Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 21:00

Weet niet of het hier goed staat...

Ik rij al twee jaar niet meer bij een manege. tot op heden was ik nog wel FNRS lid omdat ik nog wel eens een instructieweekend volgde. Dit ga ik ook niet meer doen, omdat ik niet (meer) achter de lesmethode van de manege sta waar ik eerder wel heen ging.
Ik ben nu nog lid van de FNRS, maar dit loopt in maart af.
Ik wil het dan eigenlijk niet meer verlengen. Of is dat niet slim?

Wat vinden jullie?

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:04

Je kan hem gewoon laten verlopen (zorg wel dat je op tijd afmeld anders krijg je weer een jaarzegel opgestuurd voor je ruiterpaspoort)
Ik rijd zelf al 5 jaar niet meer op een FNRS manege maar heb mijn ruiterpaspoort nog wel, mocht je toch nog eens ergens voor nodig hebben kan je contact opnemen en dan kan je hem zo weer verlengen zonder een heel nieuwe paspoort aan te moeten vragen :)

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 21:20

Ik krijg nu elk jaar een acceptgiro voor mijn lidmaatschap van de manege, maar als ik die opzeg dan stopt mijn FNRS lidmaatschap toch ook vanzelf? Of niet?

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:44

Nee je moet de ruiterpaspoort apart opzeggen, dit moet geloof ik een maand voor je ruiterpaspoort weer verlengd zal worden.. (weet het niet helemaal 100% zeker maar je moet het wel ruim van te voren aangeven)

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 17:37

Okee thanks, dat wist ik niet.
wat heeft het paspoort precies voor meerwaarde?

Fink

Berichten: 1776
Geregistreerd: 16-09-12

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:24

Ik volg even

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:18

Je kan op fnrs maneges rijden en daar ook aan fnrs wedstrijden meedoen met bijvoorbeeld een eigen paard.
Verder weet ik zelf ook niet zo goed wat voor meerwaarde het heeft..

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 23:40

Ja ik heb ooit manege proefjes gereden. Toen moest je er een hebben. En omdat ik altijd lid was van een manege blleef dit doorlopen. Maar ik sta nu mrt mijn eigen paard op een privé stal en heb een instructrice die "aan huis" komt. Dus ik weet nu niet meer zo goed wat ik er mee moet en het kost me toch wel wat geld per jaar. Dus dan zeg ik m liever op.
Tenzij ik iets over het hoofd zie...

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:10

Je kan hem dan beter inderdaad opzeggen, gewoon je paspoort zelf bewaren want mocht je hem toch weer willen gaan gebruiken kan je hem gewoon weer verlengen ;)

Duimelotje
Berichten: 344
Geregistreerd: 24-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:12

Ik heb er ook 1, maar wat ik er idd mee kan? De site van fnrs geeft ook geen duidelijkheid. Misschien kan je even kijken of jij er iets uit kan halen, maar ik iig niet...

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:16

Ik ben ook gestopt op de FNRS manege en wist eerst ook niet dat je zelf je lidmaatschap op moet zeggen.
Zelf heb ik niet veel gehad aan mijn paspoort. Voor mijn werk in de paarden heb ik het ruiterbewijs moeten halen.

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:53

Op de fnrs site lees ik dat je met je lidmaatschap korting kan krijgen (nog nooit gehad) en dat je aanvullend verzekerd bent. Maar of dat laatste alleen geldt als je op een manege paard rijdt is mij niet duidelijk.

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:10

Aanvullend verzekerd is volgens mij echt alleen als je op een fnrs manege rijd..
Verder heb ik ook nog nooit kortingen gehad met mijn ruiterpaspoort!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:15

Inderdaad is die verzekering alleen geldig op fnrs maneges het is gewoon de verzekering van de manege overigens . Niets extra's ofzo .

Op tijd afmelden, en om een bevestiging vragen, ik ken veel verhalen waarbij de afmelding niet goed is doorgekomen en ze uiteindelijk met aanmaningen het 3 dubbele moesten betalen, terwijl de fout bij de fnrs lag.

Ruiterpaspoort heeft ook totaal geen meerwaarde, vandaar dat ik ook absoluut geen fnrs wil worden.

ElanJV

Berichten: 203
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: Angeren

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:29

Niks :)

Love1992

Berichten: 120
Geregistreerd: 29-12-12

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:45

Ik heb ze ook gehad, maar je moet ze apart afzeggen, gewoon een e-mail sturen, dan krijg je een hele goede mail terug. ze hebben mij ook goed geholpen ! :D

succes

Amber_Pat

Berichten: 67
Geregistreerd: 21-08-13

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:17

Met je ruiterpaspoort krijg je kortingen van de KNHS en vier keer per jaar het tijdschrift paard en leven.

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:35

Ik ben niet meer lid van de FNRS maar krijg ook het boekje paard en leven, omdat ik lid ben van de KNHS door mijn koetsiersbewijs. Dus mocht je lid zijn van de KNHS dan is je ruiterpaspoort alsnog overbodig..

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 22:36

ja dat tijdschrift krijg ik inderdaad. Maar ik ga het toch opzeggen. Ik vind paard en leven wel leuk, maar om nou alleen daarvoor lid te blijven hoeft van mij ook niet. Dank voor de tips! Per mail opzeggen is waarschijnlijk het makkelijkste inderdaad.

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:03

Ja en anders even bellen, dan is het direct geregeld ;)

JKiya

Berichten: 2259
Geregistreerd: 03-04-06

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:05

Als je impulswedstrijden wilt rijden via de KNHS moet je een KNHS of FNRS lidmaatschap hebben. Dit is de reden dat ik hem niet heb opgezegd.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:09

Het is een drama om dat ding af te zeggen, ik ben er twee jaar mee bezig geweest. Moet officieel via de mail, dan krijg je ook een bevestiging maar het jaar daarop kreeg ik weer een rekening en toen ik daar achteraan belde werd me verteld dat ik hen dan de bevestigingsmail moest sturen. Die had ik uiteraard niet meer. Toen maar braaf de rekening betaald en wat denk je.... jaar daarop precies hetzelfde gezeur! heb nu een klacht ingediend en die bevestigingsmail zelfs opgeslagen op mn pc. Dus: SUCCES!!!!

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:12

har166: vervelend dat je er zo'n moeite voor moest doen om het af te zeggen.. Ik heb daar gelukkig geen last van gehad.

Had wel weer wat nieuws 2 weken terug nog met de FNRS. Ik heb sinds kort een verzorgster voor mijn merrie, zij rijd op een FNRS manege en heeft dus ook een ruiterpaspoort. Ze wilde graag een wedstrijdje rijden met mijn merrie, dus geoefend en dat ging eigenlijk super goed. Dus geïnformeerd of ik eventueel zelf ook eens mee kon rijden met wedstrijden met mijn merrie, prima moest alleen mijn ruiterpaspoort weer activeren. Dus alleen maar informatie gevraagd of dit kan en hoe je dit moet doen, nog geen week later ligt er een nieuwe jaarzegel in de bus met een rekening eraan. Dus direct gebeld dat dat niet de bedoeling was en dat ik alleen maar informatie wilde. Het is toen gelijk uit het systeem gehaald, heb het wel bewaard en de naam van de persoon aan de telefoon opgeschreven. Ben wel benieuwd of dit gaat kloppen en of ik niet toch weer een rekening krijg volgend jaar..

Chris118

Berichten: 84
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kerkrade, zuid-limburg

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 01:29

Ik heb gisteren tijdens mijn les de eerste keer een oeffen examen gehad voor het Ruiterpaspoort :)
Het begin is er nu nog wat oeffenen en dan hopenlijk het eerst examen voor mijn ruiterpaspoort :)

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:23

Ik heb er op mijn 10e eentje gekregen van de FNRS manege waar ik toen reed, heb echter nooit een examen af moeten leggen of iets in die richting. Ik heb hem ook stop gezet omdat ik hem niet gebruikte en er het nut niet van in zag, rijd overigens ook al een hele lange tijd niet meer op een manege waardoor ik hem niet nodig had.

Je moet hem wel apart opzeggen en hij stopt niet wanneer het lidmaatschap bij de manege stopt.