Hoe krijg ik mijn externe harde schijf weer aan de praat?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LynnDenise

Berichten: 6292
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: In de buurt van Rotjeknor.

Hoe krijg ik mijn externe harde schijf weer aan de praat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 14:16

Ja hoor, na een paar maanden stekkertje precies zus en zo leggen, dan doet hij het nog wel. Nee het stekkertje er net niet helemaal in en dan pakt hij wel weer stroom. Of even het draad iets strakker er langs leggen...

Niet dus, hij doet het nu niet meer.
Ik had het natuurlijk aan kunnen zien komen, maar na de eerste 3 maanden begon hij al kuren te vertonen. Ik vond het toen niet noemenswaardig, hij deed het immers nog. Maar nu hij het niet meer doet sla ik mezelf natuurlijk voor mijn kop.

Ik heb dus een externe harde schijf, van Samsung, waar vrijwel al mijn foto's op staan. Deze harde schijf heeft dus stroom nodig om mij wat te kunnen laten zien. Hij pakt geen stroom meer, ik hoor hem niet meer aangaan en het lampje gaat niet branden.
Nu heb ik al op Google en Facebook een beetje rond gekeken en wat vragen gesteld, maar misschien kunnen jullie Bokkers mij helpen aan de gouden tip. Hoe krijg ik het ding, met zo weinig mogelijk kosten, weer aan de praat?

Mijn gedachte was; nieuwe stekker kopen op ebay, lekker goedkoop. Totdat iemand tegen mij zei dat het ook in het apparaat zelf verkeerd kan zitten. Ehuuuh ja, hoe gaan we dat controleren?

Hopelijk hebben jullie een handige tip, anders zal ik van de week toch echt even langs een computerzaak moeten lopen.

Groetjes Lynn

Trotse moeder van Liam <3
05-02-2015


Tieneke

Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:20

LynnDenise schreef:
Mijn gedachte was; nieuwe stekker kopen op ebay, lekker goedkoop. Totdat iemand tegen mij zei dat het ook in het apparaat zelf verkeerd kan zitten. Ehuuuh ja, hoe gaan we dat controleren?


Door dus een ander kabeltje te proberen. Als dat werkt, is het goed, en anders heb je een groot probleem, denk ik.

Anoniem

Re: Hoe krijg ik mijn externe harde schijf weer aan de praat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:02

Omdat je zegt dat je sowieso al een paar maanden gedoe had met het kabeltje/stekkertje denk ik dat daar het probleem zit. Inderdaad gewoon ff een andere proberen en/of aanschaffen.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Hoe krijg ik mijn externe harde schijf weer aan de praat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:00

Als je wilt kan Joeri er even naar kijken en wellicht een nieuw stukje snoer opzetten of iets dergelijks laat maar weten :Y)

Billini❤️❤️

LynnDenise

Berichten: 6292
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: In de buurt van Rotjeknor.

Re: Hoe krijg ik mijn externe harde schijf weer aan de praat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 16:03

Heel lief! Heb alleen net een nieuwe adapter besteld :) Hopelijk morgen in huis en hopelijk is het probleem dan opgelost :D

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Trotse moeder van Liam <3
05-02-2015

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:04

Ja, ander kabeltje gaat niet werken. Precies hetzelfde gehad met mijn harde schijf. Ik had nog garantie dus opgestuurd naar de fabrikant, in mijn geval Freecom. Laten repareren met behoud van mijn data! Zat ook in de case iets los waardoor er geen verbinding meer gemaakt werd.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Hoe krijg ik mijn externe harde schijf weer aan de praat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:28

Is het een klein schijfje? Dan een 2,5" SATA->USB converter kopen. Is het een grote schijf? Dan een 3,5" SATA-USB converter kopen. Schijfbehuizing open slopen en harddisk op de SATA-USB converter aansluiten. Klaar:)

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Hoe krijg ik mijn externe harde schijf weer aan de praat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:33

Bij paradigit (bijvoorbeeld) kunnen ze inhoud van je harde schijf, overzetten in een nieuw onhulsel van een harde schijf, mocht het nodig zijn! (Snap je := ik heb hetzelfde gehad namelijk )

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

LynnDenise

Berichten: 6292
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: In de buurt van Rotjeknor.

Re: Hoe krijg ik mijn externe harde schijf weer aan de praat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 14:36

Net mijn nieuwe adapter binnen, maar jullie hadden gelijk. Het ligt niet aan mijn adapter.

Dus nu maar even kijken of een vriend van me handig is om mijn bestanden er voorlopig af te halen, maar mocht dit niet lukken.. Hoe veel was jij kwijt bij het overzetten van je harde schijf Celiien?

Trotse moeder van Liam <3
05-02-2015

Anoniem

Re: Hoe krijg ik mijn externe harde schijf weer aan de praat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:38

Even langs de Mycom, dan testen ze de schijf en zetten ze er andere behuizing omheen. Hebben zeb ij mij ook gedaan toen de aansluiting in de schijf voor stroom kapot was :)

Ik was voor nieuwe behuizing + controle 40 euro kwijt.


LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoe krijg ik mijn externe harde schijf weer aan de praat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:41

Heb je nog garantie? Want dan is het natuurlijk heel simpel.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:44

LoveUggs schreef:
Heb je nog garantie? Want dan is het natuurlijk heel simpel.


Maar met die garantie krijgt ze niet per definitie d'r foto's terug en daar gaat het geloof ik grotendeels om..

Ik zou ook zeggen, even langs een IT zaak en kijken of ze daar de inhoud over kunnen zetten. Als m'n vriend weer terug is vraag ik het ook nog wel even aan hem!

LynnDenise

Berichten: 6292
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: In de buurt van Rotjeknor.

Re: Hoe krijg ik mijn externe harde schijf weer aan de praat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 14:48

Nee, geen garantie, maar het gaat me inderdaad om de foto's. Een nieuwe harde schijf is snel gekocht, maar niet zonder het geld wat die foto's me kunnen opleveren ;) Maar ik heb een vriend die best handig is, heb de hoop op hem gevestigd en anders ga ik naar een zaak toe.

Trotse moeder van Liam <3
05-02-2015

Anoniem

Re: Hoe krijg ik mijn externe harde schijf weer aan de praat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:40

Hè, balen dat het niet aan de adapter ligt, dat was toch wel het makkelijkst op te lossen geweest...

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:23

LynnDenise schreef:
Net mijn nieuwe adapter binnen, maar jullie hadden gelijk. Het ligt niet aan mijn adapter.

Dus nu maar even kijken of een vriend van me handig is om mijn bestanden er voorlopig af te halen, maar mocht dit niet lukken.. Hoe veel was jij kwijt bij het overzetten van je harde schijf Celiien?

Alleen het nieuwe omhulsel, daht 20,- oid?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

LynnDenise

Berichten: 6292
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: In de buurt van Rotjeknor.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 09:05

Celiien schreef:
Bij paradigit (bijvoorbeeld) kunnen ze inhoud van je harde schijf, overzetten in een nieuw onhulsel van een harde schijf, mocht het nodig zijn! (Snap je := ik heb hetzelfde gehad namelijk )



Uiteindelijk ben ik gisteren hier langs geweest, mijn oude harde schijf moest open gebroken worden en is daarna in een nieuw omhulsel geplaatst. Meneer kon me geen garantie geven dat hij het zou doen, maar het moest toch gedaan worden, want nu had ik niks. Maar nu doet hij het weer *\o/*

Trotse moeder van Liam <3
05-02-2015

Tieneke

Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Hoe krijg ik mijn externe harde schijf weer aan de praat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:33

Maak nu maar snel een extra backup :-D

LynnDenise

Berichten: 6292
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: In de buurt van Rotjeknor.

Re: Hoe krijg ik mijn externe harde schijf weer aan de praat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 12:34

Haha, dat komt zeker goed!

Trotse moeder van Liam <3
05-02-2015


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bengell, Blue_flower, Elmee, Florenc, Googlebot, noviceh, Orchideee, pluklief, pony33, really_me, redbutton, Rosalie_91, ryukapple, Wopkebrok en 24 bezoekers