Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling II]

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling II]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-13 12:30

http://www.rtvutrecht.nl/ / http://www.bokt.nl


In de regio Eemland is commotie ontstaan over een paardenmishandelaar. Twee paarden in een pension in Eemnes werden deze week in hun stal aangetroffen met afgeknipte manen. Het dekje van een ander paard was bewerkt met een scherp voorwerp.

Volgens de eigenaresse zijn de paarden erg geschrokken en sindsdien behoorlijk gestresst. Daarom heeft ze aangifte gedaan van de mishandeling.

Ondertussen gonst het in de regio van de geruchten dat er de afgelopen tijd meer paarden toegetakeld zijn. Maar zowel de politie als de Blaricumse rijvereniging Stad en Lande Ruiters zeggen geen concrete gevallen te kennen. Ook bij de Nieuwsredactie van Bokt.nl zijn hier berichten over gekomen. Eén paard zou bewerkt zijn met een mes en daarna zijn overleden. Er is echter geen officieel bericht die dit bevestigd.

Vandaag werd er door dichtbij.nl een bericht geschreven dat vorige week in Wijdewormer een merrie overleden aan verwondingen aan de baarmoeder. Het dier werd ’s ochtends in een weiland aan de Noorderweg gevonden met bloed in de vulva. De drachtige merrie overleed op stal bij dierenarts Aldo Doveren. Een soortgelijk geval kwam vorige week voor in Ursem. Eigenaar en dierenarts spreken van mishandeling. “Het was een beschadiging in de vaginawand”, legt Doveren uit. “Paarden kunnen zich op de meest gekke manieren verwonden. Maar bij dit paard kon ik geen verwondingen aan de buitenkant vinden, enkel aan de binnenkant.”

Doveren schakelde de politie in. “Je denkt niet snel dat iemand dit een paard aan zou doen, maar de verwonding was toch erg apart. Hetzelfde is voorgekomen bij een merrie in Ursem, hier werd dezelfde beschadiging in de vulva aangetroffen. We hebben toen de politie ingeschakeld, de zaak is in onderzoek.”

Doveren geeft aan zoiets niet eerder mee te hebben gemaakt. “Ik zit hier zelf pas twee jaar dus ik heb navraag gedaan bij collega’s in de buurt. Die konden zich dergelijke mishandelingen ook niet heugen.”

De eigenaresse van het paard in Ursem laat aan dichtbij.nl weten dat haar paard er nog erg slecht aan toe is. "De wond bloed nog steeds. Het paard is bang, heel bang. Het gaat volgens de dierenarts nog wel een jaar duren voor die angst weg is. Ik vind het verschrikkelijk."

Of het paard buiten levensgevaar is weet de eigenaresse nog niet. "Ik weet niet hoe het met de wond gaat lopen. Volgens de arts is het niet normaal dat ze nog steeds bloed, maar de zwelling is mooi. Maar ik denk dat geestelijke schade nog groter is dan de schade van de wond."

Let op zie ook dit topic: [VN] "Facebookberichten geven onrust over niet bestaande beul"

- Offline -


Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:32

Vreselijk, in Wijdewormer zouden ook paarden mishandeld zijn en hieraan zijn overleden. Maar dat weet ik niet zeker.

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:35

Geen dekje maar deken is aan gort gesneden (en daarbij ook een beetje het paard) en de vereniging heet Stad en Lande Ruiters, niet Stad en Land (en ik vraag mij af waarom SLR hier iets over zou moeten weten, mochten mijn paarden bewerkt worden ga ik dat niet aan de vereniging melden...)

Kleine storende details die niet kloppen.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Commotie over paardenmishandelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:44

Via Fb idd ook een bericht gekregen over paarden die zijn mishandeld in de Beemster en Ursem. Waarvan zo ver ik heb begrepen er 1 merrie het door de ernst van de verwondingen het niet heeft overleefd.
In deze gevallen ging het over drachtige merrie's die van achteren zijn bewerkt met een scherp voorwerp.
Bij de overleden merrie zo er zelfs een gat in haar baarmoeder zitten.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Sonraffie

Berichten: 1286
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Warder, Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:47

klopt, in wijdewormer is de merrie inderdaad overleden... ik ken de mensen van het paard...
heel erg... ;( heb er ook geen woorden voor

✨Sonante 25/05/1999-22/08/2019 (Lancet X Saluut) ✨
Ravello 04/06/2015 (Almglimt X Haugguten)

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:47

Ja dat heb ik ook gehoord. En Wijdewormer is 10 min vanaf ons huis en ken de eigenaar (welliswaar niet goed) waar het om gaat. Vreselijk voor je gevoel van veiligheid, zowel voor je paarden als voor jezelf.

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:49

kiki1976 schreef:
Via Fb idd ook een bericht gekregen over paarden die zijn mishandeld in de Beemster en Ursem. Waarvan zo ver ik heb begrepen er 1 merrie het door de ernst van de verwondingen het niet heeft overleefd.
In deze gevallen ging het over drachtige merrie's die van achteren zijn bewerkt met een scherp voorwerp.
Bij de overleden merrie zo er zelfs een gat in haar baarmoeder zitten.



In Wijdewormer en Ursem, in Beemster zijn er geen gevallen van bekend.

Nicolien84

Berichten: 336
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: De Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:54



Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Commotie over paardenmishandelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:56

Maar... het paard uit de post heeft nu toch alleen korte manen.... En een kapot dekje/deken?
Heel rot natuurlijk, maar dat is niet tot bloedens toe/bijna dood zoals in andere posts....

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:02

Er gaat een verhaal rond dat er op een kilometer afstand van het paard met de kapotte deken een paard dusdanig bewerkt is dat hij ingeslapen moest worden maar dat die eigenaar niet in de media wil om zn verhaal te doen. Verder erg rot voor de eigenaar, zie alleen niet waar het paard snijwonden heeft. Misschien een kwajongensstreek? Denk dat als het echt de paardenbeul was geweest het heel anders afgelopen was (met dat opengesneden veulen in mn achterhoofd). Hoop dat ze van mijn dieren afblijven.

Aser
Berichten: 203
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:09

Er zijn na mijn weten de afgelopen zomer zo goed als wekelijks meldingen geweest van paardenmishandeling in verschillende vormen maar niet alles komt in het nieuws of wordt officieel bericht. Ik heb het afgelopen zomer goed bijgehouden, gedeelde smart is halve smart. Vraag me af of het nu anders zou zijn met de mishandelaars, ze zijn namelijk niet gepakt voor zover ik weet. Ik weet dat er op dat moment 3 vormen, bendes noem het wat je wilt actief waren.

Echter afknippen van manen klinkt echt als een rotstreek.

Mensen moeten gewoon van de spullen en dieren van een ander afblijven, klaar

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Commotie over paardenmishandelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:45

Hier in Kampen, is ook een pony bewerkt met een mes aan de achterkant... Dit is ook niet in het nieuws geweest!

Volg mijn werk op mijn website http://www.grafies.nl/

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:56

Ragdollcat schreef:
kiki1976 schreef:
Via Fb idd ook een bericht gekregen over paarden die zijn mishandeld in de Beemster en Ursem. Waarvan zo ver ik heb begrepen er 1 merrie het door de ernst van de verwondingen het niet heeft overleefd.
In deze gevallen ging het over drachtige merrie's die van achteren zijn bewerkt met een scherp voorwerp.
Bij de overleden merrie zo er zelfs een gat in haar baarmoeder zitten.



In Wijdewormer en Ursem, in Beemster zijn er geen gevallen van bekend.

Volgens een bericht op fb wel.
Hier een kopie van het bericht
Citaat:
Vorige week dondernacht/ vrijdagochtend heeft iemand Joyner mijn oude merrie van 25 jaar mishandeld. De foto is 2 dagen later gemaakt, toen de wond en de zwelling een stuk minder waren. Ze hebben met een voorwerp in haar vulva gestoken. Ik heb nog nooit zoveel bloed gezien ik dacht dat ze kapotgesneden was. Gelukkig is ze er nog, een ander paard in de noordbeemster was minder gelukkig en nog een ander paard is zwaar gewond. De politie is zeer alert!!!

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Carantona

Berichten: 1264
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Commotie over paardenmishandelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:00

En dan ben ik zo blij dat mijn paarden aan huis staan en achter hekwerk.....ik moet er niet aan denken hoe vreselijk dit moet zijn voor de eigenaar om je paard zo aan te treffen.
Sterkte voor de gedupeerden en hopelijk pakken ze die idioot op !

Je paard is de spiegel van je ziel ......kijk er regelmatig kritisch in polijst 'm tot ie blinkt en laat 'm niet meteen barsten als je iets ziet wat je niet bevalt.

liesB

Berichten: 417
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:07

dit helaas slechte nieuws staat op facebook >

van Linda Kramer.
Ik kreeg net dit bericht doorgestuurd.... Lieve mensen, Ik kreeg net een telefoontje van onze dierenarts Aldo Doveren. Vorige week is er bij hem op stal thuis in de Wijdewormer een paard overleden. Dit paard is mishandeld. Er is een gat gemaakt in haar baarmoeder en het arme dier, drachtig en wel, is doodgebloed. Zo een zelfde geval is er ook in Ursem voorgevallen. Beide paarden liepen nog s nachts buiten. De beul , want anders kan ik hem niet noemen, durft nog niet het erf op. Er komt nu een politie persbericht uit en waarschijnlijk zal het nu landelijk worden vermeld, omdat dit al een tijdje aan de gang is zoals jullie allen op fb vaak kunnen lezen. Het komt alleen nu heel erg dichtbij. De vraag van Aldo is om dit bericht zo snel mogelijk door te geven aan alle paardenliefhebbers die je maar kent. Hoe meer mensen ervan af weten des te beter we opletten. Dit is verschrikkelijk nieuws.....

Rustzacht mijn lieve Shiba 22-05-2009

Aser
Berichten: 203
Geregistreerd: 15-11-12

Re: Commotie over paardenmishandelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:19

In de Zomer gebeurde dit in de omgeving van Den Bosch. sint Oedenrode, boxtel etc.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:48

ondertussen is er op internet dus dit bericht te vinden er zijn al paarden mishandeld in ursem, wijdewormer en ook al in noord beemster..
http://www.dichtbij.nl/zaanstreek/112/a ... ursem.aspx

het bericht op facebook wat nu flink gedeeld word is er op gezet door een dierenarts uit wijdewormer :j

wat is t eng dichtbij op dit moment mijn mini staat met 4 andere buiten en ik krijg er echt kippenvel van
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 28-11-13 18:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Oenka
Berichten: 664
Geregistreerd: 18-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:48

vreselijk, ik snap het niet dat mensen dat doen

fique

Berichten: 2499
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:31

Het is echt vreselijk. Aldo vroeg het bericht zoveel mogelijk te delen dus heb het op fb gegooid en het is gelukkig meteen massaal gedeeld. Hoop dat die beul snel gepakt wordt. :(

♥ MAGNIFIQUE, OKIES BH CHARLIE ❤️
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011
Leootje 1995/2023
Love you for ever

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Re: Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:37

vreselijk zieke geest die dit doet :n

ik hoop dat hij snel gepakt word!

**Het geluk van een kind begint in het hart van de moeder**

MirandaMalik

Berichten: 9868
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:41

Ashley5760 schreef:
Maar... het paard uit de post heeft nu toch alleen korte manen.... En een kapot dekje/deken?
Heel rot natuurlijk, maar dat is niet tot bloedens toe/bijna dood zoals in andere posts....

Ja, maar er loopt dus wel een gek met een scherp mes bij je paard, bovendien is het paard misschien weggerend dus had het heel anders af kunnen lopen....dit lijkt me niet zomaar een onschuldig iets.

Vreselijk hè, al die mishandelingen... ;(

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 07:28

Het paard van de deken heeft wel degelijk ook een snee opgelopen.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

freeride
Berichten: 1639
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 09:50

is er eigenlijk onderzocht of de slachtoffers spierverlammende middelen kregen toegedient? lijkt me niet onbelangrijk.

My precious Appies,loving the spots right of off them .r.i.p. Rebbel, Great Starlight and Starlights Silverado
New kids in town: Hollywood Gold Babe and Red Star Doc

Brilletje
Berichten: 609
Geregistreerd: 17-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:01

Kan het zijn dat er een gek door nederland reist? En her en der paarden mishandeld?
Limburg, Drente, noordholland...
Hoop echt dat de politie een serieus onderzoek start.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Commotie over paardenmishandelaar [aanvulling]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:24

Nu staat het weer op horses.nl ...Er is niets bekend van een overleden paard :Z :Z Ja ergens anders in Nederland maar niet in Eemnes of Blaricum


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, micksage, Stelvio, Ubermetrics en 26 bezoekers