Vrijdag keuring, pony heeft nu naar wondje op been

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Vrijdag keuring, pony heeft nu naar wondje op been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 22:32

Vrijdag wordt de pony die ik erg leuk vind gekeurd en als hij goed is gaat hij meteen mee naar huis. Het gaat om een 7 jarige haflinger die bij de huidige eigenaresse maar één keer kort kreupel is geweest na een aanvaring met een ander paard in de wei.
De keuring is klinisch en als hij daar doorheen komt ook rondom röntgenologisch.
Nou stuurde ze me net een foto van zijn been, ze had hem zo uit de wei gehaald:
Afbeelding
Op de foto lijkt het behoorlijk diep maar ze gaf aan dat het mee viel, al bloedde het wel flink. Ze heeft de wond schoongemaakt (zoals op de foto) en de plek gekoeld en de pony liep nu niet kreupel.

Nou heb ik hier qua keuren geen ervaring mee, wat is wijsheid om te doen?


Sanniej_

Berichten: 4900
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Vrijdag keuring, pony heeft nu naar wondje op been

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:34

Contact houden hoe het paard morgen loopt?
Persoonlijk zou ik denk ik geen risico en onnodige kosten willen lopen en het een week? uitstellen.

Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik houd je. :)
Caitlynn houden van is ook weten wanneer je los moet laten..

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:35

betreft een da keuring voor aankoop? zou extra aandacht voor dat been eisen of eventueel week uitstel vragen

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

sillysoul

Berichten: 704
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: lekker thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:35

ik denk dat ik de keuring een weekje zou uitstellen: het kan best zijn dat de pony morgen en overmorgen wat stijf is door de verwonding, en dan geeft de keuring geen eerlijk beeld.

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 22:36

Ze houdt me sowieso op de hoogte hoe hij morgen loopt, als hij dan kreupel is blazen we de keuring af, die zal dan verschoven moeten worden... Het gaat inderdaad om een aankoopskeuring door een DA.

Mocht hij niet kreupel zijn, kan dit wondje dan toch effect hebben op de keuring?

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:38

daar kan een da beter uitsluitsel over geven, je kan het ook eventueel op laten nemen in het keuringsrapport als extra op/aanmerking

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Vrijdag keuring, pony heeft nu naar wondje op been

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 01:35

Met zo'n wondje zal de buigproef misschien pijnlijk kunnen zijn vanwege de druk die op het wondje komt, maar kan ook goed dat hij er geen last van heeft. Gewoon even kijken of hij er gevoelig op is als je op het wondje drukt.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Vrijdag keuring, pony heeft nu naar wondje op been

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 01:48

Ik zou de aankoopkeuring ook uitstellen. Er is een kans dat het invloed heeft, en daarom zou ik pas keuren als het wondje hersteld is.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Inkie1990

Berichten: 30
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Vrijdag keuring, pony heeft nu naar wondje op been

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:37

Wat heb je uiteindelijk besloten te doen?
Ik denk dat het wondje een minieme invloed zou kunnen hebben, denk dat ik zelf de keuring er niet voor zou uitstellen..

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Re: Vrijdag keuring, pony heeft nu naar wondje op been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 21:13

Ik heb na overleg met de DAP toch besloten om het er op te wagen, alles was al geregeld met werk en vervoer dus het is toch het handigst om het morgen te doen. De eigenaresse heeft me vandaag een filmpje van het longeren gestuurd (hij loopt prima) en een foto van het been (helemaal niet dik) en ze gaf aan dat hij ook op het harde goed loopt.
De keurende arts maakt er sowieso een notitie van maar hij gaf aan dat omdat er ook foto's van de benen worden gemaakt het toch wel gedekt is qua kijken of het been goed is.

Mocht hij morgen ochtend op het harde toch kreupel lopen dan wordt de keuring alsnog verschoven.

Inkie1990

Berichten: 30
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Vrijdag keuring, pony heeft nu naar wondje op been

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:17

Top! Ik hoop voor je dat ie morgen gewoon goed loopt!

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:18

spannend

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

Inkie1990

Berichten: 30
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Vrijdag keuring, pony heeft nu naar wondje op been

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:13

En hoe gaat t vandaag? Loopt hij goed en gaat de keuring vandaag door?

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 21:34

De keuring stond gepland dus wij zijn daar naartoe gereden met trailer en al, als hij goed zou zijn zou hij namelijk meteen mee terug komen.
Na ruim een half uur op de DA wachten hebben we gebeld en wat bleek: de muts die de afspraak had geregistreerd had genoteerd dat wij naar de kliniek zouden komen terwijl ik het duidelijk met haar heb gehad over het MOBIELE röntgenapparaat, ruimte om op het harde te longeren en VISITE kosten, en vervolgens wilde ze de fout nog bij mij leggen ook... Ook gaf ze aan dat er naar ons was gebeld om te vragen waar we bleven maar na controle van de geschiedenis in de telefoon die zou zijn gebeld bleek dit gewoon NIET te kloppen.
Er was toen helaas geen tijd meer voor de keuring want de arts moest vrij snel daarna bij de volgende klant zijn dus heb nu tegen een gereduceerd tarief een afspraak voor volgende week staan. Voor het wondje misschien wel goed om nog een week te wachten maar we baalden wel flink na ruim een uur met de trailer onderweg te zijn geweest...

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Vrijdag keuring, pony heeft nu naar wondje op been

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:42

Voor het wondje en het genezen alleen maar goed, maar wat balen zeg dat het zo misgelopen is, je hebt er wel alles voor geregeld en naar uit gekeken!!

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

Inkie1990

Berichten: 30
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Vrijdag keuring, pony heeft nu naar wondje op been

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:04

Goed voor de genezing maar echt heel erg balen zeg!

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Vrijdag keuring, pony heeft nu naar wondje op been

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:42

ik had de keuring sowieso ook 2 weken uitgesteld, dan is het wondje ook zeker genezen.Wondje kan bij buigproeven ook pijn veroorzaken waardoor hij net niet lekker loopt.


Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Vrijdag keuring, pony heeft nu naar wondje op been

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:25

Wat balen zeg! Hopelijk verloopt het beter en rijden jullie met gevulde trailer terug!

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:30

Zo das een duur foutje van de DAP. Mag voor ze hopen dat ze even de voorrij kosten van de rekening schrappen!
een uur heen en een uur terug met een trailer is een duur benzine geintje...

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 14:29

jorika1986 schreef:
Zo das een duur foutje van de DAP. Mag voor ze hopen dat ze even de voorrij kosten van de rekening schrappen!
een uur heen en een uur terug met een trailer is een duur benzine geintje...



Dat is nu inderdaad het gereduceerde tarief (waren ook geen lage voorrijkosten maar we zijn dat dus al kwijt aan de benzine alleen).

Wat de DAP echt siert is dat de arts die het meeste communiceert met de dames die de telefoon doen morgen een kwartier voor de keuring daar op stal komt zodat ik mijn verhaal kan doen. Hij gaf aan dit soort situaties belangrijk te vinden omdat ze hiervan kunnen leren en de klantenservice kunnen verbeteren. Hij komt dus speciaal daar naartoe terwijl de keuringsarts een kwartier later op dezelfde locatie komt, echt petje af +:)+

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Re: Vrijdag keuring, pony heeft nu naar wondje op been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-13 19:43

Ik denk stel jullie even op de hoogte: hij is vanmiddag helemaal goedgekeurd, ondanks het wondje! Ik heb sinds vandaag dus een tweede pony :D

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:00

Gefeliciteerd Delaja!

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Vrijdag keuring, pony heeft nu naar wondje op been

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:23

Wat leuk! Gefeliciteerd en heel veel plezier!!!

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Re: Vrijdag keuring, pony heeft nu naar wondje op been

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:37

Leuk, geniet er van :) Gefeliciteerd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers