Iets op zetten iets goeds doen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Iets op zetten iets goeds doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 11:23

Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging, ik heb jaren vrijwilligers werk gedaan. Maar ik werd niet echt netjes behandelt op het laatst. Dus dat doe ik niet zo veel meer, zijn hier mensen die iets gestart zijn? Dus bv voor een goed doel of zo, dieren of kinderen?

Vjestagirl

Berichten: 26649
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Iets op zetten iets goeds doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:26

Ik heb een poosje gewerkt voor een heel jong goed doel. Het is ontzettend veel werk om het goed te doen, mensen zijn ontzettend kritisch op waar ze geld aan geven, waar het naartoe gaat en wat er allemaal met dat geld gebeurd.

Daarnaast moet je zelf héél goed weten wat je doet, wat je wilt. Je moet een vlotte babbel hebben om dingen voor elkaar te krijgen bij bedrijven etc.

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:26

Ik denk dat er al zoveel organisaties zijn dat je daar beter kan gaan helpen (er is vast wel één organisatie die wel perfect bij je past) dan iets nieuws opzetten. Er worden zoveel vrijwilligers gezocht :)

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:39

Ik heb daar ook weleens over zitten denken. Wat ik mis is de verbinding van verschillende organisatie's/stichtingen/clubjes (en er zijn er heel erg veel) die allemaal voor hetzelfde 'strijden' maar wel allemaal op hun eigen eilandje zitten.Terwijl verzameling van krachten de grootste resultaten geeft. Maar het lijkt er vaak op dat ego's elkaar in de weg zitten.

Vjestagirl

Berichten: 26649
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:46

Sleeper schreef:
Ik heb daar ook weleens over zitten denken. Wat ik mis is de verbinding van verschillende organisatie's/stichtingen/clubjes (en er zijn er heel erg veel) die allemaal voor hetzelfde 'strijden' maar wel allemaal op hun eigen eilandje zitten.Terwijl verzameling van krachten de grootste resultaten geeft. Maar het lijkt er vaak op dat ego's elkaar in de weg zitten.


Ik weet dat de stichting waar ik voor werkte graag wilde samenwerken met andere stichtingen, maar dat dat aan alle kanten volledig af werd geraden. Iets met overheidsregelingen. T heeft iig niets met ego's te maken.

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:31

Vjestagirl schreef:
Sleeper schreef:
Ik heb daar ook weleens over zitten denken. Wat ik mis is de verbinding van verschillende organisatie's/stichtingen/clubjes (en er zijn er heel erg veel) die allemaal voor hetzelfde 'strijden' maar wel allemaal op hun eigen eilandje zitten.Terwijl verzameling van krachten de grootste resultaten geeft. Maar het lijkt er vaak op dat ego's elkaar in de weg zitten.


Ik weet dat de stichting waar ik voor werkte graag wilde samenwerken met andere stichtingen, maar dat dat aan alle kanten volledig af werd geraden. Iets met overheidsregelingen. T heeft iig niets met ego's te maken.


Het zal niet voor elke organisatie hetzelfde liggen, maar mijn ervaring is dat mensen zich snel bedreigd voelen en daardoor niet willen samenwerken.