Sanequi Colon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anniick

Berichten: 2314
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Breda

Sanequi Colon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 20:31

Wie voert het ook?

Ik ben op aanraden van de dierenarts het gaan voeren. Zelf ben ik niet zo van het krachtvoer, en volgens de gebruiksaanwijzing van dit voer kom ik uit op maarliefst 2,6 kg muesli per dag. Wat veel!

Hoeveel voeren jullie per dag? En wat zijn jullie ervaringen? Ik ben benieuwd :)

loveruby

Berichten: 206
Geregistreerd: 05-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:36

Ik heb zelf geen eigen paard, dus ook geen die ik dat voer geef.
Maar een paard van een vriendin waar ik regelmatig op rij staat bij diegene van het Sanequi voer.

Ik weet verder nog niet veel over voer en wat de gevolgen ervan zijn. Maar ik weet wel dat het een deskundige mevrouw is, die veel verstand heeft over het voeren.

Ze voert haar eigen paarden er ook mee. Maar van wat ik zie vinden de paarden het lekker en reageren er gewoon goed op. Het maakt ze niet te fris ofzo. Ik weet niet precies waarom jij dit voer gebruikt?

Je kan haar opzoeken op facebook onder sanequi gewoon, dan zal ze jouw zeker wel tips geven over de hoeveelheid voer. Ik weet niet of je haar naam ook weet? Pb maar als je die wilt weten.

Succes ermee!

Anniick

Berichten: 2314
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Breda

Re: Sanequi Colon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 20:42

Bedankt voor je reactie :) Ik ben het gaan voeren omdat mijn paard enorm gevoelige darmen heeft, het is een erg (stress)gevoelig paard wat je direct terugziet in zijn spijsvertering. (tenminste, ik kan natuurlijk nooit zeggen of het daar echt aan ligt) maar hij heeft snel last van dunne mest en dat hij naast het mesten 'drupt'. Mijn DA heeft mij daarom probiotica aangeraden, wat Sanequi Colon bevat. Daarbij is het suiker en zetmeelarm en dat zou ook goed uitpakken voor mijn paard. Mijn paard eet het gelukkig ook goed! ik zal haar zeker even op fb opzoeken, dankjewel.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Sanequi Colon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:11

Ik voerde dit aan mijn koliekgevoelige paard. En je moet zoveel voeren als je dierenarts je adviseert of het voeradvies op de verpakking aanhouden. En dat je zoveel moet voeren is omdat het niet puur krachtvoer is maar ook veel vezels bevat (luzerne, appelpulp, wortelvlokken).

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:14

waar ik sta word het gegeven aan een tinker en shet die beide aan de dunne poep met vocht waren
zodra ze van de wei af zijn en alleen voorsdroog krijgen hadden ze dat
met overdag paar uur gras was dat over
ook van DA Sanequi colon ,maar hielp niet echt
nu is stalhoudster gaan zoeken en rondvragen en heeft 2 dgn geleden duits kruiden hooi/ eiffelhooi gehaald
volgens de handelaar [ die 3 soorten hooi heeft ] is deze uitermate geschikt voor paarden die niet tegen voordroog kunnen
het voordroog is meestal erg rijk bemest
en het hooi uit de eiffel niet en echt waar na 1.5 dag geen vieze benen en natte scheten meer *\o/*
mijn paard krijgt gewoon het voordroog met een pluk van dit kruiden hooi
hij heeft er geen last van ,maar vind dit hooi errug lekker :D
wel duur zo`n grote baal kost 120 euro zelf ophalen.

we kunnen de meusli gaan afbouwen en stoppen.