Wie staat er (nog meer) dekenloos?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Wie staat er (nog meer) dekenloos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-13 15:03

Na alle scheer en dekentopics, wie doet hier niet aan mee of hoeft er niet aan mee te doen?
Ik heb mijn haflinger en shetlander gewoon zonder staan en dat gaat de hele winter goed. Sneeuw en temperaturen van -20, geen probleem.
Een collega van mij fietst graag en de stal waar ik sta ligt op zijn routes, die moet altijd wel lachen dat hij meteen mijn paard er zo uit kan halen met al die jassen eromheen.

Wie nog meer?

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!



Mizora

Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Wie staat er (nog meer) dekenloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:07

Op dit moment zijn ze alle drie dekenloos. De shetten blijven dat sowieso. De kwpn'er totdat hij staat te bibberen. Hij heeft onbeperkt hooi en een schuilstal dus hopelijk gaat het goed, maar het blijft een risico. Ik hoop voornamelijk dat het geen hele dagen meer gaat regenen, die zijn killing. De vrieskou verwacht ik geen problemen mee.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Re: Wie staat er (nog meer) dekenloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:09

Hier drie dekenloze wollebollen; een IJsje, een Fjord en een shet!

Anke_Amigo

Berichten: 829
Geregistreerd: 16-04-07
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie staat er (nog meer) dekenloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:10

wij hebben ze ook kaal staan. kwpnner, iets met tuig en welsh

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:10

Ik heb 6 pony's waarvan 2 geschoren maar de andere 4 staan lekker wollig te wezen. Ze hebben het heerlijk warm met hun dikke vacht en hebben het vrijwel nooit koud. Enkel met hele harde wind en regen willen ze wel eens bibberen. Ze staan met z'n allen 24/7 buiten, helaas zonder schuilstal. Met extreem weer kan ik ze op stal zetten maar dit gebeurt bijna nooit. Ik voer hier 3x per dag kuilgras. Niet onbeperkt omdat ze dan tonnetje rond worden. Ik vind het veel fijner om ze zonder dekens te houden dan wanneer ik constant aan het wisselen ben maarja met een harige shet de wedstrijdring in vind ik geen optie. Daarnaast zijn ze dan echt niet lekker door te trainen. Vorig jaar had ik 4 pony's waarvan alleen mijn jonkie ongeschoren, die rende en rolde gewoon door de sneeuw. Hij vond het werkelijk prachtig!

moyra

Berichten: 9657
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:11

Mijn paarden zijn op stal de enige zonder (extra) jas.
De haflinger merrie wegens blessure en de tinker ruin omdat deze nog onbeleerd is.
Voor de blessure werd de merrie wel altijd geschoren.

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:11

Mijn paard en bijrijdpaard ook dekenloos. Mijn Tinkerjaarling heeft een heerlijk wintervachtje, en zie hem nooit rillen. Staat 's nachts op stal, overdag buiten.

First love never dies ღ
P & K ღ

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:12

Hier alleen maar wollige beertjes in de wei.
Al dat gedoe met dekens en scheren niets voor mij. Laat ze maar lekker warm blijven van der eigen vacht.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 28-11-13 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:12

Hier ook een dekenloos paard. Heel vroeger toen ze fanatiek in training stond wilde ik met de echt koude dagen nog wel eens een deken erop gooien, maar dat is al heel wat jaren niet meer aan de orde.

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:14

Mijn bolliewollie shet staat ook lekker 24/7 buiten en dekenloos :)
Zet hem dan ook niet meer aan het werk met die vacht. Normaal staat ie in het weekend voor de kar, maar nu vind ik het niet meer eerlijk voor hem om aan het werk te gaan met die dikke vacht
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 28-11-13 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:14

mijn haflingertje staat ook heerlijk bloot buiten! Ze is niet anders gewend en misschien dat ik over 2 jaar eens een scheerapparaat erover heen haal, nu niet nodig! :-) (2jaar)

miezelke

Berichten: 1315
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:16

Hier ook 2 dekenloze stakkers: een BWP'er van 5 en een draver van 20 jaar oud.
Is de eerste winter dat ze 24/7 buiten zullen staan ook, dus wordt spannend!

Normaal moet alles goed gaan, ze hebben 'n schuilhok, ze kunnen droog staan en ze krijgen al meer hooi dan ze op kunnen :o

Draver heb ik geen schrik voor dat ie koud gaat krijgen, die heeft n vacht nog erger dan een grizzlybeer, maar de BWP'er heeft maar n licht wintervachtje, dus die ga k goed in het oog houden...

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:19

toen ik mijn bwp-er kocht, stond hij te klapperen onder een 400 grams deken, direct de winter na aankoop zonder deken erop, lekker 'dik' in zijn haar... maar het lag vooral aan de voeding, onbeperkt hooi :-).
Dus de tinker en de bwper ( belgische kwpn-er ) staan lekker 2 zwarte beertjes te zijn ;-).
Ik wil mijn dieren zo natuurlijk mogelijk houden, het gedoe met dekens etc. hoeft voor mij niet om ze warm te houden.
Wél leg ik met kou én regen ieders een regendeken op, omdat ik vorig jaar 2 klapperende paarden had staan , toen was het onder de 8 graden, veel wind en de regen voelde als dat het uit de koelkast kwam.. toen hadden ze het voor het eerst echt koud, dus daar let ik nu wel op.
enige voordeel mét zo'n regendeken is dat ze niet zo onder de blub zitten :+
Paarden zweten van huid naar topje haar, dus als de buitenkant van het haar nat voelt, zweten ze naar hun punten. Via een paardenfluisteraar, (die haar paarden zelfs hartje winter gewoon met koud water na het werken afspoelde en met wat 'drogen met stro' op stal zette... en die allemaal paarden op hogere leeftijden op stal had staan en nooooooit wat mankeerden ( nee echt, nooit!) )wijs geworden :-).

ik ben zelf enorm voor het natuurlijk houden van mijn paardjes, ik heb ook nog nooit een koliek of zelfs maar snotterpaardje gehad :-) en zelfs met de flinke kou vorige winter stonden mijn paarden gewoon buiten :-).

Bovenstaand bericht wordt beschermd door intellectuele eigendomsrechten en is mijn exclusieve eigendom. Ieder gebruik of wijziging van de Content in bovenstaand bericht zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van mij, is bij deze toegestaan.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Wie staat er (nog meer) dekenloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:20

Mijn fjord is ook dekenloos. Sterker nog, ze is (een heel klein gedeelte) geschoren, en dan nog dekenloos. Vind dat mensen tegenwoordig veel te veel zitten te prutsen aan een paard.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wie staat er (nog meer) dekenloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:23

Hier staan ze ook zonder deken.
Alleen de wedstrijdpony's krijgen in de week voor een wedstrijd een regendekentje op om een beetje toonbaar te blijven. Want 's ochtends nog een cm bagger er af zien te krijgen heb ik niet zo heel veel trek in ;).

Vorige jaren heb ik modelletjes geschoren, maar train nu veel minder fanatiek, dus ze blijven voorlopig harig.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Otti1977

Berichten: 3040
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Wie staat er (nog meer) dekenloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:31

Ik heb 4 bolletjes wol in de wei.
Ze staan 24/7 buiten. En shet, een b en c pony en een haflinger!

blingpiggy

Berichten: 664
Geregistreerd: 21-02-11
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:32

Mijn welsh van 20 staat zonder :) na 2 jaar aanklooien met dekens (constant kapot, constant stress om temperatuurswisselingen...) laat ik nu de vacht maar gewoon ontploffen :')

Tot nu toe geeft het wel rust, die beslissing!
Hij is mooi op gewicht en heeft goede conditie. Wel staat ie wat langer met zweetdeken op na een intensieve les, dan sta ik wel een uur te wachten soms. Ander nadeel is dat ie zich compleet zwart rolt :') Leuk, met een schimmel....

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Re: Wie staat er (nog meer) dekenloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:40

@blingpiggy, vacht ontploffen *lol

Bovenstaand bericht wordt beschermd door intellectuele eigendomsrechten en is mijn exclusieve eigendom. Ieder gebruik of wijziging van de Content in bovenstaand bericht zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van mij, is bij deze toegestaan.

svb16

Berichten: 98
Geregistreerd: 26-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:49

Mijn haflinger en mini staan allebei 24/7 buiten met schuilstal (wordt alleen bijna niet gebruikt haha)en staan allebei dekenloos. Ze zijn alkebei wel lekker wollig nu vooral die kleine lijkt wel een teddybeertje :)

Te koop zwart Kieffer hoofdstel maat full; http://www.bokt.nl/markt/ad/272512/mooi ... dstel-full

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-13 15:51

Mijn shetlander begint in september altijd alweer aardig in zijn vacht te raken. Hij is altijd wel aardig smerig in de winter, maar aangezien het geen sportpony is, is dat voor mij geen probleem.

Mijn haflinger word alleen nooit echt een beertje, maar heeft niet niet koud. Ze staat ook niet 24/7 buiten. Misschien dat het dan anders is.
Laatst bijgewerkt door Lous op 28-11-13 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: Wie staat er (nog meer) dekenloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:57

Hier ook een Haflinger zonder deken. Rijd hem nog wel gewoon, maar stap wel wat meer. :) Gaat altijd prima! Alleen is hij soms wel behoorlijk smerig, wel lastig met poetsen, haha.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:59

Bij mij ook alles bloot. Mijn tinker is idd zelfs een stuk geschoren. Staan 24/7 buiten met inloopstal. Heerlijk hoef me nergens druk om te maken. En mijn beide shetveulens ook bloot. Wel alle 3 compleet ontploft nu al maar vind hetgeweldig

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:05

Mijn paardjes staan normaal gezien allemaal zonder en hebben een schuilstal.
Mijn merrie krijgt af en toe als het enkele dagen heel nat is en tegelijk koude wind een 100 grams deken op.
Maar de rest van de winter is hier gewoon sneeuw en staan ze dekenloos.

Dit is vorige week na de eerste sneeuwnacht.
Afbeelding

pinto_1

Berichten: 2551
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:12

Hier zijn ze ook dekenloos. :)

Vind het echt ideaal. Bij langdurige regen wil ik mijn haflinger (inmiddels 20 jaar) nog wel even met een fleecedeken op stal laten opdrogen, maar voor de rest gewoon allemaal zonder deken.

Geen gezeur meer van wat voor deken, leg je een winterdeken op gaat het toch regenen, paarden die vast staan in de riemen na wat rare sprongen met elkaar, kapot gescheurde dekens.

Gewoon allemaal lekker in de wintervacht. :D

strooigoed

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie staat er (nog meer) dekenloos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-13 16:15

Hier dus ook alleen een zweetdeken als ze heel erg nat is na het werken.
Verder heb ik wel een regendeken liggen voor het geval dat...

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers