EASP geeft twee ponyhengsten groen licht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:43

Citaat:
Want volwassenen kunnen niet op sportponies rijden?


Dat heeft met genoemde doelstelling niets van doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:44

troi schreef:
arie53 schreef:
Exact.

Cayenne neemt niet de moeite om verder te kijken dan haar neus lang is. En voor het schandalig moet ze bij de eigenaren zijn en datzelfde beginsel ook op belabberde ruiters projecteren.


Voor degenen die het stamboek niet kennen en willen leren. Zou je willen uitleggen welke aspecten van deze hengst voldoen aan jullie fokdoel? Dat bedoelen velen met de inhoudelijk reactie ipv varianten van 'jullie zijn stom' de wereld in te slingeren?

Ik ben oprecht nieuwsgierig want deze hengst toont heel onaantrekkelijk en ik denk dat velen die dit zien zullen concluderen dat alles dat loopt wordt goedgekeurd. Dat zal vast niet zo zijn. Nog een vraag als dat mag. Waarop zijn de afgekeurde hengsten afgekeurd? Ik neem tenminste aan dat niet alles door de deuring komt?


Dat vind ik een goede vraag, ik snap het zelf namelijk ook niet helemaal. Op de foto toont het dier inderdaad erg onaantrekkelijk (mager, weinig spier, dikke onderhals (dat laatste kan aan het moment van nemen van de foto liggen)), misschien heeft de keurmeester iets gezien dat wij (nog) niet zien, ik ben ook wel benieuwd wat dat is :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:45

arie53 schreef:
Citaat:
Want volwassenen kunnen niet op sportponies rijden?


Dat heeft met genoemde doelstelling niets van doen.


Grappig dat je op al het andere niet inhoudelijk ingaat. Zegt voor mij al genoeg.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:45

loriene schreef:
Sorry Nicole...wist niet dat ze de leeftijd naar beneden hadden gedaan.


Geeft niet :) kan zijn dat je verkeken hebt op de paarden gebied want daar klopt het wel :) heb er een Edit bij toegevoed

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:48

Nicole schreef:
Hengsten die met grote dekens voor hun stallen hermetisch worden afgesloten want ze gaan helemaal door het lint, is dat dan de pony van tegenwoordig die gefokt moet worden ik zou als ik kinderen
had mijn kleine grut er niet eens bij de in de buurt laten komen terwijl ze met open mond en oren in de nek naar ze toe vliegen :n


Nou, ik heb een Welsh B hengst gehad,Tetworth Prince Charming (v Tetworth Ninjensky) en dat was toen ik hem kreeg een echte rotzak.
Hij is in 1979 of 1980 afgekeurd op nakomelingen.
Niet vanwege het karakter overigens maar vanwege het feit dat hij te veel wit vererfde.
Die heeft lammetjes doorgeschud en vloog alles aan wat hengst/ruin was.
Maar hij kon fantastisch bewegen.

Laat tegenwoordig dus maar weg. :)

Maar wat een prachtige pony heb je. Tis werkelijk een plaatje.

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:49

Cayenne schreef:
arie53 schreef:
Exact.

Cayenne neemt niet de moeite om verder te kijken dan haar neus lang is. En voor het schandalig moet ze bij de eigenaren zijn en datzelfde nobele beginsel ook op belabberde ruiters projecteren.


Pardon? ik was zelf aanwezig tijdens de keuring waarbij bovenstaande voshengst op de foto werd aangeboden en deze werd omschreven als 'royaal model'. Ben toch benieuwd waar dat royale model te vinden is, want dat is dus een voorbeeld van een keuringsbeleid waar geen touw aan vast te knopen is. Bovendien vind ik dat je als keuringscomite dit soort hengsten in deze gewoon de toegang moet weigeren.


Wat was de uitslag? Bovendien heeft het model niets met de conditie van doen. Dat zou jij toch inmiddels wel moeten weten. Het royale model komt kennelijk uit je eigen koker want die terminologie wordt sowieso bij het EASP niet gehanteerd.

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:53

troi schreef:
arie53 schreef:
Exact.

Cayenne neemt niet de moeite om verder te kijken dan haar neus lang is. En voor het schandalig moet ze bij de eigenaren zijn en datzelfde beginsel ook op belabberde ruiters projecteren.


Voor degenen die het stamboek niet kennen en willen leren. Zou je willen uitleggen welke aspecten van deze hengst voldoen aan jullie fokdoel? Dat bedoelen velen met de inhoudelijk reactie ipv varianten van 'jullie zijn stom' de wereld in te slingeren?

Ik ben oprecht nieuwsgierig want deze hengst toont heel onaantrekkelijk en ik denk dat velen die dit zien zullen concluderen dat alles dat loopt wordt goedgekeurd. Dat zal vast niet zo zijn. Nog een vraag als dat mag. Waarop zijn de afgekeurde hengsten afgekeurd? Ik neem tenminste aan dat niet alles door de deuring komt?


Citaat:
Dat vind ik een goede vraag, ik snap het zelf namelijk ook niet helemaal. Op de foto toont het dier inderdaad erg onaantrekkelijk (mager, weinig spier, dikke onderhals (dat laatste kan aan het moment van nemen van de foto liggen)), misschien heeft de keurmeester iets gezien dat wij (nog) niet zien, ik ben ook wel benieuwd wat dat is :).


De betrokken keuring en daar valt deze hengst helemaal niet onder.

http://easpstamboek.nl/fokkerij/keuring ... steenwijk/

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: EASP geeft twee ponyhengsten groen licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:05

Geen antwoord op de gestelde vraag...

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Re: EASP geeft twee ponyhengsten groen licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:18

De betrokken hengst is ook niet onderwerp van dit topic. Voor specifieke details moet je bij de eigenaar zijn en misschien wil die het rapport wel met je delen. Het EASP beperkt zich terecht tot de officiƫle berichtgeving.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: EASP geeft twee ponyhengsten groen licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:25

Flauw. Erg flauw.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: EASP geeft twee ponyhengsten groen licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:27

Misschien eens een cursusje marketing volgen, Arie53? Dit helpt het beeld dat men van jouw stamboekje heeft namelijk niet echt...

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:31

_San87_ schreef:
Flauw. Erg flauw.


Niet zo bedoeld. Maar men dient ook terecht de belangen van de eigenaar te respecteren.
Laatst bijgewerkt door arie53 op 28-11-13 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:33

Haarbal schreef:
Misschien eens een cursusje marketing volgen, Arie53? Dit helpt het beeld dat men van jouw stamboekje heeft namelijk niet echt...

In de marketing word je ook geleerd om niet zo maar de belangen van derden ongevraagd op straat te gooien.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:42

arie53 schreef:
Haarbal schreef:
Misschien eens een cursusje marketing volgen, Arie53? Dit helpt het beeld dat men van jouw stamboekje heeft namelijk niet echt...

In de marketing word je ook geleerd om niet zo maar de belangen van derden ongevraagd op straat te gooien.



Toch eens goed naar jezelf kijken!!!!
Jij pluurt ook foto`s van iemand zijn profiel en kraakt deze tot de grond toe af.
Hoe oud ben je eigenlijk?

Ik ben niet echt bekend met dit stamboek en na de reactie`s hier vind ik dit ook helemaal niet erg.
Wel jammer trouwens.....heb hier nog wel een mooie NRPS palomino hengst staan.
Denk dat ik hem toch straks maar bij het NRPS aanbiedt. :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:47

Overigens is het niet mijn bedoeling om het EASP af te kraken, maar het keuringsbeleid blijft gewoon menigeen verbazen en daar is al meerdere keren naar gevraagd, maar Karel blijft verstoppertje spelen. Dan kan ik een 'stamboek' op den duur gewoon niet meer serieus nemen en zou ik de hengsten die hierbij zijn goedgekeurd ook eerder links laten en voor een stamboek kiezen dat wel meer open staat voor vragen en dat nog redelijk te volgen is qua keuringsbeleid (en ja, ook bij het NRPS en KWPN gaat niet alles even helder maar daar is nog enigzins een touw aan vast te knopen :P ).

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:50

arie53 schreef:
Haarbal schreef:
Misschien eens een cursusje marketing volgen, Arie53? Dit helpt het beeld dat men van jouw stamboekje heeft namelijk niet echt...

In de marketing word je ook geleerd om niet zo maar de belangen van derden ongevraagd op straat te gooien.



Citaat:
Toch eens goed naar jezelf kijken!!!!
Jij pluurt ook foto`s van iemand zijn profiel en kraakt deze tot de grond toe af.
Hoe oud ben je eigenlijk?

Ik ben niet echt bekend met dit stamboek en na de reactie`s hier vind ik dit ook helemaal niet erg.
Wel jammer trouwens.....heb hier nog wel een mooie NRPS palomino hengst staan.
Denk dat ik hem toch straks maar bij het NRPS aanbiedt. :D


1. Dat is ook geen ongevraagde toelichting maar een goed onderbouwde reactie op een vervelende querulant die meent continu in nagenoeg elk topic publiek haar gal te moeten spuien en zelf niet de hand in eigen boezem steekt.

2. Jammer vind je het toch kennelijk zelf. Succes met de keuring.
Laatst bijgewerkt door arie53 op 28-11-13 15:01, in het totaal 3 keer bewerkt

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:53

Cayenne schreef:
Overigens is het niet mijn bedoeling om het EASP af te kraken, maar het keuringsbeleid blijft gewoon menigeen verbazen en daar is al meerdere keren naar gevraagd, maar Karel blijft verstoppertje spelen. Dan kan ik een 'stamboek' op den duur gewoon niet meer serieus nemen en zou ik de hengsten die hierbij zijn goedgekeurd ook eerder links laten en voor een stamboek kiezen dat wel meer open staat voor vragen en dat nog redelijk te volgen is qua keuringsbeleid (en ja, ook bij het NRPS en KWPN gaat niet alles even helder maar daar is nog enigzins een touw aan vast te knopen :P ).


Hier staat het verslag van het keuringsbeleid. Heb je daar vragen over?

http://easpstamboek.nl/fokkerij/keuring ... steenwijk/

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:53

Jemig wat een kinderachtige boel... Kan me niet voorstellen dat het topic daarvoor is bedoelt...

Nicole, Elise en Marnix gefeliciteerd! *\o/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:01

arie53 schreef:
Haarbal schreef:
Misschien eens een cursusje marketing volgen, Arie53? Dit helpt het beeld dat men van jouw stamboekje heeft namelijk niet echt...

In de marketing word je ook geleerd om niet zo maar de belangen van derden ongevraagd op straat te gooien.
De belangen van die derde worden door de geplaatste foto anders behoorlijk geschaad...

Waarom dan niet de kans grijpen om de goede punten van de hengst te benoemen? De reden van goedkeuring.

GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:01

Ik kende het EASP nauwelijks of niet voor deze discussie. Discussie is wel vermakelijk om te volgen. Wat ik nu over het EASP weet: meneer de voorzitter valt graag andere mensen aan, door ze waarheid verdraaiend, slechtlezend, jaloers, liegend of onwetend te noemen, of door ze tot de grond toe af te branden op basis van een foto uit een profiel. Inhoudelijke antwoorden zie ik niet voorbij komen. Daarom ben ik de site van het EASP maar eens gaan lezen, maar die roept meer vragen dan antwoorden op.

Jammer voor de eigenaren van de ponyhengsten dat dit topic deze wending heeft genomen en dat het EASP een zeer onprofessionele bedoening lijkt hierdoor. Meneer de voorzitter blijft alsmaar het beeld bevestigen wat [***] op pagina 1 al benoemde.

Desondanks mooie hengsten, eigenaren gefeliciteerd en veel succes! Hoewel het EASP zelf misschien niets toevoegt voor de hengsten, is het misschien wel een mooie springplank voor veulens bij de stamboeken die stiekem ook wel de voorkeur hebben maar wat prijziger zijn.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:04

Meneer de voorzitter hanteert ook graag de thesaurus :Y)

Even voor de goede orde; ik heb geen paard meer en zat in een totaal type paard en tak van sport dan het EASP. Mocht er weer een paard komen, dan komt er niet eentje van het EASP. Wel volg ik de discussies over dit stamboek en verbaas ik mij net als velen over de soms vreemde gang van zaken. Mijns inziens is een forum zoals Bokt JUIST een goede plaats om de beeldvorming bij het publiek (en de potentiele klant!) positief te beinvloeden. Maar daar denkt Arie53 blijkbaar anders over ;)

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:06

Citaat:
Daarom ben ik de site van het EASP maar eens gaan lezen, maar die roept meer vragen dan antwoorden op

Wat let je om je vragen tot het EASP te richten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:07

arie53 schreef:
Citaat:
Daarom ben ik de site van het EASP maar eens gaan lezen, maar die roept meer vragen dan antwoorden op

Wat let je om je vragen tot het EASP te richten?


Ik gok jouw houding, en het idee dat jij dan de mails beantwoord en deze op dezelfde manier beantwoord als je reacties hier in het topic zijn. :')

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:10

arie53 schreef:
Citaat:
Daarom ben ik de site van het EASP maar eens gaan lezen, maar die roept meer vragen dan antwoorden op

Wat let je om je vragen tot het EASP te richten?


Er komen hier veel vragen voorbij, maar je geeft geen concrete antwoorden.

GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:12

Precies.

En wat me ook belet: Tijd en moeite. Zoveel scheelt het me niet, weet inmiddels via dit topic genoeg over het EASP om te weten dat ik het nut er niet van inzie me er verder in te verdiepen.
Je zou hier ook gewoon korte kernachtige antwoorden kunnen geven op de vragen die gesteld worden. Dan hoef ik die lappen tekst op de site niet door te lezen. Jouw belang (promotie) is groter dan de mijne (nieuwsgierigheid), dus een beetje meer moeite dan alleen mensen aanvallen en linkjes plaatsen zou handig kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door GJ9 op 28-11-13 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt