht..... Toen heb ik wel even heeeeeeeeel erg laten schrikken.. }> Alleen dat duurde nog geen halve dag of hij zat er weer bij :x

Schimpje, volgens mij hebben mijn ouders nog zoeen staan :j Zal is kijken! Die is idd moeilijk open te krijgen, vond het zelf alleen wel altijd een onding :n

Superassie, keukenkastje hebben we ook aan gedacht, maar dan heb je maar een kleintje.

Donja, ik ga ff kijken wat die kost, ziet er idd solide uit!

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Katproof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:49

Tsja, het is maar een kleintje maar wij doen met dat kleintje ruim een week(als t soms niet langer is) en wij zijn met 4 man hier. Gaat dan ook wel veel in het plastic afval, maar toch gaat er best veel in hoor.
En liever een keer vaker naar de container dan iedere dag je huis moeten nalopen naar je afval, toch? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:51

SuperAssie schreef:
Tsja, het is maar een kleintje maar wij doen met dat kleintje ruim een week(als t soms niet langer is) en wij zijn met 4 man hier. Gaat dan ook wel veel in het plastic afval, maar toch gaat er best veel in hoor.
En liever een keer vaker naar de container dan iedere dag je huis moeten nalopen naar je afval, toch? :')


O ja dat scheelt een boel, hier wordt het plastic helaas niet apart ingezameld. Maar idd, alles beter dan je huis na moeten lopen op afval en je katten die een paar dagen lang ruiken naar toetjes :+ (de laatste keer hadden ze allemaal rode saus van een mona toetje op hun koppen zitten.. :x )

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Katproof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:00

Toevallig had ik laatst hetzelfde topic geopend :P [BB] Prullenbak en katten

Ik heb uiteindelijk de prullenbak in het linkje gekocht, maar na 3 weken heerlijke rust heeft hij die ook uitgevogeld. Hij kan de deksel net open duwen en dan over het randje hengelen, hij blijft niet open staan, dus veel kwaad kan hij niet als de prullenbak niet te vol zit. Ik heb het opgelost door de prullenbak op een curverbak te zetten, die is precies even groot dus de kat kan er niet op staan. Zo kan hij niet meer bij de deksel en is de inhoud van de prullenbak veilig. Ik hoop alleen niet dat hij ooit bedenkt dat hij op de pedaal moet gaan staan, dat is het enige deel wat nog uitsteekt :+

Anoniem

Re: Katproof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:17

Grappig, jij had ook gewoon dezelfde als wij nu :D

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:20

Ja, alleen is het niet grappig :') Ik had wel DE prullenbak gevonden, maar die kost echt 200 euro helaas :Y)

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:22

Misschien een dom idee he maar als je je prullenbak nu eens vult met water of er een emmer water in zet ?

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Re: Katproof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:26

geen touch bin dat hebben ze zo door.
ik heb nu eentje met een voetpedaal en een steen erin.
verder gewoon iedere avond leeg halen zorgt ervoor dat ze het niet meer doen

xJustMe6

Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:38

SuperAssie schreef:
Is het geen mogelijkheid er een in een keukenkastje te maken/zetten? Wij hebben er gewoon een die aan het deurtje hangt, heel makkelijk, poezels komen er niet aan :)
Is wel dan niet zo'n grote, maar he, als de kat er dan vanaf blijft is het het proberen waard!


Dit dus :j.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Katproof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:41

mijn ouders heb ook een voor in een kastje. Die kun je uitschuiven. Hij is vrij hoog en vrij diep dus er kan echt wel voor een paar dagen afval in :j (gok dat die toch wel tegen de 25 liter zit) Je hebt alleen geen ruimte meer over in je kastje _O- geen idee echter waar hij vandaan komt, want hij zat er al in toen ze het huist kochten.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:45

Ik heb bij de Karwei een eigen merk (lijkt wel op die brabantiabakken) gekocht met pedaal. Ideaal ding, de pedaal trapt namelijk iets zwaarder dan de dure versies en de bak zelf is zwaar genoeg dus wordt niet omgegooid of de deksel opgelift. Ze zien de bak echter wel als troon; mijn jonkie moet er altijd opzitten als ik aan het koken ben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:46

Rytir schreef:
Ik heb bij de Karwei een eigen merk (lijkt wel op die brabantiabakken) gekocht met pedaal. Ideaal ding, de pedaal trapt namelijk iets zwaarder dan de dure versies en de bak zelf is zwaar genoeg dus wordt niet omgegooid of de deksel opgelift. Ze zien de bak echter wel als troon; mijn jonkie moet er altijd opzitten als ik aan het koken ben :+


Haha, dan kan ie iig goed zien wat de pot schaft ;) :+

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:54

Donja schreef:
Bullit
Wel een metalen ;)
Te zwaar om om te gooien, klep gaat ook redelijk zwaar en door de ronde vorm geen grip. Ik heb hem thui en hij werkt voor zowel mijn katten als honden :+
[ Afbeelding ]


Ik heb ook zo eentje maar dan merkloos bij de budgetshop vandaan, kostte geloof ik 30,-. Deksel gaat moeilijk open, je moet m naar binnen duwen.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:03

Ik heb trouwens zo een : http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/1275/1275110.gif Ehhh nee niet de roze :+
Hier zou je een pedaal op kunnen zetten zodat ie makkelijk voor jezelf open gaat en dat ie lastiger gewoon open gaat.
Hier zin voor grote containers een vergrendel systeempje voor te krijgen dus misschien ook wel voor deze.