Het zoveelste Amsterdam vraagtopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Het zoveelste Amsterdam vraagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 22:07

En ja hoor, het zoveelste Amsterdam stallingstopic. Ik heb er al zoveel geopend, maar helemaal niks wijzer geworden. Waarom is er nou geen stalling te vinden in Amsterdam waar de paarden in de winter ook 24/7 buiten kunnen staan of tenminste de hele dag in de paddock staan?

Ik weet dat de grond in Amsterdam kleigrond is en het daarom moeilijk is om op het weiland te staan, maar met een goed gedraineerde paddock zou het wel moeten kunnen. Ik vind het zo jammer dat als je als wedstrijdruiter nergens een plek vind die én professioneel is én waar je het hele jaar door kan rijden én waar de paarden zo vaak mogelijk naar buiten kunnen (het liefst 24/7).

Het is altijd of puur natuur met alleen een klein buitenbakje en veel uitrijmogelijkheden, of helemaal professioneel waar elk paard individueel een half uurtje in een postzegeltje komt. Ook heb je wel een soort tussenvorm (op zo'n stal sta ik nu).

Ik sta nu op een manege met een binnenbak en 2 buitenbakken, waar ze in de zomer 24/7 buiten staan en in de winter 4 (?) uurtjes in een paddock staan. In de winter kan ik alsnog eigenlijk niet echt rijden door de manegelessen die beginnen om 16:00 uur en eindigen om 22:00. Het is onmogelijk om met school voor vieren te rijden. In de zomer is het heerlijk alleen in de winter is het echt een nadeel om te rijden vooral als er vorst is. Ik ben namelijk niet iemand die van suiker gemaakt is.

Nu vroeg ik mij af, voor de laatste keer. Is er iemand die iets beters weet ergens rondom Amsterdam? Waar de paarden zoveel mogelijk buiten kunnen lopen en je het hele jaar door goed kan rijden?

Alstjeblieft, help me met een oplossing te vinden?

Groeten,
Marieke

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:05

Ja dat is hier zo ontzettend lastig. Maar laten we een poging wagen.
Vraag 1: hoe groot is je regio > Boven Amsterdam Noord tm Amstelveen/Uithoorn?
Vraag 2: is een binnenbak een must?

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het zoveelste Amsterdam vraagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 12:01

Een binnenbak is niet een directe must, zolang je maar wel bijna het hele jaar kan rijden. Dus niet dat de bak een maand bevroren is. Ik woon in Amsterdam Oost, maar het neigt een beetje naar Zuidkant. Ik sta nu in Diemen. Ik heb niet echt maximale kant. Alle opties laat ik open staan. Gaat om het welzijn van het paard.

Dus roep alles rondom Ansterdam maar en ik kijk wel of het geschikt is! :)

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:35

Ik denk dat je dan toch meer richting Amsterdam noord, Zaandam, wijdewormer etc moet gaan uitwijken..
Lager zit er niet echt iets met jouw wensen en met alleen een buitenbak is de kans op langere tijd niet kunnen rijden ivm vorst etc toch zeer aanwezig.

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het zoveelste Amsterdam vraagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 17:22

@Lavje Ken jij daar ergens zo'n stal? :) Alle tips zijn welkom

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Het zoveelste Amsterdam vraagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:59

Oh er zitten er genoeg daar, maar kan ze zo 123 niet opnoemen. Via google vind je wel eea.. Marktplaats kan je ook nog even opkijken in die regio..

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het zoveelste Amsterdam vraagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 21:24

Zal ik doen @Lavje, als jou nog opeens een specifieke naam te binnen schiet, kan je het me altijd vertellen :)

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Het zoveelste Amsterdam vraagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:39

Ken je stal Braam? Ik heb er gestaan, ben er weggegaan omdat de bak niet te rijden was. Maar ik heb gehoord dat de bak vergroot is en dat er een nieuwe bodem in ligt. Heb het zelf niet gezien maar misschien is het nu wel wat. Paarden gaan hele jaar door naar buiten. Sfeer tussen de ruiters onderling is goed. Nadeel vond ik wel ook dat er alleen kuil gevoerd werd en geen ruwvoer in de paddocks. Maar misschien staat de boer daar inmiddels ook voor open, want er zijn wel wat ontwikkelingen daar.

Dan heb je stal Wendy, op de middenweg richting Uithoorn. Paarden staan hele jaar door in groepsverblijf. Beide stallen hebben alleen een buitenbak. Dick Andriessen aan de Nesserlaan is ook redelijk populair. Daar vind ik de paddockjes wel erg klein en ik weet niet of de bak altijd te rijden is (ook alleen buiten).

De stallen rondom het bos zijn slecht in hun buitengang mogelijkheden. De noordkant van Amsterdam ben ik niet zo goed in thuis. Mijn instructrice geeft les op een stal in Durgerdam. Ik zal eens vragen hoe het daar is.

Vriendinnetje van mij staat bij de Droomdiemertjes. Daar vind ik de paddocks ook niet geweldig en de buitenbak is denk ik niet altijd te rijden.

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Het zoveelste Amsterdam vraagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:56

Stal Zeinstra in Ouderkerk aan de Amstel adverteert met hun nieuwe hit actief stal. Ik heb het zelf niet gezien maar misschien is dat een goede combinatie, want hun faciliteiten zijn die van een luxe sportstal.

kevje06

Berichten: 4108
Geregistreerd: 12-02-09

Re: Het zoveelste Amsterdam vraagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:14

Taams in oostzaan.
En zitten daar nog een paar.
Met binnenbak.

In omgeving noord zitten geen binnenbak stallen.

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Het zoveelste Amsterdam vraagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:42

Heeft Taams buitengang in de winter?

kevje06

Berichten: 4108
Geregistreerd: 12-02-09

Re: Het zoveelste Amsterdam vraagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:20

Dat weet ik niet.

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 19:33

kevje06 schreef:
Taams in oostzaan.
En zitten daar nog een paar.
Met binnenbak.

In omgeving noord zitten geen binnenbak stallen.

Bij Taams rijd ik weleens wedstrijden, alleen zie bijna nooit de paarden buitenstaan. Meestal in hun eentje in een paddockje ruim een half uurtje. Kan ook aan mij liggen dat mijn wedstrijdtijd steeds rond dat tijdstip is :?

Bedankt voor de Tips allemaal!

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het zoveelste Amsterdam vraagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 19:39

@Nikas Er staat niet bij dat de paarden het hele jaar door buiten staan. Staan ze in de winter 24/7 buiten? Of gewoon hele dag en in de nacht binnen?

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Het zoveelste Amsterdam vraagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:16

Bedoel je bij Zeinstra? Want dat weet ik niet maar het lijkt mij een interessante optie om eens daar te gaan kijken.

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Het zoveelste Amsterdam vraagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:19

Ik denk dat je ook eens in omgeving Mijdrecht moet kijken mits dat niet te ver uit je richting is. Daar heb je stallen met binnenbak voor redelinke prijs en volgens mij vrij goede weide en paddocks

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 17:20

Nikass schreef:
Bedoel je bij Zeinstra? Want dat weet ik niet maar het lijkt mij een interessante optie om eens daar te gaan kijken.

Ik bedoel stal Braam,

ik ging even googlen op Mijdrecht, weet jij iets van Lucky Stable? De accomodatie ziet er prima uit! Alleen volgens mij staan ze niet zo vaak buiten?

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:32

Bij Braam staan ze in de winter snachts op stal en inmiddels is er een groepje dat hun paarden hele jaar door snachts binnen houdt. Maar het grootste deel staat in het weideseizoen 24/7 buiten.

Ik dacht idd niet zoveel buitenmogelijkheden bij lucky stables (in de winter) en vrij massaal. Maar echt goed ken ik het niet. Stal bos in Mijdrecht leek mij ook interessant maar er staat niet veel vermeld op de website. Ik heb destijds met ze gemaild maar ik kan die mail niet meer vinden. Ik zou als ik jiu was even een mailtje sturen met je belangrijkste vragen.

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het zoveelste Amsterdam vraagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 23:19

Ik heb een mailtje naar stal Braam gestuurd, al een paar dagen geleden.
Denk niet dat ze heel actief zijn op mail, social media etc. dus ik wacht nog even af :)

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:44

Nee dat denk ik ook niet. Volgens mij doet zijn zoon meestal de dingen die op de computer moeten :D
Even bellen of langs gaan zal sneller gaan denk ik. En anders gewoon nog ff wachten :)

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Het zoveelste Amsterdam vraagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:04

Lucky stable komen de paarden in de winter niet buiten temzij je ze zelf in de padddock zet(paard mag dan max. 30 min erin)
Ik sta zelf op een perfecte stal, mijn paarden komen ook in de witer hele dagen buiten en de bak is altijs goed te rijden! Stal ligt achter uithoorn..
Voor meer info kan je pb'en..

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:28

Ik zie dit topic nu pas :)
Ik sta ook in Amsterdam met mijn paard, bij Waveren. Dat is dus 1 stal. Verder heb je zoveel stallen, maar weinig geode stallen imo.
Braam en droomdiemertjes ben ik geweest maar zelf vind ik de paddocks te klein. Ik zelf ga -als ik een afspraak kan maken- dit weekend bij zeinstra voor de hitactief stalling kijken.
@TS heb je inmiddels al een stal gevonden?

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:12

Ik heb bij waveren gekeken maar het was voor mij te ver weg. Ook vond ik de stallen (die beschikbaar waren) erg donker en klein. Wel lang weideseizoen en veel hooivoerbeurten en prima rijbanen.
Begrijp ik dat jij er weg wil Hinke?
Nadeel van Zeinstra vind ik het gebrek aan uitrijmogelijkheden (die zijn overigens op mijn huidige stal ook beperkt)

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:59

Maar is het echt zo dat je er helemaal niet buiten kan rijden Nikass? Als je gewoon langs de weg in een ruime berm kan rijden vind ik dat ook ok. Ik ga morgenmiddag kijken.
Waar ik nu sta (waveren) zijn de uitrijmogelijkheden echt super. Ik zal je over andere details even een pbtje sturen :)

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het zoveelste Amsterdam vraagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 01:20

Ik ben niet specifiek opzoek naar een andere stal, sta nu op een erg leuke en gezellige stal. Het enige is is dat sommige accommodaties gewoon niet zo goed zijn. Maar ja, ik moet niet teveel zeuren. Er is al steeds meer vooruitgang. Plus dat ik ook nog eens een stal moet vinden die een beetje in de buurt is en met de fiets bereikbaar moet zijn, wat ook al een hele klus is...

Daarom zoek ik eigenlijk al een hele tijd voor de toekomst, voor als ik meer mogelijkheden heb qua reizen. Omdat ik wist dat het lang zou duren om de 'perfecte' stal te vinden ben ik al lekker vroeg begonnen.

Waveren ken ik ook, ik heb daar ook gekeken alleen daar mag je geen eigen instructie meenemen, en dan houdt het voor mij al op.