Ineens erg dun haar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Ineens erg dun haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 18:43

Ik ben in Augustus dit jaar bevallen van mijn dochter en heb tijdens de zwangerschap veel last gehad van haaruitval.

Inmiddels heb ik nog steeds flinke last van haaruitval. Tijdens het wassen van mijn haar komen er echt plukken en "proppen" haar uit.
Hoewel ik geen kale plekken heb kun je wel echt op mijn hoofdhuid kijken door mijn haren heen.. -O-

Ik geef geen borstvoeding meer en kom volgens de huisarts geen vitamines te kort.
Mijn huisarts zei dat ik juist na de bevalling weer dikker haar zou krijgen omdat ik tijdens de zwangerschap al last had van uitval.

Maar mijn staartje wordt steeds dunner en dunner.. Los haar gaat al niet meer omdat ik daar echt te weinig haar voor heb.

Zijn er bokkers die dit erkennen of een gouden tip hebben?

Ik heb een clip in besteld om het te verdoezelen maar dit is geen lange termijn oplossing.
Ik wil mijn mooie volle haar terug. |(

Mama van Gwen, Ruby en Jade <3
75% korting op Zalando producten *KLIK*


Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Ineens erg dun haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:44

Schildklier laten checken. Bij mij ging dat ook na mijn zwangerschap opspelen. :)

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ineens erg dun haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:48

Geen tip, wel herkenning.
Heeft hier maanden geduurd.

Kapper heeft het van pure ellende maar afgeknipt. Vreselijk.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 18:50

Lente schreef:
Schildklier laten checken. Bij mij ging dat ook na mijn zwangerschap opspelen. :)


Ik heb op haaruitval na geen enkele symptomen voor een trage schildklier. :)
Het lijkt me dus niet het geval.

Mama van Gwen, Ruby en Jade <3
75% korting op Zalando producten *KLIK*

chanicha

Berichten: 12141
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Ineens erg dun haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:58

Is normaal hoor na een bevalling. Mijn dochter had het ook heel erg, tot inhammen aan toe maar is allemaal weer teruggegroeid. Heeft allemaal met je hormonen te maken.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Splut
Berichten: 1095
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:02

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

roombolletje
Berichten: 1212
Geregistreerd: 06-06-12
Woonplaats: Daar

Re: Ineens erg dun haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:05

Extensions!! :+

Save the earth, it is the only planet where you can get chocolate

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:05

Ohjee, ik hoop dat dat me bespaard blijft na mijn bevalling... Ik heb ook al veel haar verloren in de eerste maanden van mijn zwangerschap. Ik was erg misselijk en kon slecht eten, waardoor ik veel afviel en ook mijn haar vond het dus niet zo leuk. Dus ik wil niet nog meer kwijt na de bevalling!

Je hoort het overigens wel vaker. Ik weet nog dat mijn tante haar mooie lange haar (ze was zelfs af en toe haarmodel) moest afknippen omdat er niets meer van over was nadat mijn neefje geboren was...

Hoe sta je tegenover supplementen? Ik heb wel eerder periodes gehad dat mijn haar veel uitviel en toen heb ik een tijdje huid, haar en nagel supplementen geslikt, dat leek wel te helpen toen.

TE5

Berichten: 4362
Geregistreerd: 12-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:09

Ik heb door bijwerkingen van medicatie een tijdje enorme haaruitval gehad en heb toen bepaalde andere pillen voorgeschreven gekregen om dat te verminderen. 't is niet officieel medisch getest (of door de testen gekomen, weet ik niet meer zeker, welk van de twee), maar 't was wel een goeie arts die het uitschreef en bij mij maakte het zeker verschil :j Weet de naam niet meer, maar mocht je willen, dan kan ik proberen het terug op te zoeken.. Pb maar even in dat geval :)

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ineens erg dun haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:31

Ik had ook inhammen. :oo

Nu heb ik puppy haar onder mn pony.
Vreselijk irritant en sprieterig.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 20:37

Cerilene_ schreef:
Ohjee, ik hoop dat dat me bespaard blijft na mijn bevalling... Ik heb ook al veel haar verloren in de eerste maanden van mijn zwangerschap. Ik was erg misselijk en kon slecht eten, waardoor ik veel afviel en ook mijn haar vond het dus niet zo leuk. Dus ik wil niet nog meer kwijt na de bevalling!

Je hoort het overigens wel vaker. Ik weet nog dat mijn tante haar mooie lange haar (ze was zelfs af en toe haarmodel) moest afknippen omdat er niets meer van over was nadat mijn neefje geboren was...

Hoe sta je tegenover supplementen? Ik heb wel eerder periodes gehad dat mijn haar veel uitviel en toen heb ik een tijdje huid, haar en nagel supplementen geslikt, dat leek wel te helpen toen.


Ik ben dus ook kots misselijk geweest bijna 9 maanden lang.
Maar omdat ik juist tijdens mijn zwangerschap veel haar verloor zou het daarna moeten stoppen.
Vaak is het juist andersom, dat vrouwen tijdens de zwangerschap lang en dik haar krijgen en het daarna verliezen.

Maar het is echt een heel zielig staartje nu. :(

Mama van Gwen, Ruby en Jade <3
75% korting op Zalando producten *KLIK*

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Ineens erg dun haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:48

Onder invloed van hormonen horen idd je haren tijdens de zwangerschap meer te worden, en na de zwangerschap weer minder.
Maar als jij 9maanden slecht gegeten hebt, kun je daar prima haaruitval van krijgen. Net door hormonen, maar door de slechte voedingstoestand waar je lichaam in komt :)

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:08

Pfff, vreselijk die misselijkheid! Ik dacht na 4 maanden al echt dat ik gek werd, maar 9 maanden moet ik echt niet aan denken... Ik kan nu gelukkig sinds een paar weken een stuk meer binnenhouden. Het gaat nog wel eens even fout, maar hier kan ik goed mee leven voor de laatste maanden.

misschien heb je toch langdurigere tekorten opgedaan in zo'n lange periode beroerd zijn?!
Volgens mijn huisarts is maar een heel klein deel van de tekorten simpelweg te meten in het bloed en kunnen sommige tekorten lang duren. Maar jij hebt zelf natuurlijk veel verstand van goed gevarieerd eten, dus dan zou je zeker verwachten dat er op zijn minst nu wel verbetering in zou moeten komen voor je...

Misschien iets met vermoeidheid van het zorgen voor de kleine en weinig slaap?!

Allejandro
Berichten: 18538
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Ineens erg dun haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:35

Ik heb het hier van pure ellende ook al af laten knippen en 'puppy' haar zoals iris82 al zegt. Sprieterig, irritante haartjes waar je niks mee kan. Mijn dochter is 10 maanden nu en het begint nu íetsje te verbeteren. Weinig hoop dus. Moet wel zeggen dat ik 2 zwangerschappen kort op elkaar had..

Mama van C. (06-2011) & E. (01-2013) & L. (03-2015)

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Re: Ineens erg dun haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 21:42

Ik heb een aantal keer in het ziekenhuis aan het infuus gelegen tijdens mijn zwangerschap dus het was wel echt heftig.

Maar ook in het prille begin van mijn zwangerschap toen ik nog niet heel erg misselijk was kwam het er met bossen tegelijk al uit. Terwijl ik toen echt nog een ultra-gezonde basis had in mijn voeding.

Ik heb inderdaad vooral overal van die korte pluishaartjes.

Mama van Gwen, Ruby en Jade <3
75% korting op Zalando producten *KLIK*

chanicha

Berichten: 12141
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Ineens erg dun haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:14

Inderdaad, mijn dochters hadden ook die sprieten en van zichzelf supersteil, lang haar! Het is ook niet leuk hoor, heb je je kindje op de wereld gezet met alle moeite vandien en krijg je dit op de koop toe!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ineens erg dun haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:19

Ik ben niettegenstaande zwanger geweest maar veel stress gehad afgelopen 2 jaar met als gevolg van extreem haar uitval.

Op advies van de kapper slik ik spirulina, haar in laagjes knippen.
Vandaag krulde het goed binnenkort weer knippen waardoor de laagjes verschil kleiner wordt en voller oogt.

30-11-2015
03-07-2018

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ineens erg dun haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:24

Niettegenstaande?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ineens erg dun haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 07:28

iPad :)
Moet zijn niet eens zwanger ...........

30-11-2015
03-07-2018

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ineens erg dun haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 07:57

Ik heb er ook last van al zo'n jaar, zonder zwangerschap overigens. Ik kom net van de dermatologe gisteren. Zij vind niets.. Terwijl ik net als jou toch echt bossen haar eruit kan halen tijdens het wassen. Kleine pluishaartjes zijn nieuwe haartjes. Zij gaf me als tip het vooral veel met rust te laten. Dus zelden wassen, geen strakke kapsels en er ook door de dag zo min mogelijk aan komen. Oorzaak kan ook stress zijn overigens.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JitskeJeldau, Lau07, lobkew, RenskeFrea, Sannens, Suliko en 120 bezoekers