Meerdere verzorgers is dat handig ?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
saffire
Berichten: 1468
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: Dordrecht

Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 16:01

Hallo nou mijn vraag spreekt voor zich denk ik.
Ik ben zelf verzorger geweest en alleen ook .
Mijn ervaring is dat meerdere niet echt handig is , meiden hebben gauw ruzie zeg maar(meiden zijn krengen)

Maar is meerdere verzorgers nou echt makkelijk voor de eigenaar dat is mijn vraag eigenlijk
Wat zijn daar de pluspunten van ?

27/02/2014...ik mis je elke dag..
ik ben ik , en niet mn stoornis


Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:03

Ik verzorg samen met iemand anders een paard. Met de eigenaar er nog bij zijn we met z'n 3en. Hartstikke handig vind ik :j We hebben allemaal maar 1 a 2 dagen tijd, en zo krijgt paard elke dag aandacht en beweging, en hebben wij er ook plezier van.
Je moet natuurlijk wel zorgen dat je een beetje een leuk team hebt, en je moet goed communiceren.



saffire
Berichten: 1468
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 16:07

Oke voor de gezelligheid is het wel leuk ja
Maar het praten is niet altijd makkelijk denk

27/02/2014...ik mis je elke dag..
ik ben ik , en niet mn stoornis

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:07

De verzorgers zien elkaar niet zo vaak neem ik aan, als het ook gaat om het rijden? Het heeft voor de ene verzorger geen zin om te komen als de ander al met het paard bezig is, dus het contact zal er alleen zijn wanneer dat gezocht wordt en voor afspraken denk ik.

Ik verzorg samen met nog iemand ook een paard. De eigenaar kan het lichamelijk niet meer aan en rijdt ook niet, waardoor ze twee verzorgers heeft gezocht. Als verzorger vind ik het enige nadeel dat eraan zit, dat ik niet altijd zomaar kan gaan wanneer ik opeens een dag vrij heb (voorheen kon dit wel wanneer de tweede verzorger er nog niet was), maar we hebben allebei onze vaste dagen dus dat is op zich ook geen probleem. Voor de eigenaar zitten er veel voordelen aan, zoals dat er meer inkomsten binnenkomen om het paard te kunnen aanhouden (wij zijn betalende verzorgers) en dat het paard meer dan genoeg aandacht krijgt. Nadeel is dat je paard verschillende ruiters draagt en niet hetzelfde wordt gereden, maar dat hoeft niet per se nadelig te zijn, tenzij je echt ver wil komen in de sport en er daarom consequent dient te worden gereden.


Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:43

Zelf zou ik er niet snel voor kiezen. Ander verhaal als je meerdere paarden hebt en dus ieder z'n vast paard. Maar anders krijg je denk ik snel toch meningsverschillen tussen de verzorgers. De een weet het beter dan de ander. Lees dat hier op bokt weleens. De ene verzorger vind dat de andere niet goed is voor die pony en die doet dat dan weer. Word er al moe van als ik er aan denk. Ik denk als je oudere verzorgers hebt dat het minder is maar als je in een vrij jonge categorie zit en ze moeten het paard delen en elkaar regelmatig zien dat er weleens onenigheid van komt zeker als het de eigenaar ook niet zoveel interesseert wie wat doet met het paard.
Ik ben van mening dat als je een paard verzorgt en je problemen hebt met een andere verzorger dat je dat met de eigenaar moet bespreken en niet onderling proberen te regelen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

_SimoneSG
Berichten: 497
Geregistreerd: 24-12-12

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:46

Er zijn inderdaad een paar nadelen en een paard voordelen
Voordelen
-Het is gezelliger
- de meiden zullen sneller komen , sommige meisjes vinden het niks aan als ze in hun eentje moeten komen , met ze 2en kunnen ze samen er misschien naar toe fietsen , en elkaar helpen
- je paard krijgt meer aandacht ( hoewel dat met 1 verzorgster ook kan )

Nadelen:
-Je krijgt vast wel een keer een conflict.
-als je 1 paard heb : Ze rijden allebei natuurlijk verschillend , zeker met een jong paard zou ik dat niet doen
-Als je 2 verzorgsters heb , halen ze meer dingen uit die niet de bedoeling zijn , Ze komen op het idee om bijvoorbeeld een groen paard te gaan longeren uit het niets , op een paard gaan zitten in de stal enzovoort.

Als ik een eigen paard had , zou ik er niet voor kiezen om er 2 te vragen'.
zeker geen 2 jonge meisjes ;p .

saffire
Berichten: 1468
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 07:29

oke er zitten voor en nadelen aan dus

27/02/2014...ik mis je elke dag..
ik ben ik , en niet mn stoornis

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 07:31

Ik heb 5 pony's en 5 actieve verzorgsters, denk omdat zij niet hoeven te delen dat daarom de sfeer wel leuk blijft. Ik merk in ieder geval weinig van ruzie.

saffire
Berichten: 1468
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 11:29

dat is wel lekker dan maar dat is ook omdat ze verschillende pony's hebben denk ik :)

27/02/2014...ik mis je elke dag..
ik ben ik , en niet mn stoornis

Hannah

Berichten: 328
Geregistreerd: 12-11-13
Woonplaats: (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:02

HorseLove456 schreef:
-Als je 2 verzorgsters heb , halen ze meer dingen uit die niet de bedoeling zijn , Ze komen op het idee om bijvoorbeeld een groen paard te gaan longeren uit het niets , op een paard gaan zitten in de stal enzovoort.

Als ik een eigen paard had , zou ik er niet voor kiezen om er 2 te vragen'.
zeker geen 2 jonge meisjes ;p .


dat is niet altijd hoor sommige jongere meisjes kunnen ook heel verantwoordelijk zijn zo heb ik een keer mee gemaakt dat bij ons op de manege een eigenaars paard stond die had een verzorger van 17 maar die was heel onverantwoordelijk het volgende meisje van 12 was echter heel verandwoordelijk ;)

insert quote here

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:05

Dit ligt er heel erg aan wie het zijn en hoe ze zijn denk ik. Ook denk ik dat het bij oudere (vanaf een jaar of 14/15 denk ik) al wel sneller goed gaat dan met jongere kinderen. Naar mijn ervaring ontstaat daar nl vaak jaloezie...

Zolang het een goed team is moet het prima te doen kunnen zijn.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:36

saffire schreef:
dat is wel lekker dan maar dat is ook omdat ze verschillende pony's hebben denk ik :)

Nee hoor, een aantal delen. Sowieso heb ik zelf de volledige zorg over 1 pony ivm gevaarlijk gedrag

Hutcherson

Berichten: 7290
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:48

Ik heb 4 jaar lang mijn verzorgpaard gedeeld met de meid die haar heeft opgevoed vanaf dr geboorte..
Die meid was wel paar jaar ouder dan ik maar ik kon echt heel erg goed met haar overweg. Ik denk dat het ook echt wel verschil maakt qua leeftijd/situatie/instelling.
Ik bedacht me altijd: het is HAAR paard(ze kreeg het paard voor sinterklaas van de eigenaar zeg maar). En aangezien zij mij erbij had genomen als verzorger omdat zij op den duur zou afstuderen en zou gaan werken(denk aan 70 uur per week)... zou ze geen tijd meer hebben voor het paard.. Het was de bedoeling dat ik het over ging nemen en zij wilde me eerst alle 'kneepjes' van het vak leren haha.
Ik gaf haar ten aller tijden voorrang om te rijden.. puur omdat de hele week de tijd had en zij heel af en toe maar een middagje.
Beslist nooit ruzie gehad of elkaar schuin aangekeken. ZIj vond het ook altijd geweldig om naar mij en het paard te kijken tijdens crosslessen en ze was nooit hebberig van 'nu wil ik' ofzo. dat ging echt heel erg goed.
Echter, zij ging na haar studie dus werken. en ik heb t paard een tijdje zelf verzorgt(alleen) en had er toch weinig tijd voor dus er kwam weer een nieuw iemand bij(Dit was absoluut neit mijn keuze).. een meisje dat wat jonger was als ik en die moest ik de 'kneepjes'van het vak leren.
Ook met haar kon ik heel goed overweg.

Ik weet niet precies waar het aan ligt. Persoonlijk meot ik er echt niet aan denken om mijn 2 verzorgbeesten die ik nu heb(ik moest helaas stoppen met de vorige verzorgpaarden).. te moeten delen met iemand. Puur omdat ik de ruin helemaal aan het opvoeden ben en hard aan het trainen zijn. Van de winter kan er een zadeltje op en dan van de lente eens kijken of ie me op zn rug laat zitten.. En de merrie zijn zoveel probleempjes mee en heb al helemaal in mn hoofd hoe ik dat eruit kan trainen.. Dan moet ik niet hebben dat er iemand komt die daar andere ideeen oid over heeft, ik doe het gewoon liever zelf.
Ik denk dat als je een ervaren iemand bij een 13jarige zet bv, dat je geheid drama krijgt. niet zozeer in ruzie, maar gewoon irritatie.
Ik denk ook dat als je 2 meiden tegelijk 'aanneemt' als verzorgers, dat je ruzie krijgt over wie de 'baas' is zeg maar.
Kijk in mijn ervaring werkt het het beste als je 1 verzorger eerst hebt, die leert hoe het paard n elkaar zit.. en dat die persoon dat dan vervolgens leert aan de nieuwe verzorger die komt helpen.

Echter denk ik wel, dat je dit altijd moet overleggen met de verzorger die j ehebt..
Het veranderd namelijk een hele hoop. De verzorger moet rekening houden met de ander en de rijwensen van de ander en je moet training op elkaar afstemmen.. veel contact hebben onderling..
Je bent een deel van je vrijheid kwijt..

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:51

Ben ik het wel een beetje mee eens RoyceMack, zo deed ik het vroeger ook met verzorgsters, al liepen ze dan voornamelijk veel met mij mee en deden het daarna zelf.
Nu heb ik wel veel pubers op het moment (13, 14 en 15 jaar oud, en 1 van 20 en 1 van 22). Ik merk dat ik dat puberale gedrag af en toe wel vermoeiend vind. Haha.

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:56

Wij doen ook met 3 personen 1 paard en om alles overzichtelijk te houden schrijven we in een schrifje op stal wat we hebben gedaan, hoe lang, en of er nog bijzonderheden zijn. Hartstikke handig!

Ik zeg heel bewust paardenhoofd, ik wil de paardenliefhebbers onder ons niet voor de kop stoten.. - Herman Finkers

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:16

met een verzorger had ik vroeger al een probleem, je rijd anders. En dan heb je alijd een strijd als je er weer op zit. Dat beviel mij echt niet. ondanks dat zij echt een super leuke meid was!

:+:

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:13

Hangt van de personen af...

Als je 2 mensen hebt die ipv samenwerken gaan concurreren... Dan niet... En vooral niet als 1 zich niet aan de vaste dagen houdt, dus de ander ook zoiets heeft van "jeej, dan kan ik dat ook maken" :S en ik geen idee meer had wat er met mijn pony gedaan werd en zelf op MIJN dagen vrij nam en dan was ie op buitenrit...

Maar dat lag meer aan de persoon dan aan de verzorgsters. Denk dat het ook wel goed kan gaan :) Maar dan moeten ze goed betrouwbaar zijn en goed communiceren.

Meeleesmodus - Mijn mening ja ;)

Lo91
Berichten: 164
Geregistreerd: 27-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:33

Ik verzorg zelf een paard, ik ben de enige verzorger. Op zich vind ik dit heel prettig, aangezien ik zo alle keus heb uit de dagen etc. Als er dan een verzorger bij zou komen, zou ik het fijn vinden dat het ook tussen mij en de andere verzorger klikt. Net zoals met de eigenaar en verzorger zegmaar. Als er duidelijke afspraken zijn, lijkt mij dit prima te doen:)

Sar
Berichten: 248
Geregistreerd: 29-12-11

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:44

Het lijkt mij niet handig. 1 verzorger die regelmatig komt is voor mij genoeg.

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 02:52

Dat werkte bij mij niet.
Ik verzorgde een super leuke fjord, 2 maanden na dat ik begon kwam er een 2e verzorgster bij. Ik vond het allemaal wel prima eerst, had ook vrij weinig met haar te maken.
Helaas maakte zij mij zwart en stookte zij mij zo erg op tegen de eigenaar dat ik de gene was die kon vertrekken..
Erg jammer!

JoyRider

Berichten: 1206
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 07:55

Ik heb een paard en twee bijrijdsters. We hebben gewoon allemaal onze eigen dagen waarop we komen, ook ik. Wil iemand ruilen voor bijvoorbeeld les wordt dat gewoon overlegd. Bij ons is er een hele fijne vriendschap ontstaan tussen zowel de dames als de bijbehorende heren. Erg leuk dus. Discussie tussen verzorgers/bijrijders onderling lijkt me niet nodig, aangezien de eigenaar altijd beslissend is volgens mij.

A Joy forever :+:

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 08:04

Ik heb een lease paard 7dagen voor mezelf maar hiernaast nog een verzorg/bijrijpaard en er zijn naast de eigenaresse nog 2 verzorgster!

Dat gaat heel goed. Iedereen heeft zijn eigen dag.
Omdat me lease paard op dezelfde stal staat als me bijrijpaard zie ik de anderen ook. We gaan ook gezellig af en toe buitenrijden.
Tuurlijk kijk je als er iemand nieuw is hoe gaat ze met het paard om enz.
Als de eigenaresse van het paard goed duidelijk is hoe ze alles wilt hebben en de nieuwe verzorgster goed op weg helpt scheelt dat al enorm!
En als iemand niet kan kunnen we ook eventueel van dag wisselen.
We hebben op de whats app een groeps app voor dat soort dingen.

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:53

M'n verzorgpaardje heeft twee baasjes. Daarna ben ik de eerste bijrijder en er is nog iemand voor als ik ook niet kan.
Dat is wel handig, want als de baasjes (een echtpaar) op vakantie zijn mag ik hem helemaal alleen doen, alleen ik kan ook niet élke dag. Dan is er altijd iemand die kan verzorgen.
Iedereen is heel aardig voor elkaar en goed voor het paardje.
Alleen, als iedereen er is en ook iedereen wil verzorgen en rijden, dan vind ik het wel moeilijk want ik ben wel eens snel jaloers.
Maar ja, dat is mijn eigen probleem.

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Re: Meerdere verzorgers is dat handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:07

Ik ben zelf verzorger en er komt ook nog een ander meisje Emma :) , en door het verzorgen zijn we beste vriendinnen geworden en doen alles samen.

Meerdere verzorgers kan gewoon, maar als het maar goed gaat.

❥Phoebe + ❥Amethist-Tilia + ❥Amourette-Tilia
Instagram @ ammyxamourette

Jennyxxx
Berichten: 24
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:10

Zelf zou ik het erg vervelend vinden denk ik als ik mn paard met iemand moet delen denk aan tijden waarop je rijd/hoe je rijd/hoe je met je spullen omgaat/wat je het paard wil leren enz.... Maar toch denk ik wel dat het kan lukken als je vooraf goed afspreekt wat je doet/wel kan/niet kan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GrapeshotBot en 1 bezoeker