Dramatisch begin van 2013 loopt uiteindelijk positief af

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Plonspony

Berichten: 272
Geregistreerd: 30-11-12

Dramatisch begin van 2013 loopt uiteindelijk positief af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 22:31

Tsja, 2013 was een jaar met een gebeurtenis die je geen enkele paardeneigenaar toewenst. Afscheid nemen van je paard, zeer onverwacht was nogal het dieptepunt *understatement* van 2013 -O-
Maar gelukkig wordt het jaar positief afgesloten :)

Mijn zus, lucifertje hier op Bokt, en ik hadden samen een paard. Een 11 jarige ruin Vegas (v. De Niro).

Afbeelding

We hebben met Vegas geen gemakkelijke start gehad, maar nadat we van stal en instructrice zijn gewisseld werd het een wereld van verschil! Echte maatjes zijn we uiteindelijk geworden.

Dressuurmatig trainen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op wedstrijd
Afbeelding

Afbeelding

En voor de afwisseling deden we ook crossen in het bos :D
Afbeelding

Afbeelding

Maar toen op 23 mei sloeg het noodlot toe… Op een gewone donderdagavond, tijdens een gewone dressuurmatige training. Mijn zus zat op Vegas en galoppeerde linksom op de grote volte, ik hoor een 'knal' alsof hij met het achterijzer het voorijzer aantikt. Maar bij de volgende galopsprong hinkt Vegas op 3 benen. In eerste instantie dacht ik nog dat er iets mis zat aan het ijzer, maar daar konden we niks aan zien.
Het been werd niet dik, geen verdachte bulten op de pezen. Dus meteen de DA erbij en vervolgens blijkt uit de röntgenfoto's het volgende

Afbeelding

Diagnose: Het kroonbeen verbrijzeld. Vrijdagmiddag om 16 uur is onze grote vriend dan ook ingeslapen.

De laatste foto's
Afbeelding

Afbeelding

Vegas G.E.P. *23-03-2002 - †24-05-2013

Maar gelukkig heeft het jaar 2013 wel nog een positief einde. Ik volgde (puur uit interesse in eerste instantie) het topic 'Een nieuw paard kopen'. In het laatste topic viel mijn oog op het bericht van Pletje123 dat haar ruin Black Pearl te koop kwam. Dit paard heb ik altijd al zo leuk gevonden, precies wat ik zocht. Dus sinds 1 oktober mag ik me de gelukkige eigenaar noemen *\o/* Ik heb ervoor gekozen om zijn naam te veranderen en zo gaat Black Pearl, ofwel BP, nu door het leven als Briljant.

Een kleine impressie
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-6YOSMQMI.jpg

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-WPSGSTWD.jpg

Afbeelding

Al met een jaar om nooit te vergeten. Bedankt voor het kijken En ik vind een reactie natuurlijk superleuk :j !

Libbylove
Berichten: 353
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Dramatisch begin van 2013 loopt uiteindelijk positief af

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:39

Wat een mooie paardjes! Phoe wat moet je het zwaar hebben gehad om je paardje in te moeten laten slapen.. Het zag er heel leuk uit samen!
Gelukkig zoals je zelf zegt, een positief einde van 2013 wat hopelijk nog heel lang voort blijft duren!
Heel veel succes met je nieuwe knapperd!

Herman97

Berichten: 431
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: In het Noorden des Lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:40

Pff heftig hoor om je lieverd zo te moeten laten gaan maar fijn dat het jaar toch nog goed eindigt en dat je maar heel veel plezier en geluk mag hebben met je nieuwe aanwinst. Ziet er erg leuk uit .....

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:40

Knappe BP! :D Fijn dat het zo goed met hem gaat +:)+

_KaWi_

Berichten: 911
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Dramatisch begin van 2013 loopt uiteindelijk positief af

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:59

Wat een ontzettend verdrietig ongeluk.
Dan besef je weer hoe snel het afgelopen kan zijn.

Gelukkig wel een nieuwe topper op je pad gekomen.
Erg leuk beestje!
Geniet lekker van elkaar het aankomende jaar.

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Re: Dramatisch begin van 2013 loopt uiteindelijk positief af

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:04

Naar van je vorige paard. Maar je nieuwe paard is een plaatje! Heel veel geluk en plezier daarmee toegewenst! En geniet lekker samen ;)

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:15

Och jeetje, wat vervelend van je andere paard, dat dst zomaar kan gebeuren joh, erg triest!!!! ;(

Wel fijn dat je een nieuwe topper hebt gevonden, ook een erg leuk paardje!!! Veel succes ermee!!

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Dramatisch begin van 2013 loopt uiteindelijk positief af

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:17

Jeeej eindelijk een topic :) We blijven wel in de zwarte paarden he!

Tja, dat zoiets heeft kunnen gebeuren snappen we nog steeds niet (ik zat erop toen het gebeurde) en ik zei meteen: "Laat het geen gebroken been zijn". Maar helaas was dat wel het geval.

Lisette1990
Berichten: 707
Geregistreerd: 01-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:23

Ah wat sneu van je vorige paard, echt heel erg sterkte daarmee! Maar jullie hebben wel weer een prachtig paard gevonden! Heel veel geluk met jullie erg knappe aanwinst.

Jamiejoyce
Berichten: 904
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Middelburg

Re: Dramatisch begin van 2013 loopt uiteindelijk positief af

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:26

Wat vervelend van je vorige paardje. heel veel succes met je nieuwe paardje!

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:30

Gefeliciteerd met Briljant. Is Briljant weer van jullie samen of nu van jou alleen? Lucifertje, wat vreselijk om op je paard te zitten als dit gebeurt. Wat zullen jullie geschrokken zijn. Maar wel mooi dat het jaar 2013 nog omkeerde en voor een leuk ander paard zorgde. Veel plezier met weer een leuk zwart paard.

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:31

Wat een ontzettend vervelend ongeluk, ineens afscheid nemen van jullie paardje...

Heel veel geluk met jullie nieuwe topper!!

blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:34

Een plofbreuk! Dat kan zomaar ineens gebeuren zonder aanwijsbare reden, heb het al eerder in mijn omgeving gezien. Ongelofelijk zuur! Gelukkig heb je een heel leuk nieuw paard gevonden. Veel succes samen.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Dramatisch begin van 2013 loopt uiteindelijk positief af

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:45

Dat heb ik nog niet gehoord dat dat zo heet blue_sky. Kan idd zomaar gebeuren :(

Elphora, financieel gezien is hij van ons mam ;) ik heb een zwaar ongeluk gehad met het proefrijden van een mogelijk nieuw paard dat ik er voorlopig niet meer op ga. Tis dus eigenlijk _Lucifertje haar paard want zij betaald alles verder maar ook een ieniemienie beetje van mij ;)

Plonspony

Berichten: 272
Geregistreerd: 30-11-12

Re: Dramatisch begin van 2013 loopt uiteindelijk positief af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 21:29

Bedankt allemaal voor de berichtjes :) Tot op de dag van vandaag is het soms nog niet te bevatten wat er met Vegas is gebeurd, hoe het zo snel afgelopen kan zijn. Maar gelukkig geeft Briljant me héél veel plezier in het rijden etc terug!
En Briljant zal idd altijd een stukje van ons samen zijn